Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, jag antar att de flesta kommer att såga mitt preflop-spel men jag tycker inte att det är så dåligt. Jag kommer ofta att folda här men när läget är rätt (bordet är tämligen passivt, mitt spel är respekterat och jag får gärna ha haft en del tur) älskar jag att öppna väldigt löst (över 26k händer har jag 36% VPIP, 28% PFR). Handen är gammal så jag minns inte exakt hur stämningen var just här men Fi är iaf en halvtrixig mutlitablande TAG.

Givet preflop-spelet är flop och turn självskrivna men vad är rätt på river (fold är uteslutet i min värld)? Jag vet inte riktigt vad Fi synar med från SB men alla par som vinner mot min hand tror jag hade 3-bettat pre. Vilket i så fall betyder att det bara är fyrtalet som jag förlorar mot (KQ och QJ ganska rimliga) men jag är inte alls säker på att Fi hade slöspelat hela vägen. Å andra sidan, vilka händer kommer att syna om jag höjer? Alla kåkar (typ 33, 44, 55, A6) och kanske någon A-hög.

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, 7heart.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

Flop: (5 SB) Qclub.gif, Qheart.gif, 7club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3.50 BB) Qdiamond.gif(2 players)

River: (5.50 BB) 6club.gif(2 players)

SB bets, Hero ???

Postad

Om fi är någorlunda vettig så lär han väl knappast betta ett underpar (22-55). Känns svårt för honom att få syn av en hand han slår med dom. Ess-sex har jag svårt att se att han skulle synat med på turn givet hur stor risken är att du har antingen en bättre esshög eller ett par (antingen PP eller att du träffat).

Typiskt lär han väl ha antingen en bluff eller samma kåk som du eller bättre. Jag skulle definitivt syna ned.

EDIT: Preflopp är väl hyffsat standard först in två steg från knappen, även om det är på gränsen.

/Bjorn

Postad

Om din image är överaggro kan det vara så att han inte tror på ditt turnbet och försöker därför skrämma bort dig på rivern. Har han ett par över sjuor borde han raisat på turn. Syna ner och se A6 alternativt en slowspelad dam som väntar på riveraction.

• 2 weeks later...
Postad
Ok, jag antar att de flesta kommer att såga mitt preflop-spel men jag tycker inte att det är så dåligt. Jag kommer ofta att folda här men när läget är rätt (bordet är tämligen passivt, mitt spel är respekterat och jag får gärna ha haft en del tur) älskar jag att öppna väldigt löst (över 26k händer har jag 36% VPIP, 28% PFR). Handen är gammal så jag minns inte exakt hur stämningen var just här men Fi är iaf en halvtrixig mutlitablande TAG.

Givet preflop-spelet är flop och turn självskrivna men vad är rätt på river (fold är uteslutet i min värld)? Jag vet inte riktigt vad Fi synar med från SB men alla par som vinner mot min hand tror jag hade 3-bettat pre. Vilket i så fall betyder att det bara är fyrtalet som jag förlorar mot (KQ och QJ ganska rimliga) men jag är inte alls säker på att Fi hade slöspelat hela vägen. Å andra sidan, vilka händer kommer att syna om jag höjer? Alla kåkar (typ 33, 44, 55, A6) och kanske någon A-hög.

PokerStars 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP with Kheart.gif, 7heart.gif.

1 fold, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold.

Flop: (5 SB) Qclub.gif, Qheart.gif, 7club.gif(2 players)

Turn: (3.50 BB) Qdiamond.gif(2 players)

River: (5.50 BB) 6club.gif(2 players)

SB bets, Hero ???

Höj! Jag tror att det är fullt realistiskt att han "värdesatsar" med färgen, eftersom han inte tror på att du har kåk, med din "slaskimage". Och jag tror nog också att du skulle få syn av färgen om du höjer. Det är ju limit, inte all-in-poker!