Gå till innehåll

hur ofta brukar ni skotta?


crazyfish3r

Recommended Posts

som topicen lyder: ville bara höra om ni håller BR regler som många har helt till 100% eller skottas det då och då?

 

PS: jag gjorde det tidigare idag och plussa $250 på det tex så ibland kan det gå riktigt bra ju. men skulle gärna få några tips hur man ser till att inte skotta.(riskerna är ju rätt farliga för bankrullen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig skottat. Jag har spelat ganska mycket i cirka 1,5 år (minst 500k händer) - och som högst har jag lirat NL100 (kanske 200 händer) och NL200 (kanske 20 händer). Betyder det att jag är trist?

 

Det betyder att du är dålig ;-) .

 

 

Själv skottar jag när jag är tiltad eller känner att jag är i topform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder att du är dålig ;-) .

 

 

Själv skottar jag när jag är tiltad eller känner att jag är i topform.

 

Eller har en väldigt restriktiv syn på sitt pokerspel.

 

Som Bill Gates som lirade poker... inte högt utan på de lägsta nivåerna och fäller kommentaren

 

"Jag är ju såpass dålig att på de lägsta nivåerna så kan jag vinna"

 

Respektera den mannens money management

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ta och skotta 10% av bankrullen till en turnering fortfarande.

Tidigare (med liten BR) hände det ganska ofta att jag tog skott på någon turnering och kan tänka det fortfarande.. dock inte med 3st 10%:are i föld som kunde hända tidigare.

 

Har väl skottat lite i cashgames också tidigare men bara 1 eller 2 nivåer över "BR-kraven".

Dessutom spelar jag mest FL så en nivå upp i testsyfte blir inte så dyrt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skottar i princip aldrig. Har testat lite (~200 händer) shortstackspoker på NL1000 som högst (=break even). Har väl 6k händer på NL400 (BACK!!) och några hundra händer på NL600 (plus!) också om man räknar spel med fulla inköp på nivåer som är högre än min vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottar minst 3-4 ggr i veckan på NL $5-10 och ibland på NL $10-20, detta med blandat resultat, är annars regular på $1-2 borden.

 

För några månader sedan så skottade jag upp $80 till $5300 på fyllan, på 10-20 och 25-50 NL. Detta tog c:a 2 timmar. Det tog 1 minut att bränna allt på en fittbluff där jag trodde att jag kunde dominera dessa nivåer och imponera på polarna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några månader sedan så skottade jag upp $80 till $5300 på fyllan, på 10-20 och 25-50 NL. Detta tog c:a 2 timmar. Det tog 1 minut att bränna allt på en fittbluff där jag trodde att jag kunde dominera dessa nivåer och imponera på polarna :(

 

:lol: Svårt fånget - lätt förgånget :mrgreen:

 

Jag är feg. Jag skottar aldrig. NL20 is the shit! Jag är kass på poker, och jag vet om det. Tur att det finns bonusar/RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...