Gå till innehåll

NLHE hjälp.


glasse

Recommended Posts

Det är lite olika hur mkt man tycker att man behöver ha för att kunna spela. Allt från 15 till 100 inköp.

Men fullt inköp menas hur mycket man får sätta sig med vid bordet som mest. Det finns en minimigräns och en maxgräns för hun mycket man kan/får sätta sig med vid det olika borden beroende på hur stora mörkarna är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

Hur räknar man ut hur stor bankrulle man behöver för tex 0.10/0.25? och hur mycket bör man ha ?

Sen en fråga till :-) vad menas med fullt inköp på ett bord?

Jag spelar till mestadels sngs så är inte så haj på bankrulle krav när de gäller nlhe.

 

Vanligtvis brukar man säga att man ska ha minst 30 (fulla) inköp.

Ett fullt inköp är så mycket perngar som man som mest kan sätta sig ned med på ett bord. Vanligen är det fulla inköpet 100*bb. På NL25 där big blind är 0,25 bär du därför ha (0,25*3000) 750 i bankrulllen.

Detta är för cashgames, hur man bör förvalta sin rulle när man spelar sit´n goes vet jag inte riktigt, men det gör säkert någon som brukar spela det.

Personligen tycker jag inte att du behöver 3000bb på nl25, där räcker det gott med 2000, men det är ju bara min egna åsikt. Men spela relativt tight i början och bluffa inte för mycket på lägre nivåer så kommer du klara dig bra med 20 inköp i rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...