Gå till innehåll

Minderårig spelar med föräldrars tillstånd.


Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nja där ljuger du visst om du spelar för skojs skull varför börja spela cg??? det finns ju massvis av gratispoker

 

 

I början spelade jag ju bara med play money och frirullar men efter ett tag var det inte lika roligt tyckte jag folk ställde in med allt möjligt. Jag ville bli bättre men det är svårt att bli bättre genom att spela frirullar. Min bror lärde mig mycket och nu tycker jag att jag är tillräckligt bra för att spela med Real Money och än så länge har jag gått med vinst;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är 15 år och har spelat poker om pengar i ett halvår.(sammanlagt har jag spelat poker i ca 3 år.)Jag lyckades övertala min syster om att vi skulle sätta in 300 kr på en pokersajt. Det var ohyggligt tufft i början men jag jobbade mig till några tusen kronor och min syster blev mycket glad när hon fick en tusing.( vi delar upp alla vinster 50/50 , kanske inte helt rättvist men hon är värd det och utan hennes stöd skulle jag inte klarat det) Jag spelar inte om några stora summor men jag spelar inte främst för pengarna utan främst för äran och passionen för spelet. Men en sak som jag undrar över är helt enkelt: Är det HELT lagligt att spela om pengar i min systers namn??? Jag har hållt mitt pokerspelande hemligt för alla utom min bästa vän och mina föräldrar. Vore mkt tacksam för svar.

Vill även passa på att berömma rompstomp, om han talar sanning är han synnerligen en talang.

 

MVH pokerbrat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du bara sng där eller cg oxå vilket nivå isåfall

 

Nä, jag lirar allt, utom Omaha. Där e det för många djvla kort att hålla reda på :roll:.

 

Skämt å sida, jag lirar SnG, MTT och CG FL (upp till 15/30 FR). NL har jag precis börjat gå i skolan på 0,5/1 nivån, så det räknas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag lirar allt, utom Omaha. Där e det för många djvla kort att hålla reda på :roll:.

 

Skämt å sida, jag lirar SnG, MTT och CG FL (upp till 15/30 FR). NL har jag precis börjat gå i skolan på 0,5/1 nivån, så det räknas inte.

 

vad heter du på mikronivån, jag har samma nick dvs tinusen

omaha är totalt livsfarligt hihi, har en dagbok där flera mikrosnubbar håller till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är 15 år och har spelat poker om pengar i ett halvår.(sammanlagt har jag spelat poker i ca 3 år.)Jag lyckades övertala min syster om att vi skulle sätta in 300 kr på en pokersajt. Det var ohyggligt tufft i början men jag jobbade mig till några tusen kronor och min syster blev mycket glad när hon fick en tusing.( vi delar upp alla vinster 50/50 , kanske inte helt rättvist men hon är värd det och utan hennes stöd skulle jag inte klarat det) Jag spelar inte om några stora summor men jag spelar inte främst för pengarna utan främst för äran och passionen för spelet. Men en sak som jag undrar över är helt enkelt: Är det HELT lagligt att spela om pengar i min systers namn??? Jag har hållt mitt pokerspelande hemligt för alla utom min bästa vän och mina föräldrar. Vore mkt tacksam för svar.

Vill även passa på att berömma rompstomp, om han talar sanning är han synnerligen en talang.

 

MVH pokerbrat

 

 

när man döljer spel är det varningstecken anser jag, hur gammal är din syster?? kan säga att jag aldrig skulle tänka tanken o skapa ett konto åt ngn minderårig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början spelade jag ju bara med play money och frirullar men efter ett tag var det inte lika roligt tyckte jag folk ställde in med allt möjligt. Jag ville bli bättre men det är svårt att bli bättre genom att spela frirullar. Min bror lärde mig mycket och nu tycker jag att jag är tillräckligt bra för att spela med Real Money och än så länge har jag gått med vinst;)

 

jo du har rätt gratis poker spelar de väldigt märkligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många siter har en klausul inlagd där det står ngt i stil med att "om någon annan än den som registrerat konot spelar så kan vi stänga kontot och låsa pengarna".

Däremot om det är olagligt enligt svensk lag kan jag tyvärr inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många siter har en klausul inlagd där det står ngt i stil med att "om någon annan än den som registrerat konot spelar så kan vi stänga kontot och låsa pengarna".

Däremot om det är olagligt enligt svensk lag kan jag tyvärr inte svara på.

 

 

Okej det vore ju mindre bra om de på något sätt skulle få reda på det då...men om man spelar på en annans konto med ägarens tillåtelse kan de väl inte låsa pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det vore ju mindre bra om de på något sätt skulle få reda på det då...men om man spelar på en annans konto med ägarens tillåtelse kan de väl inte låsa pengarna?

 

Tja.. Om de har skrivit in det i sina stadgar, och det man går med på när man registrerar sig, att inte låna ut kontot till ngn, så kan de nog det. Men jag kan inte sådant här utan och innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja.. Om de har skrivit in det i sina stadgar, och det man går med på när man registrerar sig, att inte låna ut kontot till ngn, så kan de nog det. Men jag kan inte sådant här utan och innan.

 

Okej dåligt. vågar man fråga pokerstars sajtrepresetant här på forumet eller fryser de kontot direkt då tror du?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har du inte sett hur de spelar på denna nivån så innan du yttrar dig om hur mycket pengar jag tjänar på denna nivån så testa på de o sen tror vad sjutton du vill. är många som tjänar dessa summorna på denna nivån, skillnad från dig så är jag nöjd med mitt spel o sen om du vill hantera pengar som om det vore godis o spela bort 16 000 bara så där. du kommer aldrig bli nöjd med ditt spelande utan vill bara ha mer o mer, du skrev bli aldrig nöjd tecken på spelmissbruk tycker jag. jag kan säga att jag inte har haft tur på denna nivån vet attd et finns mer pengar o tjäna här är inte direkt o komma upp i den nivån om du kör abc poker. sen får ni tycka vad ni vill men jag vet iaf. Menar sitter du på nöthanden så kan du få en pott på 300 kr om du spelar den rätt. sen håller jag fast om att en 17 åring inte har ngt o spela för de summorna du gör, kanske dags o lära dig pengars värde???? istället för att tycka att 500 kr är småpengar. tycker din inställning till pengar är förskräckligt.

 

skillnaden på mikronivån o högre är som pingis o jämför med tennis, sitter man o väntar på korten så får du pengar. finns flera folk som tjänar mer än mig.

 

det är lika knäppt som att du skriver att jag har haft tur likadant att du spelar bort 16 000 eller vinner, då har du ju lika tur som mig då.

 

så jag vet inte riktigt om jag vill ha dina tips då jag aldrig har tanken o gå upp insats då jag har stor respekt med pengar o nöjer mig o leva ett medelsvenssons liv.

 

o föresten varför är det döden som pokerspelare o nöja sig med en summa, menar det vore väl vara döden om man aldrig blir nöjd istället eller har jag helt fel????

 

Alltså. Det du säger först är helt galet. Jag tvivlar på att någon som helst människa i världen skulle ta 100 inköp i snitt per månad, ens på NL$10 (nl100SEK i ditt fall). Och nej, det är inte många som tjänar de summorna på den nivån. Lite högre däremot, inga probs.

 

Jag hantarar inte pengar som godis. Godis slänger jag inte bort. Skämt åsido. Jag hanterar pengar på det sätt jag anser mig tjäna mest på. Finns väl inget galet i det så länge jag har edge? Förstår inte varför jag skulle ner i nivåer bara för att det är mycket pengar. Jag slår ju spelet, och jag har ju tillräckligt med pengar för att aldrig gula i längden, så länge spelarna är på den nivån de är idag. Poker är ett sjukt spel, men jag menar, det är ingen som kommer o säger åt Patrik Antonious att han borde gå ner i nivå för att han spelar om över miljoner kronor varje gång han spelar. Han slår ju spelet. Det är vad poker handlar om.

 

Min inställning till pengar ÄR förskräcklig. Jag håller med. Jag synade bort 300$ förut (2100kr alltså), trots att jag visste att jag var slagen. Jag tiltade, men det är sånt som händer, och värre har hänt. Jag tänker inte mer på det. Det är en del av spelet, och pengarna på nätet är inte annat än just pengar på nätet. Men vad ska man göra åt det? De som är miljonärer (vilket jag nästan är för min ålder om man ska se till hur vuxna miljonärer jämfört med vuxna vanliga människor lever), lever väl inte snålt bara för att det är fult att spendera pengar, eller man helt tappat greppet om pengars värde? Jag säger inte att det är något bra i det direkt, men pengar kommer alltid vara värda olika för folk. Skulle jag ge en uteliggare en 500ing är det ju en förmögenhet. För mina polare likaså typ. Jag rycker på axlarna. Avtrubbad, något annat ord finns väl inte.

 

Att jag skriver att du haft tur när du vunnit nu har att göra med det jag skriver först. En normal månad för mig är jag + 20-30 inköp. En bra 40-50. En mindre bra spelar jag +-0. Vinner du över 100 inköp på en månad har du haft tur. Det bara är så. Liksom jag har tur om jag vinner 50 inköp en månad, men då förnekar jag det inte heller. Du hade spelat poker i 2 månader sa du? You'll see what I'm talking about..

 

Det där med tips kan du väl ta rätt lätt på. Men jag ser inte varför en vinnande spelare skulle vilja tjäna mindre än vad den egentligen kunde gjort om den spelat lite högre. Låter ju helknasigt.

 

Det där med att aldrig vara nöjd är något som krävs i längden tror jag. Ingen som spelat riktigt mkt kan sitta och grinda samma nivå dag ut o dag in. Utmaningen försvinner, och allt blir bara segt. Att aldrig vara nöjd må låta som något som en spelmissbrukare säger, men ska man lyckas inom pokern så är det ett måste. Sen är jag nog lite spelmissbrukare också, men det är nog alla grinders på ett eller annat vis.

 

Finns ingen lögn i det jag säger. Ni har 2 exempel på såna som börjat ungt o kommit bra långt upp i toppen i Jhonny Lodden och Erik Sagström. De är ju lite värre än mig, men vem vet. Kanske blir jag som dem, kanske hamnar jag i rännstenen. Jag siktar någonstans mittemellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...