gallico Postad 22 April , 2007 Rapport Postad 22 April , 2007 Spelat cirka 30-händer vid bordet. Inga direkta reads men den är allmänt lös-passivt spel av spelarna inblandade i denna hand: Starting a new hand (#534320547) Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2007-04-22 21:51:34 Server Table Bloemhof (No DP) Seat 1: BB ( $50.40 ) Seat 3: gallico ( $60.35 ) Seat 5: UTG+1 ( $57.15 ) Seat 6: CO ( $71.21 ) Seat 8: Button ( $24.60 ) Seat 10: SB ( $24.24 ) SB posts Small Blind $0.25 BB posts Big Blind $0.50 Dealing cards Your cards gallico calls $0.50 UTG+1 folds CO folds Button calls $0.50 SB raises $2.25 BB calls $2 gallico calls $2 Button raises $4 SB calls $2 BB calls $2 gallico calls $2 Prövar den alltid lika populära UTG-limpen och hoppas få se en billig hjärter-flop. Urartar som synes och huxflux har vi $4.50 i en fyrvägspott. Men optimismen är på topp med hyffsad position. Ska vi vara mest oroliga för Button här? Dealing Flop (Pot: $18) SB checks BB checks gallico checks Button checks Button har ju tagit kommandot i handen och jag förväntar mig en CB. Planerar CR om inte SB och BB hittar på något otäckt. Tyvärr händer absolut ingenting. Dealing Turn (Pot: $18) SB checks BB bets $3 gallico ? Löjligt liten bet från BB. Det känns så fiskigt att syna här. Men som handen har utspelat sig är jag verkligen villrådig. 12 godtagbara outs (färg- plus stegdrag) Är det möjligt att vi kan köpa potten här med en ordentlig höjning? SB har $19.74 BB har $42.90 (efter beten på turn) gallico har $55.85 Button har $20.10 Citera
Dante Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Reraisad pre och 4 pers till floppen samt relativt grunda stackar.. personligen tycker jag syn är det bästa alternativet trots det äckligt veka bettandet. Citera
Big Less Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Dealing Flop (Pot: $18)SB checks BB checks gallico checks Button checks Button har ju tagit kommandot i handen och jag förväntar mig en CB. Planerar CR om inte SB och BB hittar på något otäckt. Tyvärr händer absolut ingenting. Känns som en rätt stor risk att ta i näst sista position. Du vill ha in degen i potten på floppen och säkrast är att ta ansvaret för det själv. Button måste ju ha en riktigt bra hand för att beta när potten är fyrvägs. Annars kommer han OFTA ta frikort. Citera
gallico Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Känns som en rätt stor risk att ta i näst sista position. Du vill ha in degen i potten på floppen och säkrast är att ta ansvaret för det själv. Button måste ju ha en riktigt bra hand för att beta när potten är fyrvägs. Annars kommer han OFTA ta frikort. Du har naturligtvis rätt. Antalet spelare ökar risken för check. Något jag inte har tänkt på förut i detta läge (även om jag själv hade blivit försiktig om det var jag som satt på knappen... fast å andra sidan hade jag aldrig spelat som Button gjorde pre-flop) Tack alla för era svar. Citera
Recommended Posts