Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en fundering. Jag sitter nu och spelar på Purple, första gången och det är då mot tre sorters spelare. Ena från england, andra från sverige samt tredje från estland, lettland o.s.v.

Engelsmännen är mer lösa, fiskar mycket mer och är enklast att vinna mot. Medan de från andra sidan östersjön spelar thightare, smartare och är helt enkelt svårare att möta. Jag funderade över saken och kom fram till att det kan ha med valutan att göra? Ett pund är ju ca 2$, alltså lär de tycka att NL10/20 är som att spela på "play money table? Samtidigt som de gammla sovjeterna igentligen har skillen för att lira på ett eller två bord högre? Någon som kan ge synpunkter på min teori?

Isådant fall, bör Tyskar, Britter, Amerikaner o.s.v vara de man ska lira emot?

Postad

För mig är det tvärtom. Har ganska svårt att ha respekt för nl$50, men när jag spelar 1/2 på SvS är det mycket lättare. Även fast 200 kronor faktiskt är värt mindre än 50 dollar så känns ändå 200 som mer än 50.

Postad

wow, du kom på det redan första gången du spelade. för mig har det gått flera år och det var inte förrän idag jag fattade det. nu vet jag hur jag ska äga sönder alla nivåer! =)

Postad

Så det var några som förstod vad jag menade iallafall, eller anar jag ironi och en viss dumförklaring av mig? ;-)

Jag låg o tänkte på det länge igår innan jag äntligen kunde sova! Så kan inte bara någon hålla med eller åtminstonde säga motsattsen så jag får slut på tankarna :lol:

Postad

Någon som har lirat med pund? Aldrig provat det, men ligger t.ex. NL$100 på samma nivå som NL£100 eller ligger det senare på samma nivå som NL$200?

Om ni förstod vad jag menade. Punden är ju ca: dubbel dollarn..