Gå till innehåll

NL100 SH, Floppad nötflush får problem


Recommended Posts

Fi är LAG 55/24/4. Men han är ganska solid med showdown på 9%, vunna 33%.

 

Jag spelar den här sessionen 33/11/8 och antar att jag har rätt solid table image, showdown 5%, vunna 78%.

 

Jag är knappen o Fi BB. Fi har 210 o jag täcker.

 

Hero :As::5s:

 

SB 0.5

BB 1

UTG call

UTG+1 call

Hero call

SB call

BB Raise till 3

UTG call

Utg+1 call

Hero call (Liten raise, multipot, självklar syn)

SB fold

 

Flopp: :Qs::2s::4s: Pott 17

Fi bet 10

UTG fold

UTG+1 fold

Hero Raise 27 (Bygger pott. Hoppas Fi har AQ, KQ med Ks lr set. Fi sätter nog mig inte på floppad flush, hoppas han sätter mig på missat drag hela vägen).

Fi syn 17

 

Pott: 71

Turn :Qh:

Fi check

Hero check (gillar inte turn. Vill se vad fi gör på river. fortsätter representera drag då jag checkar för gratiskort på river).

 

Pott 71

 

River :4d:

Fi bet 40

Hero ?????

 

Hela hans HD slår mig här. Tror knappast han bluffar med mellan-PP lr missat drag lr lägre flush.

 

Fold är väl ganska standard här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte foldat lika lätt, även om det annars skulle bli en gråtsyn...

 

Varför kan han inte betta ut med ett mellan-pp eller missat drag? Det är ju den perfekta brädan för en halvpotts-bluff, särskilt när du checkat bakom på turn. Hade du haft en dam hade du väl inte checkat bakom - han vet att du inte är rädd för riverkortet och kan alltså tro att du missat ditt färgdrag. Som sagt det hade nog blivit en gråtsyn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog inte foldat lika lätt, även om det annars skulle bli en gråtsyn...

 

Varför kan han inte betta ut med ett mellan-pp eller missat drag? Det är ju den perfekta brädan för en halvpotts-bluff, särskilt när du checkat bakom på turn. Hade du haft en dam hade du väl inte checkat bakom - han vet att du inte är rädd för riverkortet och kan alltså tro att du missat ditt färgdrag. Som sagt det hade nog blivit en gråtsyn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför potar du inte turn? har han en dam är det ju perekt. han slänger inte triss i damer

 

Mot triss i damer sitter jag riktigt bra till. Mot kåk är jag död.

 

Jag tänkte att mot triss i damer får jag nog ändå in pengarna på river om inte spader landar. Mot kåk så kan jag komma ifrån billigt på river.

 

Största anledningen till turnchecken var väl att få optimalt med värde på river för händerna som han kan ha däremellan, som PP, bustat drag osv. Fast det blev plötsligt svårare när river parade bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot triss i damer sitter jag riktigt bra till. Mot kåk är jag död.

 

Jag tänkte att mot triss i damer får jag nog ändå in pengarna på river om inte spader landar. Mot kåk så kan jag komma ifrån billigt på river.

 

Största anledningen till turnchecken var väl att få optimalt med värde på river för händerna som han kan ha däremellan, som PP, bustat drag osv. Fast det blev plötsligt svårare när river parade bordet.

 

Vilka bustade drag tänker du på? det är ju en enfärgad bräda och du sitter med ässet.. tror inte du får speciellt mycket betalt av PP heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot triss i damer sitter jag riktigt bra till. Mot kåk är jag död.

 

Jag tänkte att mot triss i damer får jag nog ändå in pengarna på river om inte spader landar. Mot kåk så kan jag komma ifrån billigt på river.

 

Största anledningen till turnchecken var väl att få optimalt med värde på river för händerna som han kan ha däremellan, som PP, bustat drag osv. Fast det blev plötsligt svårare när river parade bordet.

 

 

känns rätt osannolikt att han skulle ha en kåk. han höjer antagligen inte 22 44 från bb med flera limpare.

är väl extremt mycket mer sannolikt att han har en dam i så fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...