Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

PO har slutat att fungera för mig efter att datorn lade ner verksamheten och jag var tvungen att starta om den (hade PO igång när "kraschen" skedde).

 

Jag har provat att installera om PO men jag får inte någon statistik på livetrackern och det går inte att importera händer som spelats efter dator-"kraschen" men händer som spelats förut går att importera som vanligt ! Overlayen funkar inte eftersom livetrackern inte verkar känna av vilka spelare som sitter vid bordet. Spelarnas moves och potoddsen syns men inget mer. Jag gjorde en backup av databasen innan jag avinstallerade PO och det gick sen bra att importera den. Men ingen ny statistik kommer in till PO och overlayen funkar som sagt inte heller.

Vad ska jag ta mig till ??

Skicka en hand som inte går att importera till support@pokeroffice.com och skicka med din loggfil (du hittar den under ../pokeroffice/logs/systemlog.txt)

 

Har nu släppt PO v1.83. Detta är vad som är nytt:

 

* Support för att tracka 8 bord samtidigt på Party + Skins.

 

 

äver livetrack??

 

Ja, det går nu att live tracka 8 bord samtidigt.

 

 

Funktion jag skulle vilja se:

 

Livetracker startar automatiskt när man sätter sig vid ett bord. Jobbigt att hålla på att starta de nya hela tiden, samt att jag ofta glömmer.

 

Ja, håller med om att detta skulle vara smidigt. Finns i planerna.

 

Kan du komma med någon gissning när detta är implementerat?

Nej, tyvärr inte. Det har hyffsat hög prio men det finns en del andra saker med högre prio. Vi försöker hålla oss borta från att lova release-tider på features för att kunna vara flexibla (och för att inte lova saker som vi inte kan hålla). Men det är en bra feature och den kommer att komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag prova att importera hand history från bet365 (Prima) men PO kunde inte läsa den. Gäller inte suppoted sites också HH? eller är det bara live tracking som inte stöds på prima?

Prima stöds inte av PokerOffice än. Dock så är vi i stort sett klara med support för Prima och kommer att släppa en beta release för detta inom kort (gissningsvis inom en vecka).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul!

Vad kommer det stödja NL FL?? Finns det några detaljer ??

Både ring games och tournaments kommer att stödjas (NL, FL, etc). Precis som på party så kommer live trackern att vara oberoende av HH:s och därmed uppdatera informationen i realtid. Betan kommer inte att innehålla någon overlay (den kommer dock snart). Vi släpper även overlay för Stars samtidigt som betan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jag funderer på att införskaffa PO, men har två funderingar.

 

1. Rekommenderar programet på något sätt hur man ska agera utifrån potodds och hand osv?

 

2. Ni som använder PO har det gjort er till bättre spelare? Tjänar ni bättre? bättre beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Rekommenderar programet på något sätt hur man ska agera utifrån potodds och hand osv?

 

2. Ni som använder PO har det gjort er till bättre spelare? Tjänar ni bättre? bättre beslut?

1. Du ser dina potodds och dina odds för att förbättra din hand, är potoddsen bättre så kör du på.

 

2. Nej, hjälper mig att räkna ut potodds så jag slipper räkna det i huvudet, kan bli lite jobbigt när man lirar 4 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har letat runt lite och hittar det inte! var kollar man sin egen VPIP, folded to riverbet, aggfaktor etc? vill gärna kunna se detta över mina senaste sessions.

Den statistiken finns än så länge bara i live trackern, det är hög prio på att även lägga till dessa till main-programmet.

 

men den finns ju inte där... exclude stats when over 500hands är ju inkryssat. när man nu har några 10k spelade så är det ju rätt prestandakrävande att kryssa ur den. jag vill se per sessions! och helst per bord också! arra! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men den finns ju inte där... exclude stats when over 500hands är ju inkryssat. när man nu har några 10k spelade så är det ju rätt prestandakrävande att kryssa ur den. jag vill se per sessions! och helst per bord också! arra!

Ja, alltså om du väljer exempelvis "Aggression Factor Post Flop Session" så kommer ju denna att visas även om du har exclude your own total stats, detsamma gäller för bordet. Det beror ju såklart på hur mycket stats du kör med, en lösning är att ha typ 4 stats (total) och 4 stats (session) och köra dubbla rader. Tanken är att utöka så att man kan skilja på egen spelare och andra spelare i framtiden (så som det är i live fönstret), dvs köra session på egen och total stats på motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör Pokeroffice suger det ruskigt mycket RAM-minne. Finns det något man kan göra för att minska det eller någon feature man kan stänga av för att komma runt problemet?

Det finns en del man kan göra, pröva först följande:

 

1. Har du bytt till MySQL? Om inte, gör det.

2. Stäng av total stats för din egen spelare när du spelar live; via performance settings i live fönstret, välj "Exclude total stats for own player".

 

Blev det någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör Pokeroffice suger det ruskigt mycket RAM-minne. Finns det något man kan göra för att minska det eller någon feature man kan stänga av för att komma runt problemet?

Det finns en del man kan göra, pröva först följande:

 

1. Har du bytt till MySQL? Om inte, gör det.

2. Stäng av total stats för din egen spelare när du spelar live; via performance settings i live fönstret, välj "Exclude total stats for own player".

 

Blev det någon skillnad?

Har nu bytt till MySQL vilket gick mycket snabbt och smidigt och nu funkar det som en klocka... Rekommenderar alla PO-användare som ännu inte bytt databas att göra detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är MySQL, hur fixar man det, försvinner ens gamla databas? några nackdelar? vilka fördelar?

När du byter till MySQL så förs också all din data över till den nya MySQL databasen. Det finns inga nackdelar, fördelarna är att MySQL är mycket snabbare så PO blir rejält mycket snabbare. Det finns en steg-guide för hur du byter till MySQL i FAQ:n på pokeroffice.com (klicka på FAQ i menyn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen chatt när jag spelar cash-games på stars, har detta att göra med PO?

Ja, den nuvarande versionen stänger av chatten på Stars. Vi släpper inom kort en patch som kommer att rätta till detta. Denna kommer även att innehålla en overlay för stars, se här hur det kommer se ut: Screenshot-StarsOverlay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker PO verkar vara ett mycket trevligt program, tyvärr hjälpte det mig inte eftersom jag bara kör på PrimaPokers nätverk. Verkar jättekul med stöd för PrimaPoker, några frågor dock:

 

1. Kommer man att kunna se sina odds på den overlay som kommer att finnas till PrimaPoker?

 

2. Kommer programmet att stöda flera bord samtidigt?

 

3. Behöver man någonsin använda sig av PrimaPokers sällsynt dåliga HH-funktion för någon finess?

 

4. Om man köper programmet, hur många uppdateringar gäller det för då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q: If I buy PokerOffice, will all updates and future releases be free?

 

A: All updates and patches, including bug fixes and new features, for the current version will be free. PokerOffice comes with an update routine that checks for new updates every time you start PokerOffice. Should PokerOffice in the future be released in a major new release, registered users may have to pay to update, but then at a heavily discounted price.

 

Saxat från FAQ på pokeroffice hemsida: pokeroffice.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kommer man att kunna se sina odds på den overlay som kommer att finnas till PrimaPoker?

Ja, om vi lyckas hitta någon bra plats att lägga denna info på (dvs utrymmesmässigt på bordet). Kan svara JA med åtminstone 95 % säkerhet.

 

2. Kommer programmet att stöda flera bord samtidigt?

Ja, redan implementerat.

 

3. Behöver man någonsin använda sig av PrimaPokers sällsynt dåliga HH-funktion för någon finess?

Nej, all info läses i realtid oberoende av HH:s. Dock så kommer man inte att få "mucked showdowncards" för sina motståndare, dvs kort som inte visas på skärmen, till en början(men det kommer så småningom) så det enda du möjligtvis skulle vilja använda HH-funktionen till är att uppdatera just dessa efteråt. Den beta som släpps om några dagar kommer inte ha någon möjlighet att importera HH:s.

 

4. Om man köper programmet, hur många uppdateringar gäller det för då

Alla uppdateringar inom en överskådlig framtid. Än så länge finns inga planer på en version som skulle kosta att uppdatera till.

 

Edit: Vi behöver all hjälp vi kan få med att beta-testa så jag hoppas du tar chansen att testa betan när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...