Gå till innehåll

MrLorT harvar på


tordi

Recommended Posts

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

uttala mig lite klumpigt såg jag =) 10k är jag nöjd med helt klart. Men låg ju 10k pluss för 1 vecka sen också. Därav min missnöjdhet. Sen tror jag faktiskt att jag kan plussa mer med bonusar och bananer inräknat, men det står för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuså! Kom Hem inatt vid 4-tiden. Satan vad gött att lägga sig i sin egen säng efter att ha legat på en säng som var hårdare än ett golv i en hel vecka. Veckan var förövrigt riktigt nice och golfen gick rätt bra. Så sjukt mycket roligare banor än de jag är vana med =) Var på magaluf 2 kvällar på (vi bodde på palma nova) mao bara 5-10 min bort.

 

Blir förhoppningsvis en hel del lir den här veckan. Speciellt om vädret ser ut som de gör idag. Lite sugen är man allt efter en veckas uppehåll att sätta igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i nästan en timme nu. Slutade sessionen på 800 upp. Alltså ett dagspluss på 1600 på 1800 händer.

 

För övrigt råkade jag repa min nya skärm. Sjuuuukt irriterande...

 

Kör lite slaskspel på SS också. Satte in 2000 kr, kör 5/10 och uppåt något underrullad med andra ord :roll: Antingen gular jag eller så ska jag försöka få upp en liten slaskrulle där vore kul isf.

 

Tråkigt nog har jag verkligen noll sug för poker. trodde jag skulle vara sjukt sugen nu efter en veckas frånvaro, men var tvärtom.

 

Nu blir de lite SS sen sängen. God Natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer:

 

Har inte sett fi innan. Men han går in med fulla inköp så helt dum i huvet kan han inte vara =) Satt på flera av mina bord. Given värdebet på river eller hur?

 

Hand 389,029,416, Started at 2007-05-28 20:12 (EDT)

Table 'San Francisco': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 3: rikiplatplat ($440,20 in chips)

Seat 6: WP NH FU ($401,50 in chips)

Seat 7: MrLorT- ($673,70 in chips)

Seat 8: huosta ($409,20 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

rikiplatplat : Post Blind ($2)

WP NH FU : Post Blind ($4)

Dealt to MrLorT-: 10s

Dealt to MrLorT-: 10h

*** Pre-Flop *** :

MrLorT- : Bet ($15)

huosta : Call ($15)

rikiplatplat : Fold

WP NH FU : Call ($11)

*** Flop *** : 10d Jh 7c

WP NH FU : Check

MrLorT- : Bet ($41)

huosta : Call ($41)

WP NH FU : Fold

*** Turn *** : [ 10d Jh 7c ] 4h

MrLorT- : Bet ($100)

huosta : Call ($100)

*** River *** : [ 10d Jh 7c 4h ] 8s

Dealt to MrLorT-: 10s

Dealt to MrLorT-: 10h

Dealt to MrLorT-: 10s

Dealt to MrLorT-: 10h

MrLorT- : Bet ($150)

huosta : Call ($150)

 

 

Standard? sjuk syn han tar fö:

 

Hand 388,992,584, Started at 2007-05-28 19:58 (EDT)

Table 'Kristiansand': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 3: TheBlackBoxx ($377,30 in chips)

Seat 4: Django_M. ($83,60 in chips) (on the button)

Seat 7: MrLorT- ($491,70 in chips)

Seat 8: afkrightnow ($385,10 in chips)

Seat 9: huosta ($395,50 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

MrLorT- : Post Blind ($2)

afkrightnow : Post Blind ($4)

Dealt to MrLorT-: Ks

Dealt to MrLorT-: Qs

*** Pre-Flop *** :

huosta : Fold

TheBlackBoxx : Fold

Django_M. : Fold

MrLorT- : Bet ($15)

afkrightnow : Call ($13)

*** Flop *** : 3s 10d 8s

MrLorT- : Bet ($30)

afkrightnow : Raise ($90)

MrLorT- : Raise ($444,70)

MrLorT- : All In ($474,70)

afkrightnow : Call ($278,10)

afkrightnow : All In ($368,10)

*** Turn *** : [ 3s 10d 8s ] Ac

*** River *** : [ 3s 10d 8s Ac ] Jh

Dealt to MrLorT-: Ks

Dealt to MrLorT-: Qs

Dealt to afkrightnow: 7d

Dealt to afkrightnow: 9d

MrLorT- : Show Cards

afkrightnow : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $873,80 | Rake: $3

Board: [ 3s 10d 8s Ac Jh ]

TheBlackBoxx lost $0

Django_M. lost $0

MrLorT- bet $491,70, collected $873,80, net $382,10 Shows [ Ks Qs ] (a straight, Ace high)

afkrightnow lost $385,10 Shows [ 7d 9d ] (a straight, Jack high)

huosta lost $0

 

 

 

Kände mig halvpottcommtited och hoppades på att han hade AK, ibland ska man ha lite flax =)

 

Hand 388,952,898, Started at 2007-05-28 19:44 (EDT)

Table 'San Francisco': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 2: McSillyPants ($904,10 in chips)

Seat 3: rikiplatplat ($1*031 in chips)

Seat 6: bananes84 ($118,80 in chips)

Seat 7: MrLorT- ($373 in chips) (on the button)

*** Blind Bet Round *** :

McSillyPants : Post Blind ($2)

rikiplatplat : Post Blind ($4)

Dealt to MrLorT-: 7c

Dealt to MrLorT-: 5c

*** Pre-Flop *** :

bananes84 : Fold

MrLorT- : Bet ($15)

McSillyPants : Fold

rikiplatplat : Raise ($48)

MrLorT- : Raise ($133)

rikiplatplat : Raise ($979,30)

rikiplatplat : All In ($1*031)

MrLorT- : Call ($225)

MrLorT- : All In ($373)

*** Flop *** : 5h Qc 4h

*** Turn *** : [ 5h Qc 4h ] 7d

*** River *** : [ 5h Qc 4h 7d ] Ah

Dealt to rikiplatplat: As

Dealt to rikiplatplat: Kh

Dealt to MrLorT-: 7c

Dealt to MrLorT-: 5c

rikiplatplat : Show Cards

MrLorT- : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $1*404 | Rake: $2

Board: [ 5h Qc 4h 7d Ah ]

McSillyPants lost $2

rikiplatplat bet $1*031, collected $658,30, net -$373 Shows [ As Kh ] (a pair of Aces)

bananes84 lost $0

MrLorT- bet $373, collected $746, net $373 Shows [ 7c 5c ] (two pairs, sevens and fives)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#1: Jag hade check-synat river men det kan bero på att jag är en aning konservativ (läs feg ;)) i sådana lägen. Vad gör du om han pushar?

 

#2: Tycker fi spelar bra när han raisar din CB med openended i position och det är blindskrig. Men att han tar den synen fattar jag inte, skummt! Du spelar standard i.m.o. man hoppas ju på FE och skulle han syna så har man outs.

 

#3: Jag ser inget fel i att raisa den handen först in men blir man trebetad är det ju inte julafton direkt. Jag hade foldat pre om det inte var mot en fi som väääldigt ofta trebetar i position alt. världens fisk men djup stack. Som spelat så tycker jag inte heller att du kan vika efter att du reraisat fi, då kommer du verka väldigt vek och bli pushad runt. Nu fick du säkert lite LAG-stämpel / "maniac" och det är väl bra inför framtiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hand #1 vad ska han ha på river som han inte hade på turn (som slår mig)? Känns ju rätt osannolikt att han har en 9a om han inte redan floppat med 109. Om han pushar är vi för commited för att släppa så de blir en gråtsyn. Förutsatt att vi bettar river.

 

Brukar själv checksyna hand 1. Men Försöker värdebetta mer och mer.

 

 

#2 Jo helt klart bra spelat av han att raisa mig på flopp. Men alltså synen är ju inte helt vacker.

 

#3 Brukar inte heller 3 betta mkt utan att ha stålet. Men måste posta sånna händer så jag får pröjs för mina AA av alla forumiter =). Samt att man kan uttnyttja imagen man fått i framtiden som du säger =)

 

Fortsätter maj knalla på för din del?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hand #1 vad ska han ha på river som han inte hade på turn (som slår mig)? Känns ju rätt osannolikt att han har en 9a om han inte redan floppat med 109. Om han pushar är vi för commited för att släppa så de blir en gråtsyn. Förutsatt att vi bettar river.

 

Brukar själv checksyna hand 1. Men Försöker värdebetta mer och mer.

 

 

#2 Jo helt klart bra spelat av han att raisa mig på flopp. Men alltså synen är ju inte helt vacker.

 

#3 Brukar inte heller 3 betta mkt utan att ha stålet. Men måste posta sånna händer så jag får pröjs för mina AA av alla forumiter =). Samt att man kan uttnyttja imagen man fått i framtiden som du säger =)

 

Fortsätter maj knalla på för din del?

 

Hehe, ok!

 

Jodå, maj knallar, är upp runt 45k SEK på nästan uteslutet NL €100 och NL $100 spel så det är väl ok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice draft!

 

Lirade en och en halv timme i tisdags förmiddag, backade typ $1800 spelade verkligen allt annat än bra.

 

Sen dess har jag inte lirat, har noll sug + att de osades festligheter igår. Får se om de blir nåt lir ikväll är fortfarande sjukt bakis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice draft!

 

Lirade en och en halv timme i tisdags förmiddag, backade typ $1800 spelade verkligen allt annat än bra.

 

Sen dess har jag inte lirat, har noll sug + att de osades festligheter igår. Får se om de blir nåt lir ikväll är fortfarande sjukt bakis.

 

Tack :) Var dock uppe på ~50k men slutar på 37k. Dippade 7-8 inköp igår tyvärr.

 

Bakis ska du inte lira, har gjort det en gång, det räckte ;)

 

Ta några pokerfria dagar tills du fått suget igen, man ska spela när man känner sig på topp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sket i att lira igår.

 

Maj slutade $9800 upp men då är bonusar $2500. Får vara ganska nöjd endå med tanke på hur lite lir de blev i andra halvan.

 

Målet med juni är att plussa 15k med bonusar. Bättre att sätta ett för högt mål =) Så man har nåt att kämpa efter!

 

Idag borde de bli lir då jag ska ta de lugnt ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en session nu på 45 minuter. Sjuukt svängig. Började med att göra några dåliga calls och efter 2 grymma uttdragningar för ett 2 fulla inköp så var jag $1200 back efter 15 minuter. Precis den start jag önskade mig nooot. Fortsatte gneta på. Sen kom 3 sjukt sköna potter. Floppade nötfärg och hamnade all in mot nötstege och botten2. $1200 pott till pappa tack tack. En KK mot QQ där han floppade Kåk Q55 jag turnade K hamnade all in på river. Slutligen översettade jag en med 1010 på 1054. Slutade sessionen på $450 upp.

 

Mer lir senare...

 

Förövrigt är jag sjukt rutten i kistan. Måste gå och fräsa ut varje halvtimme typ ruskigt tiltande. Antar att de är alkoholen i onsdags som satt fart på magen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojjosessioner är lite "halvruskigt", gäller att sluta då man precis svängt upp. Jag har lite problem med att lira olika nivåer under samma session, blir lätt "blind" för pengarna på de lägre borden och slaskar mer...jojjo...

 

Försöker att lira samma stakes på alla bord jag har uppe, tycker det underlättar.

 

Iaf, skönt att du tog tillbaka inköpen!

 

Lycka till med liret o med kistan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo kände att de var dags att sluta å andra sidan var jag på uppgång men pallade inte lira mer. Håller med dig, gör alldelles för mkt dumsyner. Synar för mkt när jag känner att jag är slagen "han kan ju ha"

 

Blev för övrigt inget mer lir idag. Ska på min kusins konfirmation i Skövde imorn så åker tidigt härifrån. Borde bli lite lir imornkväll. Isåfall blir jag klar med den andra bonusen på redkings ($1000) skamligt vad lite jag lirat senaste tiden. Måste ta mig i kragen och nöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här Dapine :/

 

Lirade en stund nu för att göra klart $1000 bonusen. Hade 40 poäng kvar efter 45 minuters grindande. Hur långt kan de ta tänker jag och sätter mig för att lira HU börjar med 0.5/1 bustar 100 där sen drar nissen. Lirar sen 1/2 Bustar 250 och han drar också. Precis så de räckte för att få bonusen. Spelade som en kråka.

Var upp runt $450 på grinden slutade på $108 så jävla kasst.

 

 

En hand:

 

Hade tidigare på samma bord K10 där floppen var Q106 han bettade jag syna. Turn 10. Då bettade han 100 i en 66 pott varpå jag degade och han foldade.

Jobbigt läge med en person bakom också (som iofs checkat, men de borde han ju göra om han slowat KK/AA eller om han settat med 10orna).

 

Table 'Moers': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 0: wisedm85 ($401,40 in chips)

Seat 4: MicroFish x ($409,65 in chips)

Seat 5: taminf ($333,70 in chips)

Seat 7: MrLorT- ($389,90 in chips) (on the button)

Seat 8: _Terravore ($1 181 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

_Terravore : Post Blind ($2)

wisedm85 : Post Blind ($4)

Dealt to MrLorT-: Qh

Dealt to MrLorT-: Qd

*** Pre-Flop *** :

MicroFish x : Bet ($12)

taminf : Call ($12)

MrLorT- : Raise ($40)

_Terravore : Fold

wisedm85 : Fold

MicroFish x : Call ($28)

taminf : Call ($28)

*** Flop *** : 6s 10s 3d

MicroFish x : Check

taminf : Bet ($100)

Vad gör MrLorT- här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppe bättre :mrgreen: Försöker få rivern att se ut som jag missat färgen, kändes väl sådär men gick hem den här gången...

 

Table 'Konstanz': $4-$4 No Limit HE (Real)

Seat 1: Snimpen ($499,10 in chips)

Seat 2: sperxxxx ($375,30 in chips)

Seat 7: ICE_T. ($409,30 in chips)

Seat 8: klodian ($726,60 in chips) (on the button)

Seat 9: MrLorT- ($404 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

MrLorT- : Post Blind ($2)

Snimpen : Post Blind ($4)

Dealt to MrLorT-: 7s

Dealt to MrLorT-: 6s

*** Pre-Flop *** :

sperxxxx : Call ($4)

ICE_T. : Fold

klodian : Bet ($15)

MrLorT- : Call ($13)

Snimpen : Fold

sperxxxx : Call ($11)

*** Flop *** : 5s 3s 4s

MrLorT- : Check

sperxxxx : Check

klodian : Bet ($30)

MrLorT- : Call ($30)

sperxxxx : Fold

*** Turn *** : [ 5s 3s 4s ] 8c

MrLorT- : Bet ($40)

klodian : Call ($40)

*** River *** : [ 5s 3s 4s 8c ] 3c

MrLorT- : Bet ($319)

MrLorT- : All In ($319)

klodian : Call ($319)

MrLorT- : Show Cards

klodian : Show Cards

*** SUMMARY ***

Pot: $824 | Rake: $3

Board: [ 5s 3s 4s 8c 3c ]

Snimpen lost $4

sperxxxx lost $15

ICE_T. lost $0

klodian lost $404 Shows [ Qd Qh ] (two pairs, Queens and threes)

MrLorT- bet $404, collected $824, net $420 Shows [ 7s 6s ] (a straight flush, sevens high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har någon kommentar på QQ handen?

 

Lirade i 2 timmar nu. Lite blandade stakes på prima där rullen är minimal. Antingen vinner jag upp eller så bustar jag. Backade $600 där efter några dryga potter samt några potter med uselt spel.

 

Spelade 4 bord 2/4 på bestpoker samtidigt plussade $900 eller vad de blev.

Dagen slutade på $373+

 

Imorn kväll ska jag försöka ta tag i hårdgrinden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker QQ-handen är riktigt komplicerad och svårspelad. Skulle nästan vilja påstå att det är ett sånt där läge där man antingen kan slänga, syna eller raisa. Finns i.m.o. argument för alla tre vägarna. Vad tror du om att ta synen och utvärdera turn? Kan iofs. bli svårt att släppa på "blank" turn. Hmm...tror inte han som betar ut är speciellt stark då han förmodligen skulle spela saktare med ett floppat set. Men han kan ju ha nåt stort drag han leder ut med, 78s eller KQs eller liknande. Vetifasen hur jag hade gjort här...väldigt osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

qq-handen känns väl som en rätt given all in. han som leder ut verkar vara fisk och du har han oftast slagen. Om nu preflopraisarn har dig slagen får du väl stacka av

känns svårt att komma undan från QQ med den flopen när det är 3betat pre

 

tycker du höjer lite för lite preflop med tanke på att 2 andra är i poten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när jag ser de så höjer jag lite för lite. Brukar höja upp något mer (45-50).

 

draft: Kan vara klokt att bara syna. Dels för att se vad den tredje gör (prefloppraisaren). Om vi nu tror att vi leder mot taminf och synar lär ju inte microfish bluffa. Så om han degar borde vi kunna släppa med gott samvete. Men vid syn vad gör vi om turn blankar och han pushar?

 

 

Kändes riktigt skumt att få de där bettet i ansiktet.

Men efter vad han visade mig innan trodde jag helt klart jag hade han. Jag degade MF foldade och taminf synade med AA. Inte riktigt den handen jag trodde han satt på :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...