Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

> Dealing Hole Cards(:Jh::As: )

> mooojuice sits down

> jknas, you have 10 seconds to respond

> jknas, you have 5 seconds to respond

> jknas folded

> jokujaku raised for $1.50

> brolija11 called for $1.50

> lJi1l2 folded

> euskadi3, you have 10 seconds to respond

> euskadi3 folded

> Raiser88 called for $1.50

> lyckodan folded

> Vikla_76 called for $1

> Dealing the Flop(:2h: J:c: :6h: )

> Vikla_76 bet for $0.50

> jokujaku raised for $2

> brolija11 called for $2

> Raiser88 folded

> Vikla_76 called for $1.50

> Dealing the turn(:Tc: )

> Vikla_76 bet for $0.50

> jokujaku raised for $8

> brolija11 went all-in for $45.63 - Sätter honom på AJ, KJ med read

> Vikla_76 folded

> jokujaku, you have 10 seconds to respond

jokujaku has invoked extra time via their time bank and now has 128 seconds to act.

> jokujaku, you have 25 seconds to respond - Sjukt säker på att jag leder

> jokujaku went all-in for $34.52

> Extra chips returned to brolija11, $3.11

> Dealing the river(:Ks: ) - Idiotfisk fuckern sätter äckel kungen med sin AK

> jokujaku shows One Pair, Kings, with kicker card Ace

(Kh Ks Ah Jc 10c )

> brolija11 mucked

jokujaku wins $94.79 with One Pair, Kings and kicker card Ace

Sånna här äckel gör att man bara vill slå sönder nått, OK om man loosar för att man redan är slagen, men när prima och fiskjävlarna sammarbetar..:evil: Jag menar det är ju 0% chans att jag någongång kommer få samma "tur serverad på silverfat" då man aldrig synar TOTALT TOM.

• Svars 274
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

> Dealing Hole Cards(:Js::Jc: )

> charterboss folded

> daz1981 folded

> magica7 folded

> __Sundance folded

> aag333 raised for $1

> lyckodan folded

> manuyko folded

> Raiser88 folded

> Skone went all-in for $8.61

> brolija11, you have 10 seconds to respond

> brolija11 raised for $16.22 - Bara shorties, tiltad trycker man till.

> aag333 went all-in for $11.22

> Extra chips returned to brolija11, $4.50

> Dealing the Flop(:9h::7c::9d: )

> Dealing the turn(:Kc: ) - Klart som fan nån klonkar turn

> Dealing the river(:Ts: )

> brolija11 shows Two Pair, Jacks over Nines

(Js Jc 9h 9d Kc )

> aag333 shows Two Pair, Kings over Nines, with kicker card Ace

(Kd Kc 9h 9d Ad )

> Skone shows One Pair, Nines, with kicker card Ace

(9h 9d Ah Kc Qd )

> aag333 wins $31.64 with Two Pair, Kings over Nines and kicker card Ace

Lyckades med att bli utdragen igen =)

Annars gick det riktigt segt ikväll, ingen action, förutom då jag själv blev utdragen, vilket betyder väldigt tråkigt. 5 dollar hit och 5 dollar dit, en ut stickande hand på ca 20$ också, någon idiot som trodde AQ var bra med floppad Q, men där hade mr.sillidill fått in ett set :mrgreen: Så annars, plus minus noll idag.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 316$

Moneybookers: 1353$

Dagens +/-: 6$

Postad

Funderar på om man kanske ska börja lira som de andra gör? Nämligen lira på kort som inte finns ännu, man vekar ju vinna på det i längden :roll: Om jag råkar dubbla upp, ja det verkar krävas en hel jävla del för att lyckas, så ska jag slänga upp HH här, kan dock dröja någon vecka.

> Dealing Hole Cards(:8s::7s: )

> Pokermono23 folded

> batareja folded

> BicSlik folded

> vicious666 folded

> Kornolo raised for $3

> Euns folded

> Nike18 folded

> seriouz-cat, you have 10 seconds to respond

> seriouz-cat folded

> brolija11 called for $2.75 - Idioten höjer jämt, ställer på det mesta, tar en chansning.

> shobe75 folded

> Dealing the Flop(:8h::Ts::7h: ) - Underbar flopp

> brolija11 went all-in for $46.25 - Blixt all-in, som sagt han kan ställa på 22 där.

> Kornolo went all-in for $45.50 - Säker på att jag vinner när Kor ställer:D

> Extra chips returned to brolija11, $0.75

> Dealing the turn(:Jc: ) - Klart han klonkar stegen, vad annars?

> Dealing the river(:Jd: ) - Jora kasta en till i facet!

> Kornolo shows a Straight, Jack high

(Jc 10s 9h 8h 7h )

> brolija11 mucked

> Kornolo wins $94.50 with a Straight, Jack high

Postad

Det tog inte så lång tid som jag beräknat.

> Dealing Hole Cards(:Th::Tc: )

> vicious666 folded

> Euns folded

> onlyrobbie folded

> brolija11 called for $0.50

> wells1 folded

> tonyngoc called for $0.50

> merc59 called for $0.50

> Reaper6 folded

> GSXR_1000 checked

> Dealing the Flop(:3c::Ts::Ah: )

> GSXR_1000 checked

> brolija11 bet for $2.25

> tonyngoc called for $2.25

> merc59 folded

> GSXR_1000 folded

> Dealing the turn(:5s: )

> brolija11 checked

> annther left the table

> tonyngoc, you have 10 seconds to respond

> tonyngoc went all-in for $48.58

> brolija11 called for $48.58

> Dealing the river(:Qs: )

> tonyngoc shows Two Pair, Aces over Fives

(Ac Ah 5d 5s Qs )

> brolija11 shows Three of a Kind, Tens

(10h 10c 10s Ah Qs )

> brolija11 wins $100.91 with Three of a Kind, Tens

> GSXR_1000 posted small blind ($0.25)

Postad

> Dealing Hole Cards(:4h::4d: )

> Hortuni raised for $1

> vicious666 folded

> salakavala folded

> Euns folded

> pgeder1 called for $1

> merc59 folded

> brolija11 called for $1

> The_legend1 folded

> Bram67 called for $0.75

> GSXR_1000 called for $0.50

> Dealing the Flop(:9s::4c::6s: )

> Bram67 checked

> GSXR_1000 checked

> Hortuni bet for $4 - Över par är första tanken.

> pgeder1 folded

> brolija11 called for $4

> Bram67 folded

> GSXR_1000 called for $4 - Mellan Connectors / Färgdrag?, farligt farligt. FAN!

> Dealing the turn(:8d: ) - Nu kom hans stege.. Men han är en tomte, hum

> GSXR_1000 checked

> Hortuni, you have 10 seconds to respond

> Hortuni bet for $5 - Övertygad på QQ här.

> brolija11 called for $5

> GSXR_1000 called for $5

> Dealing the river(:8h: ) - Bästa kortet! Fast.. 66/99 ?

> GSXR_1000 went all-in for $17.49 - Tror jag är slagen av en 66..

> Hortuni called for $17.49 - Han har jag slagen

> brolija11, you have 10 seconds to respond

> brolija11, you have 128 seconds to respond

brolija11> I think you got 66 but Hortuni ?

> brolija11 went all-in for $41.16 - Chansar och hoppas att Hortuni fäljer med och lindrar GSX ev 66 / 99.

> Hortuni, you have 10 seconds to respond

> Hortuni went all-in for $23.20

> Extra chips returned to brolija11, $0.47

> Hortuni shows Two Pair, Aces over Eights

(Ah Ac 8d 8h 9s )

> brolija11 shows a Full House, Fours full of Eights

(4h 4d 4c 8d 8h )

> GSXR_1000 shows One Pair, Eights, with kicker card Queen

(8d 8h Qs 9s 6s )

> brolija11 wins $127.87 with a Full House, Fours full of Eights - Äntligen!

Postad

Inledde med ett djupdyk på Nl50 och 20$ back på en MTT där man åkte ut på 30:e plats.. Men det verkar vara det som behövs för att man ska lämna borden på plus. Ni blir det någon serie ett glas oboy och sängen.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 371$

Moneybookers: 1353$

Dagens +/-: 55$

Postad

Har haft fullt upp med annat några dagar nu, och därav inte hunnit med så mycket seriös poker. Jag insåg dock att NL100$ FL inte existerar på Prima, så jag har nu bytt till iPoker nätverket för att kunna gå upp när jag känner för det. iPoker har överraskat rejält. det är sjukt mycket bättre, och då har jag bara spelat 4-5 timmar. En kille jag mötte idag synade min all-in på hålstegedrag, förvisso var han lite shoort. Men jag menar 15 dollar slänger man väll fan inte iväg på ett hålstegedrag när turn är visat? Allmänt fiskigt och dumma syner :) Annars är det ju tex max 45 minuter mellan "mina" kind of turrar, på Prima var det ibland timmar. Som sagt iPoker (L)

Brolija Stats:

Carlospoker: 400$

Moneybookers: 1043$

Dagens +/-: 108$

Postad

......men det var nog bara en insättningsrigg. Plussade upp till 480$ på Carlospoker, under loppet av en halvtimme förloras tre KK mot 33, resp, 99 och JJ. Så sjukt att dom verkligen sätter set varenda fucking time. Att man sedan får en knock out från filmen rounders är bara sjukt sjukt tråkigt. har inte lyckats hitta HH på ipoker, finns tydligen bara bilder :S Iallafall, jag gör en egen:

Dealing hole cards: :9d:,:8d:

Brolija calls 0,50$

Four players folds

Slatslee (Button) raise to 2$

SB folds.

BB folds.

Brolija calls 1.50$ - SC är för mig en solklarsyn här.

Dealing flopp: :8c::9h::3c:

BRolija checked

Slatslee bets 3$ - Antagligen AJ,AQ,AK och drar ett vanligt CB

Brolija calls - Visar inte styrkan än

Dealing turn: :Ac:

Brolija Checked

Slatslee bets 5$ - Ok han har träffat sitt ess

Brolja calls

Dealing river: :8h:

Brolija bets 8$ - 110% säker och vill bara få in pengar i potten

Slatslee raise to 16$ - YES idioten sattsar på sin AK

Brolija goes all-in 31$

Slatslee calls

Slatslee shows :Ad:,:As: - Poker suger så fruktansvärd hårt!

Brolija shows : :9d:,:8d:

Med andra ord, nej tänker inte ta ut alla pengar från Purple, måste variera riggarna så dom inte gular mig, man blir ju galen. Är det verkligen så stora odds på att KK ska förlora? Börjar fundera på om det är antalet spelare * chansen att träffa set som gäller.. Från 480$ -> 207$ känns sjukt nice!

Brolija Stats:

Carlospoker: 207$

Moneybookers: 1043$

Dagens +/-: 193$

Postad

Det har då inte gått mkt bättre idag. åkte ut som 4:a på två SnG och båda utdragningarna kom på das idiot river såååklart. I MTT kom jag på prisplats, dock "pengarna tillbaka läget". Och i den sista MTT jag lirade åkte jag ut mot AA :)

I CG gick det inte heller något vidare. Dom är ju så dumma i huvvet att dom verkligen sattsar hela sin stack på ett gutshot stegdrag? Jag menar hur kan man syna 50 % av sin stack på floppen och sedan 40% på turn? klart han klonkar den på river också :D idioti rakt igenom..... Skönt med RB på prima dock :D

Brolija Stats:

Purple Lounge: 150$

Carlospoker: 165$

Moneybookers: 1447$

Dagens +/-: 141$

Postad

Hur lång tid kan en svacka hålla i sig? Känns som att den sitter i sedan sommaren, går ju fan bara upp och ner. Totalt omöjligt att vinna när man går upp mot set titt som tätt. Läste någonstanns att någon blivit så rädd för iPoker att de inte vågade betta utan att ha set eller bättre, och jag förstår känslan, man är helt fast, rädd, man VET att man är slagen varje gång man sitter med överpocket och någon synar ett halvpot bet på floppen. Massa whine de senaste 5 sidorna i denna dagbok, och mer kommer det att bli.

Update:

Nja sängen gick inte vidare, lirade fyra NL20 SH bord, to easy? Plussade 50$ på runt 1,5 timme.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 150$

Carlospoker: 221$

Moneybookers: 1381$

Dagens +/-: 20$

Postad

Första "Gulningen" på klienten iaf. Detta betyder några dagars vila, och tänkande.

Brolija Stats:

Purple Lounge: 0$ - Gulades på 1 timme ikväll, 77,AK,AK

Carlospoker: 0$ - Gulades av polaren som fick lira på en håltimme i skolan.

Moneybookers: 1381$

Dagens +/-: 150$

Postad

Det där snackat om några dagar gick inte hem. Hela skoldagen var tankarna på poker och hur jag skulle lägga upp dess framtid. Och nu har jag kommit fram till hur jag ska spela i en månad framöver:

* Stoppar in 300 Sek = 47$.

* Lira på NL20 Full Ring.

* Ska spela max 3 bord.

* Inte gå upp i nivå trotts vinster.

* Nå en BR på 300$ innan 10:e januari. ( Ca. 8$ om dagen )

* Analysera spelet djupare och inte låta humöret lira.

Postad

Det finns ingen rättvisa och jag undrar om det inte finns de som ser turn o river vid flopp.. Hur kan man göra en sådan syn? Är det så man ska spela för att vinna i poker? Bara undar då alla gör det och de verkar ju vinna.

(Finns tydligen inga HH på ipoker..)

NL20$ FR

BB:

SB:

Han: Limpar

XX: Limpar

Jag: :As::Qd: Höjjer 1.40$

XX: XX Synar

Han: :Kh::Ts: Synar

SB: Fold

BB: Fold

Flopp: :Ad::Tc::Qh:

Han bettar 2$

XX synar 2$

Jag ställer 18$

Han synar

XX foldar

Turn: :Jd:

River: :Th:

Han vinner SÅKLART

Postad

...........................................

Turre 2,5 K guarentee sitter med 2500 i stacken. En väldigt lös kille har ställt preflopp med 4000, jag tittar ner på :Qs::Qd:. Måste syna då blindsen når 200/100 nästa runda..

Floppen: :As::7s::9d:

Turn: blank

River: blank

Jora han visar upp :7d::7h:

Börjar verkligen inte bra med nya planen..

Postad

Gick ner en level alltså till NL10$, att inte kunna spela ut på den nivån är bara tråkigt. Men vad ska man göra? Tar inga chanser med en rulle på 27$. Lyckades dubbla upp den till 53$. Det är en guldgruva där nere, men det kostar tid..

Brolija Stats:

Carlospoker: 53$

Moneybookers: 1335$

Dagens +/-: 6$

Postad

Varför inte använda hela rullen och multitabla så många bord du kan på NL20? Det borde ju typ vara omöjligt att gula och du bör kunna lira in mer pengar. Sen är det bara till att klättra vidare på stegen.:-P

Postad
Varför inte använda hela rullen och multitabla så många bord du kan på NL20? Det borde ju typ vara omöjligt att gula och du bör kunna lira in mer pengar. Sen är det bara till att klättra vidare på stegen.:-P

Det är ett alternativ. Men vet inte riktigt om jag vågar satsa det då jag tänkt använda dom till körkort.. Har ju no luck någonstans så skulle inte förvåna mig om jag lyckas gula den på NL20. Men ska överväga det där, borde ju vara omöjligt på NL20 som du säger.

Körde en MTT idag, gick skitfint tills det var 120 pers kvar... ( 80 payouts )

Jag: :7d::7h: All in med 11.000 då det är många limpare. Och jag sitter på knappen.

Han: :Ad::5c: Synar ( Sitter med 35.000 )

Flopp: :Jc::9c::5d: - So far soo good, 75/25 läge

Turn: :6c: - Irriterande att veta att det är tecknet på kört.. Still bra med 70/30

River: :9c: - OFFCOURSE

Postad

Okej! Trodde det var helt och hållet avsatt till pokern. Såfall hade jag kört direkt. FR verkar du stabil på eller har jag fel? Gular du $1400 på NL20 så borde du ju inte lira heller och det förstår du ju kanske själv, men det är så jag tänker. Men det med körkortet förändrar det dock en del.

Postad
Okej! Trodde det var helt och hållet avsatt till pokern. Såfall hade jag kört direkt. FR verkar du stabil på eller har jag fel? Gular du $1400 på NL20 så borde du ju inte lira heller och det förstår du ju kanske själv, men det är så jag tänker. Men det med körkortet förändrar det dock en del.

Nej en gulning på NL20 är nog omöjligt, gjorde delvis som du sa, stoppade in 80 dollar extra då jag inte har så stora swings på NL20. Fungerar fint, helt annan känsla att sitta med tresiffrigt än tvåsiffrigt på sidan :)

Postad

Tyskarna ringde tidigare idag vilket innebär heldag på jobbet imorrn. Det innebar också att kvällen spenderades med poker, guran och fifa mot brorsan. Sköna kvällar bör tas oftare på fredagar.

Har börjat spela utan känslor, vilket ger resultat. Det är ju faktiskt bättre att lägga och vänta på ett bättre tillfälle, dom kommer ju med tiden. Än att dra en chansning mot en tight lirare. Skaffade också Poker Tracker ikväll, någon nisse höll på och klistra in massa stats om mig, och det verkade verkligen användbart, han vet ju "exakt" vad jag höjjer med o.s.v.

Kvällens session enligt Poker Tracker, visar på 81.72$ med 35 BB/100, vet dock inte vad det betyder, annat än att många här på forumet verkar bry sig väldigt mycket om detta.

Brolija Stats:

Carlospoker: 211$

Moneybookers: 1255$

Dagens +/-: 81$

Postad

En rolig dag på jobbet, inte ofta man kan säga så, men det är dagens sanning. Att man sedan fick reda på att det var wurket som gällde imorrn gjorde även lördags kvällen till en poker/film kväll. Hra därför slölirat lite framför Pirates of the carribeen. Måste också säga att Esterellas grill chips är ofantligen goda!

Kvällens session var inte lika lyckosamm som gårdagens, blev inte så många set. Och många PF höjningar som fick läggast p.g.a missade träffar.. Men slutade plus, vilket är det viktigaste!

Brolija Stats:

Carlospoker: 245$

Dagens +/-: 34$

Postad

En tråkig dag på jobbet, mycket stressigt och den sköna killen jobbade inte.. Men det är en annan story med övertid och så vidare. Satte mig senare under kvällen och läste en tråd om pinsamma saker här på PF. Jag måste säga att humorn på detta forum slår allt annat, aldrig haft så svårt att andas. Freemans storys är så sjuka, speciellt om björn o ronnie. Fattar inte att american pie inte gjort en scen av det där än! Måste tipsa!!

Pokern gick fint, tror dock att jag övervärderar många spelare. Kanske är för att jag är ny på Ipoker. Men många bettar och synar med andra par ända ut till river. Gick upp emot en big stacked fisk på 70$ i stacken, när jag hade 50$. Hade QQ och träffar set! Han bettar som vanligt, hoppades på att han hade kungen, men icke sa nisse.. när jag Re Rejsade turn, tråkigt, hoppades på 50$ gratis där.. Nu blev det 6$.

Brolija Stats:

Carlospoker: 270$

Dagens +/-: 25$

Postad

det går ju bra nu, har du några frågor om PT så är det bara att säga till. första tipset är att skaffa pokeracehud, då får du upp statistiken på alla dina motståndare direkt i spelfönstret.

//Erik