Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att bordet brutits från fem spelare har jag och Royal spelat HU i typ 20 min innan dom två shortstacksen satte sig för ca 10 händer sedan. Royal spelar på 35/18/2 på 400 händer. Trots något fiskiga stats så anser jag honom vara bättre än majoriteten av motståndarna här och viktigast av allt - han kan folda. Han vet också att jag kan trixa till det då och då - iallafall HU. Notera att vi är hyffsat djupa.

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #229,113,194

Table Windhuk, 23 Apr 2007 12:32 AM ET

Seat 1: OSTUPT80 ($78.75 in chips)

Seat 3: dr_kvist_ [ :5d: ,:3d: ] ($224.00 in chips)

Seat 8: 2ROYAL2ME ($176.10 in chips)

Seat 10: Deni23 ($29.50 in chips)

ANTES/BLINDS

OSTUPT80 posts blind ($0.50), dr_kvist_ posts blind ($1).

PRE-FLOP

2ROYAL2ME bets $4, Deni23 calls $4, OSTUPT80 calls $3.50, dr_kvist_ calls $3.

Royal höjer - betyder att han har en hyffsad hand, men inget speciellt. Särskilt inte eftersom vi slaskat rätt hårt mot varandra nyss, det kan vara svårt att växla tempo. Dom två nya spelarna synar och jag får bra odds.

FLOP [board cards :Jg: ,:6d: ,:4h: ]

OSTUPT80 checks, dr_kvist_ bets $11, 2ROYAL2ME calls $11, Deni23 bets $25.50 and is all-in

Potten är på 16$ och jag bestämer mig för att betta ut hyffsat hårt med 11$. Tar jag ner potten nu blir jag glad, synar royal har jag outs plus att jag tror jag kan stjäla potten även om jag missar. Royal synar, helt OK för mig. Men så går den förhatliga lilla piss shortstacken all in och jag blir lite vilsen... Jag kan trycka tillbaka och bara spela mina outs till bra odds, men då mister jag (förmodligen) chansen att ta ner en större del av Royals stack. Hur fortsätter jag?

Postad

Jag hade synat. Sannolikheten att shortstacken trycker är ganskar stor, vilket ökar risken för att 2royal slowspelar en hand med möjlighet att slå om igen när turen kommer tillbaka till honom. Det finns heller ingen sidopott, så det finns ingen anledning att bluffa bort nån. Du vill ju att fler ska syna.

Postad

Ett litet tillägg bara. Som jag fick påpekat för mig i ett PM så är ju hans stats ganska oanvändbara eftersom vi spelat en stor del av händerna HU.

Återkommer lite senare med egna tankar och fortsättning.

Postad

Hände inte så mycket mer här nä och syn är väl det mest naturliga. Forts:

Texas Hold'em $1-$2 NL (real money), hand #229,113,194

Table Windhuk, 23 Apr 2007 12:32 AM ET

Seat 1: OSTUPT80 ($78.75 in chips)

Seat 3: dr_kvist_ [ , ] ($224.00 in chips)

Seat 8: 2ROYAL2ME ($176.10 in chips)

Seat 10: Deni23 ($29.50 in chips)

ANTES/BLINDS

OSTUPT80 posts blind ($0.50), dr_kvist_ posts blind ($1).

PRE-FLOP

2ROYAL2ME bets $4, Deni23 calls $4, OSTUPT80 calls $3.50, dr_kvist_ calls $3.

FLOP [board cards :Jc::6d::4h: ]

OSTUPT80 checks, dr_kvist_ bets $11, 2ROYAL2ME calls $11, Deni23 bets $25.50 and is all-in, OSTUPT80 folds, dr_kvist_ calls $14.50, 2ROYAL2ME calls $14.50.

TURN [board cards :Jc::6d::4h::3s: ]

Ingen stege, men hittade ett litet par iallafall :roll: Fortsättning?

Postad

Jag har hört att man med öppna stegdrag på floppen ur position gärna ska checka istället för att beta eftersom man ofta inte får odds att syna en stor höjning. Om check eller bet på floppen är bäst vet jag inte.

Som spelat checkar jag turn.

Postad
Jag har hört att man med öppna stegdrag på floppen ur position gärna ska checka istället för att beta eftersom man ofta inte får odds att syna en stor höjning. Om check eller bet på floppen är bäst vet jag inte.

Jag har hört att man blir ganska lättläst om man alltid check-synar/check-foldar sina drag och alltid satsar med bra träff. Man kan inte vara rädd för att få en stor höjning mot sig varje gång man satsar. Får man inte de implicita oddsen är det ju bara att lägga. På den floppen är chansen relativt stor att man får potten direkt. Får man syn (vilket är mycket troligare än ett omslag, iaf mot pre-aggrarn) kan man alltid dra ut och då har man dolt handen bättre än vid check-syn.

Utan sidopott hade jag checkat turn alla dar i veckan.

Postad
Jag har hört att man blir ganska lättläst om man alltid check-synar/check-foldar sina drag och alltid satsar med bra träff. Man kan inte vara rädd för att få en stor höjning mot sig varje gång man satsar. Får man inte de implicita oddsen är det ju bara att lägga. På den floppen är chansen relativt stor att man får potten direkt. Får man syn (vilket är mycket troligare än ett omslag, iaf mot pre-aggrarn) kan man alltid dra ut och då har man dolt handen bättre än vid check-syn.

Utan sidopott hade jag checkat turn alla dar i veckan.

fast nu är det ju 4 pers med, chansen att alla lägger, särskilt med tanke på att inte alla har fulla stackar är väl rätt små... Sen är nyttan av att inte vara lättläst ofta rätt överskattad, folk läser ändå in en massa dumheter som bara existerar i deras huvuden i ens betar.

Postad
fast nu är det ju 4 pers med, chansen att alla lägger, särskilt med tanke på att inte alla har fulla stackar är väl rätt små... Sen är nyttan av att inte vara lättläst ofta rätt överskattad, folk läser ändå in en massa dumheter som bara existerar i deras huvuden i ens betar.

Ja, det är sant. Jag tänkte faktiskt inte på att det var fyra pers med i potten. Dessutom är det inte han som har aggrat tidigare, så jag får ta tillbaka lite. Sen har du också rätt i att man inte behöver lägga ner mycket energi på att variera sitt spel på lowlimit.

Men jag reagerar fortfarande på hur Rebonius pratar allmänt om att man ska checksyna sina öppna stegdrag.