Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

ska testa ett nytt stuk ikväll eller nja ska väl spela som jag brukar, men ska ej gå in fullstackad, ska bara testa det, kan bli att jag överbettar ibland pga att jag har mycket pengar i min stack, eller så kanske jag ska vara försiktigare på turn om jag fått med mig ngn usch svårt hatar par, bättre o sitta på en nöthand ju hihi

så ikväll om ni ser mig lågstackad är det bara för att testa, kamouflera mig lite mot nya spelare 8-)

jag ärvärldens klant har tappat min förlovningsring utan o märka det men den ligger nog här hemma ngnstans, fattar bara inte hur jag kunnat tappa den utan o märka det

Par upp till QQ är svårspelade, limpar nästan alltid med 22-JJ om inte jag sitter på knappen och ohöjt bord, då kan jag iblad damma på med 77-JJ för att ta potten direkt -vill inte ha syn där. Bara folda paren om de inte träffar triss eller är toppar.

75% av potten är egentligen bara nödvändigt för att slå sönder drag, inte annars. Checkar ibland på river om jag är osäker på mitt toppar. Har spelaren spelat på drag foldar han ändå 90% av gångerna om du bettar och har han träffat 2-par så är det bara onödigt att lägga in mer pengar. Tror du dock att han spelar på toppar med sämre kicker så är det ju bara betta ut.

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok, Tinusen, i en turre kan jag ta alla dina marker men inte 200 kr med all-in. Det känns inte bra. Det räcker så här, men hade du gått all-in så hade jag förstås synat. Om du synar en reraise från mig där så var det KKK du hade.

Det var inte pengarna men det var roligt att få vinna en pott mot dig. Det blir ju inte så ofta så 2-1 till mig. Du får kvittera!

blir väl kanske hedrad när du säger så men DU FÅR INTE TÄNKA SÅ

utan klart som sjutton du ska ta min stack ta betalt för dina händer sen skit i att det är jag menar har jag gett mig in i leken får jag tåla den

Länk till kommentar

Ok, Tinusen, i en turre kan jag ta alla dina marker men inte 200 kr med all-in. Det känns inte bra. Det räcker så här, men hade du gått all-in så hade jag förstås synat. Om du synar en reraise från mig där så var det KKK du hade.

Det var inte pengarna men det var roligt att få vinna en pott mot dig. Det blir ju inte så ofta så 2-1 till mig. Du får kvittera!

Vill du inte vinna pengar? Själv skulle jag inte bry mig om det var min flickvän jag spelade av pengarna.

Länk till kommentar

Par upp till QQ är svårspelade, limpar nästan alltid med 22-JJ om inte jag sitter på knappen och ohöjt bord, då kan jag iblad damma på med 77-JJ för att ta potten direkt -vill inte ha syn där. Bara folda paren om de inte träffar triss eller är toppar.

75% av potten är egentligen bara nödvändigt för att slå sönder drag, inte annars. Checkar ibland på river ibland om jag är osäker på mitt toppar. Har spelaren spelat på drag foldar han ändå 90% av gångerna om du bettar och har han träffat 2-par så är det bara onödigt att lägga in mer pengar. Tror du dock att han spelar på toppar med sämre kicker så är det ju bara betta ut.

/Patfor

men tänker lite på ak med är ju överaggro med de korten

det beror lite på med par, menar vissa par är värda o gå med på höjning tex kände för pocket i 7;or höjning var trötta på deras höjning o tänkte jaja det kan ju sitta ett fint set o vad satt blev en pott över 100 kr pga att han inte kunde släppa . korten har totalt vänt nu o jag fått ngr potter o ligger helt plötsligt 280 kr plus. normala fall går jag väl kanske inte med på pocket 7 men känslan kom o om de sitter på aa, kk är det guld värd

menar varför ska jag överspela mina par när jag vet att jag förlorar på det kanske funkar på högre nivåer men ej här

Länk till kommentar

Vill du inte vinna pengar? Själv skulle jag inte bry mig om det var min flickvän jag spelade av pengarna.

försöker få in det i hans skalle med skit i vem det är du möter, menar bara för man kanske tycker en är trevlig så kan man inte mesa med bettning,så snälla geru ta betalt från mig nästa gång, skit i att det är jag tror alla håller med mig på den fronten???

lovar du kan gå mycket mer plus, tex du hade säkert kunnat få mer än hälften av min stack iaf utan problem o jag kommer verkligen inte hata dig, det är poker det handlar om

Länk till kommentar

försöker få in det i hans skalle med skit i vem det är du möter, menar bara för man kanske tycker en är trevlig så kan man inte mesa med bettning,så snälla geru ta betalt från mig nästa gång, skit i att det är jag tror alla håller med mig på den fronten???

lovar du kan gå mycket mer plus, tex du hade säkert kunnat få mer än hälften av min stack iaf utan problem o jag kommer verkligen inte hata dig, det är poker det handlar om

Men iofs geu kanske är en liten fisk isf? :D jag har mött ngra fiskar som synat ner sitt 4tal på rivern när jag haft kåk, så skriver de, det räckte med de pengarna. ok bara o skriva wp o tack.

Geru, oavsett vem det är, så överbetta så hårt du tror att du får syn på, om du tex har AJ på AA88J och du tror att Fi har ett A, kör in allt.

Länk till kommentar

tjihooooo pokern har vänt, har fått ngr riktigt fina händer, ngr set o stegar o allt har vänt, känns plötsligt skitkul igen.

näe det jag ska jobba med är mina par, set m.m ska bettas aggro det är min hand då ska inte ngn få bättre gratis, men vill så gärna när jag får ak o träff på floppen vill jag gärna ha den handen o då blir det aggrospel visst jag får pengar på den men förlorar på den oxå

Länk till kommentar

Men iofs geu kanske är en liten fisk isf? :D jag har mött ngra fiskar som synat ner sitt 4tal på rivern när jag haft kåk, så skriver de, det räckte med de pengarna. ok bara o skriva wp o tack.

Geru, oavsett vem det är, så överbetta så hårt du tror att du får syn på, om du tex har AJ på AA88J och du tror att Fi har ett A, kör in allt.

glad att man inte blev fattigare, hatar 4-tal iofs inte när jag får det själv.

föresten hur 17.on hinner du med o spela 10 bord????

måste vara lätt o missa händer särskilt när du får flera händer på 1 gång

Länk till kommentar

men hallå vad synar man med. denna handen måste väl varit bra spelat ur aggrosynpunkt?????

***** Hand History for Game 318641133 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 15:23:27 ET 2007

Table Adam 5 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: Foodchain ( $200 )

Seat 3: nagan ( $17 )

Seat 4: sd9a78f ( $43.7 )

Seat 5: Yxel ( $393.17 )

Seat 6: Mia76 ( $119.52 )

Seat 7: Brandto ( $32 )

Seat 8: Tinusen ( $144.85 )

Seat 9: Lina13 ( $188 )

Seat 10: Zeeke ( $76.32 )

Zeeke posts small blind [$0.5].

nagan posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 7d 7s ]

sd9a78f folds.

Yxel folds.

Mia76 calls [$1].

Brandto folds.

Tinusen calls [$1].

Lina13 folds.

Zeeke raises [$4.5].

nagan folds.

Mia76 calls [$4].

Tinusen calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 7h, 2c, 9d ]

Zeeke bets [$10].

Mia76 calls [$10].

Tinusen raises [$39].

Zeeke calls [$29].

Mia76 calls [$29].

** Dealing Turn ** [ 3s ]

Zeeke checks.

Mia76 checks.

Tinusen is all-In.

Zeeke is all-In.

Mia76 folds.

** Dealing River ** [ 6d ]

Tinusen shows [ 7d, 7s ] three of a kind, sevens.

Zeeke shows [ 9c, Ah ] a pair of nines.

Tinusen wins $68.53 from side pot#1 with three of a kind, sevens.

Tinusen wins $192.74 from the main pot with three of a kind, sevens.

Game#318642504 starts.

#Game No : 318642504

Länk till kommentar

Det finns så många jag kan ta betalt från och känner jag blodlukten att jag kan ta alla deras pengar så gör jag det. Jag vet inte, men för mig känns det bra att det blev en medelpott mot Tina. Mot Kungen skulle jag inte tveka att köra hårt. Poker ska kännas bra.

Jag kan ta betalt och jag vet att Kungen är experten på det. Han är bättre på oss andra att ta extra betalt när han vet att fisken synar. Vet när de är på drag och läser motståndaren. Det är imponerande måste jag säga. I början när jag såg dig, tänkte vad är det för en kille, går in med 100kr varje gång i inköp och bettar hårt, du blev arg flera ggr. Men jag får säga att du är faktiskt bäst och riktigt trevlig men du är nog lite tuffare än jag och det är helt ok. För mig måste poker vara trevligt också. Kan ibland lida med vissa som förlorar varje dag och spelar mycket, men tar ju deras pengar jag med.

Skit i det, jag är som jag är! Det var roligt att vinna en pott mot Tina och ser det mer som en kul grej!

Länk till kommentar

Det finns så många jag kan ta betalt från och känner jag blodlukten att jag kan ta alla deras pengar så gör jag det. Jag vet inte, men för mig känns det bra att det blev en medelpott mot Tina. Mot Kungen skulle jag inte tveka att köra hårt. Poker ska kännas bra.

Jag kan ta betalt och jag vet att Kungen är experten på det. Han är bättre på oss andra att ta extra betalt när han vet att fisken synar. Vet när de är på drag och läser motståndaren. Det är imponerande måste jag säga. I början när jag såg dig, tänkte vad är det för en kille, går in med 100kr varje gång i inköp och bettar hårt, du blev arg flera ggr. Men jag får säga att du är faktiskt bäst och riktigt trevlig men du är nog lite tuffare än jag och det är helt ok. För mig måste poker vara trevligt också. Kan ibland lida med vissa som förlorar varje dag och spelar mycket, men tar ju deras pengar jag med.

Skit i det, jag är som jag är! Det var roligt att vinna en pott mot Tina och ser det mer som en kul grej!

hmph men på turren där kunde du allt slå ut mig :lol:

näe visst är jättesnällt att du inte ville sno hela min stack är jag iofs glad över, visst poker ska kännas bra o alla väljer vad de vill göra o mår bra av

du hmnade på min topplista igen ;-)

Länk till kommentar

jag vill ha samma motståndare som du möter. Mig foldar dom bara mot alt. drar ut!

hehe du jag kan visa alla händer som jag blivit utdragen till, har börjat vara mindre aggro bara jag sitter med par, men set etc ja det ska de banne med få betala

Länk till kommentar

Tina, fattar inte vad du pratar om för par? Menar du TPTK eller pockets?

Geru, var bor du nånstans? Jag skojade bara förresten. Hoppas du inte tog åt dig. Gick igenom ditt spel i PT och blev bara lite förvånad. Jag skulle spelat mycket hårdare de händer du spelade. Men samtidigt ser jag hur du stadigt plussar. Ditt BB/100 förresten om du är intresserad är på 15.33 vilket är jättebra. Men tänk på att det är baserat enbart på de bord där vi har suttit tillsammans på.

Länk till kommentar

Geru, var bor du nånstans? Jag skojade bara förresten. Hoppas du inte tog åt dig. Gick igenom ditt spel i PT och blev bara lite förvånad. Jag skulle spelat mycket hårdare de händer du spelade. Men samtidigt ser jag hur du stadigt plussar. Ditt BB/100 förresten om du är intresserad är på 15.33 vilket är jättebra. Men tänk på att det är baserat enbart på de bord där vi har suttit tillsammans på.

menar tptk, mina pockets funkar fin fint det är när vi hamnar på ak o de korten.

jag som vimlade runt o babblade om allt möjligt

Länk till kommentar

jag har väl -150 på dina bord, typ gott skit mestadels av ggr,na hihi

Länk till kommentar

Du börjar komma upp dig lite nu! :lol:

Håller med att det är svårt med paren.

Brukar du höja pockets preflop?

AA kk, QQ självklart, iofs QQ hathand

sen JJ, TT beroende vilken position jag är 99, kan jag höja på sen position

beror helt o hållet på men oftast inte.

näe du mitt bb ska upp på dina bord helt klart men mitt nya alias är abboren tina 8-) jag simmar runt där o kikar runt lite hos alla folk får se om det nappar eller inte

jag tror du har ngt oturligt med dig får ju nästan aldrig kort när vi spelar ju

fast du är rätt aggro med dina par, därav kunde jag bluffa bort dig innan idag för du brukar betta mycket mer när du höjt preflop o får träff

Länk till kommentar

Hatade verkligen den positionen för du satt bakom mig. Så jag checkade turn för att kolla vad du gör, men det borde jag inte ha gjort alltså! ;)

Jag tänker så här: om jag kan tänka mig att syna en viss summa preflop med mitt par för att se om jag träffar set på floppen (nu pratar jag om pockets under 99) borde inte jag i så fall preflop höja själv, så att potten är stor varje gång jag träffar settet eller borde jag ändå försöka se floppen så billigt som möjligt?

Länk till kommentar