Gå till innehåll

Rooney . Lock and move pls mod!


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 740
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du verkar ha haft en bra månad i juni iaf. Har du gett upp ipoker helt och spelar bara på ongame eller? Finns det mkt games igång där? Å fisk såklart?

 

Jo juni blev bra. Ska försöka hålla samma stabilitet i spelet som då denna månad med cardrunnersfilmer när jag känner mig ur balans o.s.v

 

Ipoker gav jag upp för längesen. Suger ju hårt. Ongame har väldigt gott om fisk. Brukar kombinera spel där med UB.

 

Är redigt sjuk nu så blir en innedag med en del spel. Ska köra lite cardrunners först och kolla på lite serier. Nötte lite för mkt igårnatt. Skulle lagt av efter två timmars grind när jag var så seg i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du inte gillar med iPoker? Började själv där förra månaden på NL200/NL400 och tycker att motståndet är rätt behagligt...

 

Anyway GL

 

Jag tkr framförallt detär så fullsmeckat med 16/12 grinders som spelar med något erbjudande säg expekts, och däremellan någon fisk. Men när det en standard fredagkväll inte går att hitta mer än 4-5 bord med snittpott 50$ och 35% till flopp så finns det nätverk som erbjuder bra mkt bättre förutsättningar. Ongame har sämre klient men jag antar att man får stå ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagens första session avklarad. Lirade stabilt och bra men vad fan hjälper det när fiskarna som vanligt har den sjukaste äckligaste jävla klonken. Vet inte hur många 200$ potter jag förlorat idag. Så jävla hopplöst. Låg o pendlade runt 700+ hela tiden innan jag de 50 sista händerna dippade till 200-. Hålstege, turnat tvåpar mot mitt överpar X3 o.s.v

 

Den värsta var dock den här. Har verkligen väntat på den här killen så sjukt länge. Han spelar 50/25/6 och jag jublar när jag äntligen får in pengarna mot honom. Hur ska han inte kunna göra en repris på vad Robban gjorde igår? Blir så trött... Stängde ner efter den här. :cry:

 

Seat 2: sirraffay ($424.35 in chips)

Seat 9: draufhaun ($664.55 in chips)

Seat 10: Hero [ King of Clubs,King of Diamonds ] ($421.30 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), sirraffay posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

draufhaun bets $14, Hero bets $42, sirraffay folds, draufhaun calls $30.

 

FLOP [board cards 7 of Clubs,8 of Spades,9 of Hearts ]

Hero bets $78, draufhaun calls $78.

 

TURN [board cards 7 of Clubs,8 of Spades,9 of Hearts,4 of Hearts ]

Hero bets $206, draufhaun bets $412, Hero calls $93.30 and is all-in.

 

RIVER [board cards 7 of Clubs,8 of Spades,9 of Hearts,4 of Hearts,Ace of Spades ]

 

SHOWDOWN

draufhaun shows [ 9 of Diamonds,9 of Spades ]

Hero mucks cards [ King of Clubs,King of Diamonds ]

draufhaun wins $957.30.

 

 

Jaja, dagsresultatet är ju på lillback, men det ska väl kunna vändas ikväll hoppas jag. Drygt att betssonriggen verkar ha vänt riktning. Upp till bevis om det bara är tillfälligt. Ska se någon cardrunnersfilm innan nästa session också. Börjar bli lite för tight igen. Spelade 20/17.5/4 nu.

 

Drar till sängen o vilar en stund. Blivit riktigt sjuk under natten. Feber o grejer så går på tabletter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session på 45 min och jag hade riktigt fina bord. Sen försvann fiskarna en efter en och jag orkade aldrig öppna nya bord. Ska försöka hålla sessionerna framöver till under 1½h. Tror det gynnar mitt spel.

 

Det gick stundtals riktigt bra och jag fick in några fina spel, men några dåliga gjorde jag också. Åkte på två utdragningar som var riktigt sega. En i en 600$ pott där det var oraisat pre, jag floppar nötstegen o vi blir all in. Han har understegdrag+färgdrag och givetvis klonkar han :(

 

Vänt resultatet till 330$ + för dagen så ca 500$ + den här sessionen då.

 

Har en intressant hand tro det eller ej. Brukar ju inte vara mkt av den varan. Kommentarer önskas!

 

Mikey är 32/8/1.2 "regular". Har många händer på honom och är inte imponerad, men han nöter iaf vidare vid borden.

 

Visst känns väl flopp och turn jättestandard? Det är river som gör mig konfunderad. Självklart är jag rädd för ett set, och ifall jag checkar är jag villig att folda mot många bets. Känns som han aldrig bettar ett A här. Vad finns det för fördelar med att betta då? Det enda är väl att AQ kan betala av ett typ halvpottbet, men det är väl inte riktigt säkert det heller. Halvpottbettar jag och han ställer är jag väldigt committad också, så isåfall får man ju göra upp med sig själv att man foldar 100% mot ställ. AJ foldar ju definitivt mot ett bet från oss över halva potten. Den tror jag iofs inte hade bettat turn heller. Inte denna FI.

 

Checka är spelet? Något annat att invända på?

 

Seat 3: MikeyWest ($541.00 in chips)

Seat 4: mek222 ($388.00 in chips)

Seat 5: master-ko ($54.85 in chips)

Seat 9: Hero [ Ace of Clubs,King of Diamonds ] ($488.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), MikeyWest posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

mek222 folds, master-ko calls $4, Hero bets $18, MikeyWest calls $16, master-ko calls $16.

 

FLOP [board cards 4 of Clubs,7 of Hearts,Ace of Spades ]

Hero bets $42, MikeyWest calls $42, master-ko folds.

 

TURN [board cards 4 of Clubs,7 of Hearts,Ace of Spades,5 of Spades ]

Hero checks, MikeyWest bets $90, Hero calls $90.

 

RIVER [board cards 4 of Clubs,7 of Hearts,Ace of Spades,5 of Spades,4 of Hearts ]

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en kort session spelad. Blev ruskigt frustrerad mot slutet så var bara tvungen att stänga ner. Second best hela tiden, och utan att ha förlorat en pott över 300$, men ändå vunnit en på 600$, så backar jag 450$ på ca 300 händer. Den där 600 potten var nog för övrigt den enda jag vann typ.

 

 

Har en hand.

 

FI är 28/7/1.2. Vad tycker vi om spelet? Tänkte mig att jaga bort alla händer sämre än tvåpar turn. Jag har ju outs om det skiter sig. Möjligt att han kan syna vissa kungar och där har jag ju treor som outs också. River är lite läskig. Kåken gör ju sig möjlig, och det e ju möjligt att han callat med något combodrag eller så på turn säg QTs. Är min bet ok? När han höjer känns ju folden självklar. Vad som inte känns så självklart är spelet tidigare i handen. Vad säger ni?

 

Seat 1: dante999 ($385.70 in chips)

Seat 3: Bon BiLL ($279.80 in chips)

Seat 4: Spaderdam ($278.40 in chips)

Seat 5: Hero [ 3 of Spades,4 of Spades ] ($583.30 in chips)

Seat 9: Ten of Clubs ($751.80 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), Ten of Clubs posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

dante999 folds, Bon BiLL calls $4, Spaderdam folds, Hero calls $2, Ten of Clubs checks.

 

FLOP [board cards King of Spades,6 of Spades,Jack of Diamonds ]

Hero bets $8, Ten of Clubs calls $8, Bon BiLL folds.

 

TURN [board cards King of Spades,6 of Spades,Jack of Diamonds,4 of Diamonds ]

Hero checks, Ten of Clubs bets $16, Hero bets $51, Ten of Clubs calls $35.

 

RIVER [board cards King of Spades,6 of Spades,Jack of Diamonds,4 of Diamonds,Jack of Spades ]

Hero bets $67, Ten of Clubs bets $150, Hero folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyn på den rivern känns bättre än betfold va?

 

Nu när du säger det så, absolut.

 

Jozoa: Känns som att han kan göra en liten valuehöjning med flush så antagligen hade jag synat. Får ju fina odds.

 

Har för övrigt hunnit med en session till förut. 40 min och jag är återigen lill+ för dagen nu. Ska spela dagens sista session nu och se om vi kan fixa till ett ordentligt resultat. Breakeven över 5k händer sen jag kom hem nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...............................

 

Seat 3: BingoBult ($348.00 in chips)

Seat 6: aris75 ($389.55 in chips)

Seat 8: the dolphin. ($269.60 in chips)

Seat 9: Hero [ King of Clubs,Ace of Hearts ] ($474.90 in chips)

ANTES/BLINDS

the dolphin. posts blind ($2), Hero posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

BingoBult bets $16, aris75 calls $16, the dolphin. calls $14, Hero bets $68, BingoBult calls $56, aris75 calls $56, the dolphin. bets $253.60 and is all-in, Hero bets $402.90 and is all-in, BingoBult folds, aris75 folds.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,3 of Hearts,6 of Hearts ]

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,3 of Hearts,6 of Hearts,3 of Diamonds ]

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,3 of Hearts,6 of Hearts,3 of Diamonds,7 of Spades ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ King of Clubs,Ace of Hearts ]

the dolphin. shows [ 4 of Diamonds,4 of Hearts ]

the dolphin. wins $681.20

 

 

OCH NÄR JAG SKRIVER DET HÄR KK VS AA FÖR FULLA STACKA JAG BLIR GALEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DASdasfdsgzs fw

ADRQWA DEQW

 

vad trött jag blir. En session liknande den tredje jag hade idag. Jag vann kanske en pott på hela tiden. Här förlorade jag dock några stora också. Sitter och hostar som ett as, det är varmt här inne, och 2500 händer med äckligt svängig poker har gjort mig ruskigt jävla tiltad. Förra månaden som bortblåst. Kommer fan inte ihåg den längre.

 

Whinar som en liten flicka och jag är inte mer än drygt 1k back för månaden. Borde nog lära mig ta losses.

 

900 back den här sessionen på 300 händer.

 

Grafen från idag:

 

dasdasga8.th.jpg

 

Inte mkt att grina över men så sjukt drygt att få ännu en dag med typ 3k händer av bara vinna lite-förlora lite poker. Var ju + större delen av dagen också. Får väl iaf trösta mig med att jag spelat ok och hade varit iaf okej + med lite bättre flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat dagens första session och har två händer jag hemskt hgärna ser kommentarer på.

 

Första handen:

 

FI är 30/20/2.5 och mkt mer vet jag inte. Iofs sett han trebetta någon gång tidigare under de få händer jag spelat med honom just vid detta bordet. Är det in med pengarna på flopp som gäller? Är Call ok och vad gör vi isåfall turn?

 

Hero is at seat 0 with $380.90.

YummyPorkChop is at seat 2 with $404.40.

kennat is at seat 5 with $664.20.

The button is at seat 5.

 

Hero posts the small blind of $2.

YummyPorkChop posts the big blind of $4.

 

Hero: Th Tc

 

Pre-flop:

 

kennat folds. Hero raises to $14.

YummyPorkChop re-raises to $42. Hero calls.

 

 

Flop (board: 9s 5h 3h):

 

Hero checks. YummyPorkChop bets $84.

Hero ?

 

 

Hand 2:

 

Den här handen tkr jag e intressant. FI är regular men jag hade inga stats just när handen utspelade sig så vi bortser från det. Det är tredje gången i rad jag attackerar hans blind från SB, och jag antar att han börjar tröttna. Är det nog med motivation för att fullfölja handen? Just 111 blixt-betet känns som något han mkt väl kan göra med en halvdan hand/drag eller complete air. Tar man synen turn då? Eller pushar? Han har 200 kvar.

 

Seat 1: chokofab ($101.20 in chips)

Seat 2: Hero [ 8D,AC ] ($1,171.70 in chips)

Seat 3: dante999 ($400.00 in chips)

Seat 8: Rodeotonig ($459.75 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), dante999 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Rodeotonig folds, chokofab folds, Hero bets $13, dante999 calls $11.

 

FLOP [board cards JS,AD,2S ]

Hero bets $20, dante999 bets $60, Hero calls $40.

 

TURN [board cards JS,AD,2S,KC ]

Hero checks, dante999 bets $111, Hero ?

 

 

Tveka inte att kommentera nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG BLIR SÅ JÄVLA LACK!

 

Hade en fin session på gång. Haft bra kort med fina fiskar även om det inte var någon supersession om man säger så. Var väl 900 + när det var som bäst. Sen som vanligt händer det.

 

Killen är 52/32/3 och vi har battlat en del. Skräll att han ska floppa nötstegen.

 

jdftkd is at seat 0 with $380.60 (sitting out).

SuwaneeDawg is at seat 1 with $69.40.

imnotwinin is at seat 2 with $0 (sitting out).

ttgirl is at seat 3 with $501.80.

terminator30 is at seat 4 with $365.10.

Hero is at seat 5 with $888.

The button is at seat 1.

 

terminator30 posts the small blind of $2.

Hero posts the big blind of $4.

 

Hero: Ac Ah

 

Pre-flop:

 

SuwaneeDawg folds. terminator30 raises to $12.

Hero re-raises to $36. terminator30 calls.

 

 

Flop (board: 8d 7s 6c):

 

terminator30 checks. Hero bets $72.

terminator30 raises to $144. Hero re-raises

to $672. terminator30 goes all-in for $329.10.

Hero is returned $342.90 (uncalled).

 

Turn (board: 8d 7s 6c 9d):

 

River (board: 8d 7s 6c 9d Qd):

 

Showdown:

 

terminator30 shows 9h Ts.

terminator30 has 9h Ts 8d 7s 6c: straight, ten high.

 

 

Och sen som om inte det var nog måste vi väl knäcka KK en gång också. Denna killen är 38/25/2.5 och jag förmådde mig bara inte att folda turn även om jag övervägde det. Nä men se på fan. Q8 alltså. Vi var verkligen tvungna att ha över fulla inköp också.

Seat 4: Tight_MF ($743.00 in chips)

Seat 5: il furbetto ($344.85 in chips)

Seat 6: Shoorik93 ($447.15 in chips)

Seat 7: Hero [ King of Clubs,King of Hearts ] ($440.50 in chips)

Seat 8: SpadeNeuterU ($166.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($2), SpadeNeuterU posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Tight_MF folds, il furbetto folds, Shoorik93 bets $10, Hero bets $32, SpadeNeuterU folds, Shoorik93 calls $24.

 

FLOP [board cards 8 of Diamonds,Queen of Hearts,6 of Hearts ]

Hero bets $55, Shoorik93 calls $55.

 

TURN [board cards 8 of Diamonds,Queen of Hearts,6 of Hearts,Jack of Spades ]

Hero checks, Shoorik93 bets $150, Hero bets $351.50 and is all-in, Shoorik93 calls $201.50.

 

RIVER [board cards 8 of Diamonds,Queen of Hearts,6 of Hearts,Jack of Spades,Ace of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Heroshows [ King of Clubs,King of Hearts ]

Shoorik93 shows [ 8 of Clubs,Queen of Clubs ]

Shoorik93 wins $882.

 

 

Så har vi ännu en dag av plussande för att de sista händerna kastas ner i skiten. PLZ. Fyfan vad tiltad jag blir av det här. Hade varit multiback om det inte varit för några sjuka donationer på hela inköp också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. 1010 - Ni är bara tre spelare runt bordet och fi är en standard aggrosnubbe som trebetar AJ, AQ och andra höga kort i kombination om man ska se på statsen. Hans CB på flop säger i stort sett ingenting eftersom han slänger ut ett bet där med any two så som han har spelat. Det ligger ungefär $170 i potten och jag tror att vi leder ganska ofta här, så jag skulle nog pusha mycket för att ni bara är tre spelare vid bordet och hans trebet ger en mycket bredare HD - samt hans aggressiva stats.

 

HH2. A8 - Mycket väl att han har blivit less på dina stölder men borde han inte trebeta pre med Ax/två höga kort/pocketpar om han nu bestämmer sig för att stå upp för sin blind? Jag förstår att du blir sugen på att trycka här, men är det verkligen värt? C/r du AI på turn så reppar iof du en riktigt stark hand och synar du så checkar du antagligen river och då kommer han skjuta igen oavsett hand. Svårt läge, men jag hade nog gett honom credit för en hand här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. 1010

 

Yes resonerar som du nu i efterhand efter att ha snackat med lite andra och tänkt lite själv. Väljer jag inte att trycka den floppen ska jag inte spela den pre över huvud taget, men att inte spela den pre säger ju sig självt att det är helt galet så ;) Mer eller mindre drömläge på den floppen.

 

Jag callade iallafall när vi spelade. Kanske sämsta alternativet nästan. I princip bara scarecards turn och självklart ska Kh komma och jag check foldar.

 

HH2. A8

 

Tänker som du här också. Känns onödigt att göra motstånd. Behöver nog en lite starkare hand för det och släpper nog nästan helst på floppen redan tror jag. Som gjort för att hamna i trubbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riiiiiktigt trevlig session nu på jag vet inte riktigt hur många händer. Uppskattar att jag spelade 1.5h ungefär dock. PT fuckade sig mitt upp i alltihop så resultatet där är helt fistat. Den har missat 1300$, till både min förvåning och glädje när jag stängde ner. Tyckte det gick bra men inte SÅ bra :D

 

Så, hur bra gick det då? +$2200 över uppskattningsvis 800 händer.

 

Det mesta fungerade. Förlorade bara två st halvstora potter. Det var en AK vs två st halvshorta killar. Var väl inne för 250$ och potten var på 700$ när de andra två har QQ mot 99. Tråkigt att inte pokergudarna tar hänsyn till potsize när de avgör vilka coins man får vinna ;) Vann fan alla andra. Den andra potten jag torskade var bara ett standardfärgdrag mot överpar för 400$ potten.

 

Kan inte dra in någon hand då som sagt. De händer PT fick med var bara standardgrejer typ.

 

Skönt att rusha lite iaf. Gått så oerhört segt de senaste dagarna, men nu är jag tillbaka!

 

Dagsresultatet ungefär 2300+ över 2800 händer

 

*edit*

Surfar lite Youtube o kollar på family guy höjdpunkter. Längesen jag såg på serien men jävlar va bra den är :lol:

 

Två favoriter

 

http://www.youtube.com/watch?v=A78trLCdC9A

 

http://www.youtube.com/watch?v=rD79Pzsg-b8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit*

Surfar lite Youtube o kollar på family guy höjdpunkter. Längesen jag såg på serien men jävlar va bra den är :lol:

 

Två favoriter

 

http://www.youtube.com/watch?v=A78trLCdC9A

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=rD79Pzsg-b8

 

 

den första länken är ju so otroligt rolig :D

 

har du sett filmen "Stewie Griffin The untold story"

om inte så måste du tanka hem den, riktigt rolig :mrgreen:

 

 

fint dagspluss förresten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...