Gå till innehåll

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Postad
Slå det här: 12 AK utan en vinst. Helt fantastiskt. Suttit på 2 bord som är dom fiskigaste jag någonsin kommer uppleva, och backar på båda, i 2 timmar, inkluse en JJ pott, där han går all in med A2, och drar ut på river för 400. Helt otroliga potter, snittpott på runt 120-140.

hehe jag har över 22 ak med ingen träff på floppen men lyckades vinna ngr, men detta var förra veckan

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ja vad säger man om denna handen, *suck* efter det så rök jag på ak sen gav jag upp medans jag fortfarande låg 90 kr plus.

***** Hand History for Game 323586311 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 16, 06:56:24 ET 2007

Table Adam 65 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: funk16 ( $199 )

Seat 2: Tinusen ( $225.6 )

Seat 3: Nutte77 ( $73.22 )

Seat 4: Rhino3 ( $199.64 )

Seat 5: MEKB9 ( $134.3 )

Seat 6: pelle100 ( $194.05 )

Seat 7: MORHUA ( $212.72 )

Seat 8: jonsse ( $9 )

Seat 9: pl99 ( $160.8 )

Seat 10: muuhaa ( $268.87 )

Rhino3 posts small blind [$0.5].

MEKB9 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 4c 4d ]

pelle100 folds.

MORHUA folds.

jonsse calls [$1].

pl99 calls [$1].

muuhaa folds.

funk16 calls [$1].

Tinusen calls [$1].

Nutte77 calls [$1].

Rhino3 calls [$0.5].

MEKB9 checks.

** Dealing Flop ** [ 4h, Qc, 7s ]

Rhino3 checks.

MEKB9 checks.

jonsse checks.

pl99 bets [$5].

funk16 folds.

Tinusen raises [$14].

Nutte77 calls [$14].

Rhino3 folds.

MEKB9 folds.

jonsse folds.

pl99 calls [$9].

** Dealing Turn ** [ Th ]

pl99 checks.

Tinusen bets [$19].

Nutte77 calls [$19].

pl99 calls [$19].

** Dealing River ** [ As ] skitriver hatar den

pl99 bets [$42].

Tinusen calls [$42].

Nutte77 folds.

pl99 shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces.

pl99 wins $185.25 from the main pot with three of a kind, aces.

o sen den andra handen syn pga att han var lågstackad o knappt hade ngr pengar kvar

***** Hand History for Game 323586756 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 16, 06:58:03 ET 2007

Table Adam Turbo 2 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: woxe ( $35.91 )

Seat 2: kaptainmor ( $117.77 )

Seat 3: pelle100 ( $175.72 )

Seat 4: bhabe ( $59.2 )

Seat 5: spookey ( $199.85 )

Seat 6: hamlek ( $144.5 )

Seat 7: mpelle ( $56.55 )

Seat 8: Tinusen ( $246.9 )

Seat 9: mrborg ( $53.16 )

Seat 10: Finnen666 ( $199 )

hamlek posts small blind [$0.5].

mpelle posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ad Ks ]

Tinusen raises [$5].

mrborg folds.

Finnen666 folds.

woxe calls [$5].

kaptainmor folds.

pelle100 folds.

bhabe calls [$5].

spookey folds.

hamlek folds.

mpelle calls [$4].

** Dealing Flop ** [ Kh, 4h, 7c ]

mpelle checks.

Tinusen bets [$7].

woxe calls [$7].

bhabe folds.

mpelle calls [$7].

** Dealing Turn ** [ Td ]

mpelle checks.

Tinusen bets [$11].

woxe is all-In.

mpelle folds.

Tinusen calls [$12.91].

** Dealing River ** [ 5d ]

woxe shows [ Kd, Th ] two pairs, kings and tens.

woxe wins $87.12 from the main pot with two pairs, kings and tens.

gick ju så bra före dessa 2 händer skulle slutat för det låg en bra bit över 200 plus men som sagt var nya tag senare just nu är jag bara irriterad över hur folk spelar aa, o att rivern bara är skit för det mesta.

åsikter om händerna, ak ja kanske dum syn men skulle kosta mig 11 kr till därav synen

Postad

Bara ren otur i bra spelade händer. Möjligtvis fold på river med 444 men det går ju knappast heller. Fiskar gäller slowplaya med 1 kr men sett ofta hur de blivit av med hela sin stack pga det. Han höll på att göra det med fick en tvåoutare på river. Du leder hela vägen fram till river och klart du ska betta men utdragningar, så blir det ibland bara.

Postad
Bara ren otur i bra spelade händer. Möjligtvis fold på river med 444 men det går ju knappast heller. Fiskar gäller slowplaya med 1 kr men sett ofta hur de blivit av med hela sin stack pga det. Han höll på att göra det med fick en tvåoutare på river. Du leder hela vägen fram till river och klart du ska betta men utdragningar, så blir det ibland bara.

självklart men så irriterande hihi, näe du var en självklar syn bara under att jag ej reraisade, ingen tanke på aa alls, utan jag tog honom för att kanske sitta på 2-par på rivern

Postad

Nej det går ju inte att folda 444 och den naturliga läsningen är just tvåpar, men set är inte uteslutet. Jag skulle ju spelat som honom om jag träffat set, bara följt med för att sedan slå om på river. Men AA vem räknar med det? Men du har ju foldat set förr.

Postad

Finns ju riktiga fiskar ute på mornarna/förmiddagarna, dom kunde inte spela igår och då stötte man på dom på kvällen. Hade oxå sjuka utdragningar på 1/2 och man undrade vad folk pysslade med. Värst var fi som satt med QQ och det var 2 kungar på bordet och synade mitt omslag (hade triss i kungar), svårt att gissa vad som kom på rivern...:cry:

Tina, det du menar med "turre" är SNG, eller hur? Kan du inte skriva SNG om det är det du spelar och turre om det är det du spelar. SNG=10 personer, turre=många-många.

/Patfor

Postad
Nej det går ju inte att folda 444 och den naturliga läsningen är just tvåpar, men set är inte uteslutet. Jag skulle ju spelat som honom om jag träffat set, bara följt med för att sedan slå om på river. Men AA vem räknar med det? Men du har ju foldat set förr.

träffar jag set mothöjer jag, menar du lär få desto större pott om du gör det för tror knappast han lägger ett set. tror man tjänar mer på det än o slowspela, men visst får man ha med i beräkningarna att han kan ha högre set men hur ofta sker det??? sen att han satt med AA ja totalt oväntat hihi. visst kan jag lägga set men denna gången trodde jag att jag hade den bästa handen vilket jag hade fram tills rivern, trodde omslaget var pga att han prickat 2 par, stegen var jag inte ett dugg rädd för för den var inte där på floppen

fast samtidigt när du slowar ditt set, han kanske bara är ute efter ett drag, menar som den gången jag ej mothöjde med 2-par så gav jag honom chansen o få färgen, menar sitter han med set eller ngt så ger han inte upp handen o du får en fin pott, sitter han på färgdrag eller stegdrag då ger han kanske upp handen mot en reraise

Postad
Finns ju riktiga fiskar ute på mornarna/förmiddagarna, dom kunde inte spela igår och då stötte man på dom på kvällen. Hade oxå sjuka utdragningar på 1/2 och man undrade vad folk pysslade med. Värst var fi som satt med QQ och det var 2 kungar på bordet och synade mitt omslag (hade triss i kungar), svårt att gissa vad som kom på rivern...:cry:

Tina, det du menar med "turre" är SNG, eller hur? Kan du inte skriva SNG om det är det du spelar och turre om det är det du spelar. SNG=10 personer, turre=många-många.

/Patfor

vid såna tillfällen vill man bara gråta som mitt set jag slutade spela direkt visste att jag skulle spela illa pga att jag var lite förbannad :) menar blev iofs kanske inte förbannad att han prickade högre set men hur han spelade sitt AA, slowspela det först på floppen o sen tro man har den ledande handen o syna höjningar då han borde insett att jag förmodligen sitter på ngt bra fast iofs kan ha svårt o släppa min med men ngr gränser finns det ju, menar när man reraisar innebär det ju oftast att ngn prickat 2-par set eller ngt annat. han hade 2 outs till o träffa sitt set o vad sjutton träffar han, ibland börjar man undra om det är riggat men dumt o tänka så för menar vad säger det om mig menar måste ju acceptera att jag oxå förlorar stora potter och sen finns ju en fold knapp men den var inte en tanke på inte med mitt set.

oki ska säga sng eller turr hädanefter :lol:

Postad

jahapp vart är mina kort då, antagligen foldar jag, eller så får man ingen träff alls. Är man ute efter färgdraget inte sitter den då, o bluffläge noll pga 4 pers kvar. som innan satt på färgdrag var bara jag o en kvar hade bettat efter draget så körde en sista bett, ja då syna han med 4.e paret men var bara en 6 kr bet men ändå. Hur kan firrarna plussa på sitt spel om de alltid gör såna syner. Kommer alltid vara en gåta för mig. menar oftast förlorar de ju men han vann denna nu men de 10andra ggrna han gör denna synen då?

hehe rök dit innan satt med QQ var en nisse på bordet som mothöjde allt o alla, var övertygad om att han ej satt på bättre än mig, på floppen gjorde jag en hög bett för jag var övertygad om att min hand var den bästa, stollen går all in dvs 12 kr till, på turn kommer en 4,a o han sätter sitt set, han synade alltså hög höjning på ett sketet pocket o sätter den. fick tyvärr inget tillfälle o sätta dit honom, men det tråkiga var när han gick ut hade han spelat bort 70 kr av sin stack på kort tid

var duktig innan, klippte våran 2000 kvm gräsmatta innan, tråkigt men det växer ju som attan

tänkte hur många vunna potter bör man ligga per 100 för att det ska räknas eller ska man bara räkna bb/100??,

Postad

Jag menar bara att det är perfekt att slowplaya t ex 777 eller 101010 när en andra sitter och trycker på med 444 och hänger sig själv. Men nu satt han med AA och spelade dåligt. Jag slowplayar väldigt sällan men det krävs en väldigt bra hand och en som ligger på som bara den för att få potten. Jag älskar slowspel i rätt lägen men känner du inte för det ska du inte göra det.

Postad
Jag menar bara att det är perfekt att slowplaya t ex 777 eller 101010 när en andra sitter och trycker på med 444 och hänger sig själv. Men nu satt han med AA och spelade dåligt. Jag slowplayar väldigt sällan men det krävs en väldigt bra hand och en som ligger på som bara den för att få potten. Jag älskar slowspel i rätt lägen men känner du inte för det ska du inte göra det.

självklart älskar jag slowspel i rätt lägen som tex den med KK som jag satte ut igår där var rpecis rätt tillfälle o slowspela om jag ej gjort det kanske han lagt sig på floppen redan

Postad
Pengar är en biprodukt, man lirar ju poker för kicken :-D

hehe, jag är glad om jag får en pott på 400 istället för 40 kanske om man märker att personen är villig o bettar hårt så varför inte

tex såg du inte handen med min kk, fick honom all in på rivern, då sattjag på en säker hand enligt mig, menar när den är osäker då slowspelar jag näst intill aldrig

Postad

Det är bra Gaffeln att du är lite actionboy! Slowspel ska man göra med starka händer, som man inte vill avslöja hur pass stark man är som din hand KK Tina. Den kräver ju oxå en actionboy på andra sidan som bettar sig fördärvad.

Postad

En gång bettade jag inte när jag floppade fyrtal ;-)

Nä men jag bettar inte när jag floppar starka kåkar eller eller höga set och det inte finns drag på brädan.

Annars ska degen in!

Postad
En gång bettade jag inte när jag floppade fyrtal ;-)

Nä men jag bettar inte när jag floppar starka kåkar eller eller höga set och det inte finns drag på brädan.

Annars ska degen in!

då slowspelar du ju visst, jag har samma åsikt som dig att sitter man på den bästa handen såvida ingen prickat 4-tal då eller ngt annat tråkigt då kan det löna sig annars ska man ju försvara sin hand anser jag iaf med set

Postad

Hur stor rulle har ni/behöver man för att kunna lira 05/1 på 4 bord?

Hur mycket kan man plsusa på en månad om man har ett jobb vid sidan av eller om man bara spelar poker? vad är ett lämpligt bra resultat efter 4-5h grinding?

Vore kul med lite riktlinjer samt vad ni gör/trör man kan lr bör göra?

Postad

Hur mycket kan man plsusa på en månad om man har ett jobb vid sidan av eller om man bara spelar poker? vad är ett lämpligt bra resultat efter 4-5h grinding?

Först o främst börja med normala krav, menar man kan inte gå in med inställningen att nu ska jag plussa 10 000 utan problem. Utan gäller o träna eller ja spela o spela o spela tills man blir en bra pokerspelare, menar grunden för att gå plus på denna nivån är som sagt var tight, kanske vara med på max 25% av händerna. Visst mestadels av tiden kan vara tråkig o bara sitt o folda kort men det lönar sig verkligen när du väl får kort. Men ja om man är bättre så ngr tusenlappar ska man väl kunna plussa.

Jag tar alltid ut pengar men har alltid minst 1500 kr på bankrullen egentligen ska man nog ha minst 3000 tror jag för kan bli svängningar i spelet o man plussar inte varje dag.

det man ska tänka på denna nivån är tex om du sitter på AA ja det hindrar ju inte folk med K3 o gå med på höjningar, oerhört mycket fisk som vi kallar det så man får räkna med att bli utdragen ett antal ggr.

nu är ju frågan har du spelat förut, vad har du för mål med ditt spelande tex har du krav på dina händer. Tror grunden för att tjäna pengar är o spela tight på denna nivån och ta betalt för sina nöthänder. när jag började spela satte jag upp ett mål, dessa händer ska jag gå med på resten foldar jag. sen är ju allt beroende på position oxå tex sen position så kan kort du inte går med på i tidig position vara värt o syna med. Sen raisa preflop med de kort som är bra försöka bli av med folk med sämre händer och familjepotter, dvs 3 kr är ingen rejäl höjning utan det synar folk mer än gärnautan det är mer när höjningen är 5 kr plus mer som du bara får med dig 1-2 personer kanske

sen under tiden har jag lärt mig mer o mer om pokern, menar när jag började spela had ejag ingen aning om vissa saker, visst mycket kvar o lära mig men går framåt iaf. Tex att pottodds är jätteviktigt när är det egenltigen värt o syna med sitt färgdrag o när lönar det sig inte. Jag har inte som mål o plussa 15 000 varje månad utan jag är glad om jag får ihop 6000 kr men sen ägnar jag mycket tid åt pokern oxå. men spelar man tight o seriöst så är det nog inga problem o plussa på denna nivån

föresten vad nicker du på svs??

Postad

Jag tror att om du har ca 2000-4000kr så ska det vara väldigt svårt att torska den om du spelar tight och aggresivt.

Svårt att säga vad du ska plussa på 4-5h, vissa dagar kan du bli konstant utdragen av färgjagarna. Färg är religion för dem, och de släpper inte ett färgdrag för några summor. Andra dagar när det går bra kan du dra in upp mot 1000kr på 4-5h. I snitt så tror jag att genomsnittsspelaren drar in mellan 3-8 tusen på 0.50/1 i månaden.

Postad

:lol: ok, tack för svaren! jag vill inte gå ut med mitt nick, men ja siktar högt! Tror inte ja kommer backa mer än 1 dag på 20 för de suger så hårt där.. Ska försöka plussa 15k+ under ngn månad i sommar, mest för att bevisa att det går. Tror inte det finns många som gör det. 20k kanske e mäjligt åxå men va tror ni? =)

:lol:

Postad
:lol: ok, tack för svaren! jag vill inte gå ut med mitt nick, men ja siktar högt! Tror inte ja kommer backa mer än 1 dag på 20 för de suger så hårt där.. Ska försöka plussa 15k+ under ngn månad i sommar, mest för att bevisa att det går. Tror inte det finns många som gör det. 20k kanske e mäjligt åxå men va tror ni? =)

:lol:

Tror du får lira sjuka mängder då. Sjuuuuuka bissarra mängder

Postad

Jag tror en timlön på 50-60kr är normalt för en average duktig spelare på 0,5/1. Då är det bara att räkna ut hur många timmar man måste sitta där. Jag tror säkert 15-20 där sitter mer än 200 timmar i månaden och nästan upp mot 300 timmar på de värsta fantomerna.

Spelar du kvällar, nätter och helger när folk har druckit kan man vinna mycket eller söndagkvällar sent upplevde jag som väldigt löst.

Kajsa-Stina, jag tror vi luskar ut ditt nick så småningom om en ny spelare kommer och spelar mycket.

Är du verkligen nöjd med 6 tkr Tinusen? Det tror jag inte på alls!