Gå till innehåll

När ska man ge upp?


kausti

Recommended Posts

Så jag spelar fortfarande för många händer?

Nej, din VPIP behöver du inte ändra, och skulle du ändra den så ska du isf bli lösare och inte tvärt om. Fortsätt spela ungefär samma händer som innan, men höj mer pre. Och som nidson sa, sluta pressa så många bord, gå ner på 2-3 st och jobba med spelförmågan istället.

 

Vad jag bygger det på är att jag vinner pengar av såna som tycker det är ballt att slå upp med KJs från CO.

Nej, det gör du inte. Vinner du pengar mot folk som slå upp KJs i CO måste dom vara riktigt jävla dåliga.

 

Och att jag "står och stampar" på mikronivå är lite av ett slag under bältet eftersom jag faktiskt har lirat in tillräckligt för att kunna lira NL500 - mina sammanlagda vinster skulle motsvara drygt 40 inköp där.

Så kan du inte räkna, vad är det som säger att du skulle vara vinnande på NL500 bara för att du har rulle nog?

 

Det är inte meningen att stöta mig med någon här, men jag försöker faktiskt bara hjälpa OP. Man måste anpassa sitt spel efter den nivå man befinner sig på.

Ingen som stöter sig på någon här, bara bra med lite diskussion! Du påpekade open-limpandet i min post och att openlimpa lite småpar och grejor är nog inte fel på så här låg nivå. Men man spelar inte NL20 optimalt med 5% pfr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, din VPIP behöver du inte ändra, och skulle du ändra den så ska du isf bli lösare och inte tvärt om. Fortsätt spela ungefär samma händer som innan, men höj mer pre. Och som nidson sa, sluta pressa så många bord, gå ner på 2-3 st och jobba med spelförmågan istället.

 

 

Nej, det gör du inte. Vinner du pengar mot folk som slå upp KJs i CO måste dom vara riktigt jävla dåliga.

 

 

Så kan du inte räkna, vad är det som säger att du skulle vara vinnande på NL500 bara för att du har rulle nog?

 

 

Ingen som stöter sig på någon här, bara bra med lite diskussion! Du påpekade open-limpandet i min post och att openlimpa lite småpar och grejor är nog inte fel på så här låg nivå. Men man spelar inte NL20 optimalt med 5% pfr.

 

 

Nej, jag menade inte att jag skulle vara vinnande på NL500. Vad jag menade är att det faktum att jag fortfarande lirar på mikronivåer är självvalt. Jag har aldrig haft för avsikt att utveckla mitt spel och gå upp i nivå. Så att säga att jag har fel eftersom jag är en mikrofisk faller på att jag valt att stanna i min lilla bassäng i stället för att ge mig ut i den stora världen. Det finns ju några stycken inbitna mikrogrinders här på forumet som plussar ganska stabilt och faktiskt vet ganska mycket om spel på låga nivåer. Jag skulle aldrig få för mig att börja spåna i en handanalys från NL5000, men när det gäller mikrospel känner jag att jag faktiskt kan uttala mig.

 

Och som du säger - det är kul med lite diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar helt idiotiskt enligt min (försiktiga) mening att spela 4-6 bord på en ny och högre nivå. När jag gick upp till NL50 började jag med ett bord och körde 2-4 NL20-bord samtidigt. Om du autopilotar NL20-borden kan du koncentrera dig seriöst på ett NL50-bord.

 

Spelet kan vara rätt olika på olika nivåer och jag tycker inte att man bör multiborda förrän man känner att man kan och är bekväm med spelet på den nya nivån. Att inte sitta och ha respekt för hur mycket pengar ett inköp är, är också viktigt. Rädslan hämmar nog många när de går upp en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tankar om detta:

Gå ned till 2-4 bord, koncentrera dig på att försöka spela bra poker, inte robotgrinda. Du har ingen chans att läsa spelet/spelarna med så många bord igång. Varför spela många bord om man inte är vinnande, nej spela färre bord och se till och bli en vinnande spelare först innan du kan börja tänka på att spela fler bord.

 

Angående dina PT-stats säger jag följande:

Din VPIP är helt ok, PFR måste upp till 10-14. Sluta limpa så mycket, höj med alla par oavsett position, höj suited connectors m.m. i sen position.

 

Något som ingen tagit upp här är din totala avsaknad av aggressivitet postflop.

Du har en total AF på 0.73, det innebär att du inte leder postflopspelet och att du ger upp alldeles för lätt efter floppen. Du tar aldrig initiativet, det betyder att i alla potter där ingen träffat floppen kommer du aldrig ta degen med dig, du måste våga beta!

 

Efter floppen är det den som är mest aggressiv som plockar hem de flesta potterna. Du måste absolut upp till MINST 2 i Total AF. Som exempel kan jag säga att min Totala AF ligger på 3.5.

 

Analysera dina största förlust/vinsthänder efter varje pass och se om du spelade optimalt eller om du kunde spelat bättre. Ibland förlorar man pga en badbeat, men oftast är det ens eget fel. Försök identifiera och täta dina luckor.

 

Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att blanda två olika nivåer när man klättrar kanske fungerar för många, själv kände jag mig endast förvirrad när jag testade. Personligen har jag alltid dragit upp åtta bord (jag försöker inte vara tuff, vill bara påpeka att det finns olika metoder att gå upp i nivå) och försökt lira. Har oftast resulterat i att jag backar några inköp på den nya nivån, bra eller dåligt? För mig fungerar det bra eftersom jag går ner till den lägre nivån igen och använder mig av knepen som de på högre nivån använde för att spela ut mig. Sedan när jag och rullen är mogen att göra ett nytt försök på den högre nivån gör jag ett nytt försök, oftast med lite extra i rullen för att känna mig lite tryggare än förra gången.

 

Lycka till!

 

/Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...