bigdwarf Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Har en fråga angående skillnaderna på de olika nivåerna, om det är nån som spelat sig uppåt i nivåer och vet kan jue svara. Spelar SH-bord. -Alla vet jue att det är väldigt mkt fisk på lägre nivåer så som NL50 och NL100, men vid vilken nivå kan man räkna med att mest möta grinders(svårare motstånd) !? och till en helt annan fråga som kanske nån heltids-spelare kan svara på. -Ungefär hur många inköp kan man räkna med att plussa på en månad när man spelar heltid? Jag ligger själv plus 35 inköp efter ungefär en månads spel. Alla svar uppskattas, tack på förhand! Citera
Kollikock Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Spela heltid för mig betyder max 20 timmar i veckan. Orkar du spela 40 timmar i veckan? (Som jag antar att du menar) Svaret beror rätt så mycket på olika saker. Spelar du 1 fullring-bord eller 10 stycken 6max åt gången? Är du en vinnande spelare? Räknar du med bonusar från Expekt? jada jada jada Räkna antal händer du spelar och säg att en bra NL-spelare drar in 10 st big blinds för varje 100 händer han spelar så har du något att jämföra med. Citera
xlars Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Jag spelade $0,25/0,50 på full tilt åt en kompis, på de 4 borden var genomsnittlig VP$IP 23 så det finns tajta grinders överallt. Spelar man mycket och är bra är nog ett inköp om dagen rätt normalt i snitt. Citera
KungKroon Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Hur många inköp du kan dra in handlar helt och hållet om vilken nivå du spelar på. Jag spelade $0,25/0,50 på full tilt åt en kompis, på de 4 borden var genomsnittlig VP$IP 23 så det finns tajta grinders överallt. Spelar man mycket och är bra är nog ett inköp om dagen rätt normalt i snitt. Ett inköp om dagen om man spelar mycket och bra...? Låter fruktansvärt lite tycker jag... Citera
Rooney Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Hur många inköp du kan dra in handlar helt och hållet om vilken nivå du spelar på. Ett inköp om dagen om man spelar mycket och bra...? Låter fruktansvärt lite tycker jag... Lite? Under en lång tid är det riktigt bra att hålla ett inköp om dagen. Vi snackar genomsnitt alltså. Citera
xlars Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Om man spelar 30k händer per månad och håller ett snitt på 5ptbb så drar man in ett inköp om dagen. Citera
aglo Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Upp till NL200 tycker jag inte att så stor andel av spelarna är grindare, men det ökar ganska kraftigt när man kommer till nl400 (iaf på Ongame). Du skriver att fler grindare betyder svårare motstånd. Det behöver inte vara sant. De flesta av de multitablande grindarna på NL400 är väldigt förutsägbara. De genererar självklart inte lika mycket pengar som fisken, men att kalla alla grindare för svårt motstånd tycker jag är fel. Spela på den nivå du har råd att spela på. Om du inte känner dig bekväm eller börjar förlora på en nivå går du ner. Citera
spinner Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Om man spelar 30k händer per månad och håller ett snitt på 5ptbb så drar man in ett inköp om dagen. Exakt. Förstår inte ni andra som tycker att det låter mycket eller lite med ett inköp utan att referera till hur länge/mycket man spelar etc. Han säger ju att han spelar heltid... Spelar man på exempelvis Party och 8-tablar NL50 så lirar man ju 1000 händer på max en och en halv timme. Således drar man in ett inköp på motsvarande tid om man matchar winrate enligt ovan. Lirar man sedan "heltid" blir det ju väldigt lite om man säger att man drar in ett inköp om dagen. Spelar man "bara" 4 bord tar det ju tre timmar, och då är vi inte ens uppe i halvtid:-D . Men som heltidsspelare tycker i alla fall jag att ett inköp om dagen är väldigt lite på lägre nivåer då man bör kunna multitabla. Hur länge man orkar sitta och koncentrera sig på så många bord varierar ju. Personligen tröttnar jag oftast efter två timmar. De få gånger jag har en ledig dag kan jag eventuellt tänka mig spela två sådana pass, men jag föredrar något högre nivåer och färre bord istället. Citera
decoy Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Viktigt är att winraten kan vara högre vid SH än FR. Spelar du FR, är nog ett inköp om dagen ett bra vinstresultat. Citera
xlars Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Viktigt är att winraten kan vara högre vid SH än FR. Spelar du FR, är nog ett inköp om dagen ett bra vinstresultat. Vid HU kan nog winraten bli ännu högre + att man spelar massor med händer, säkert väldigt lönande iaf på högre nivåer där man inte blir torsk på raken. Citera
heltok Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 heltid snackar vi typ 40h/vecka=160h/månad. kör man 500händer/h(vilket är typ 4bord) så blir det 90k händer per månad. säg 5PTBB/100händer rimligt att hålla på en nivå man knäcker. Citera
gregcadillac Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 En sak som jag tycker är viktig att tänka på i det här fallet är att raken äter upp mer av vinsten på lägre nivåer än på högre. Spelar man låt oss säga NL100 på heltid så kommer man efter en månads spel ha rakat ungefär 60 inköp (!). Självklart blir det svårare att vinna mot spelarna på högre nivåer, men det blir lättare att vinna över raken. Därför tror jag en bra spelare på låt oss säga 10-20 har lättare att få en högre bb/100 händer än vad en spelare på 1-2 har mot en spelare som han är lika mycket bättre än som den bra spelaren på 10-20 är bättre än den dåliga om ni förstår hur jag tänker. För att på ett mer rättvist sätt jämföra hur många bb/100 händer man vinner bör man räkna med rakebacken, eftersom det annars framstår som att spelare på högre nivåer tar hem fler bb/100 händer vilket kanske inte är fallet då spelare på nl50,100 och 200 betalar mycket mer i rake i förhållande till potternas storlek. Fy fan vad rörigt det här blev och vad jag vill med det här inlägget förstår jag inte riktigt själv, men nån kanske blir glad av att läsa det ändå Citera
spinner Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 För att återgå till ursprungsfrågan så sitter jag personligen "fast" på NL100. På NL200 börjar folk reraisa med 77 preflop och spelar sina drag betydligt aggressivare. För mig som är ganska LAG är det svårare med sådant motstånd. spelar man bra TAG möter man nog på motståndet högre upp. Spelstilen är viktig... Citera
bigdwarf Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 För att återgå till ursprungsfrågan så sitter jag personligen "fast" på NL100. På NL200 börjar folk reraisa med 77 preflop och spelar sina drag betydligt aggressivare. För mig som är ganska LAG är det svårare med sådant motstånd. spelar man bra TAG möter man nog på motståndet högre upp. Spelstilen är viktig... Ok, vilken tur att man är just TAG då Citera
Gyre Postad 24 April , 2007 Rapport Postad 24 April , 2007 kör man 500händer/h(vilket är typ 4bord) så blir det 90k händer per månad. säg 5PTBB/100händer rimligt att hålla på en nivå man knäcker. Jag vet inte många siter där man få in 125händer/h SH-bord. B2B är snabbaste jag har spelat på och då ligger det strax över 100. Med 5PTBB/100 måste man ha hyffsat stor edge, inte så många som håller det på 5/10 och högre över stort antal händer. Citera
aglo Postad 25 April , 2007 Rapport Postad 25 April , 2007 Jag vet inte många siter där man få in 125händer/h SH-bord. B2B är snabbaste jag har spelat på och då ligger det strax över 100. B2B måste vara väldigt snabbt då. Jag har i stort sett bara spelat 5-handat (på ongame) över min 100k händer som jag har reggade i PT; över de ligger snittet på 99 händer per timme... Citera
Recommended Posts