Gå till innehåll

SKATT, vad ska man lita på?


Recommended Posts

Var inne o läste på pokermagazine.se och kollade deras bonusguide. Där står även vilka sajter som är skatterfria. Och tilläggas kan att det var enligt dom inte många. Om man däremot läser Myssions tråd om skattefria sajter får man en helt annan bild. Då undrar jag på vem man ska tro på? ngn kunnig osm kna hjälpa mig här? I mitt tycke verkar myssions tråd mer tillförlitlig med tanke på att där strå mer hur han har gått tillväga för att ta reda på det och vad definitionen för en sakttefri sajt där. Men som sagt, kommentera gärna och hjälp mig med detta.

Här är förresten en länk till den sidan:

http://www.pokermagazine.se/poker-bonus-guide.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade nyss ett mail till Pokermagazine och påpekade detta. Lite irriterande att journalister inte klarar av grundläggande undersökande journalistik. Det är ju liksom det deras yrke går ut på...

 

Till skillnad från alla andra tidningar och aktörer på pokermarknaden har Pokermagazine i alla fall försökt. De flesta andra skyr frågan som pesten, till och med sajternas supportavdelningar, och andra i övrigt väldigt initierade i pokerbranschen. Även Skatteverket drar på frågan. Sen har det blivit lite knasigt i vissa fall när det gäller Pokermagazine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från alla andra tidningar och aktörer på pokermarknaden har Pokermagazine i alla fall försökt. De flesta andra skyr frågan som pesten, till och med sajternas supportavdelningar, och andra i övrigt väldigt initierade i pokerbranschen. Även Skatteverket drar på frågan. Sen har det blivit lite knasigt i vissa fall när det gäller Pokermagazine.

 

Om du kallar det där ett försök så ska de inte försöka.

 

För mig är det uppenbart att de är ute efter enkla affepengar. Väldigt oseriöst att göra en så dålig guide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kallar det där ett försök så ska de inte försöka.

 

För mig är det uppenbart att de är ute efter enkla affepengar. Väldigt oseriöst att göra en så dålig guide.

 

Försök eller inte, pannkaka har det i alla fall blivit. Förhoppningsvis korrigerar de guiden eller tar bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt att Martinspoker skulle vara den sajten med högst betyg som är skattefri... yeah right...

 

I början var Myssions skattetråd lite knagglig men nu är den verkligen riktigt bra och något som till och med skatteverket borde använda som mall

 

Mycket bra jobbat och all heder åt honom, trots att han tar jobbet från hederligt hårt jobbande skattejurister ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var just inne på PokerMagazine's pokerrumsguide och de verkar ha ändrat skattestatusen för ett antal siter.

 

Verkar som om ditt mail gjorde susen, även om uppgiften för Parbet fortfarande är felaktig på första sidan. Jämför med vad de själva skriver i ingressen till recensionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...