hamstern Postad 14 Juni , 2008 Rapport Postad 14 Juni , 2008 Hej! Jag har ett problem när som jag hoppas nån kan hjälpa till med. Jag spelade in en film som blev väldigt bra men när jag nu ska öppna den i camtasia 5 så blir skärmen svart, hade inte läst allt om att välja att spara som .avi utan nu är det .camrec vilket var dumt av mig. Är det någon annan som har haft samma problem? Alltså även om jag nu gör om de till .avi så blir skärmen svart. Har försökt det mesta men det verkar inte gå att rädda det inspelade det var väldigt intressanta händer, btw man hör ljudet men bilden är svart när man spelar upp det. Tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh EDIT: Lyckades genom att högerklicka på filen och välja extract to .avi utan att ha öppnat camtasia, väldigt skumt men det funka. Citera
Fjonkan Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 gahh har lyckats med alla inställningar och sånt. Precis när jag väljer hur stort jag ska filma så när jag har valt och tar record så kommer det upp en ruta där det står "unable to write AVI file frame" någon som vet vad som är fel ? Citera
SimonX Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Postad 8 Oktober , 2008 Spelat in filmer men ljudet kommer till sist långt före bilden! Vad kan detta bero på? Kunde inte heller hitta denna inställningen: (kan det vara felet?) På Audio Setup se till att det är mpeg layer 3 32.000kHz Mono 7kb/sec. Kör wizard och se till att det låter bra. Citera
Fudge Postad 18 December , 2008 Rapport Postad 18 December , 2008 Spelade in, sen stod det "merging" typ. Blev 100%, nu ligger bara Camtasia recorder kvar men vilken knapp jag en trycker på så står det "an unnamed file was not found". Finns inga fler knappar att trycka på.. Tips? Citera
Lemiux Postad 14 Februari , 2009 Rapport Postad 14 Februari , 2009 Vad ska ja ändra för inställningar om ja vill ha en film som är i sevärdkvalite med Camstudio !?. Citera
jimmie86 Postad 20 Februari , 2009 Rapport Postad 20 Februari , 2009 de bästa borde vara en instruktionsvideo där en vänlig själ spelar in när han använder prorgamet och kan förklara vad man bör göra med dittan å dattan. Så spela in en film med camtasia eller camstudio och spela in programet=) Citera
OsantVassSpelare Postad 27 April , 2009 Rapport Postad 27 April , 2009 Har ett problem som några andra tidigare har uppmärksammat. Jag spelar in en film med alla de inställningarna som står i första posten, men när jag spelar upp videon i VLC (har XP) så är allting bara svart. Kör 1600x1200 upplösning på filmandet. Det som är konstigt dock är att jag i windows vy-läge ser första framen från videon (som en thumbnail för att visa vad filmen innehåller), så filmen borde ju egentligen funka? Nån som vet vad detta beror på och vad man kan göra för att åtgärda det? Citera
Mikael1337 Postad 27 April , 2009 Rapport Postad 27 April , 2009 Camstasia som näms här är ett väldigt enkelt program att använda för att göra videos jag gör egna på min blogg och jag har aldrig sett någon guide och de funkar hur bra som helst. Citera
random_user Postad 1 Maj , 2009 Rapport Postad 1 Maj , 2009 hur gör man en .flv fil utifrån en .camrec? (alternativt: utifrån en .mp4 och en .swf fil) Citera
MacDaddy Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Min fil blev 2gb stor av 40min inspelning. Hur gör man dem mindre? Citera
Nice Hand GG Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Rendera den i windows media player. Citera
MacDaddy Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Rendera den i windows media player. Du menar movie maker? Försökte öppna filen genom att välja öpna projekt men det blev ett felmedelande så jag fick välja "importera till klippsamlingar" Men hittar inga renderingsmöjligheter. Citera
Nice Hand GG Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Du menar movie maker?Försökte öppna filen genom att välja öpna projekt men det blev ett felmedelande så jag fick välja "importera till klippsamlingar" Men hittar inga renderingsmöjligheter. Mmm menade jag. Om du har lyckats dra in filmklippet så att det ligger i den där tidsfoten eller vad man skall kalla det så kan du ta. Arkiv-> Spara film eller ctrl+p. Citera
MacDaddy Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 DEt funka med en mindre fil men när jag testade med den stora som dock är samma format osv så funka det inte. Vart något felmeddelande Citera
Recommended Posts