Gå till innehåll

NLT - Trn, RookieFreeroll, hur spela mot tomtar?


RaMz

Recommended Posts

Eftersom jag öppnat ett nytt konto hos TGC så fick jag spela i deras 5K RokieFreeroll, det var ca 500 personer som anmälde sig. Visst jag är fortfarande nybörjare, men ansåg det som en bra chans att vinna lite stålar relatvit enkelt mot i princip bara tomtar.

 

Jag åkte ut runt omkring 250:de plats ganska frustrerad över att jag hade(vad jag tycker och tror) för stort pokerkunnande för att lyckas i turneringen. Folk limpade in med såväl mellanbra händer som pocket Ace. Generellt sett så spelade folk ganska så tight innan floppen och det verkade som att en av tomtarna vid mitt bord började fatta begreppet av att bluffa. så han började att höja typ varje hand och folk bara foldade och gav honom pengar. Visst, tänkte jag, låt honom hållas, jag väntar på en bra hand och sen så kan jag ta över hans fina stack.

 

Så kommer handen: KK. Flop 99T. lite rädd så jag checkar för att se om någon visar styrka. Alla checkar.

 

Turn X (lågt), ok jag har antagligen den bästa handen tänker jag, får väl ta ner denna potten, bettar 300 på en 250 pot. Som en blixt från klar himmel kommer en av tomtarna som bara foldat i en halvtimme och re-raisar All-In för 1200. Den alltid bluffande tomten synar före mig. Ojdå, någon hade visst trissen tänkte jag. Så jag foldar. Båda visar sina kort: ace high och king high !!!!!!

 

flera sådana scenarion händer under min 45 minuters-period i turneringen. lyckades sjabbla bort 2 st TT och 2 st KK.

 

så försökte jag mig på att bluffa en pot när min enda motståndare i potten bara checkade 2 rundor igenom. Han "Bluffsynar" mig med jack high. Jovisst jag hade bara Ten high...men ändå?

 

Alla möjliga konstiga situationer hände och jag förlorade det mesta av min stack på att tro att mina motstånader var starkare än vad dom var. Ace high tycktes upskattas som en bra hand för dom jag spelade mot.