Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Tyckte in du spela den handen så bra. Du floppade öppna pipor och färgdrag. Du skulle betat ut floppen!

 

näe jag vet att den var dåligt spelad men ärligt talat så höll jag på med annat samtidigt o missade vad jag hade på handen men sen har jag ju knappt spelat omaha heller sen de ggr man spelat är jag van att det kommer kåk hela tiden hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker faktisk att Unibets Sit and Gos e rätt bra men då mörkana ökar så fort så får man se till att spela lite fler händer kanske..Min taktik fungerar iaf på det Sit and Gos jag kört där (än så länge ska tllläggas), Har ROI 50%.

 

Missförstod jag inlägget eller har du kört Omaha idag? Ngn som har bra tips på omahastrategi får gärna komma med det, då jag har en kompis som lirar en del Omaha och tror han är så jävla duktig så vore kul att spöa honom ;)

 

Jaja nu drar liret igång för dagen. Lycka till allihopa ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktisk att Unibets Sit and Gos e rätt bra men då mörkana ökar så fort så får man se till att spela lite fler händer kanske..Min taktik fungerar iaf på det Sit and Gos jag kört där (än så länge ska tllläggas), Har ROI 50%.

 

Missförstod jag inlägget eller har du kört Omaha idag? Ngn som har bra tips på omahastrategi får gärna komma med det, då jag har en kompis som lirar en del Omaha och tror han är så jävla duktig så vore kul att spöa honom ;)

 

Jaja nu drar liret igång för dagen. Lycka till allihopa ikväll!

 

jo jag spelade lite omaha, ska testa lite till ikväll ska offra 200 kr på ett 10-bord. det stuket jag ska köra är o bara köra sammanhängande kort dvs stegchanser o höga par sen beror det lite på positionen med paren kanske, sen färger ska ju vara höga färger. o sen betta på drag missade det idag innan då jag hade både färg o stegdrag hehe som jag brukar betta på i texas, sen bettningen får man väl köra som i texas o försöka ta sönder pottodds och försvara sin hand. mitt lir har ej dragit igång ännu har en dotter som bara gnäller o gråter jippie vad barn är roliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, spelade du Omaha på Svenska Spel lr? Hur gick det? Kanske man skulle testa det igen, lirat det förut med körde då Omaha Hi/Lo , rätt kul faktiskt ;)

 

jo på svs låg väl pluss 50 kr tills jag fick set med A bettade låg stegdrag ute o färgdrag, så vet ej antagligen skulle man bettat hårdare eller mindre. men båda var lågstackade o fick med mig 2, han satte stegen på rivern så förlorade 40 kr där, men de är vildingar o bettar hårt o synar allt pre flop så höjningar preflop är nästan o glömma såvida man inte gör en 15 kr höjning, ångrade mig blir bara 100 kr till omaha o sen 4 bord texas

 

på tal om high low bäst är ju när man sätter lägsta stegen o får folk o synar o snor både hög o låg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, spelade du ihop till din bonus på pokerstars innan du cashade ut? jag har också ett konto på pokerstars men gillar inte riktigt klienten så går segt att få in mina poäng till bonusen då jag väldigt sällan spelare där...får kanske ta tag i det och tvinga mig spela så jag kan få ihop den innan man cashar ut..Spelar du cashgame på unbet också??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sit and Gos spelade på unibet

 

13st - 2 - 1 - 4

ROI 39%

 

Fortfarande bra resultat trots att jag kom utanför pripallen på den jag spelade idag. Bara kämpa på,men nu blev jagså sugen på Omaha så jag måste prova lira lite =)

 

erkänn att det är surt när man kommer 4,a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, spelade du ihop till din bonus på pokerstars innan du cashade ut? jag har också ett konto på pokerstars men gillar inte riktigt klienten så går segt att få in mina poäng till bonusen då jag väldigt sällan spelare där...får kanske ta tag i det och tvinga mig spela så jag kan få ihop den innan man cashar ut..Spelar du cashgame på unbet också??

 

tyckte det var så fruktansvärt tight o segt så orkade ej spela ihop bonusen skulle ju tagit typ 500 år så jag cashade ut 20 dollar plus hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag spelade lite omaha, ska testa lite till ikväll ska offra 200 kr på ett 10-bord. det stuket jag ska köra är o bara köra sammanhängande kort dvs stegchanser o höga par sen beror det lite på positionen med paren kanske, sen färger ska ju vara höga färger. o sen betta på drag missade det idag innan då jag hade både färg o stegdrag hehe som jag brukar betta på i texas, sen bettningen får man väl köra som i texas o försöka ta sönder pottodds och försvara sin hand. mitt lir har ej dragit igång ännu har en dotter som bara gnäller o gråter jippie vad barn är roliga

 

PLO på ett 10-bord, på Svenska Spel...? Hehe NEJ!

Ett tips är att hellre spela 2 st 5-bord, det kommer du att tjäna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är oddsen för att ryka på högre 4-tal 2 ggr på en dag??

 

det är inte sant ska sluta spela poker, luktar rigg så det smäller om det iaf dem tankarna som finns nu, funderar skarpt på att byta sajt helt o hållet

 

ngn som har varit med om detsamma???

 

o det knäppa är att båda var på 5 bord ett på texas kände för att testa 5 bord o ett på omaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, vilka fyrtal då? Sådant som händer men måste vara väldigt osannolikt. Riggade siter tror jag inte på. Tråkigt men du kommer igen! Sv spel är den bästa siten.

 

ena gången satt jag på 10.or han QQ o nu sist 8,or han fick sitt 4-tal rivern dvs AA

 

hehe nä riggat är det nog inte man blir ju inte glad, jaja nya tag imorgon, vem vet kanske spelar upp hela bankrullen då så det absolut inte blir ngn mer poker på länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tänker rätt men man har 0,82% chans att få fyrtal alltså 1/121. Två stycken fyrtal 121x121=14 641 chans. Spelar man mycket så händer det ibland, alltså en gång på 14 641 ggr.

 

Kanske är helt tokigt tänkt men jag hoppas jag slipper detta som ni varit med om. Två ggr på en dag, helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade på lägre mot högre färgstege i förrgår....

(vi använde båda bägge korten dessutom)

 

Allt kan hända..:lol:

 

Clueless

 

precis men är ju sååååå tråkigt när det händer en själv o så roligt när man vinner på såna potter :) har hänt mig ocå 4-tal mot färgstege, först är man jätteglad sen ser man bara att stacken försvinner o man fattar ingentting

 

föresten var det du o jag som fajtades om samma färg en gång o till slut var vi all in du hade Q hög o jag nötfärgen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag tänker rätt men man har 0,82% chans att få fyrtal alltså 1/121. Två stycken fyrtal 121x121=14 641 chans. Spelar man mycket så händer det ibland, alltså en gång på 14 641 ggr.

 

Kanske är helt tokigt tänkt men jag hoppas jag slipper detta som ni varit med om. Två ggr på en dag, helt sjukt.

 

jo så kan amn oxå uttrycka det, akn ju säga att det var all in båda ggr,n så dagens resultat var ju inte rolig men var gör man med ett 4-tal när det börjas bettas inte lägger man sig iaf. men ja verkar som om vinden vänt blivit lite poker denna morgon o än så länge pluss.

 

poker är kul tjihoooo.

 

slutade iaf 1/2 inköp plus. Inga konstiga 4-tal o såna kort idag iaf. Blir spel sen ikväll igen, får väl se om det går bättre då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan märkligt Tinusen. Jag har spelat lite FR nu dom senaste dagarna men har inte sett dig en enda gång. :D Vi kanske går om varandra helt och hållet. :D Har iofs inte blivit så mycket kvällsgrind, snarare morgongrind och nattgrind. Nåväl.

 

För övrigt måste jag säga att vissa människor här inne har förstått innebörden med vår kanal på IRC. Det handlar inte om att samarbeta och fuska. Ingen av oss har problem med att ta varandras pengar om vi måste. Vi chattar, kort och gott. Vi wajnar, trashtalkar, Sun Tzu skryter och ja, vi har bara lite skoj. Jag fattar inte vad folk snackar om att det skulle se "illa" ut att vi sitter några i en kanal. Vem fan bryr sig undrar jag? Folk är lite väl känsliga tycker jag. Kolla #pokersnack på QuakeNet. Vem fan bryr sig? Ingen. Kanalen är bara ett samlingshak för att man kanske ska lära känna lite folk man lirar med för att det ibland kan bli lite ensamt mellan grindsen. :D

 

Simple as that! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan märkligt Tinusen. Jag har spelat lite FR nu dom senaste dagarna men har inte sett dig en enda gång. :D Vi kanske går om varandra helt och hållet. :D Har iofs inte blivit så mycket kvällsgrind, snarare morgongrind och nattgrind. Nåväl.

 

För övrigt måste jag säga att vissa människor här inne har förstått innebörden med vår kanal på IRC. Det handlar inte om att samarbeta och fuska. Ingen av oss har problem med att ta varandras pengar om vi måste. Vi chattar, kort och gott. Vi wajnar, trashtalkar, Sun Tzu skryter och ja, vi har bara lite skoj. Jag fattar inte vad folk snackar om att det skulle se "illa" ut att vi sitter några i en kanal. Vem fan bryr sig undrar jag? Folk är lite väl känsliga tycker jag. Kolla #pokersnack på QuakeNet. Vem fan bryr sig? Ingen. Kanalen är bara ett samlingshak för att man kanske ska lära känna lite folk man lirar med för att det ibland kan bli lite ensamt mellan grindsen. :D

 

Simple as that! :D

 

försökte logga in till IRC igår men fattade noll så det lär nog dröja innan ni får se mig där hihi. Näe men man måste ju ha rätt till o chatta o man fuskar ju inte o oftast sitter man inte ens på samma bord som häromdagen som sun satt med QQ o jag med AA, han visste att jag satt med aa men ville få sitt set så han kunde få mig all in, tex ja det skulle man ju inte göra ifall man samarbetade. har faktiskt inte spelat så mycket på mornarna denna vecka mest kvällarna nu, blev en session imorse. gårdagen var helt katastrofal förlorade 2 st 4-tal mot högre o jag tappade hoppet för all poker men idag var det kul igen då det gick bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du Tina, jag kommer att befinna mig på annan ort ikväll men kanske vill spela en timma eller så.

 

Ska jag installera klienten där och ta med mitt spelnummer. Något mer jag ska tänka på, du spelade ju hos din syster?

 

Jack, chatta ni på bara men jag märker att bara jag chattar på borden så kan jag tappa koncentrationen så jag passar men jag ser inte att ni fuskar men skulle vara rädd om Sv Spel reagerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...