Gå till innehåll

Resteal?


Recommended Posts

Denna handen inträffade för en stund sen långt in i 18,000 Guaranteed turneingen på Ongame. Det är 18 spelare kvar av 563 startande. 70 spelare ITM och 18 plats betalar $144. Första pris är ca $4,500. Average är ca 80,000.

 

Jag har en ganska tight image och Fi verkar vara en aggressiv och bra spelare. Jag har bara visat upp starka händer sista timmarna och har mest ägnat mig åt att stjäla och resteala.

 

Det jag undrar över är vad ni gör med denna typ av hand i detta läge. Om fold vilka händer ställer ni här?

 

Hand 267,259,819, Started at 2007-05-01 16:33 (EDT)

Table 'New Bedford': 6,000-6,000 No Limit HE (TournamentChips)

Seat 0: Rock Wilder (68,953 in chips)

Seat 1: Besserwess (173,326 in chips)

Seat 2: oslovod (114,318 in chips)

Seat 3: tjatteXX (56,047 in chips) (on the button)

Seat 4: MaxSK (71,122 in chips)

Seat 5: -pokers8tan- (104,928 in chips)

Seat 7: jopstr2 (78,906 in chips)

Seat 8: uralbomber (140,025 in chips)

Seat 9: stephlec (65,808 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

 

MaxSK : Post Blind (3,000)

-pokers8tan- : Post Blind (6,000)

Dealt to MaxSK: 5h 5c

jopstr2 : Fold

uralbomber : Bet (15,000)

stephlec : Fold

Rock Wilder : Fold

Besserwess : Fold

oslovod : Fold

tjatteXX : Fold

MaxSK : ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUSH: Känns som om den här bygger på vilken read man har på Fi. Har Fi kontroll över bordet och höjer upp mkt från olika lägen ställer jag in. Men sen finns det många som är aggro fast nästan enbart i sen pos. Så då får mitt beslut grundas på i vilka lägen Fi är aggro om jag ska ställa in.

EDIT: Du har så mkt marker att han måste han en stark hand för att hitta synen.

 

CALL: 12k är en hel del.. Detta spel gör jag nog ändå ganska ofta. Utvärderar floppen och hans bet för att se om jag ska göra en C/R all in eller folda. Har ju ändå ca 10bb kvar efter syn. Alltså checkar jag nästan alltid till honom oavsett bräda.

Kanske att jag betar och comittar mig om det antingen kommer en enfärgad flop (givetvis i en av mina färger:)) eller ett stegedrag, men oftast blir det nog även då c/r alt. c/f

 

FOLD: Om han inte tidigare har höjt upp och visat medelhänder i tidig pos kan jag nog hitta folden.

 

Vad gör jag då:roll: ? Tror jag varierar preflop spelet push/call/fold kanske 25/25/50?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelat en del mot denna kille och skulle trycka med alla par, alla SC från 78 och uppåt. AT och upp.. Men sen spelar jag alltid för vinst också...

 

Tack för responsen, det är du som ligger på BestPokers topplista för Turneringsvinster för övrigt va?

 

Han spelade väldigt stabilt men han bettade väldigt många gånger ur tidig position (förmodligen fler än ur sen) därav känns det som att han inte behöver ha något speciellt här. Vilka händer kan han tänkas syna med här? Det kostar honom nästan halva stacken att syna ner här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är ingen resteal om vi har bättre range än bettaren... 1010+ och aq+ är snarare vilka händer vi klart och tydligt värdepushar med mot alla som inte e nits.

 

mot nån som har vid range i ep så kan vi väl betrakta det som lp och ??-55ställer jag på ofta då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är ingen resteal om vi har bättre range än bettaren... 1010+ och aq+ är snarare vilka händer vi klart och tydligt värdepushar med mot alla som inte e nits.

 

mot nån som har vid range i ep så kan vi väl betrakta det som lp och ??-55ställer jag på ofta då.

 

du spelar NL10, sluta ge råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det är ingen resteal om vi har bättre range än bettaren... 1010+ och aq+ är snarare vilka händer vi klart och tydligt värdepushar med mot alla som inte e nits.

 

Och? En del av frågeställningen var ju just vilka händer vi skulle pushat om vi foldar i det aktuella läget.

 

Det jag undrar över är vad ni gör med denna typ av hand i detta läge. Om fold vilka händer ställer ni här?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag förstår frågan etc. men disskussionen här har handlat om resteals men med ranges som 1010+ aq+ och liknande. om vi höjer någon för att vi har bättre hand gör vi det inte för att stjäla, no?

 

som i att om vi restealar någon spelar vår hand väldigt liten roll, bara raise och call ranges för fi. som i att om vi tror att vår fi höjer rätt brett som alla ess, scs 76+, alla par, kt+, qt+ men bara synar en 3-bet med jj+, AK så spelar vår hand ingen roll alls utan två riskakor e bra nog. då har vi hittat en resteal.

 

så om frågan här är vilken hand ska vi ha här för att höja för värde så är det en annan sak än är det här en bra spot för att plocka upp lite marker från lös bettare.

 

förstår du min poäng???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag förstår frågan etc. men disskussionen här har handlat om resteals men med ranges som 1010+ aq+ och liknande. om vi höjer någon för att vi har bättre hand gör vi det inte för att stjäla, no?

 

som i att om vi restealar någon spelar vår hand väldigt liten roll, bara raise och call ranges för fi. som i att om vi tror att vår fi höjer rätt brett som alla ess, scs 76+, alla par, kt+, qt+ men bara synar en 3-bet med jj+, AK så spelar vår hand ingen roll alls utan två riskakor e bra nog. då har vi hittat en resteal.

 

så om frågan här är vilken hand ska vi ha här för att höja för värde så är det en annan sak än är det här en bra spot för att plocka upp lite marker från lös bettare.

 

förstår du min poäng???

 

Jodå, men trådskaparen frågade uttryckligen i sitt inlägg vilka händer man skulle pusha med om man vill folda 55. Jag svarade på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var nog lite otydlig när jag skrev "resteal" men samtidigt frågade vilka händer ni ställer. Var väl egentligen ute efter fråga i vilka lägen no brukar resteala men fick även svar på vilka händer ni raisar! Bra! Har kommit in på en liten annan bana jag tror skulle kunna vara bra.. Vad tror ni om att syna hans bet och sedan c/r ett "normalstort bet allternativt beta rakt ut ca. 75% av pott oavsett flop? Tror detta kan få Fi att släppa fler händer som han förmodligen hade synat AI preflop med (t.ex. TT,JJ,QQ etc.) om det dyker upp överkort på floppen.

 

Vad tror ni om denna linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte du ska försöka få honom att folda saker som qq, 1010, jj, det e nog väldigt körigt, c/r, ja kankse men så lätt att han satsar för mkt för att han ska kunna folda nåt vettigt. tycker sng varianter fungerar väldigt sällan nu för tiden så har nästan slutat med det. problemet är ju att din stack är så perfekt för en c/r all in på flop om du har nåt så en donkbet in i FI blir rätt misstänkt.

 

om han väldigt aktiv från ep och kan folda så sätt åt honom, annars folda bara. som nån sa här så är den här fi ett tacksamt restealoffer så kör på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...