Gå till innehåll

StudentSM i Poker / Student.se


hoxon

Recommended Posts

Årets upplaga av student-SM i poker

Tillsammans med studentcommunityn Student.se arrangerar spelbolaget UltimateBet student-SM i poker. Turneringen startar 12 april och är Sveriges största pokerturnering för studenter. - Tillsammans har vi förutsättningar för att skapa årets största och bästa studentarrangemang, säger Magnus Mollstedt på Student.se

Fakta

 

Deltävlingar i Student-SM

 

12/4 - Göteborg

17/4 - Borås

18/4 - Skövde

20/4 - Jönköping

22/4 - Växjö

23/4 - Karlskrona

24/4 - Lund

25/4 - Malmö

26/4 - Halmstad

27/4 - Trollhättan

2/5 - Karlstad

3/5 - Örebro

4/5 - Västerås

5/5 - Stockholm

6/5 - Uppsala

7/5 - Gävle

8/5 - Sundsvall

10/5 - Luleå

12/5 - Umeå

 

Han arrangerar student-SM i Poker på tjugo olika orter i landet med stor finalen i Riga i juni. Där utlovas 200 000 kronor i vinstpotten.

Större i år

 

 

Förra året lockade student-SM 3 000 deltagare och Magnus Mollstedt tror på fler deltagare i år.

- Vi kör på fler orter i år och samarbetar med fler studentkårer. Och eftersom det är tredje året vi kör börjar vi få bra koll på hur vi ska sköta turneringen, säger han.

Kval online

 

 

I år går kvalen på internet, och precis som tidigare är det gratis att vara med.

- Det blir kvaltävlingar som är bundna till olika städer, och så kör vi livearrangemang där varje orts studentmästare kommer att koras, säger Magnus Mollstedt.

"Wildcards"

 

 

Ultimate bet kommer också att finnas på plats på liveturneringarna med möjlighet att ge duktiga spelare wildcards till semifinalen på nätet.

– Det ska bli spännande att följa alla skickliga spelare under Student-SM och kanske rentav hitta nästa svenska pokerproffs, säger Danny Theis, chef i Norden för Ultimate bet.

 

Saxat från Expressen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se.

 

Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se.

 

Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. :|

 

Eller så är du inte uppmärksam nog då liveturneringen började spelas på Kårallen ungefär exakt samtidigt som du skrev det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, sant. Redbet tror jag det var förra gången då, spelade Betways och minns inget om Student.se.

 

Om jag inte missminner mig hur det såg ut förra året, så ser Student.se återigen ut att missa 26 000 studenter i Linköping och Norrköping genom att inte bevista Östergötland. :|

Dom lirade i Linköping igår och jag var där, ingen klonk dock. Såklart skulle KQs dra ut min 45s. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som ska spela imorgon i Uppsala?

 

Jo det tänkte jag med, jag reggade mig idag men råkade välja Stockholm istället för Uppsala där man valde vilket stadsbundet kval man ville ställa upp i, och eftersom jag anmälde mig så sent så missar jag emailet till Stockholms kval som går igång om en timme cirka. Så ingen som är sugen på att PMa mig lösenordet för Uppsala/Stockholm? :roll:

(Jag pluggar alltså vid UU)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...