Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Villain är sjukt aggro pre och trebetar med med typ QT+. Detta är dock första gången han trebetar så litet. Funderar på att bara syna men samtidigt är han typen som synar 4-betar light så jag slår upp. Vet inte riktigt om jag gillar det såhär djupt i efterhand.

Är floppen standard mot en sådan här aggro nisse? Floppen träffar ju en jävligt stor del av hans range men att ge gratiskort känns meh. Måste man syna c/r / pusha om man väljer att beta? Bah, känner mig lost, känns som att jag fuckade upp det någonstans på vägen men kan inte riktigt bestämma mig för var.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $2/$4

2 players

Converter

Stack sizes:

Hero: $996.50

BB: $861

Pre-flop: (2 players) Hero is SB with A :diamond: Q :club:

Hero raises to $12, BB raises to $30, Hero raises to $105, BB calls.

Flop: J :heart: 8 :club: Q :heart: ($210, 2 players)

BB checks, Hero bets $150, BB raises to $400

Postad

Hur djupt är djupt? Spontant så betfoldar jag ogärna mot en aggrotard på en sån dragig bräda, men det är känns äckligt.

Sen kan jag väl tänka mig att checka och syna en dubbeltunna på säkra kort, men det är så svårt att säga HU, när flowet i spelet är så svårt att få fram här.

Postad

Tycker att det ser ut som en ganska självklar indegning. Mot ex KK och QJ har du ju rätt mycket outs. Han har nog rätt ofta något dragliknande AK/färgdrag kombi/steg.

Postad

Tycker att det ser ut som en ganska självklar indegning. Mot ex KK och QJ har du ju rätt mycket outs. Han har nog rätt ofta något dragliknande AK/färgdrag kombi/steg.

Postad

Vad hadde du tänkt preflop om du träffar?

Du måste syna, finns inga alternativ här tycker jag.

Du har investerat för mycket, Du kan ha samma hand som FI, ev mot KK men wtf, att bli slagen i detta läget är ok ...fold finns inte på min karta här !

Postad

Vad hadde du tänkt preflop om du träffar?

Du måste syna, finns inga alternativ här tycker jag.

Du har investerat för mycket, Du kan ha samma hand som FI, ev mot KK men wtf, att bli slagen i detta läget är ok ...fold finns inte på min karta här !

Postad

Dega lr folda är det ju, hur ofta leder du? Preflop så spelar jag inte så hårt med AQo trots HU. Hellre den trebeten med 76s. Känns jättejobbigt att behöva spela vidare AQo oavsett flop efter hans syn preflop.

Du ligger efter oftare än inte på den floppen men måste ställa efter det preflopspelet antar jag?

Jag hade personligen hittat folden, jag brukar söka värde HU genom att exploatera deras tre-fyrbets range och syna ner istället för o bloata varje pot. Om han nu reraisar dig light väldigt ofta så blir en syn på hans raise bättre än en trebet eftersom han släpper fler av händerna han raisar oss med.

Hade han varit en weak motståndare så blir ju din trebet pre automatisk med any two.

EDIT: Vet ej om det framgick, det jag menar är att han bloatar ju potterna med sämre händer 24/7 säger du och då tycker jag det är onödigt att tvinga honom att spela ärligare genom att vrida om ytterliggare med händer som AQo. Förstår du hur jag menar? Öht så är det snorjobbigt att analysera denna handen då djupstackat HU spel handlar om mental leverage heeela tiden.