Anderssson Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 försökte regga mig idag för pokeroffice, det var en extra avgift på $17 med VISA kort och när jag körde Neteller så gick det bara att ta ut till check. Finns det något sätt att slippa kortavgiften Tror du måste vara "Certified Member" på Neteller för att kunna föra över pengar där. Det blir du genom att skicka in en kopia på ditt pass och kreditkort (som du t.ex. scannar eller fotar med digitalkamera). När du gjort det ska det funka. tack för svaret Maxim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mannen Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 har fått tag på ett ex av pokeroffice med key och allt Hur ska jag göra för att den ska regg amina händer? Räcker det att ha igång pokeroffice? måste man ha igång live trackern för att det ska reggas? verkar va et skit bra progg i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chip65 Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 Ikonerna kan ligga var som helst på hårddisken, men du skall inte namnge ikonen samma som orginalikonen. Ex: Låt oss säga att jag ritar två giffar som heter TAA.gif och LAA.gif och sparar dessa i biblioteket c:\giffar. För att få in dessa i PO så startar jag PO, sedan trycker jag på player icons ikonen (eller går in via menyn "live tracker" och väljer player icons). Därifrån så trycker jag på en orginalikon för att byta ut denna. Det kommer då upp en filväljare där jag "browsrar" fram till c:\giffar\TAA.gif och väljer denna. Klart. Ja, du skall kunna använda jpg, gif och bmp samtidigt. Jag får en varning att ikonerna är i fel format, fast jag har testat med att ta en orginalikon .png eller .gif och sparat den med annat namn och sedan redigerat den i paint och sparat den i t.e.x .gif .jpg eller .png, är det så att man ska använda något annat program än paint istället, blir bilden sabbad av paint ? Ikonen syns i live tracker men inte på pokerbordet .Jag tycker att jag har testat med det mesta utan att lyckas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 28 Mars , 2005 Rapport Share Postad 28 Mars , 2005 tror jag har hittat källan till alla Multipoker krachar, någon här inne har iofs redan varit inne på det tidigare. Iallafall, stängde av Norton Antivirus Auto-protect, och sen dess har den inte krachat en gång. Tidigre var det en krach i princip varje halvtimme. Så går det att hitta en lösning på detta problem (förrutom att man stänger av Auto-protecten) så hade det varit väldigt välkommet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Jag får en varning att ikonerna är i fel format, fast jag har testat med att ta en orginalikon .png eller .gif och sparat den med annat namn och sedan redigerat den i paint och sparat den i t.e.x .gif .jpg eller .png, är det så att man ska använda något annat program än paint istället, blir bilden sabbad av paint ? Ikonen syns i live tracker men inte på pokerbordet .Jag tycker att jag har testat med det mesta utan att lyckas. Vi har noterat att det bara fungerar på vissa datorer att byta ikoner i overlayen med 1.80. Vi jobbar på detta och kommer troligtvis att ha en fungerande lösning att skeppa med bugg-fix-patchen 1.81. tror jag har hittat källan till alla Multipoker krachar, någon här inne har iofs redan varit inne på det tidigare. Iallafall, stängde av Norton Antivirus Auto-protect, och sen dess har den inte krachat en gång. Tidigre var det en krach i princip varje halvtimme. Så går det att hitta en lösning på detta problem (förrutom att man stänger av Auto-protecten) så hade det varit väldigt välkommet.... Ja, allting tyder på att det blir en konflikt mellan Norton Antivirus och PokerOffice som ger upphov till Multipokerkraschen, hittills har fyra kunder rapporterat detta. Tyvärr så blir det nog svårt för oss att hitta en väg runt detta. (Och någonting säger mig att Norton inte är intresserade av en uppgörelse . Du blir nog tvungen att välja mellan PO och Norton. En bugg som jag ofta råkar ut för är att overlay statsen för nån spelar hamnar över en själv, vilket gör att man inte ser vilka kort man har. Ibland vägrar det försvinna vilket är väldigt jobbigt. Har hittat orsaken till detta, kommer vara fixat med 1.81. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chip65 Postad 29 Mars , 2005 Rapport Share Postad 29 Mars , 2005 Vi har noterat att det bara fungerar på vissa datorer att byta ikoner i overlayen med 1.80. Vi jobbar på detta och kommer troligtvis att ha en fungerande lösning att skeppa med bugg-fix-patchen 1.81. Jag har hittat en tillfällig lösning till ikon problemet. Jag testade med att redigera ikonerna i Corel Photo Paint och då fungerar det, ikonerna syns nu på pokerbordet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oda10 Postad 30 Mars , 2005 Rapport Share Postad 30 Mars , 2005 Jason: Det räcker om du stänger av Nortons brandvägg för att det inte ska krascha. Antivirus kan du ha igång, åtminstone fungerar det för mig. Tipset om du inte har nån hårdvarubrandvägg är att köra igång den inbyggda i windows så har du ju lite skydd i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rah Postad 30 Mars , 2005 Rapport Share Postad 30 Mars , 2005 Tips på en feature som skulle vara sweet: När någon muckar sin hand efter att ha förlorat kan man som bekant gå in i hand history för att se vad personen hade. Varför inte visa direkt via PokerOffice vad spelaren hade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Ja, vi har funderat på detta. Kommer med största sannolikhet att läggas till, det blir perfekt att visa i overlayen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Så där, nu är det klart! Under hela april så får alla POKERFORUM.nu-are hela 15% rabatt på PO! Mer info under den fina banner uppe till höger. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kajjan Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 vet inte om detta är rätt tråd att posta detta i men jag chansar. Jag tycker att de vore coolt om pokeroffice i sin nästa version kunde fixa så man kunde se medelrankingen på sina kort preflop efter en session. Hade varit fint att efter en dålig session kunnat se att om det var kortens eller ens eget fel att det inte gick bra. //kajjan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaqk Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Kajjan, den grejen har jag också suktat efter! (Jag har nämligen en känsla av att jag får systematiskt sämre kort är genomsnittet ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Jag tycker att de vore coolt om pokeroffice i sin nästa version kunde fixa så man kunde se medelrankingen på sina kort preflop efter en session. Vi har funderat på att lägga till nåt liknande (finns på vår future features lista). Min tanke är att det skall finnas tillräcklig komplexitet för att evaluera hela handen igenom med avseende på förväntad tur. Dvs, både preflop, flop, turn, river. Bara preflop kommer ju inte säga så värst mycket då man kanske ändå aldrig får in sina draghänder eller alltid presenteras med ess på floppen trots kungar i hålet. Intressant blir exempelvis att analysera om man lyckats "rädda" en session med stor otur genom aggresivt spel o.s.v. Kanske skulle det bästa upplägget vara att räkna ut en samlad "luck factor" för en given session, möjligtvis uppdelad på preflop, flop, turn, river liknande aggression factor. Har inte funderat så mycket på det än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 31 Mars , 2005 Rapport Share Postad 31 Mars , 2005 Är det ok att registrera PO på två datorer? Mailade er support om det men inte fått något svar. Har nämligen registrerat PO på min dator med nycklarna, men jag ska dra till morsan och där spelar jag på min bärbara. Får jag registrera PO där också med samma nycklar? Vill ju inte att nycklarna ska spärras eller dylikt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Ja, licensen tillåter dig att installera PO på två av dina egna maskiner. Så länge som du inte spelar på dina två system exakt samtidigt (vilket skulle indikera två användare), men enligt det scenario som du beskriver så är det bara att köra. Vi använder oss av ett realtidsskydd som registrerar IP adresser och spärrar illegal spridning av nycklar. (Detta endast för att kunna skydda vår produkt) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Ber om ursäkt ifall detta står någon annan stans i tråden... Men kommer support för Betsson/Pokerroom att implementeras framöver? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Har ett litet men dock jobbigt problem med resultatgrafen, den vill inte visa alla mina händer, alltså från hand 1 till hand 25xx i denna databasen, utan den visar från typ 1400 fram till 25xx. Har haft samma problem innan och då var det eftersom jag hade råkat bocka ur rutan "usa data filter", men nu spelar det inge roll om den är ibockade eller inte. Hjälper heller inte att använda data filtret under rätt tidsperiod. Det är bara "profit / hand" grafen som är fel, de andra är som de ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Använder du inte datumfiltret? Om du inte filtrerar på datum utan använder hela databasen så visar grafen dina senaste typ 800-1000 händer (beroende på upplösning), dvs den scrollar i sidled. Eftersom 1 pixel representerar en hand så visar den helt enkelt så många av de senast spelade händerna som får plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 1 April , 2005 Rapport Share Postad 1 April , 2005 Går det inte att sortera efter limits? Har precis inhandlat, men inte hittat den funktionen (är iofs lite bakis..) Är mycket besviken om så är fallet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 2 April , 2005 Rapport Share Postad 2 April , 2005 Går det inte att sortera efter limits? Har precis inhandlat, men inte hittat den funktionen (är iofs lite bakis..) Är mycket besviken om så är fallet! All statistik sorteras efter limit, även filtret innehåller en möjlighet att sortera efter limit. Om du menar graferna så är svaret nej, dessa visar din totala profit, ej sorterat efter limit. Dessa kommer att utökas med fler grafer och även fler filtermöjligheter i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 2 April , 2005 Rapport Share Postad 2 April , 2005 Min totala profit (ej grafer), får jag den sorterad efter limit? Tex om man spelat 38 sessions NL 100+ 7 sessions NL 200, då kan det vara intressant hur det gått totalt på respektive limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Min totala profit (ej grafer), får jag den sorterad efter limit? Tex om man spelat 38 sessions NL 100+ 7 sessions NL 200, då kan det vara intressant hur det gått totalt på respektive limit. Ja, den första tabben i PO (Overview) visar din totala profit uppdelad på Limit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 3 April , 2005 Rapport Share Postad 3 April , 2005 Sry för alla frågor, har testat nu och allt ser finfint ut! PO är kempegreit! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mirage Postad 4 April , 2005 Rapport Share Postad 4 April , 2005 Varje gång jag kört pokeroffice och stänger ner den så verkar den samtidigt stänga av mysql service'n. kör version 4.1 på den.. sen går det inte att start PO om man inte först går in på tjänster och slår på den igen, någon som råkat ut för något liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 4 April , 2005 Rapport Share Postad 4 April , 2005 Varje gång jag kört pokeroffice och stänger ner den så verkar den samtidigt stänga av mysql service'n. kör version 4.1 på den.. sen går det inte att start PO om man inte först går in på tjänster och slår på den igen, någon som råkat ut för något liknande? Vi har fixat till detta, v 1.81 kommer inte att stänga av mysql servicen vid avslut. 1.81 släpps imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts