Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Den gode Frasse kan folda efter flopp när Tina bettar eller allin. Han väljer allin. Då offrar han 33 kr för att vinna 87 kr och det är 37 %. Han har något liknande att sätta sitt färgdrag 35 %. Hade bara Frasse synat 11 kr hade han gjort fel, det var all-in eller fold. En syn hade inte givit de rätta oddsen.

Sedan håller jag med om att Frasse fisk inte ska calla preflop men det var ju sooted.

nja tycker inte sooted q5 är ngr höjdarkort han har ju inte ens högsta färgen i såna fall menar jag kan sitta på AK s i samma färg ju

ytterst sällan man går med på Q5 s menar vill man ha chans till färg vill man ju få nötfärgen o inte riskera att ngn sitter på bättre färg vilket tyvärr händer ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte hur Frasse Fisk tänkte där med Q4. Men jag gillar inte att utmana fisken så som Tina gjorde men det är säkert lönsamt i längden.

Jag talade om detta med färgen men visst han verkar vara en fruktansvärt dålig spelare.

det är ju då du tjänar pengar på firren du måste ta en risk där när du vet att han sitter med skitoftast, menar du gick all in med set mot en som du upplevde som firre nästan samma sak hände nästan här. menar som liisa.k när jag fick bättre 2 -par hon gjorde misstaget o inte mothöja mig gav mig chansen o få bättre 2-par o tvekade inte o gå all in mot min höjning då hon tror hon sitter på bästa hand. nu hände detta ju mig oxå o han var lågstackad dvs 30 kr inget o förlora då alltså. om han hade haft 80 kr ja då hade jag inte tvingat honom all in men hade ändå gjort en stor bet

då var det ju kanske samtidigt idiotiskt av mig o syna KA hans all in eftersom jag bara satt med par eller har jag fel???? menar rent teoretiskt borde jag lagt mig då för om det hade varit en annan spelare hade denna förmodligen suttit på bättre hand än mig. men samtidigt så sitter förmodligen jag på bästa handen o det sa min känsla mig. menar om du tex mothöjt mig ja då vet jag nästan säkert att du har bättre än mig iaf såvida du inte kör en vrålbluff mot mig. menar jämföra vi bättre med en firre det är stor skillnad därför måste man spela olika beroende vilka du möter tycker jag. menar jag sitter på samma bord som kungen, han går all in på floppen vilket jag tror inte hände rmen man vet aldrig hihi, jag sitter med tex 2-par, ja förmodligen sitter han på set, stege eller ngt annat medans en fisk kanske inte gör det.

menar hur hade ni där ute spelat denna handen när han är lågstackad, hade ni gjort en lägre bett o sedan synat hans all in????? tycker inte jag spelade den handen fel utan ja att han hade prickat sitt 2-par på turn är sådant som händer, menar de sitter inte på 2-par så ofta utan oftast bara par eller ute efter ngt drag o han gick ju all in innan efter sitt färgdrag så.

jag är en aggro spelare men denna stilen lönar sig för mig, visst när du blir utdragen så förlorar du en stor pott men det är sånt man får ta. menar då är ju vissa dumma o gör en del idiotiska syner fast de sitter på K med skitkicker medans man själv sitter på A som kicker. menar upp till dem o göra en syn på kanske 15 kr med en skitkicker o hoppas att de får träff på rivern som gör att deras hand slår min. menar de borde ju förstå att man sitter på ngt bra när du gör aggro bett.

fast ja du svårt o spela mot firrarna 8 av 10 ggr vinner man 2 av 10 förlorar du. menar jag hade synat hans all in eftersom är säker på om jag ej tvingat han all in så hade jag fått mothöjning, när jag ser handen efteråt. hade du lagt dig mot en som du vet har gått all in ett antal ggr på morgonen redan??? o som du vet synar precis allt på höjningar o går med på floppar med 4;e paret, 2;a paret etc etc.

oj jag är visst hetsig idag menar inget hetsigt lät bara så. utan det det handlar om på mikronivå är o göra bettningar försöka göra det dyrt för firren o syna, menar jag ville ha denna handen o tänkte att han inte sitter på bättre möjligvist stegdrag eller par kanske. det jag upptäckt är att det måste göras höga bettningar det ska svida rejält för dem o gå med på sitt par med skitkicker du måste förhindra dem o få bättre hand vilket oftast sker på rivern. har kommit på att jag är alldeles för mesig på turn utan det ska vara högre bett en 10 kr höjning skrämmer inte en fisk utan lägg till det dubbla då svider det kanske

märker oftast om du sitter på set en gör en klen bett gör en rejäl mothöjning oftast lägger de sig o du försvara din hand istället för att bli utdragen.

så det med mitt spel måste bli tuffare på turn för att minimera risken att bli utdragen, får bli ett försök ikväll när jag sitter på en bra hand som jag leder på flopp o turn, ja eller som jag tror jag leder man vet ju aldrig hihi.

men det där med 75% det tar emot lite o betta kanske 25 kr pga risken finns att han synar o får in bättre hand. men som sagt var nog så man måste spela

o sen en sista sak, nästa torsdag då är du körd ska ha ut dig då ;) glömmer inte gårdagen i första taget *lol* min Jt var ju mycket fiiiinare än din KA s ehm eller inte. näe men din hand var fin så självklar syn ju.

Länk till kommentar

näe utan det är mer den andra killen som tycker det är oki att spela bort 16 000 en kväll, vad var det för summor du spelade för sa du??

o sen lite en sak du skrev i början att 500 kr var ingenting för dig, medans det är mycket för mig tex

lovar o inte predika mer men vill fråga lite ändå om det är oki???

menar är du inte rädd o spela bort din rulle, du aksnke har spelat ihop sig 30 000 om inte mer, menar det är ju mycket pengar för en 17 åring finns ju mycket man kan köpa hihi

visst jag är rädd o spela bort min rulle, men det är inga summor som drabbar mig o min familj till ekonomisk förlust då vi har våran lön o det.

tex om det går dåligt en kväll o du spelar bort mycket pengar hur mår du egentligen då???? jag kan säga att om jag spelar bort 400 kr tycker jag det är skittrist har hänt mig 1 gång o hoppas inte det händer igen

sen vad har du för mål med ditt pokerspel, vet att du vill gå upp men när ska du ta gränsen vid vilken insats???

ska du fortsätta plugga efter skolan, öppna eget eller ska du leva på pokern???

tycker det är jättebra att man vill lyckas, menar som jag är 26 år o mitt mål är o bli en toppspelare på mikronivån o inte vill riskera min bankrulle utan ta den säkra vägen. Visst vill man bli framgångsrik måste man ju offra men jag vill inte offra ngt då jag har en familj som jag älskar o som älskar mig.

hur många år har du spelat då?? var en kille som spelat sen han var 12 det tyckte jag lät ganska hemskt där vi hade våran diskussion, 12 år den personen är 3 år äldre än min sambos pojk, vill inte föreställa mig honom o sitta o spela poker. plus sen att jag levt med en spelmissbrukare är därför jag har många åsikter då det var som att få ett riktigt hårt slag under bältet, menar spelmissbrukare det önskar jag inte ens min värsta fiende. det jag reagerade på var att den 15 åringen dolde för sina föräldrar, vad jag minns vet dina föräldrar om att du spelar va, kan du förfriska mitt minne vad de tycker om det???

är bara nyfiken då det skiljer nästan 10 år på oss o tankesättet är helt annorlunda, menar ditt liv har knappt börjat, studenten o hela kittet framför dig, jag har ju hunnit bli gammal o skaffat barn o gubbe hehe

Min bankrulle ligger på ca: 30k sek, har inte spelat så högt länge och har under min tid som pokerspelare kanske tagit ut ungefär lika mycket till. Jag har spelat på samma nivåer som dig tills ganska nyligen då jag hade kind of a rush och spelade mer seriöst.

Vet inte vad jag ska göra efter skolan, är inte intresserad av att plugga mer tjock teori, passar inte riktigt mig. Starta eget skulle vara roligt, men har inte riktigt rätt utbildning för det. Har alltid jobb att falla tillbak på då jag har många släktingar med företag/liknande.

Jag har spelat i ca: 1.5år. Dom senaste månderna har jag spelat mer och mer seriöst och jag ska försöka leva på det under sommaren.

Jag kommer alltid att spela så högt som jag har bankrulle för och så länge jag är en vinnande spelare på den nivån. Men att vara en vinnande spelare på NL2k+ tror jag är väldigt väldigt svårt och man måste vara oerhört duktig för det.

Största smällen jag åkt på var 8inköp en natt när jag var tiltad efter ett livespel och hade halsfluss, på samma gång druckit massa kaffe och inte kunde sova. Då var man ganska irriterad på sig själv dagen efter.

Mina föräldrar vet mycket väl om hur mycket jag spelar och på vilka nivåer. Dom stejkade mig i början, dom är oerhört pushande och hjälper mig bli en bättre spelare. Så länge jag är glad så är dom glada, om det är det jag vill satsa på så tycker dom att jag ska satsa på det. Dom hjälper fortfarande till med viss stejk till mitt livespel då jag inte är vinnande spelare där än.

(Tro nu inte att dom är dumma i huvudet, dom har som sagt koll på hur mycket jag spelar för och för vilka summor. Spelar inte många timmar per dag.)

Även mina morföräldrar har börjat acceptera poker vilket känns bra. Farmor däremot är övertygad om att det är lika mycket skicklighet på poker som i att skrapa tianlotter:)

Länk till kommentar

Klart du gjorde rätt att betta 11 kr och synade hans allin. Han hade ju rena turen att han hade odds på en allin, ja mer än så för du kunde ha foldat oxå så hans allin var självklar. Men just två hjärter kommer upp på han kassa suited hand, typiskt.

Ibland är jag aggro med men ibland när jag inte är riktigt säker kan jag försöka hålla potten lite låg och ta en showdown. Man är som man är och jag spelar bäst när jag är metodisk, inga dumma syner, inget känslomässigt tänkande och ett mantra "har jag verkligen bästa handen". Jag är inte rädd längre för att stoppa in degen och det känns skönt när man har lite rulle bakom sig.

Men du har ju rulle Tina! Kul att det går bra för dig och du utvecklas. Du är en typisk tightaggressiv spelare.

Lite kul var det att sitta där med AKs när du gick allin för jag visste att oddsen var goda. Sedan var jag shortstack länge och hade tur två ggr och dubblade. Finnen och Sun synade en allin från mig med hyfsade händer och lyckades klonka en dam. Efter det hade jag lite missflyt för jag hade hyfsad stack och synade en allin från Carlsberg med 10 10 och hon klonkade fä'rgen med sina A5s. Men hon var värdig vinnare och spelade stabilt men det blir lite sinkadus i dessa SNG, då vi alla kan grunderna.

Länk till kommentar

Klart du gjorde rätt att betta 11 kr och synade hans allin. Han hade ju rena turen att han hade odds på en allin, ja mer än så för du kunde ha foldat oxå så hans allin var självklar. Men just två hjärter kommer upp på han kassa suited hand, typiskt.

Ibland är jag aggro med men ibland när jag inte är riktigt säker kan jag försöka hålla potten lite låg och ta en showdown. Man är som man är och jag spelar bäst när jag är metodisk, inga dumma syner, inget känslomässigt tänkande och ett mantra "har jag verkligen bästa handen". Jag är inte rädd längre för att stoppa in degen och det känns skönt när man har lite rulle bakom sig.

Men du har ju rulle Tina! Kul att det går bra för dig och du utvecklas. Du är en typisk tightaggressiv spelare.

Lite kul var det att sitta där med AKs när du gick allin för jag visste att oddsen var goda. Sedan var jag shortstack länge och hade tur två ggr och dubblade. Finnen och Sun synade en allin från mig med hyfsade händer och lyckades klonka en dam. Efter det hade jag lite missflyt för jag hade hyfsad stack och synade en allin från Carlsberg med 10 10 och hon klonkade fä'rgen med sina A5s. Men hon var värdig vinnare och spelade stabilt men det blir lite sinkadus i dessa SNG, då vi alla kan grunderna.

Undrar om det var den 20+2 SNG:n med de mest kompetenta låglimitlirarna någonsin på SS?

/Patfor

Länk till kommentar

usch angående poker, har kommit in i en period inget funkar, självförtroende är på botten, spelar ingen roll att jag är aggro det slutar med att folk hänger med ändå till slu får man en sån fet mothöjning o det blir fold pga att de förmodligen träffat bättre.

vet inte hur jag ska spela funderar skarpt på o gå tillbaka till den fega taktiken den funkade bra nu förlorar jag pengar istället känns som jag gick mer plus förut.

spelade 1 timme nu ie.m när tösen nannade, ja 100 kr rök åt h****e

ja jag satte en fin stege, givetvis prickar den andra in sin kåk o jag kunde ju inte släppa min stege, satt med ka bettade hårt, på rivern då kom omslaget. menar känns just nu som jag inte blir vinnande spelare på detta viset. känns som att allt pekar neråt just nu, att inget funkar.

menar innan när jag spelade lugnare ja då rök kanske 25 kr istället för 50 kr det är stora pengar det handlar om i vissa potter visst ens monster kan man ju spela hårt men par näe du där förlorar jag på den aggrostilen

jag vet inte kan ngn komma med ngt vettigt här.

just nu känns det iaf totalt meningslös då jag känner mig usel som pokerspelare. visst kommer väl period för alla då man känner så här men jag hittar ju inte rätt spel, trodde jag var vinnande på denna men jag har totalt fel, de synar ju allt även en 15 kr höjning utan problem är det inte säkrare o då bara betta 5 kr o riskera mindre med ina pengar.

ja det är ju paren jag förlorar på, 2-par set o stegar m.m det är där jag är stor vinnare. så snälla ge mig tips känner att jag behöver det

snälla ge mig tips angående par etc behöver er hjälp, stegar 2 par etc de reder jag ut men paren där är min stora svaghet

Länk till kommentar

Tina, poker ett spel där du satsar pengar på odds. Poker är inget säkert system. Om du vill ha säkert så får man handla med obligationer om du förstår hur jag menar. Du satsar då oddsen är med dig, vilket innebär att du förlorar då och då. Ibland kommer man även i perioder då det inte stämmer. Det gäller att överleva dem. Om du vill minimera dina förluster, blir det automatiskt så att du minimerar även dina vinster. Maximerar du din vinst, maximerar du även din förlust. Spela på det sättet som känns tryggt för dig, men du ska veta att det är fortfarande ett spel på odds. Kan inte ge dig bättre råd än så här. Detta är anledningen till varför jag tycker att br krav och money management är två väldigt viktiga begrepp. Och när man spelar och det inte känns roligt, sluta spela då. Som tur är, lever vi inte på pokern än så länge, utan har andra jobb att gå till. Därför behöver vi inte spela när vi inte vill.

Länk till kommentar

Tina, poker ett spel där du satsar pengar på odds. Poker är inget säkert system. Om du vill ha säkert så får man handla med obligationer om du förstår hur jag menar. Du satsar då oddsen är med dig, vilket innebär att du förlorar då och då. Ibland kommer man även i perioder då det inte stämmer. Det gäller att överleva dem. Om du vill minimera dina förluster, blir det automatiskt så att du minimerar även dina vinster. Maximerar du din vinst, maximerar du även din förlust. Spela på det sättet som känns tryggt för dig, men du ska veta att det är fortfarande ett spel på odds. Kan inte ge dig bättre råd än så här. Detta är anledningen till varför jag tycker att br krav och money management är två väldigt viktiga begrepp. Och när man spelar och det inte känns roligt, sluta spela då. Som tur är, lever vi inte på pokern än så länge, utan har andra jobb att gå till. Därför behöver vi inte spela när vi inte vill.

En bra spelare maximerar vinsten och minimerar förlusten. Det är precis det som skiljer en dålig från en bra. En dålig spelare kan vinna mycket pengar, men det slutar också ofta med att han förlorar lika mycket. Givetvis kan bra spelare ha dåliga dagar, ofta veckor, men om vi pratar rent generellt.

Jag förstår vad du menar, men det var lite dåligt formulerat tycker jag. :)

Länk till kommentar

Har spelar low-stakes på SvS spel ett tag nu och måste säga att den taktik som gäller där imo är att vara tight. Spelade mitt vanliga spel när jag började där vilket är ganska aggresivt men det gick dåligt och har nu tightat till spelet lite grand och det går genast mycket bättre.

Har förresten spelat vid flera bord där du spelat, när jag sett har det alltid gått bra för dig iaf 8)

Länk till kommentar

jo men tycker pokern är skitkul men blir ju utdragen gång på gång på gång därför började jag fundera över paren jag måste ju göra ngt fel när jag är förlorare på dem. tex ak o det. aa m.m de går bra

blev idiotförklarad av en för en stund sen emn det hon missade var att jag hade stora mörk ska visa handen. stolle säger jag var nära o lägga mig men nu blev det inte så

***** Hand History for Game 318546042 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 13:18:18 ET 2007

Table Adam Turbo 20 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Tinusen ( $189.5 )

Seat 2: dawggie ( $41.87 )

Seat 3: lojal ( $244.4 )

Seat 4: JennyOnIce ( $249.04 )

Seat 5: gerulatis ( $191.5 )

Seat 6: Pertty ( $199 )

Seat 7: Fysikern ( $242.05 )

Seat 8: sture25 ( $151.1 )

Seat 9: ytterocke ( $30.5 )

Seat 10: fille123 ( $307.8 )

fille123 posts small blind [$0.5].

Tinusen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 3s 2s ]

dawggie folds.

lojal calls [$1].

JennyOnIce calls [$1].

gerulatis folds.

Pertty folds.

Fysikern calls [$1].

sture25 calls [$1].

ytterocke folds.

fille123 folds.

Tinusen checks.

** Dealing Flop ** [ 3c, 2h, Qs ]

Tinusen bets [$4].

lojal calls [$4].

JennyOnIce raises [$8].

Fysikern folds.

sture25 folds.

Tinusen calls [$4].

lojal calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Tinusen checks.

lojal checks.

JennyOnIce bets [$12].

Tinusen calls [$12].

lojal folds.

** Dealing River ** [ 4c ]

Tinusen checks.

JennyOnIce bets [$25].

Tinusen calls [$25].

JennyOnIce shows [ Kh, Qd ] a pair of queens.

Tinusen shows [ 3s, 2s ] two pairs, threes and twos.

Tinusen wins $100.95 from the main pot with two pairs, threes and twos.

jädrans geru o få fyrtal när jag satt med fint pocket på handen tina blev visst 50 kr fattigare där

Länk till kommentar

ska testa ett nytt stuk ikväll eller nja ska väl spela som jag brukar, men ska ej gå in fullstackad, ska bara testa det, kan bli att jag överbettar ibland pga att jag har mycket pengar i min stack, eller så kanske jag ska vara försiktigare på turn om jag fått med mig ngn usch svårt hatar par, bättre o sitta på en nöthand ju hihi

så ikväll om ni ser mig lågstackad är det bara för att testa, kamouflera mig lite mot nya spelare 8-)

jag ärvärldens klant har tappat min förlovningsring utan o märka det men den ligger nog här hemma ngnstans, fattar bara inte hur jag kunnat tappa den utan o märka det

Länk till kommentar

Vilken hand jag fick, det kändes rätt säkert när fjärde åttan kom på turn:)

Jag ville inte tömma dig för då får man väl inte skriva här längre. Alltså du måste haft set i AA eller KK då, antagligen KK. Trist men det blev rätt billigt ändå. Jag tänkte bara när du höjde att jag skulle setta dig med 888 men det blev lite för bra, men det var nog tur det, för triss hade inte hållt.

Du fick bara ge mig lite pengar från 23 handen, betta så mycket med KQ när man inte har höjt så ber man om trubbel. Men hon var en dålig förlorare och var otrevlig men hon klämde fram ett sorry såg jag.

Denna fysiker är rolig, jag har sett honom betta 25 kr med mellanpar och vad som helst. Han bettar bara på och det är ju lite svårt att veta för mycket skit är det han har.

Länk till kommentar

Tror det är bra att du fått upp aggressiviteten. Men kanske spelar du just paren för aggressivt? Att hålla ner pottstorleken med tex TPTK genom att checka turn kan vara bra om brädan inte är allt för dragig.

jo jag tror oxå att jag är alldeles för aggro på paren menar set m.m där ska jag ju vara aggro det säger sig själv, så får bli check istället för bet ifall jag är osäker, menar ett par är ett par,

tack för hjälpen, bra att ni som är bättre hjälper mig som inte är så där super ännu :)

problemet är att jag stirrat mig blind på att betta 75% av potten vilket kanske inte funkar med ett par alltid utan bättre o göra en check

Länk till kommentar

Vilken hand jag fick, det kändes rätt säkert när fjärde åttan kom på turn:)

Jag ville inte tömma dig för då får man väl inte skriva här längre. Alltså du måste haft set i AA eller KK då, antagligen KK. Trist men det blev rätt billigt ändå. Jag tänkte bara när du höjde att jag skulle setta dig med 888 men det blev lite för bra, men det var nog tur det, för triss hade inte hållt.

Du fick bara ge mig lite pengar från 23 handen, betta så mycket med KQ när man inte har höjt så ber man om trubbel. Men hon var en dålig förlorare och var otrevlig men hon klämde fram ett sorry såg jag.

Denna fysiker är rolig, jag har sett honom betta 25 kr med mellanpar och vad som helst. Han bettar bara på och det är ju lite svårt att veta för mycket skit är det han har.

men vad är det du säger i detta tillfälle ska du försöka tömma mig, skit i att du pratar med mig här, menar det är poker tror knappast jag kommer illhata dig pga att du prickar 4-tal o jag ngt mindre bra så dra till med bett nästa gång, får du syn ja då har du tjänat mycket pengar o jag blir lite putt för stunden. så nästa gång ta betalt för din hand skit i vem du spelar mot. jag hade iaf tagit bra betalt för mitt 4-tal ifall jag märkte att ngn bettade. men jag bettade inte jättehårt märkte att jag fick med dig så då var ngt lurt då du brukar folda annars

så lova mig geru vill inte höra att ville inte tömma din bräda det ska ju vara ditt mål att sno åt allas pengar ju. sen är jag iofs glad att du inte gjorde det då tina blivit fattig hihi. menar här är vi vänner men på pokerbordet är vi konkurenter

näe hon var riktigt otrevlig där hon måste missas att jag hade stora mörk totalt, men hon bettade riktigt hårt var nästan så jag la mig, men tyckte det var riktigt otrevligt o kläcka ur sig en del saker

Länk till kommentar

En bra spelare maximerar vinsten och minimerar förlusten. Det är precis det som skiljer en dålig från en bra. En dålig spelare kan vinna mycket pengar, men det slutar också ofta med att han förlorar lika mycket. Givetvis kan bra spelare ha dåliga dagar, ofta veckor, men om vi pratar rent generellt.

Klockrent sagt!

Länk till kommentar

Ok, Tinusen, i en turre kan jag ta alla dina marker men inte 200 kr med all-in. Det känns inte bra. Det räcker så här, men hade du gått all-in så hade jag förstås synat. Om du synar en reraise från mig där så var det KKK du hade.

Det var inte pengarna men det var roligt att få vinna en pott mot dig. Det blir ju inte så ofta så 2-1 till mig. Du får kvittera!

Länk till kommentar

Den där Jenny är alldeles för överaggro. Jag vet inte om det kommer hålla så bra på SS (och då menar jag att det är så mycket tomtespel där att hon kanske kommer tappa en del marker. Men vad vet jag? Det kanske funkar skitbra för henne där). Vissa kör överaggro stil och spelar tomtehänder som Q4 off och så fort de fått damen på flopen så bettar de no matter what. Andra kan vara så försiktiga att man uppfattar det som svaghet. Att de inte har en bra hand. Geru är t.ex. en sån. :lol:

Länk till kommentar

jo visst jag är medveten att alla dagar går inte bra men jag spelar ju mina pocket helt fel det är där förlusterna hänger på, visst stegar m.m o det är självklart att man blir utdragen av kåk, färger etc

men jag har varit så inne på att spela aggresivt o spelar därmed mina pocket jätteaggresivt vilket inte funkar i längden, de andra händerna spelar jag bra. jag kan sitta plus länge rätt var det är får jag KA, bettar pre flop o spelar sedan flopp o det superaggresivt o till slut har jag spelat bort 40 kr utan o blinka

menar jag är alldeles för aggro med den handen drömläge för folk som vill spela av mig pengsr men hur sjutton ska man spela dem på bästa vis

Länk till kommentar

Den där Jenny är alldeles för överaggro. Jag vet inte om det kommer hålla så bra på SS (och då menar jag att det är så mycket tomtespel där att hon kanske kommer tappa en del marker. Men vad vet jag? Det kanske funkar skitbra för henne där). Vissa kör överaggro stil och spelar tomtehänder som Q4 off och så fort de fått damen på flopen så bettar de no matter what. Andra kan vara så försiktiga att man uppfattar det som svaghet. Att de inte har en bra hand. Geru är t.ex. en sån. :lol:

jag har tillhört samma stuk som jenny där men insett att det inte funkar jag förlorar ju på det sen är jag väl kanske inte så aggro som henne i alla fall.

menar det är där mitt spel brister med hästlängder

Länk till kommentar