Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Imorn ska jag träna fotboll för första gången sen jag flyttade till Falkenberg, känner ingen i laget och tränaren har jag bara små pratat lite med på krogen.

Hur agera? Ta kommando och skrika/gapa på planen? Hålla sig lite i bakgrunden och försöka komma in i gänget sakta men säkert..?

Sen e de min första fotbollsträning på flera månader, vad är bäst uppladning? Har alltså strax över 24timmar på mig..

Postad

Börja lite försiktigt(dvs inte skrika och domdera för mkt under de första träningspassen iaf) för att se vad de andra är för slags lirare. Skapa dig en blick om vilken nivå spelarna håller etc... Därefter sakta men säkert övergå till den spelaren/typen du är. Första veckorna(ibland månader) i ett nytt lag kan vara mer av en lära känna fas för båda parter samt en check på att man trivs.

Fast blir man värvad uppåt i seriesystemen får man nog börja gnugga och visa sin klass med detsamma... ;)

Postad
Vilka?

Mena han som svarade med en av de mest onödiga meningarna som postats..

Men kanske va en sjuk tråd, mycke svar blev de ju inte iaf. Men, får väl satsa på största killen med andra ord!

Postad

När Magnus Hedman fick chansen att provträna med Chelsea gick han in på första träningen och skrek, pekade och hade sig. Det gillade Mourinho. Så om du är en skrikarnisse så skrik på, men det blir ju lite lustigt om du domderar stenhårt första tre träningarna för att sedan bli ditt vanliga jag och inte säga ett knyst.

Postad

Det är väl ganska enkelt. Du måste ju vara dig själv om du inte har tänkt spela teater under din tid i laget. Har du tur så passar du in. Med det sagt så kan du ju tänka på att försöka låta bli att göra alla rasande med en gång. Lite taktkänsla är ju inte fel i ett sånt här läge.

Postad

Har hört att fotbollsspelare tycker att det är jävligt kul att urinera på varandra i duschen efter träningen (ja, det är sant). Om den ritualen ännu inte införts i ditt nya lag så kan du ju alltid testa den och kanske bli kung direkt.