Gå till innehåll

Recommended Posts

  • Svars 258
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
* Vanligt Master Card

* Ingen avgift för själva kortet, däremot 1 eller 2 dollar per överföring från Neteller till kortet.

* Ja man skickar dollar.

* Man kan skicka tillbaks till Neteller men betydligt högre avgift, tror det är 10 dollar per transaktion.

 

Edit: Fel av mig, det är euro man för över från Netellerkortet med. I alla fall i mitt fall. Vet inte om det är något man kan välja.

 

Hur skickar man tillbaks till neteller?

Har pratat med first-pay och tror inte det går.

Om jag har fel vill jag gärna veta hur.

Postad
Fyfan vad det nya kortet Net+ suger. Eller galet dyrt med pinsamma begränsningar.

 

Kan du utveckla lite? Vad är det som kostar och var i ligger begränsningarna? Är det det vanliga Mastercardet du pratar om eller det virtuella?

Postad
Fyfan vad det nya kortet Net+ suger. Eller galet dyrt med pinsamma begränsningar.
Vilket kort är det du pratar om? Globewallet-mastercardet via first-pay, eller något annat, nyare? Vad har isf. blivit sämre sedan globewallet-kortet?
Postad

GlobeWallet kortet försvinner ju, Net+ är det nya. Minns inte exakt villkoren för GlobeWallet kortet men med det nya så kostar det t.ex. $6 att ta ut i automat och sen tillkommer 2.95% i valutaväxlingsavgift. Kostar även $3 i månaden när du inte använder kortet.

Iofs har dom nu ett virtuellt kort också som man iaf kan ha online, då är det bara 2.95% i valutaväxling om man handlar annan valuta än det man har kortet i.

Postad
GlobeWallet kortet försvinner ju, Net+ är det nya. Minns inte exakt villkoren för GlobeWallet kortet men med det nya så kostar det t.ex. $6 att ta ut i automat och sen tillkommer 2.95% i valutaväxlingsavgift. Kostar även $3 i månaden när du inte använder kortet.

Iofs har dom nu ett virtuellt kort också som man iaf kan ha online, då är det bara 2.95% i valutaväxling om man handlar annan valuta än det man har kortet i.

 

Va? ska dem ta bort globewallet kortet? När är det planerat?

Postad
GlobeWallet kortet försvinner ju, Net+ är det nya. Minns inte exakt villkoren för GlobeWallet kortet men med det nya så kostar det t.ex. $6 att ta ut i automat och sen tillkommer 2.95% i valutaväxlingsavgift. Kostar även $3 i månaden när du inte använder kortet.

Iofs har dom nu ett virtuellt kort också som man iaf kan ha online, då är det bara 2.95% i valutaväxling om man handlar annan valuta än det man har kortet i.

 

Konstigt att man inte fått nåt mail om det. Snälla, säg att du jävlas. Annars måste jag börja spendera.

Postad
Konstigt att man inte fått nåt mail om det. Snälla, säg att du jävlas. Annars måste jag börja spendera.

 

:) jag har nu $7.66 kvar på Globe Wallet. Tycker inte det verkar lönt att förnya. Jag fick detta email för ngn dag sedan men mitt kort går ut denna månad.

 

Your Prepaid Card is expiring

Get your new Net+ Prepaid Card

 

Dear xxxx,

 

Your current Prepaid Card is due to expire at the end of next month.

 

Request your replacement card today

To ensure you have continuous service and instant access to your funds, please request a replacement card right away. It's free to get your new prepaid card, but it may take up to 21 days to receive the card in the mail.

 

Sign in to your NETELLER account and select the Net+ tab to get started.

 

Why change cards?

Simply put, the Net+ Prepaid Card by MasterCard® is one of the best-priced prepaid cards on the market. Get 24/7 access to your funds at ATMs or anywhere that accepts MasterCard®, without the hassle of pre-loading your card.

 

Visit us online to check out a demo or learn more about Net+ cards.

 

The NETELLER Payment Network

Postad
Va? ska dem ta bort globewallet kortet? När är det planerat?

 

Planerat och planerat, när kortet går ut så kommer dom inte att förnya det. Försöker själv få nåt liv i supporten så att dom ska föra tillbaks pengarna jag har på kortet till mitt Netellerkonto. Hoppas bara att det går att få tillbaks även om kortet går ut, annars har jag bara några dagar på mig. Och dom jobbar ju allt annat än snabbt.

Postad
Planerat och planerat, när kortet går ut så kommer dom inte att förnya det. Försöker själv få nåt liv i supporten så att dom ska föra tillbaks pengarna jag har på kortet till mitt Netellerkonto. Hoppas bara att det går att få tillbaks även om kortet går ut, annars har jag bara några dagar på mig. Och dom jobbar ju allt annat än snabbt.

 

Ah okey. Trodde att dem skulle ta bort det och att det bara skulle gå att använda det nya. Har pratat med dem ngr gånger, det går inte att föra över pengarna från kortet till kontot.

 

Dem har en fungerande livechat som du kan använda utav.

Postad

Alltså, har de skurit ned något ofantligt på supporten, eller hittade jag fel chat? Livechatten jag tidigare har använt brukar bara vara en minuts väntetid eller något, men när jag skulle använda den nu hamnade jag i en kö med 100 pers och skulle få vänta två timmar eller något sådant. Gick jag vilse? Undrar hur pass mycket man kan lita på neteller/moneybookers i dessa tider med finanskriser och dylikt...

Postad

Det verkar, vad jag sett, gå att föra över till det "gamla" kortet fortfarande. Huruvida man är "tvungen" att skaffa Net+ beror kanske på när det gamla kort går ut.

 

Net+ har en växlingsavgift om 2,95% för både köp och uttag. Men om man tar ut i den valuta som man köper och tar ut i, bör man slippa denna avgift? Man kan välja SEK på sitt pre-paid kort och på så sätt slippa den växlingen vad jag förstår, om man vill ta ut/köpa i Sverige dvs.

 

Tar man ut eller köper i annan valuta än SEK bör man förslagsvis välja annan valuta på Net+.

 

För att föra över pengar från Neteller-kort till Net+ prepaid kortet borde väl den vanliga 2,5% växlingsavgiften (eller 1,5% om du är VIP) gälla? (om man har olika valuta på kontot och kortet dvs).

 

Octocrab - Neteller lanserar det nya prepaid kortet som "Privat och diskret" i sitt utskick. Vad det innebär får väl deras support svara på, någon kanske kan slänga iväg ett mail till dem?

Postad
Det nuvarande kortet är ju också ett Mastercard. Vad är det som i så fall gör att det blir annorlunda med det nya kortet?

Fick brev om det häromdagen: Net+ är automatiskt kopplat till Netellerkontot och behöver alltså inte laddas separat (vilket tar onödig tid). Direkt när pengar kommer in till Neteller skall man kunna ta ut det cash i bankomaten, vilket vore riktigt nice.

  • 2 weeks later...
Postad

Fick så äntligen mitt neteller card, utställt av First Pay Ltd och heter globe wallet.

 

Efter att ha loggat in och pratat med deras support visar det sig att de har avslutat sitt samarbete med neteller, dvs mitt kort är helt meningslöst. När jag pratade med neteller innan jag beställde kortet sa de att de skickade mig det "nya" kortet. Vad är det som händer? Supporten på neteller har just nu 50 minuters väntetid.

 

Nån som känner igen sig?

 

EDIT: ämnen har redan tagits upp, fått mitt svar.

Postad

Jag börjar tänka på om det bästa sättet att fixa pengarna till Sverige kan vara att skicka dollar till Avanzas dollarkonto, där man faktiskt kan sköta växlingen själv. Möjligtvis att avanza tar en liten avgift för detta, men jag tror inte att den är märkbar i sammanhanget.

 

Det jag hatar med poker är dessa jävla problem med cashouts, maila in kopior på en massa dokument, skattesituationen och alla jävla avgifter!

Postad

Ok, nu är jag riktigt förvirrad över allt:

 

En netellerrepresentant precis ringde mig efter att jag begärt detta i ett support mail. Jag berättade att First Pay sagt till mig att mitt kort inte kunde laddas från neteller, att de avslutat deras samarbete. Jag var givetvis förbannad att att jag väntat x antal veckor på ett kort som inte kan användas.

 

Sen följer 10 minuters förvirring där han frågar mig hur jag verkligen kan vara så säker på att First Pay berättar sanningen, och jag frågar varför de skulle ljuga i saken. Han berättar om det nya kortet, hur bra det är trots att de höga avgifterna. Vi kommer fortfarande inte överens huruvida mitt nuvarande kort fungerar eller inte, han säger hela tiden att jag "giving me bits of information" och tycker jag gör ett märkligt beslut att ensidigt lita på first pay när de påstår att jag inte kan ladda kortet från neteller. Jag frågar honom hur det kommer sig att First Pay hävdar detta, men detta kan han inte förhålla sig till. Jag frågar hur jag då ska använda mitt kort, när utgivaren uttryckligen påstår att det inte är möjligt. Han svarar diffust.

 

I alla fall, efter ett tag byter han fot och kollar upp mitt kort och beskriver hur jag ska fylla på det.

 

Samtalet tog 25 minuter där den första 15 minuterna var någon sorts filosofisk diskussion huruvida mitt kort fungerar eller inte. Vi kunde inte enas om någon problembild eller något, ett tag började ifrågasätta om han verkligen ringde från neteller. Ett tag var jag faktiskt nära att helt sonika lägga på luren, eftersom han överhuvudtaget inte kunde förstå mitt problem.

 

Hur som, över telefon visade han sen mig hur jag skulle skicka över 500 dollar, vilket jag gjorde för att pröva överföringen. Han sa senare att mitt kort kommer att fungera i framtiden. De första 15 minuterna kändes ännu mer konstiga när han nu helt plötsligt förklarade hur allt ska fungera.

 

Allt kändes faktiskt lite obehagligt, hur fan något kan kännas obehagligt i dessa sammanhang.

 

Jag antar att avgifterna för mitt kort är de gamla vanliga och inte de nya ocker avgifterna, orkade inte fråga. Det nya kortet har en växlingsavgift på 2,95 procent + 6 dollar per uttag DÄR MAX UTTAG PER GÅNG ÄR 500 DOLLAR! (trodde att det skulle vara 1000 dollar.)

 

Netellers förtroende fick sig verkligen en törn idag, allt kändes väldigt skumt.

Postad
Ok, nu är jag riktigt förvirrad över allt:

 

En netellerrepresentant precis ringde mig efter att jag begärt detta i ett support mail. Jag berättade att First Pay sagt till mig att mitt kort inte kunde laddas från neteller, att de avslutat deras samarbete.

 

Jag vill bara påpeka här att det är samma företag som står för det nya kortet. Troligen har du kommit i kläm lite vid övergången, och de kan vara fråga om lite 'politik' mellan företagen där.

 

När det nya kortet annonserades i september hette det:

"

NETELLER is pleased to introduce the new GlobeWallet® Prepaid Card, brought to you in partnership with First Pay and Conister Trust PLC.".

 

Det är alltså precis samma företag som står för ditt globewallet.

Postad

Jag funderar på att skaffa detta Net+ kort som ett komplement till mitt VISA när jag åker till USA och Bahamas men några frågetecken dyker upp.

 

När man läser i terms & conditions för kortet så står det SEK*, *currently unavailable. Vad är det som är otillgängligt? Att få kortet? Uttag i Svenska bankomater? Något annat?

 

Hur långt tid har det tagit för er att få kortet från det att ni beställt?

 

Dormancy avgiften (som verkar helt sinnesrubbad). "If not used in any month" hur ska jag tolka detta? Att jag får betala en avgift ifall jag aldrig använder kortet eller att jag får betala en avgift ifall jag inte använder kortet minst 1 gång varje månad?

 

Kan man på något vis hamna minus på sitt NETellerkonto? Om så är fallet, vad ligger deras ockerränta på?

 

Jag antar att jag kan få både snabbare och vettigare svar här än av NETellers inkompetenta support med 2 timmars kö.

 

Förövrigt bör den som skrivit på netpluscards.com, "Priset. Använd ett av de mest prisvärda korten." Få sig en jävla örfil för falsk marknadsföring!

Postad

Matfrid, det är inte samma kort.

 

Det nya NET+ kortet ges INTE ut av globwallet och first pay.

 

This card, Net+, is issued by Conister Trust Ltd, pursuant to license by MasterCard International. Conister Trust Ltd, Conister House, Isle of Man Business Park, Cooil Road, Braddan, Isle of Man, Great Britain IM2 2QZ.

 

Globewallet och Firstpay är det gamla kortet och det går att använda så länge det är giltigt vad jag förstår. Det går utmärkt att ladda det från Netellerkontot.

 

Grattis då om du fått det gamla kortet då du troligen slipper de nya avgifterna. Det går att ladda.

 

Dormancy avgiften - ja, du får betala en avgift om du inte använder NET+ kortet en månad.

Postad
Ok, nu är jag riktigt förvirrad över allt:

 

En netellerrepresentant precis ringde mig efter att jag begärt detta i ett support mail. Jag berättade att First Pay sagt till mig att mitt kort inte kunde laddas från neteller, att de avslutat deras samarbete. Jag var givetvis förbannad att att jag väntat x antal veckor på ett kort som inte kan användas.

 

Sen följer 10 minuters förvirring där han frågar mig hur jag verkligen kan vara så säker på att First Pay berättar sanningen, och jag frågar varför de skulle ljuga i saken. Han berättar om det nya kortet, hur bra det är trots att de höga avgifterna. Vi kommer fortfarande inte överens huruvida mitt nuvarande kort fungerar eller inte, han säger hela tiden att jag "giving me bits of information" och tycker jag gör ett märkligt beslut att ensidigt lita på first pay när de påstår att jag inte kan ladda kortet från neteller. Jag frågar honom hur det kommer sig att First Pay hävdar detta, men detta kan han inte förhålla sig till. Jag frågar hur jag då ska använda mitt kort, när utgivaren uttryckligen påstår att det inte är möjligt. Han svarar diffust.

 

I alla fall, efter ett tag byter han fot och kollar upp mitt kort och beskriver hur jag ska fylla på det.

 

Samtalet tog 25 minuter där den första 15 minuterna var någon sorts filosofisk diskussion huruvida mitt kort fungerar eller inte. Vi kunde inte enas om någon problembild eller något, ett tag började ifrågasätta om han verkligen ringde från neteller. Ett tag var jag faktiskt nära att helt sonika lägga på luren, eftersom han överhuvudtaget inte kunde förstå mitt problem.

 

Hur som, över telefon visade han sen mig hur jag skulle skicka över 500 dollar, vilket jag gjorde för att pröva överföringen. Han sa senare att mitt kort kommer att fungera i framtiden. De första 15 minuterna kändes ännu mer konstiga när han nu helt plötsligt förklarade hur allt ska fungera.

 

Allt kändes faktiskt lite obehagligt, hur fan något kan kännas obehagligt i dessa sammanhang.

 

Jag antar att avgifterna för mitt kort är de gamla vanliga och inte de nya ocker avgifterna, orkade inte fråga. Det nya kortet har en växlingsavgift på 2,95 procent + 6 dollar per uttag DÄR MAX UTTAG PER GÅNG ÄR 500 DOLLAR! (trodde att det skulle vara 1000 dollar.)

 

Netellers förtroende fick sig verkligen en törn idag, allt kändes väldigt skumt.

 

Jag fattar ingening. Du är först 100% säker att det omöjligen kan fungera. Sedan hjälper han dig så att det fungerar. Hur kan detta vara möjligt när du var 100% säker att det inte kunde fungerar?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...