Gå till innehåll

NL1000 - osäkert set på river


Recommended Posts

bara spelat 40 händer mot fi, ingen direkt read (35/16 i stats)

 

Seat 1: Luukie21 ($1,057.00)

Seat 2: Bruno.Cadarn ($1,000.00)

Seat 3: hero ($1,384.00)

Seat 4: gabry1950 ($548.55)

Seat 5: galmat ($183.40)

Seat 6: Banzai57 ($1,341.00)

 

Luukie21 posts the small blind of $5.00

Bruno.Cadarn posts the big blind of $10.00

gabry1950 posts $10.00

 

The button is in seat #6

 

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to hero6 of Diamonds 6 of Spades

 

hero raises to $45.00

gabry1950 folds

galmat folds

Banzai57 folds

Luukie21 calls $40.00

Bruno.Cadarn folds

 

*** FLOP *** King of Clubs10 of Clubs8 of Hearts60 i 110 potten

 

Luukie21 checks

hero bets $60.00

Luukie21 calls $60.00

 

*** TURN *** King of Clubs10 of Clubs8 of Hearts6 of Clubs140 i 230 potten

Luukie21 checks

hero bets $140.00

Luukie21 calls $140.00

 

*** RIVER *** King of Clubs10 of Clubs8 of Hearts6 of Clubs7 of Spades510 pot

Luukie21 checks

hero ?

 

 

va gör ni? check, b/c lr b/f ?

 

(ja, jag är medveten om att jag bör betta mer på flop, brukar oftast bli runt 70-90)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argument som talar för check: Utöver det uppenbara att han får svårt att betala av med sämre händer och att han eventuellt slöspelar färg finns risken att han vill checksyna TT/88/9x. Annars skulle väl betfold $200 vara hyfsat spel. Potbett skulle också kunna vara ett alternativ om du tror att han vill göra en stor syn, en sån linje ser ju mer eller mindre ut som färg eller bluff. Ganska marginell situation över huvud taget, en annan sak om talar för bet är att om du lyckas är det bra för metagamet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen värt? Är inte risken att fi bluffhöjer eller har checkat en stege eller färg för stor jämfört med den avlägsna chansen att han synar med 2 par eller sämre?

 

Vet inte riktigt. Visst är det readberoende. På låg nivå skulle jag B/F. Bluffhöjer tror jag inte att han gör så ofta i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfolda mot någon med lite game i sig känns inte så jättehett, nu vet vi ju ej vem fi är.

 

vad är 35/16 nu igen?

 

han lär väl släppa sin kassa K om du bettar igen och syna med vilken annan sämre hand?

eftersom du fortsätter betta turn igen när färgen sitter så kan han mycket väl hecka river igen, slowspelsnissar finns ju på alla nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är klart. Man kan inte veta att man kommer få syn av Ax på AAAxx-brädet heller, men i poker får man göra rimliga antaganden. Och i det här fallet är ett rimligt antagande att man inte kommer få syn av sämre händer.

 

Visst ska man göra rimliga antaganden men att anta 0% är inte rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför svarar folk bara "bet.", "bet $xx"? Meningslöst, det är ingen omröstning.

 

Tunn valuebet känns väl sådär, den får vara bra tunn om vi ska få betalt av =<2p som ju är det enda vi slår. Dessutom annonserar det i mitt tycke lite väl tydligt vad vi har och öppnar upp för c/r-bluffen. Då känns ett bet som säger "bluff elr stål" bättre, dvs närmare pott, då kan vi (önsketänkande) få nån enstaka bättre hand att lägga och få nån enstaka hjältesyn av sämre händer.

 

Check bakom känns dock som det rätta. Av anledningar som redannämnts i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren

 

nu när man ser handen i lugn o ro lutar jag mer åt check..

 

 

vad gjorde jag i själva handen.. jo jag bettade ut $300 (valuebet) eftersom jag tänkte att aldrig att han checkat färgen både på turn o river, han höjer tillbaka all-in.. steker en stund och synar på tilt.. fi visar upp 77c för högre set..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...