Gå till innehåll

Ny pokerdator


robster80

Recommended Posts

Gamla Bettan har nu gjort sitt. I morse när jag startade upp den tog det 10 min innan jag kommit in i Windows. Tycker inte att det är värt att installera om windows för 11:e gången. Behöver nu en ny pokerdator. Eftersom jag inte har så bra koll på vad jag behöver tänkte jag fråga er om tips. Det datorn ska klara av.

 

:c: Endast pokerspel + lite strö surf. (ej nedladdning, filmer, spel, bilder m.m.)

 

:d: Upp till 9 bord åt gången (från 3 olika sajter samtidigt) tillsammans med PT, PAHUD och 1 Firefox sida.

 

Ska jag välja en med Vista eller blir det problem med pokerklienterna?

 

Hur viktigt är det med internminne kontra processorkraft?

 

Räcker 1024mb i interminne?

 

Kan tilägga att gamla Bettan är en AMD 2800+, 512mb, med okej grafikkort och att ovanstående användning har funkat hyfsat bra men med en del lagg emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla Bettan har nu gjort sitt. I morse när jag startade upp den tog det 10 min innan jag kommit in i Windows. Tycker inte att det är värt att installera om windows för 11:e gången. Behöver nu en ny pokerdator. Eftersom jag inte har så bra koll på vad jag behöver tänkte jag fråga er om tips. Det datorn ska klara av.

 

:c: Endast pokerspel + lite strö surf. (ej nedladdning, filmer, spel, bilder m.m.)

 

:d: Upp till 9 bord åt gången (från 3 olika sajter samtidigt) tillsammans med PT, PAHUD och 1 Firefox sida.

 

Ska jag välja en med Vista eller blir det problem med pokerklienterna?

 

Hur viktigt är det med internminne kontra processorkraft?

 

Räcker 1024mb i interminne?

 

Kan tilägga att gamla Bettan är en AMD 2800+, 512mb, med okej grafikkort och att ovanstående användning har funkat hyfsat bra men med en del lagg emellanåt.

 

Fixa någon dual core processor, där varje kärna är på typ 2,4 ghz styck. Jag skulle sedan ha väldigt mkt ram och du skulle pokra på den, kanske kan diskuteras men jag hade nog haft 4 gig. Har 2 gig i min dator nu, men skulle gärna vilja ha 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...