heltok Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 När man gör en film här så lämnar ut hur man spelar och tänker. Om ens motstånd får se detta kan det ge dem ett visst övertag. Tänkte vi kan diskutera kring för och nackdelarna med att ens motstånd ser hur man spelar. Fördelar: Bra motståndare kanske undviker en i framtiden Man får reda på vilka brister man har så ens motståndare inte kan utnyttja dem längre Nackdelar Motståndare får en bättre bild av vilken typ av spelare man är Motståndare får reda på vilken bild man har av dem och hur man spelar mot dem Om man har bra table selection kanske bra spelare byter nätverk och spelar på ens bord. Diskutera! Citera
Bluwajt Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Man får reda på vilka brister man har så ens motståndare inte kan utnyttja dem längre Det är la egentligen en nackdel? Om man täpper till en lucka man har, så vet ju motståndarna som kollar på filmen att man just täppt till den och på så sätt kan dom anpassa sitt spel till hur du spelar när du täppt till luckan. Citera
heltok Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Det är la egentligen en nackdel? Om man täpper till en lucka man har, så vet ju motståndarna som kollar på filmen att man just täppt till den och på så sätt kan dom anpassa sitt spel till hur du spelar när du täppt till luckan. hur ska de kunna exploatera en brist man inte har? Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Om man har bra table selection kanske bra spelare byter nätverk och spelar på ens bord. Känns lite overkill att nån skulle byta nätverk och söka upp dig o sätta sig vid ditt bord ist för att bara göra sin egen table selection... Citera
Klyka Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 hur ska de kunna exploatera en brist man inte har? Citera
heltok Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Känns lite overkill att nån skulle byta nätverk och söka upp dig o sätta sig vid ditt bord ist för att bara göra sin egen table selection... säg att jag spelar på heltokpoker.com och så i filmen visar det sig att mina bord har avg vpip på 90 på NL1000. klart som fan halva pf signar upp sig och sänker värdet där då. visst de flesta nätverk är rätt likvärdiga, men finns fortfarande en del guldgruvor på vissa nivåer lite här och där. Citera
synare Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Kanske lite OT egentligen... men när man tex spelar in en video där det visas nick, vilket man kanske inte orkar lägga energi på att dölja eller har kunskap till att dölja, välj om det går då en sajt där du inte spelar vanligtvis. Ha den bara som en "videosajt", om det går. Kanske inte alltid passar alla.. men om man kan, tror jag bara det är positivt. Känns som om man själv har mest fördel av att inte bli igenkännd på sitt nick. Har tyvärr inget bra argument för det, men det är vad jag tror. Kommer själv nog att undvika avslöja mitt nick om det inte är nödvändigt. Edit: Tror jag har sett lite program runtomkring just med den funktionen att göra vissa delar av filmen suddiga. Så vill man undvika visa sitt nick men ändå visa stacken, som ju är så nära varandra, så går det nog. Citera
Bluwajt Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 hur ska de kunna exploatera en brist man inte har? Ledsen, missförstod nog "fördelsargumentet" lite. Ser dock inte riktigt vad det har att göra med om du går ut med nicket eller inte. Även om du inte går ut med det får du väl reda på dina brister så motståndarna inte kan utnyttja dessa? Eller är det jag som är trög? Citera
heltok Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Ledsen, missförstod nog "fördelsargumentet" lite. Ser dock inte riktigt vad det har att göra med om du går ut med nicket eller inte. Även om du inte går ut med det får du väl reda på dina brister så motståndarna inte kan utnyttja dessa? Eller är det jag som är trög? tanken var att mina motståndare kanske kommenterar mitt spel. men det kanske är för mycket begärt. Citera
Sotomayor Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 största nackdelen, enligt mig, är att du tappar anonymiteten. Citera
jello Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 största nackdelen, enligt mig, är att du tappar anonymiteten. Japp, är en klar nackdel. Outade mitt gamla nick här för ett bra tag sedan, men skulle inte få för mig att skriva ut något av mina nyare. Är verkligen inte bra när ens nick känns igen av en massa insatta. Citera
Spelgalen Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 jag tycker det är en fördel. varför får ni lista ut själva =) Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Kan någon länka till ett program som man kan dölja nicket med om man spelar in en film med camtasia? Citera
Hjort Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Japp, är en klar nackdel. Outade mitt gamla nick här för ett bra tag sedan, men skulle inte få för mig att skriva ut något av mina nyare. Är verkligen inte bra när ens nick känns igen av en massa insatta.Det går att mejla support och byta nick på många siter. Motivationen att någon läckt ditt nick borde vara ok om det är möjligt. Citera
aglo Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Fördelar: Bra motståndare kanske undviker en i framtiden Anses man som en hyffsad/bra spelare på nätverket tycker jag att de flesta vinnande spelare undviker en iaf. I mitt fall tror jag inte nån skulle komma på tanken att undvika sätta sig på mitt bord bara för att jag är där, men om bordets fisk lämnar bordet stannar de heller inte för försöka spela ut mig. Jag tror alltså inte att en video från pf skulle göra någon skillnad. Är man bra märker andra bra spelare det. Man får reda på vilka brister man har så ens motståndare inte kan utnyttja dem längre Man får ju inte reda på ens brister för att man visar namnet, man får det för att man visar hur man spelar. Man kan ju posta en video och dölja namnet. Jag ser alltså inga fördelar med att visa sitt nick. Att få feedback på en video ger dock uppenbara fördelar. För att vara helt ärlig; om jag ser en video från en regular på mitt nätverk tänker jag kolla på den och fösöka utnyttja alla ev. brister. Istället för att ge kritik skulle jag kolla hur han spelar starka händer, drag osv (precis som jag gör i PT). Jag skulle absolut inte leta upp personen (givet att han är hyffsad), men om han sitter på ett bra bord tänker jag sätta mig i position på honom och komma ihåg det jag såg i videon. Om det däremot inte är någon jag spelar mot ofta kommer jag gärna med konstruktiv kritik (om nu någon är dum nog att lyssna på mig). Citera
synare Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Kan någon länka till ett program som man kan dölja nicket med om man spelar in en film med camtasia? http://www.mediacollege.com/video/special-effects/blur/ Det här var det bästa som jag kunde hitta för tillfället. Verkar enligt den här sidan vara rätt enkelt om du har ett program för videoredigering hemma. Ett billigare alternativ kan kanske vara att fixa tiltblocker som egentligen är till för att ha över din stack så att du inte ska tilta.... men istället sätta den över ditt nick. Vet dock inte om camtasia får med den i videon.. EDIT: http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34248-guide-goer-din-egen-film-2.html fanns en funktion i camtasia studio Citera
aglo Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 fanns en funktion i camtasia studio http://video.techsmith.com/camtasia/latest/edu/showme/enu/cs_showme.html?movie=1 En film om hur man lägger till censurer. Citera
heltok Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 http://video.techsmith.com/camtasia/latest/edu/showme/enu/cs_showme.html?movie=1 En film om hur man lägger till censurer. najs. gäller bara att man inte flyttar runt fönster för mycket i filmen bara. Citera
morberg Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Det är inte så att en video förklarar allt om hur ni tänker och hur ni går att utnyttja. Spänn av. Stoxtrader skrev en bok om sitt spel och hur han resonerar och han spelar garanterat på högre nivåer än de flesta här. Varför är han inte bekymrad? (Han fick frågan i en radiointervju.) Därför att en bra pokerstrategi är balanserad. Citera
Hjort Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Stoxtrader skrev en bok om sitt spel och hur han resonerar och han spelar garanterat på högre nivåer än de flesta här. Varför är han inte bekymrad? (Han fick frågan i en radiointervju.) Därför att en bra pokerstrategi är balanserad.Stor skillnad. För det första kan nästan alla hans motståndare hans motståndare det som står i boken. De som inte kan det läser inte heller böcker. För det andra så väljer han exakt vad han vill visa och inte visa. Det finns en anledning till att han inte lägger upp komplett PT-databas med hålkort. Citera
aglo Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Stor skillnad. För det första kan nästan alla hans motståndare hans motståndare det som står i boken. De som inte kan det läser inte heller böcker. För det andra så väljer han exakt vad han vill visa och inte visa. Det finns en anledning till att han inte lägger upp komplett PT-databas med hålkort. Dessutom får han en massa pengar för det. Citera
DrRoland Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Det går att mejla support och byta nick på många siter. Motivationen att någon läckt ditt nick borde vara ok om det är möjligt. Någon aning om vilka? Citera
QuantumSatis Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Gissa varför Stoxtrader bytte nick kort efter att han blev "känd". Det finns absolut inga fördelar med att visa för sina motståndare hur man spelar rent generellt. Och det är katastrofalt om man visar hur man spelar mot just dem! Citera
heltok Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Det finns en anledning till att han inte lägger upp komplett PT-databas med hålkort. var det inte precis det han gjorde? sålde sin databas med hålkort och allt, $500 eller vad den kostade. Citera
TomtarnasKonung Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Kör med gamle Tuff fishs fina censur. i dem äldre video filmerna i alla fall. =) Citera
Recommended Posts