Gå till innehåll

Pokermiljonen S5


Oskarsson

Recommended Posts

Inte ens när jag var totalt grön på poker kände jag en längtan efter att se muppkändisar spela, däremot tyckte jag det var spännande att se finalbord i WPT. (Alla som spelade dessa var förstås pokergudar i mina ögon tack vare kommentatorernas upphaussningar)

Så, är det dokumenterat att n00bs föredrar att se kändisar spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte ens när jag var totalt grön på poker kände jag en längtan efter att se muppkändisar spela, däremot tyckte jag det var spännande att se finalbord i WPT. (Alla som spelade dessa var förstås pokergudar i mina ögon tack vare kommentatorernas upphaussningar)

Så, är det dokumenterat att n00bs föredrar att se kändisar spela?

 

Detta är verkligen sant. För mig var det så att när jag såg finalborden från wsop och wpt på tv så fick jag upp mina ögon för poker. Inte nån celebrity poker showdown. Hur länge ska man egentligen behöva vänta på att det ska komma ett riktigt pokerprogram som är sverigeproducerat på tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är verkligen sant. För mig var det så att när jag såg finalborden från wsop och wpt på tv så fick jag upp mina ögon för poker. Inte nån celebrity poker showdown. Hur länge ska man egentligen behöva vänta på att det ska komma ett riktigt pokerprogram som är sverigeproducerat på tv?

 

Poker på 5:an har ju funnits två säsonger och det håller ju hyfsad kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens när jag var totalt grön på poker kände jag en längtan efter att se muppkändisar spela, däremot tyckte jag det var spännande att se finalbord i WPT. (Alla som spelade dessa var förstås pokergudar i mina ögon tack vare kommentatorernas upphaussningar)

Så, är det dokumenterat att n00bs föredrar att se kändisar spela?

 

Huvudet på spiken vem skulle vilja se lillbabs spela tennis med [vad nu toppspelarna heter, inte vet jag] bara för att man inte är intresserad av tennis??

 

Inte heller skulle jag vilja se ett korplag möta en allsvensk klubb bara för att jag är ointresserad av fotboll eller peppe eng spela en miljonmatch i curling...

 

Om jag däremot bara fick se fem minuter av matchen som varar i tre timmar vore jag nog rätt nöjd åtminstone om jag råkat snubbla över programmet i väntan på ett annat...

 

Edit: inte ens med lämpliga handicap skulle ovanstående matcher bli intressanta, det är liksom inte det som är grejen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vad tråkigt det var.

 

Dåliga kommentatorer, dåligt spel och varför kör de 30 mins program. Tillbaks med Glimne istället för de där tomtarna. Jultomten är bättre än två nissar.

 

Det som dök upp efter jag sett programmet var, vem var sämst? Programmet, spelet eller kommentatorn?

 

 

Min röst faller nog på kommentatorerna! I särklass ett av dom sämsta pokerprogrammen jag sett! Jag tyckte players hade ett underhållningsvärde även fast det va halvlöjligt här och var, men i pokermiljonen fanns inget värde alls! Första och sista programmet jag såg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har börjat igen.

Det gnälls från "grindarna"

Kändisar kan bara inte spela poker

Ola ger Glimne en höfttackling

Någon vill ha Hoa-Hoa tillbaka

Unibet och TV4 går plus...

 

Allt är som vanligt... ett femtiotal röster får säga sitt. :-)

 

Se det som lite underhållning istället. Ni är ju så mycket bättre eller hur? ;-)

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har börjat igen.

Det gnälls från "grindarna"

Kändisar kan bara inte spela poker

Ola ger Glimne en höfttackling

Någon vill ha Hoa-Hoa tillbaka

Unibet och TV4 går plus...

 

Allt är som vanligt... ett femtiotal röster får säga sitt. :-)

 

Se det som lite underhållning istället. Ni är ju så mycket bättre eller hur? ;-)

 

/Joakim

 

Jag tror egentligen att ingen förväntar sig att kändisarna ska kunna spela poker och höfttacklingar från kunniga kanske kan bidra till att programet utvecklas. Det största problemet som jag ser det är att programet utger sig för att vara ett pokerprogram men endast visar typ fem händer. Vad består underhållningen i då? Att det pratas om poker? Att höra Lillbabs berätta om hur hon vann på en buss för 40 år sen eller nåt? Tyvärr så är pokermiljonen, som det är nu, varken ett pokerprogram eller ett underhållningsprogram...

 

Det var bättre på din tid Jocke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är tråkigt är att pokermiljonen försöker sig på att vara ett mellanting mellan ett pokerprogram och ett underhållningsprogram. Och den kombination har inte varit så lyckat. Jag tycker att man kanske borde välja antingen eller. Antingen ett rent underhållningsprogram med kändisar a la Celebrity poker showdown (som jag tycker är ett bra underhållningsprogram även om jag numera saknar min personliga kommentatorfavorit Phil Gordon) eller ett rent pokerprogram utan kändisar men gärna med både proffs och amatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermiljonen har börjat igen.

Det gnälls från "grindarna"

Kändisar kan bara inte spela poker

Ola ger Glimne en höfttackling

Någon vill ha Hoa-Hoa tillbaka

Unibet och TV4 går plus...

 

Allt är som vanligt... ett femtiotal röster får säga sitt. :-)

 

Se det som lite underhållning istället. Ni är ju så mycket bättre eller hur? ;-)

 

/Joakim

 

 

Ja, tillbaks med dig Jocke (dvs andra årets upplaga).

 

Jag tror det stora problemet med pokermiljonen är att man ändrar konceptet varje år. Om man häll sig till "sin grej" så skulel förväntningarna inte vara så höga. Men nu ska "allt bli bättre" och sedan blir alla besvikna när det inte blev lysande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tillbaks med dig Jocke (dvs andra årets upplaga).

 

Jag tror det stora problemet med pokermiljonen är att man ändrar konceptet varje år. Om man häll sig till "sin grej" så skulel förväntningarna inte vara så höga. Men nu ska "allt bli bättre" och sedan blir alla besvikna när det inte blev lysande.

 

jo, fast är ju en sak när det blir sämre också.

 

man kan ju faktikst fråga sig hur dom tänkte när dom kom fram till att 5händer är ett bra antal att visa på ett 30min programm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tillbaks med dig Jocke (dvs andra årets upplaga).

 

Jag tror det stora problemet med pokermiljonen är att man ändrar konceptet varje år. Om man häll sig till "sin grej" så skulel förväntningarna inte vara så höga. Men nu ska "allt bli bättre" och sedan blir alla besvikna när det inte blev lysande.

 

Tack Ola... :-) Jag gör gärna Poker TV... men Pokermiljonen? Aldrig. De förslag som vi ville ändra på till säsong 3 gick de tvärt emot och så fick man gå istället... hehe...

 

Vi ville göra följande:

 

Förlänga varje avsnitt

Ta bort en kändis i varje heat

3 proffs bjuds in samt två kvalare/avsnitt

 

Celebs tas fram efter en stor LIVE turnering med mycket mingel mm och en enda stor pokerfest. De 6 bästa tar ett säte

 

På så sätt så höjs kvaliteten i spelet och celebs blir just det dom skall vara i programmt; kuttersmycke och inget annat. Det finns undantag men dom blev just ett undantag för att de blev inbjudna och lyckades ta till sig spelet.

 

Sen kör man som säsong 2 med 12 kval, 2 luckylooser, 2 semi och FINAL...

 

Tjohooo

 

Ken Lennaard som kommentator och jag vinner ;)

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lite" OT, men PM och Glimne hör ju ihop så...

 

Är det inte lite underligt att Glimne inte är aktiv på Sveriges största pokerforum? Visst skulle han få det lite jobbigt eftersom alla driver med honom, men ändå... Eller så lurkar han här anonymt. Vem vet?

 

Det måste vara lätt att spåra upp honom i sådana fall. För det finns väl typ bara en forumit som skriver inlägg i stil med "Men så fruktansvärt dålig är han väl inte?" och "Han är väl i alla fall bättre än medelspelaren?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Lite" OT, men PM och Glimne hör ju ihop så...

 

Är det inte lite underligt att Glimne inte är aktiv på Sveriges största pokerforum? Visst skulle han få det lite jobbigt eftersom alla driver med honom, men ändå... Eller så lurkar han här anonymt. Vem vet?

 

han dyker upp emellanåt fast på en annan community ;-)

 

sorry ola... radera om du vill... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur många pokerprogram som sänds som har "bra poker", men pokermilijonen tror jag inte har, och tycker inte ska ha ambitionen att vara "bra poker". Jag tycker det är för det mesta lysande, både som underhållning och bra poker varvat med dålig poker, som gärna får kommenteras av radarparet Glimne (ett måste) och Jokim G. Man lär sig av dåliga händer såväl som av bra händer // Det bästa som går på TV just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur många pokerprogram som sänds som har "bra poker", men pokermilijonen tror jag inte har, och tycker inte ska ha ambitionen att vara "bra poker". Jag tycker det är för det mesta lysande, både som underhållning och bra poker varvat med dålig poker, som gärna får kommenteras av radarparet Glimne (ett måste) och Jokim G. Man lär sig av dåliga händer såväl som av bra händer // Det bästa som går på TV just nu

 

Tack för att du äntligen visar dig Glimne! Hur ska man kunna lära sig av dåliga händer när kommentatorerna kommenterar händerna helt fel och inkompetent? Pokermiljonen är det sämsta på tv just nu och man blir bättre pokerspelare av att titta på ordjakten än av att titta på PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första gången ja såg pokermiljonen s05 idag. Dom har ju lyckats ta det dåliga med programmet och försämra de, bra jobbat!

 

för få händer, "han-den-där-anders-från-parlamentet" e ju helt ute å cyklar, pulsmätare som får alldeles för mycke uppmärksamhet och % chansen för en hand syns knappt.

 

Det enda som ja gillar e den nya expertkommentatorn, han har koll, fast alla på forumet e ju såklart bättre än honom, precis som glimne *obs en skvätt ironi*

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle så jäkla gärna se HSP i svensk tappning med Jocke som kommentator och Ola som expertkommentator. Entimmas program med liknande upplägg som i originalet.

Finns ju mängder av svenska Highstakes spelare som skulle kunna göra sig gällande.

Jobba in den Jocke!

I övrigt skulle jag gärna sett din variant av PM också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle så jäkla gärna se HSP i svensk tappning med Jocke som kommentator och Ola som expertkommentator. Entimmas program med liknande upplägg som i originalet.

Finns ju mängder av svenska Highstakes spelare som skulle kunna göra sig gällande.

Jobba in den Jocke!

I övrigt skulle jag gärna sett din variant av PM också.

 

Why not?

 

Vad säger du Ola?

Sponsrat av Pf, PS och ett par sajter... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...