thefman Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Har i dagarna beställt en ny dator med en 64-bitars AMD Athlon processor och funderar på att beställa hem Win Vista för 64-bit. Är operativsystemet stabilt eller har den några stora barnsjukdommar? Fungerar alla pokerklienter som vanligt eller kan man stöta på problem? Citera
nizze Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Har i dagarna beställt en ny dator med en 64-bitars AMD Athlon processor och funderar på att beställa hem Win Vista för 64-bit. Är operativsystemet stabilt eller har den några stora barnsjukdommar? Fungerar alla pokerklienter som vanligt eller kan man stöta på problem? Har kört vista ett tag och provat de flesta större nätverken. Installationen på prima-klienter startade inte först, provade då "Kör som administratör", då funkade de utan problem. Så det brukar vara bästa medicinen, "Kör som administratör".... I övrigt har jag inte stött på några problem. Citera
XaaL Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Funderar också på att uppgradera.. Nån som kan testa typ de 10 vanligaste eller nåt ? Citera
heltok Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 funkar PT, PAHUD, postgresql, sqlite3 etc bra än? Citera
energiverk Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Funderar också på att uppgradera.. Nån som kan testa typ de 10 vanligaste eller nåt ? Jag har testat Party, Ongame och Full Tilt utan några problem. Crypto har krånglat under lång tid men det verkar som om det är fixat nu. Citera
Alexander_____ Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Köpte ny fetingdator häromdagen med vista. Det var ett mindre helvete att installera PT med PSQL och det finns rätt mycket buggar i vista. Nu när man lärt sig hur det fungerar så är det dock ändå värt det, lär väll bara vara en tidsfråga tills man använder det i vilket fall. Stäng av "kontroll av användarkonto" (UAC) för att installera PSQL och kör PT som admin så skall det mesta lösa sig. PaHUD funkar utan problem och party/prima/UB/Crypto/Pokerstars har även de fungerat utan problem. Citera
Falcy Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 Jag har problem med Mansion.com Får nästan hela tiden disconnect/timed out. Testade klienten hos en kompis med XP Sp2, där fungerade det bättre, inte en enda disconnect på ett par timmar. Däremot hängde sig klienten ett par gånger... Någon som har tips på vilka inställningar man kan ändra i Vista rent säkerhetsmässigt. Verkar som att Vista "smyg" blockerar ibland, annars skulle jag väl inte bli timed out så jävla ofta. Har testat utan brandvägg. Har BBB 100mbit. Hjälp. Citera
thefman Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Kan nu bekräfta att alla klienter funkar felfritt med Vista. Inga problem med PO/PT heller. Vissa klienter vill att man startar genom "kör som administratör" men det är bara högerklicka och välja det alternativet. Smidigt. Jag har 2gig ramminne och har inte stött på lagg so far. Citera
thefman Postad 7 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2007 Kan nu bekräfta att alla klienter funkar felfritt med Vista. Inga problem med PO/PT heller. Vissa klienter vill att man startar genom "kör som administratör" men det är bara högerklicka och välja det alternativet. Smidigt. Jag har 2gig ramminne och har inte stött på lagg so far. Citera
Bubba123 Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan ha dollarkursen som gadget, bara det gör det värt det Citera
Bubba123 Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan ha dollarkursen som gadget, bara det gör det värt det Citera
Agent Cooper Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan ha dollarkursen som gadget, bara det gör det värt det Jepp, dollarkursen som gadget var det första jag fixade efter att ha slagit igång datorn. Citera
Agent Cooper Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan ha dollarkursen som gadget, bara det gör det värt det Jepp, dollarkursen som gadget var det första jag fixade efter att ha slagit igång datorn. Citera
matte med slice Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA! Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1. //Matte Citera
matte med slice Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA! Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1. //Matte Citera
Kristoffer Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 PAHud funkar inte för mig på Vista (64bit) om jag inte stänger av Aero. Har jag på Aero och PAH igång, kan jag inte klicka på några knappar på bordet. Citera
Kristoffer Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 PAHud funkar inte för mig på Vista (64bit) om jag inte stänger av Aero. Har jag på Aero och PAH igång, kan jag inte klicka på några knappar på bordet. Citera
heltok Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 känns som xp kommer förbli pokerOSet ett bra tag till någon som lyckats få igång PAHUD etc i coherent mode i osx än? Citera
heltok Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 känns som xp kommer förbli pokerOSet ett bra tag till någon som lyckats få igång PAHUD etc i coherent mode i osx än? Citera
Kape Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA! Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1. //Matte Bakåtsträvare där! Skämt åsido. Jag har kört Vista Home Premium (sen 10/4) och Vista Enterprise (7/1-13/4, pilot via jobbet men skarp version) och båda fungerade hur bra som helst. Mycket bättre än tidiga versioner av XP i alla fall. Det som jag dock har råkat ut för var strul med Party-klienten när den kördes på Vista Enterprise. Jag kunde inte starta den via genväg utan var tvungen att starta via exe-fil direkt och installera om den rätt ofta. Var uppmärksam på vilken kringutrustning ni använder, en gammal mus/skrivare har säkert inte drivrutiner för Vista men fungerar troligtvis. Dock fick jag t.ex. inte all funktionalitet i min gamla Logitech-mus att fungera i Vista. Det finns dock ingen anledning att köpa en ny dator idag med XP, naturligtvis kräver dock Vista mer av datorn. Kolla med supporten för det pokerrum du använder om deras mjukvara går att köra smärtfritt på Vista. För några månader sedan så var det dock INGEN som garanterade det men t.ex. Ongame och Ultimate Bet fungerade utan problem. Citera
Kape Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA! Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1. //Matte Bakåtsträvare där! Skämt åsido. Jag har kört Vista Home Premium (sen 10/4) och Vista Enterprise (7/1-13/4, pilot via jobbet men skarp version) och båda fungerade hur bra som helst. Mycket bättre än tidiga versioner av XP i alla fall. Det som jag dock har råkat ut för var strul med Party-klienten när den kördes på Vista Enterprise. Jag kunde inte starta den via genväg utan var tvungen att starta via exe-fil direkt och installera om den rätt ofta. Var uppmärksam på vilken kringutrustning ni använder, en gammal mus/skrivare har säkert inte drivrutiner för Vista men fungerar troligtvis. Dock fick jag t.ex. inte all funktionalitet i min gamla Logitech-mus att fungera i Vista. Det finns dock ingen anledning att köpa en ny dator idag med XP, naturligtvis kräver dock Vista mer av datorn. Kolla med supporten för det pokerrum du använder om deras mjukvara går att köra smärtfritt på Vista. För några månader sedan så var det dock INGEN som garanterade det men t.ex. Ongame och Ultimate Bet fungerade utan problem. Citera
thefman Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 EDIT: livetrackern i PO funkar fan inte. Får svarta pixlar över hela skärmen. Använde PO tidigare för att loada mina händer _efter_ sessionen, därav gav jag klartecken då men inte nu. fck också. what to do? Citera
brainslicer Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Den som varit med ett tag vet att det löns att vänta, så har de varit sedan 8086:ans födelse . Ca 6mån-1år brukar jag vänta innan jag ens funderar o byta på egna burkar. Så har de alltid varit och kommer att vara. Ni får beta testa ni... En ny dator med OS färdigt installerat är ju förstås en annan femma då är de ju lika bra ta Vista. Men att skynda och byta på en som fungerar bra är väl inget att rekommendera. På en tom dator skulle jag också fortfarande installera XP om man vill slippa problem med olika mjukvaror och drivrutiner, som de garanterat dyker upp... destu fler progg man kör, destu mer små annoyances. Citera
Kape Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Den som varit med ett tag vet att det löns att vänta, så har de varit sedan 8086:ans födelse . Ca 6mån-1år brukar jag vänta innan jag ens funderar o byta på egna burkar. Så har de alltid varit och kommer att vara. Ni får beta testa ni... En ny dator med OS färdigt installerat är ju förstås en annan femma då är de ju lika bra ta Vista. Men att skynda och byta på en som fungerar bra är väl inget att rekommendera. På en tom dator skulle jag också fortfarande installera XP om man vill slippa problem med olika mjukvaror och drivrutiner, som de garanterat dyker upp... destu fler progg man kör, destu mer små annoyances. Rimlig grundregel är: Ny dator, nytt OS och gammal dator, äldre OS. Jag ser ingen anledning till att försöka köpa en ny dator idag med XP men man kan inte räkna med att allt kommer att fungera. Citera
robster80 Postad 14 Maj , 2007 Rapport Postad 14 Maj , 2007 Ska köpa en ny dator snart och funderar fortfarande på om det är värt att ta Vista. Eftersom jag enbart kommer ha datorn till poker känns det som ett säkrare kort att ta XP. Varför ska jag välja ett OS som tar mer resurser + att det kan krångla med vissa pokerklienter. -EV? Citera
Recommended Posts