Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Alltså är 7.8BB/100 på mina senaste 1500 händer inget att direkt skämmas över? Nej, men det är inte heller något att vara stolt över. Citera
Papa Kubo Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Hur mycket krävs för att man ska kunna vara stolt? Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Har strax under 31k händer . Mitt snitt verkar sjunka så jag kan ha haft lite flyt i snitt men det verkar (för mig) orimligt att jag skulle snitta på under 3,5BB/100. Fast min bedömning är kanske inte så bra (och det är därför jag frågar här ) Jag tror inte att det är orimligt att din BB/100 kommer falla under 3,5. Snarare ser jag det som rätt troligt eftersom du troligen kommer hoppa upp i limit och då möter tyngre motstånd och sänka din BB/100 men öka din lönsamhet. Plus att du knappast ännu inte stött på någon riktig cold-streak. Men jag är långt ifrån någon expert på ämnet, jag går mest på sånt som jag hört mer insatta säga. Citera
Rah Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 1500 händer säger absolut ingenting. Jag har haft grymma streaks på 1500 händer där inget kan gå fel, sedan har jag haft samma streaks åt andra hållet. På kort sikt handlar poker väldigt mycket om tur. Har man spelat uppemot 20000-30000 händer så kan man med ganska stor säkerhet konstatera om man är vinnande eller förlorande spelare, men det är fortfarande för få händer för att säga vad ens winrate är. Citera
Papa Kubo Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Jag har haft grymma streaks på 1500 händer där inget kan gå fel Citera
unreal Postad 1 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Jag tror inte att det är orimligt att din BB/100 kommer falla under 3,5. Snarare ser jag det som rätt troligt eftersom du troligen kommer hoppa upp i limit och då möter tyngre motstånd och sänka din BB/100 men öka din lönsamhet. Plus att du knappast ännu inte stött på någon riktig cold-streak. Men jag är långt ifrån någon expert på ämnet, jag går mest på sånt som jag hört mer insatta säga. Det har du nog rätt i för min winrate på 10-20 ligger "endast" på 2,7BB/100 vilket är mycket lägre än de andra nivåerna. Men samtidigt så har jag haft min enda riktiga bad streak på den här nivån vilket har sänkt mitt snitt en hel del. Jag får spela upp en 50k händer på 10-20 för att vara mer säker vad jag ligger på. Tror du förresten 50k händer räcker? Citera
Hjort Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Det har du nog rätt i för min winrate på 10-20 ligger "endast" på 2,7BB/100 vilket är mycket lägre än de andra nivåerna. Men samtidigt så har jag haft min enda riktiga bad streak på den här nivån vilket har sänkt mitt snitt en hel del. Jag får spela upp en 50k händer på 10-20 för att vara mer säker vad jag ligger på. Tror du förresten 50k händer räcker? Jag tror 50k räcker rätt bra för att bestämma om du är en förväntad vinnare, jag är helt säker på att det inte är tillräckligt för att bestämma hur mycket du kan förvänta dig att vinna. En streak kan vara uppåt 30.000 händer (även om det är väldigt otroligt), så nöj dig med att konstatera att du antagligen är en vinnare och var pessimistisk när du beräknar din win rate om det är för lönesyften eller annat. Det är mycket bättre om du får inkomster du inte räknat med än om du inte får inkomster du räknat med. Kolla lite på short-handed forumet på 2+2 där jag tror att det finns åtminstone ett par stycken short-handedproffs, någon av dem har antagligen mycket bättre koll än mig på vad som är en rimlig BB/hand. Citera
m_sjoberg78 Postad 1 Oktober , 2004 Rapport Postad 1 Oktober , 2004 Några bra postare på SH forum (2+2) Stripsqueez Nate'tha Great Schneids Vehn El Diablo Deras åsikter om bankroll och BB/100 borde vara ganska träffsäkra. //M Citera
Nickefik Postad 28 December , 2004 Rapport Postad 28 December , 2004 Jag spelar på de lägre borden (NL) och har enligt ett par månaders statistik en BB/timme som varierar mellan 7,5 - 15 big bets/timme. Skulle jag spela på högre nivå är jag rätt säker på att denna siffra skulle sjunka avsevärt. Så svaret på din fråga beror helt och hållet på vilken nivå du spelar. På en viss nivå kommer du kanske inte ens kunna ha ett EV+, utan det gäller att hitta din nivå, där du gör störst vinst. Personligen så är jag nöjd med att spela på den nivån jag är nu, då jag vinner och kan på så sätt bygga upp en ordentlig bankroll innan jag går upp en nivå. Citera
arne_anka Postad 8 Mars , 2005 Rapport Postad 8 Mars , 2005 bidrar med min erfarenhet jag har statistik över ca 1000 timmmars (online)spelande fixed limit, hade tur dom första 5000 händerna och låg på ca 4BBets/100 som sedan sjönk till ca 1.8 efter 13000. när jag spelat drygt 20000 händer var jag uppe på 3 och sedan dess har trenden varit sakta nedåtgående och nu efter 70000 händer ligger jag på ca 1.6. Är orolig för att det inte bara är fluktrationer som gör att min statistik sjunker, utan att jag spelar lite sämre och expreminterar mer nu när jag ser poker som ett jobb och att förlora ett par 1000$ en dag inte rör mig i ryggen... ang bankrulle så är nog min största negativa trend - 200-250 BB innan det vänt. Citera
Sansrom Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Jag har tyvärr bara spelat några timmar (kanske 15-20) så det är inte mkt att gå på, men på dom här timmarna har jag snittat på över 10BB/timme, har jag haft flyt eller kan man förvänta sig tjäna så mkt på fixed? Jag tror det är läge för dig att sluta spela poker, det är helt enkelt för stor risk att du egentligen är en förlorande spelare och gular inom kort. 10BB/h må vara bra, men din sample size är alldeles för liten. Ta mitt råd på allvar, det är inte roligt att gula. Ta ett jobb istället, vilket som helst! Citera
vetgirig Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Jag tror det är läge för dig att sluta spela poker, det är helt enkelt för stor risk att du egentligen är en förlorande spelare och gular inom kort. 10BB/h må vara bra, men din sample size är alldeles för liten. Ta mitt råd på allvar, det är inte roligt att gula. Ta ett jobb istället, vilket som helst! Håller med, TexasLimitKing borde inte spela poker! Han vinner för mycket av alla så det inte blir några pengar kvar till oss andra Citera
slanen Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 På tal om TLK, vad hände med den snubben? Ser honom aldrig på FTP längre. Citera
vetgirig Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 På tal om TLK, vad hände med den snubben? Ser honom aldrig på FTP längre. Han har tagit en paus från pokerspelandet på obestämd tid. Citera
Macroman Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Tänk om ett par år när Magneten och Frazin äger de högsta borden på internet! Då sitter vi där igen med mössan i handen... Citera
Myssion Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Tänk om ett par år när Magneten och Frazin äger de högsta borden på internet! Då sitter vi där igen med mössan i handen... Dubbelkomik på hög nivå nu!! Citera
Myssion Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Vänta... Tänk om ett par år när Magneten och Frazin äger de högsta borden i internet! FYP Citera
lallaren Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Sett över mina senaste 66K händer på 1/2-15/30 har jag snittat 2.1 BB/100. På 3/6 har jag spelat 21K händer och snittat 1,2 BB/100. På 10/20 har jag spelat 10K händer och snittat 4.2 BB/100. Betyder det att motståndet är signifikant fiskigare på 10/20 än på 3/6? Eller betyder det helt enkelt att 10-20K händer är alldeles för litet urval för att skatta ens winrate? Citera
Ignatius Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 Betyder det att motståndet är signifikant fiskigare på 10/20 än på 3/6? Vad tror du själv? Citera
lallaren Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Det var en så kallad retorisk fråga. Vad tror du att jag tror? . Citera
lallaren Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 vad är rimligt för NLH då? För låga nivårer kolla här. För högre nivår får du fråga någon annan. Citera
Recommended Posts