Gå till innehåll

Allt om Ongame-bonusar - perfekta för turneringspelare


vetgirig

Recommended Posts

Uppdaterad: 2007-11-26

 

Ongames har ett bonussystem baserat på poäng. Ett 5x betyder att man behöver få 5 poäng för varje 1 dollar i bonus. För att få en bonus så måste man klara av alla de poäng som behövs för bonusen. En bonus på $20 med 10x kräver då att man får ihop till 200 poäng innan den utbetalas. Bara några minuter efter man klarat av de poäng man behöver för en bonus så betalas bonusen ut.

 

Vanligvis så finns det anslutningsbonusar för alla nya på en pokerwebbplats. Ett antal har även regelbundna återkommande bonusar så man kan starta om med an ny bonus. Återkommande bonusar är antingen en gång per månad eller så får man starta om dem direkt beroende på siten.

 

Bonusar stackas vilket innebär att man kan ha flera bonusar igångstartade samtidigt men att endast den första av dem pågår i taget. Det gör att man kan först måste klara av en bonus innan man kan börja beta av nästa bonus.

 

Bonusar är tidsbegränsade - man måste klara av poängen inom en viss tid annars så fryses hela bonusen upp och man får ingenting.

 

 

Erhålla poäng

 

Ongame har ett system med contributed rake vilket innebär att man får poäng om man deltager med pengar till potten.

 

I kontantspel får varje spelare - berättigad till poäng - 0.1 PP per varje $0.10 rake som tas från potten. Detta medför att max 3 poäng kan erhållas per hand då högsta rake är $3.

 

Spelare som inte har bidragit med några pengar i potten erhåller inga poäng. Det gör att det är lönsammt att spela dessa bonusar om man är LAG och bidrager med pengar i många potter.

 

För turneringar erhåller man 5 poäng per $1 betalade i rake. För en gryta $50+4 får man då 20 poäng. Multitablar man dessa och spelar 5 i timmen så får man 100 poäng per timme. Ongame bonusar med låga krav på poäng - 5x - ger i dessa fall 100% tillbaka för raken om man spelar turneringar. Ongames bonusar är bra för turneringspelare och de som spelar grytor.

 

Det har i augusti 2007 kommit högre turbos grytor än 50+4 - 100+8, 200+15 och 500+25 finns nu alla i turbovarianter.

 

För att dra ihop 1000 poäng krävs det

Antal Nivå

400 $5+0.5

200 $10+1

100 $20+2

50 $50+4

25 $100+8

14 $200+15

10 $500+25

 

 

Insättning

 

Har man spelat in mindre än 250 poäng så finns det begränsningar i hur mycket man får sätta in till pokerklienten:

  • Visa, Moneybooker är begränsad till 250dollar/dygn.
  • Neteller är begränad till 1000dollar/dygn.

 

Minimuminsättningen är normalt $20 för kort och $10 för Neteller.

 

Bonusnivåer

Spelar man turneringar så motsvarar bonusarna följande rakeback:

 

4x 120%

5x 100%

6x 83%

7x 71%

8x 62,5%

9x 55%

10x 50%

12x 42%

14x 36%

15x 33%

20x 25%

 

En bra bonus på Ongame är 8x eller under. Endast storspelare bör tänka sig högre bonusar än 10x vilket motsvarar 50% rakeback på turneringar.

 

Att beräkna hur stor rakeback det motsvarar för kontantspel är svårt för det beror på hur ofta man vinner potter som man deltager med pengar i.

 

 

Skattefria siter

Alla pokersiter inom Ongame är inte skattefria. Följande är dock att anse som skattefria i dagsläget:

 

Bet 24

Eurobet

CanBet

Betsson - motpart Betsson Malta Ltd.

 

Heypoker - nyligen inflyttad från B2B

Pokerroom - har nyligen flyttat till EU - Motpart Ongame Network Ltd

 

 

 

Följande är förmodligen inte skattefria då det inte av användaravtalen enkelt går att se att de är skattefria:

 

Hollywood poker - motparten är i Costa rica.

RedKings - motparten är Safepay i Costa rica.

Towergaming - i avtalet går ej att tyda vem motparten är.

Bestpoker - osäker

PokerLoco - osäker

Scandicbookmaker - i avtalet går ej att tyda vem motparten är.

paf.fi - Åland är utanför EU avtal om skatter - vilket gör spriten skattefri men pokervinster då borde bli beskattade.

 

Alla Ongamesiter där motparten är Ongame Network Ltd - det är de som sköter pengarna i flertalet skins på Ongame - flyttade i aug 2007 till EU och bör från och med det datumet vara skattefria - så kontrollera användaravtalen för att se vad som gäller där. Notera att vissa siter sköter själva hanteringen av pengarna och då är motparten inte Ongame Network Ltd.

 

Bonusar från ongamesiter som inte är skattefria tas inte upp.

 

 

Läs mera i denna tråden om hur man avgör om en pokersite är skattefri eller ej:

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=13495

 

Startbonusar på skattefria siter

 

 

Eurobet

Kod - Bonus - Poäng - Tid att klara bonusen

CLUBS - $40 - 7x - 30 dagar

DIAMONDS - $100 - 8x - 30 dagar

HEARTS - $250 - 10x - 45 dagar

SPADES - $600 - 15x - 45 dagar

 

DIAMONDS som kräver 800 poäng inom 30 dager kan klaras av de flesta - är man en riktigt småspelare så välj CLUBS. För storspelare så kan HEARTS vara intressant medan SPADES borde nästan ingen tänka på att välja. För att klara HEARTS så krävs det 2500 poäng eller 125 $54 grytor.

 

Bet24

Bonus $80 med 10x (samma som reloadbonusen).

 

Canbet

Sätt in $200 och få $100 i bonus om du kör ihop 14x inom 45 dagar. Tyvärr en rätt dålig bonus - inte mycket att ha.

 

Betsson

Har nyligen flyttat till Malta så är numera skattefri.

$1500 10x 60 dagar via BW.

 

Heypoker

har eget del-forum på pokerforum med specialerbjudande för pokerforums medlemmar - kolla där för mera information.

 

Bestpoker

Ingen aning - de har en flashbaserad site så jag kan inte se vad de har för erbjudanden.

 

Pokerrroom - 50% up till $100 med 10x eller via forumet

http://www3.pokerroom.com/main/277/ med $500 i insättning ger en $1000 bonus med 7x under oktober - men även numera under november och fribiljetter till turneringar.

 

Återkommande bonusar på skattefria siter

 

För att få dessa bonusar så måste man flytta pengar motsvarande bonusen från pokerkontot till standardkontot och sedan flytta tillbaka dem för att aktivera bonusen. På vissa siter så krävs inget bonuskod (24bet) medan andra har bonuskoder som ändras varje månad (Eurobet) som man får söka på deras webbplats.

 

 

Följande två har återkommande bonusar som kan köras varje månad:

 

Eurobet $25/månad 10x krävs 250 poäng

 

Bet24 $80/månad 10x krävs 800 poäng

 

Siter med oregelbundna bonusar:

 

Canbet ofta 14x

 

Betsson ingen - de har i stället som så att om man får ihop 200 poäng per vecka så får man vara med i en freeroll och om man får ihop 1000 per månad så får man vara med i en annan freeroll. Det förekommer oregelbundna re-load-bonusar med 10x

 

Heypoker - kolla deras del i detta forum för ev reloadbonusar.

 

Bestpoker vet ej - flashbaserad site.

 

Kör man Eurobets och Bet24 bonus varje månad så kan man få $105 bonus per månad för 1050 poäng. Det motsvarar totalt $1260 per år och ger en hygglig bonus. För småspelare är dessa bonusar mera attraktiva än t.ex. B2B Vip Cashback gold och motsvarar 185 $11 grytor eller 46 $54 grytor per månad. De ger tillbaka 50% av raken i bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde lägga till dessa från icke skattebefriade siter eftersom de är bra. TowerGaming har antagligen Ongames bästa bonussystem för tillfället.

 

Startbonusar på TowerGaming:

$200 - 5x - 30 dagar - OBS! Begränsad tid men den bästa bonusen på ongame just nu!

$100 - 7.5x - 30 dagar

$150 - 10x - 30 dagar

$200 - 9x - 30 dagar

 

Reloadbonusar på TowerGaming kan man "köpa" när man samlat in ett visst antal poäng:

 

$75 - 10x - kostar 750 poäng

$100 - 9x - kostar 900 poäng

$150 - 8x - kostar 1200 poäng

$200 - 7x - kostar 1400 poäng

$500 - 7x - kostar 3500 poäng

Du kan använda poängen som du spelat in mot en annan bonus till att köpa en reloadbonus.

 

RedKings Signup bonusar:

Hearts250 - $250 - 7x - 30 dagar

Diamonds500 - $500 - 8x - 45 dagar

(Kings1000 - $1000 - 12x - 60 dagar)

 

*Uppdatering krävdes då TowerGaming ändrat sina cash bonusar man kan köpa*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första juni 2007 flyttar vi vår spellicens till Gibraltar och vinster från PokerRoom.com blir därmed skattefria.

 

Men jag att jag som svensk inte fick regga mig på er sida bara för att jag kommer från Sverige, detta hände några veckor sedan ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är trafiken för SNG?

 

Den är bra upp till $50 nivån sedan är trafiken tyvärr glesare.

 

Det är stor trafik på $1, $5, $10, $20 nivåerna. $30 är lite glesare och på $50 är det främst turbos som går, man får vänta 3-5 minuter om man försöker köra en icke-turbo. Även $100 går relativt regelbundet men högre än så är rätt tunnsått. Rent generellt är turbos mera trafik på än vanliga och då turbos inte finns på högre nivåer än $50 så blir inte trafiken så stor heller.

 

Det är även relativt bra trafik på 2 och 3 bords turbo SNG.

 

Det är många grinders som kör deras $50 turbos och nicket NeedUrBlinds är störste vinnaren där.

 

Ongame utestänger folk från USA så det är mest trafik europeisk kvällstid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Betalas Ongame-bonusar ut direkt när man har klarat dem eller måste man vänta tills bonusperioden har tagit slut? Jag undrar eftersom jag just har clearat min flyttbonus på HeyPoker och ännu inte fått några pengar och vill därför kolla om detta är normalt eller om jag bör tillskriva deras support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betalas Ongame-bonusar ut direkt när man har klarat dem eller måste man vänta tills bonusperioden har tagit slut? Jag undrar eftersom jag just har clearat min flyttbonus på HeyPoker och ännu inte fått några pengar och vill därför kolla om detta är normalt eller om jag bör tillskriva deras support.

 

Kanske skillnad från site till site, men när jag lirade på Hollywoodpoker fick jag bonusarna omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betalas Ongame-bonusar ut direkt när man har klarat dem eller måste man vänta tills bonusperioden har tagit slut? Jag undrar eftersom jag just har clearat min flyttbonus på HeyPoker och ännu inte fått några pengar och vill därför kolla om detta är normalt eller om jag bör tillskriva deras support.

 

 

Läs första inlägget i denna tråden så står svaret på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetgirig,

Du som har koll på OnGame. Rakeback är ju inte tillåtet på OnGame men jag vill ändå spela där. Så därför tänkte jag köra där man får mest valuta för pengarna. Bonusarna är lätta att hitta, men vilken sajt erbjuder bäst VIP-deal?

 

Ongame har officiellt förbjudit rakeback och siter som erbjuder det riskerar att förlora sina avtal. Bonusar ger ofta mycket bättre tillbaka

än rakeback - speciellt för turneringspelare som mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte towergamings 7x reload (5x signup)? Den ger bra återbetalning ifall du spelar 5-handed cashgame (60-65% får jag tillbaka) eller SnG (71% RB).

Kör faktiskt en sådan reload just nu. Men tack ändå för tipset! Därefter blir det att börja köra på Betsson. Fick en riktigt fin deal där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Den första juni 2007 flyttar vi vår spellicens till Gibraltar och vinster från PokerRoom.com blir därmed skattefria.

 

Nu är det augusti och på avtalet på pokerrooms hemsida står fortfarande Safepay i Costa Rica som motpart. För att bli skattefritt så måste motparten i avtalet vara en EU-baserat företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...