Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Oki alla vilka är sugna på sng ikväll??

 

har bara ett problem ska åka o lämna min dotter nu så om vi kunde köra sng lite senare kanske vid 22 eller ngt, men ni kan ju skriva upp er vilka som vill spela ikväll senare annars får ni väl spela vid 21 utan mig :-D

 

Jag kan iaf spela efter 22 ni kan ju skriva upp er under mitt namn om ni är intresserade, sen att jag ska upp vid 04.30 är en annan femma men går o sova i bussen ju. när jag kommer hem ser jag lite mer vilka som är intresserade men 22.30 kanske vad sägs om den tiden aksnke för sent för en del.

 

Tina

 

22.30 är okej för mig.

 

///

1. tinusen

2. kungrikard

3. fiskSunTzu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

22.30 är okej för mig.

 

///

1. tinusen

2. kungrikard

3. fiskSunTzu

4. DocKonga

 

hmmm tänkte svara på listan över där men fick inte till det, det gamla vanliga dvs, jeje är på iaf... hittade inte heller hur man raderar meddelandet så bara bortse från det här svammlet.. Hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl inte vara slowspel när man aldrig bettar 8)

 

Jag nickar nästan precis som här på forumet, CopShotCop heter jag. Man fick inte ha mer än 10 tecken i sitt nick.

 

Hihi möter tyvärr allt för många som slowspelar aa, råkade ut för det igår men då vann han desto mer, hade set bettade på, på rivern kommer det ett a o han höjer 42 kr självklar syn för min del då jag ej tar honom på aa, ganska snopet.

såg att dus krivit här förut men har missat det inlägget tror jag eller rättare sagt jag gjorde det är ju en del trafik här varje dag, vad nickar du???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag spelat golf och det var kul, vi vann vår match. Poker o golf är det bästa jag vet!

 

Jag är gärna med! Är det 2200? SunTzu är väl ingen fisk? Han aspirerar på Kungatiteln!

 

Kul att bo i Barcelona, är tjejen därifrån? Du är mycket duktig och jäkligt trevlig med. Först tänkte jag att du blev så arg jämt men du är helschysst. i och för sig kallade jag en fisk på Sv Spel idiot häromdagen så jag kan jag med. Kul att du skriver här!

 

Kul med Sv Spels statistik så kan jag hålla lite bättre koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rigg-guden är min vän.

 

3 händer, i rad. AA, får in en 40 pott. nästa hand, samma bord, får AA, raisar upp, får 2 calls. flop AAT. Får in en bunt pengar. Tittar över på annat bord, JJ. Raisar, får calls. Flop: JJT. Fi turnar flush, sen kommer T på river som gör honom rädd, men lite blev det iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bjuda på en HH med den största potten senaste timmen (sett i antal bb).

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, May 17, 2007 5:03:31 PM

Adam 29 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Bornio (170.50)

Plats 2: Estrellaa (26.85)

Plats 3: dalapower1 (179.45)

Plats 4: simpaaan (58.72)

Plats 5: kungrikard (200.00)

Plats 6: oyj (50.00)

Plats 7: DeWalt (180.71)

Plats 8: summit (234.80)

Plats 9: kalle205 (53.50)

simpaaan lägg LM 0.50

kungrikard lägg SM 1.00

** Giv **

Bornio [N/A, N/A]

Estrellaa [N/A, N/A]

dalapower1 [N/A, N/A]

simpaaan [N/A, N/A]

kungrikard [7r, 7s]

oyj [N/A, N/A]

DeWalt [N/A, N/A]

summit [N/A, N/A]

kalle205 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

oyj Passa

DeWalt Syna 1.00

summit Passa

kalle205 Syna 1.00

Bornio Syna 1.00

Estrellaa Lägg

dalapower1 Syna 1.00

simpaaan Syna 1.00

kungrikard Passa

*** Flop(Board): *** : [5k, 7h, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

simpaaan Passa

kungrikard Satsa 1.00

oyj Lägg

DeWalt Syna 1.00

summit Lägg

kalle205 Syna 1.00

Bornio Lägg

dalapower1 Höj till 4.00

simpaaan Lägg

kungrikard Syna 4.00

DeWalt Syna 4.00

kalle205 Syna 4.00

*** Turn(Board): *** : [5k, 7h, 5h, Er]

*** Bet Runda 3 ***

kungrikard Passa

DeWalt Passa

kalle205 Satsa 5.00

dalapower1 Syna 5.00

kungrikard Höj till 10.00

DeWalt Syna 10.00

kalle205 Syna 10.00

dalapower1 Höj till 20.00

kungrikard Höj till 30.00

DeWalt Syna 30.00

kalle205 All-in 48.50

dalapower1 Syna 48.50

kungrikard Höj till 67.00

DeWalt All-in 175.71

dalapower1 All-in 174.45

kungrikard Syna 175.71

*** River(Board): *** : [5k, 7h, 5h, Er, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 14.95 Totalpott: 583.92

Bornio Lägger mig Vinst: 0.00

Estrellaa Lägger mig Vinst: 0.00

dalapower1 [5r, Eh] Kåk Vinst: 0.00

simpaaan Lägger mig Vinst: 0.00

kungrikard [7r, 7s] Kåk Vinst: 583.92

oyj Lägger mig Vinst: 0.00

DeWalt [Ek, Kk] Två par, ess och femmor Vinst: 0.00

summit Lägger mig Vinst: 0.00

kalle205 [Dk, Dr] Två par, damer och femmor Vinst: 0.00

 

//

 

Största sett i antal bb+ i en pott är på ca 1000, fick med nästan hela bordet en gång i en liknande. (i kr blir det såklart högre för varje nivå man spelar... o har kört 25/50 o NL1000$ ngra gånger, men roligare o vinna många bb i en pott). Dubblar gör man ju flera ggr varje dag så 4-500bb potter är ganska lätt att få på svs. Största turneringsvinsten var på 16k, höga blinds när det blev HU men avslutade med 77 mot K7.

 

(OT inte hunnit svara på tidigare, är hemma i sverige för tillfället men ska snart ner till tjejen i barcelona igen).

 

Har du testat på ngt högre än 1/2 tinusen?

 

riktig fin hand, gott när den sitter på floppen plus att hela bordet synar då är kvällen räddad. Plus fin turrevinst. Är ju som sagt var ingen höjdare på turnering men har gett mig tusan att jag ska komma på finalbord på en selma ngn gång, 20 kr kan jag offra dagligen på den turren.

 

Är det inte jobbigt att ha tjejen i ett annat land eller bor du i stort sett där nere. Menar du måste leva som en kung där nere ja 30 000 måste vara mycket pengar har fått för mig att det är billigare där nere eller har jag helt fel.

 

näe har faktiskt inte provat ngt högre än 1-2 kr är ju helt annat spel där uppe, tror jag hade blivit uppäten där. vad är roligast enligt dig o köra vilken insats om du bortser från vinsten. på ett vis kan jag tro att 2,5-5 kr är roligare pga risken är inte lika stor att bli utdragen av en firre som på lägsta nivån fast samtidigt där synar de kanske inte på 4,e paret heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki allihopa är hemma nu men säger 22.30 vi kör samma sak som förra veckan dvs en vanlig hederlig sill, går dit prick 22.30 sätter mig på ett tomt bord så får alla försöka plats. må bästa man/kvinna vinna

 

haha jag körde en 5 pers sng eller gubben jag satt bredvid han började sjuka sig för att psyka folket o skrev massa saker typ sill, sen efter en stund blev det ansjovis, sen helt plötsligt var han på pizza. till slut var det ngn som kallade honom du är ju för f*n helt rubbad du kan inte ha många vänner, men finalbordet hamnade vi på så psykningen funkade men lagligt vette sjutton, mognadsnivå lika med noll. tur att man själv är seriös med sin poker :-D

 

som sagt var 22.30 ikväll sill bord. ska bli kul,

 

föresten alla jättekul o prata med er o få dela händer o diskutera angående poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki allihopa är hemma nu men säger 22.30 vi kör samma sak som förra veckan dvs en vanlig hederlig sill, går dit prick 22.30 sätter mig på ett tomt bord så får alla försöka plats. må bästa man/kvinna vinna

 

haha jag körde en 5 pers sng eller gubben jag satt bredvid han började sjuka sig för att psyka folket o skrev massa saker typ sill, sen efter en stund blev det ansjovis, sen helt plötsligt var han på pizza. till slut var det ngn som kallade honom du är ju för f*n helt rubbad du kan inte ha många vänner, men finalbordet hamnade vi på så psykningen funkade men lagligt vette sjutton, mognadsnivå lika med noll. tur att man själv är seriös med sin poker :-D

 

som sagt var 22.30 ikväll sill bord. ska bli kul,

 

föresten alla jättekul o prata med er o få dela händer o diskutera angående poker

 

Asch, såg försent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul match! Sun psykade den ena till all-in på bubblan. Spelade 4 sillar och blev 2,2,2,3.

 

Nu får man grinda o se om man kan få lite kulor!

 

Ha det så bra i Köpenhamn!

 

snyggt jobbat hur spelar du sng ngr tips??

 

5 bord reder jag ut bra då jag hamnat heaDS UP 3 AV 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä hepp allhiopa nu så stänger jag av datan snart o ska sova, så kommer inte synas till här förrens senare på lördag kvällen förmodligen bakfull o pokersugen.

 

Dagen idag har gått riktigt bra dock ingen rekord dag men jättenöjd då jag drog in det mesta på morgonen. Tänkte på det kungrikard sa att jag är passiv, jo undrar bara hur jag ska komma ifrån det men är nog en arbetssak menar har ju inte spelat poker så länge men man kanske ska bli mer action tina men är så van o bli utdragen så med paren har jag helt enkelt börjat spela lite försiktigare vilket ger mer klirr i kassan konstigt nog. jag har svårt oxå o veta vad de är ute efter, menar hur ser man om de är ute efter ngt drag tex färg o steg ngn som vet???? men jag vill ju inte ha en liten mus som notis om mig ju. så ge mig tips hur ska jag komma ifrån mitt passiva spel???

 

så håll nu denna dagbok vid liv när jag är i köpenhamn o roar mig o dricker en massa pilsner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att bli mer aggresiv kan du börja med att höja många händer när du har knappen. Samt continuationbetta (dvs när du höjt innan floppen bettar du på floppen också)

 

jo det gör jag hyfsat ofta iaf continuationbetta, men kruxet där är att jag bettar för lågt men funkar ja 50/50 tycker jag

 

men ja raisa mer pre flop kanske man ska börja med lite mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men SATAN. Efter många utdragningar hamnar jag på 120+. Får A4 sb, flop A34. Jag raisar upp, berra8 reraisar, callar. Turn 8, vi går all in, han visar A3... och river 3... Blir psyk på att nått sånt alltid ska ske precis när man ska slagga, och paja en halv-kackig men iaf + dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är gärna med! Är det 2200? SunTzu är väl ingen fisk? Han aspirerar på Kungatiteln!

 

Kul att bo i Barcelona, är tjejen därifrån? Du är mycket duktig och jäkligt trevlig med. Först tänkte jag att du blev så arg jämt men du är helschysst. i och för sig kallade jag en fisk på Sv Spel idiot häromdagen så jag kan jag med. Kul att du skriver här!

 

Njae han behöver nog ta av sig tomteluvan o skägget först isf 8-) .

 

Jo det är en trevlig stad, har väl bott där 1½-2 år totalt, hon är från samma stad i sverige som mig, ska bli skönt att komma ner snart igen, o ta ngra kalla san miguel på stranden. Tack detsamma geru! Har det gått bra i maj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...