Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Du ser det Carlsberg, om du satt t ex 10000 som beloppsgräns i månaden så står där kanske 11 852 kr där just nu. Då betyder det att du spelat in 1 852 kr i månaden! Det är inte så viktigt men det är mitt sätt att hålla koll på timlön när jag inte har PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag vet inte ni som kan poker, vad säger ni om par??? menar man ryker ju dit så många ggr på mikronivåer är det egentligen värt o spela par lite lugnare eller ska man fortsätta med en aggressiv stil? tar tacksamt emot tips då jag är måttligt trött på att folk går med på skitkort o sätter den på rivern. menar synar de en 10 kr höjning utan o tveka så synar de med all säkerhet en 15 kr höjning

Aggresivt är bra och rätt.

Dock, tänk inte i kronor. Såg det någon gång, du satsade X kr på floppen, fick några syner och satsade X kronor igen på turn. Du bör alltid satsa i förhållande till potten.

BTW, är gärna med på en turre jag med om jag får. Dock inte föreslagen tid ikväll för då ska jag se på LOST, det enda TV programmet jag ser:-)

Länk till kommentar

Dock, tänk inte i kronor. Såg det någon gång, du satsade X kr på floppen, fick några syner och satsade X kronor igen på turn. Du bör alltid satsa i förhållande till potten.

BTW, är gärna med på en turre jag med om jag får. Dock inte föreslagen tid ikväll för då ska jag se på LOST, det enda TV programmet jag ser:-)

har börjat betta till förhållandevis av potten en del kva o jobba med men försöker följa 75% men så trist o bli utdragen så därför har det väl inte blivit 75% fullt ut. Firrarna har ju ingen aning om pottodds.

***** Hand History for Game 317084483 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 8, 19:10:23 ET 2007

Table Adam Turbo 9 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: h_Ã…K_an ( $63 )

Seat 2: Wisard ( $109 )

Seat 3: lbw47 ( $75.82 )

Seat 4: jowas ( $107.95 )

Seat 5: Larsson_12 ( $20 )

Seat 6: gerulatis ( $198 )

Seat 7: henke71 ( $12.5 )

Seat 8: berra8 ( $159.4 )

Seat 9: Ranug ( $247.65 )

Seat 10: Tinusen ( $263 )

henke71 posts small blind [$0.5].

berra8 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ac Kc ]

Ranug calls [$1].

Tinusen raises [$5].

h_Ã…K_an folds.

Wisard folds.

lbw47 folds.

jowas folds.

Larsson_12 folds.

gerulatis folds.

henke71 folds.

berra8 calls [$4].

Ranug calls [$4].

** Dealing Flop ** [ Ad, Qs, Js ]

berra8 checks.

Ranug checks.

Tinusen bets [$8]. oki skulle betat ngn krona mer här då potten är ca 15 kr tror inte ngn sitter på K T

berra8 folds.

Ranug calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Ranug checks.

Tinusen bets [$12]. likadant här bettar mindre än 50 % av potten men iofs han hade nog synat ngr kr till

Ranug calls [$12].

** Dealing River ** [ 6s ]

Ranug checks.

Tinusen checks. blir check är osäker vad han egentligen kan ha

iom att jag ej blivit av med honomRanug shows [ Qd, 6d ] two pairs, queens and sixes.

Ranug wins $54.1 from the main pot with two pairs, queens and sixes.

så oavsett om jag följt det där 75% hade jag inte blivit av med honom vet inte kanske spelade handen helt fel, blev bettning för jag var 95% säker att han ej hade stegen, därav träff på ngt av paret

likadant denna handen där jag inte följde riktigt bettning till förhållande av potten

***** Hand History for Game 317059487 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 8, 18:54:05 ET 2007

Table Adam Turbo 12 (Real Money)

Seat 10 is the button

Seat 1: Elgben ( $95.7 )

Seat 2: v-70 ( $107.35 )

Seat 3: Robbb111 ( $84.6 )

Seat 4: pop_winner ( $19 )

Seat 5: AnimuS ( $97.45 )

Seat 6: larsh ( $118.1 )

Seat 7: KEPA1 ( $33.5 )

Seat 8: Tinusen ( $194 )

Seat 9: BJ1 ( $69.29 )

Seat 10: AcidSpy ( $153.05 )

Elgben posts small blind [$0.5].

v-70 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ac Kd ]

Robbb111 calls [$1].

pop_winner folds.

AnimuS folds.

larsh calls [$1].

KEPA1 calls [$1].

Tinusen raises [$6].

AcidSpy folds.

Elgben folds.

v-70 folds.

Robbb111 calls [$5].

larsh folds.

KEPA1 folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 9h, As ]

Robbb111 checks.

Tinusen bets [$10].

Robbb111 calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Robbb111 checks.

Tinusen bets [$10]. skulle bettat mycket mer här iom att jag satt mitt 2-par men fundersam ifall han hade fått sin färg

Robbb111 calls [$10].

** Dealing River ** [ Td ]

Robbb111 checks.

Tinusen checks.

Robbb111 shows [ 8c, Qc ] a straight, ten to ace.

Robbb111 wins $54.15 from the main pot with a straight, ten to ace.

men däremot är man beredd o syna 10 kr för en hålstege så är man beredd o lägga ut mycket mera, han ser bara sin stegchans o chans till en pott sen att outsen inte är de bästa för hans del.

åsikter om händerna?? ja jag vet mer bett på turn bettar för lite där jämfört med potten

Länk till kommentar

gör som jag annars älskar lost men jag kör fuling med hjälp av mitt underbara bredband :-) så snart väntar 3 nya härliga avsnitt får bli imorgon på dagen. plus imorgon blir det ingen poker kl 20 för då är det ju eurovision, heja israel- push the bottom *lol* nja men island kanske

Länk till kommentar

ett annat exempel att folk inte tvekar med o syna stora potter med skit

***** Hand History for Game 316529207 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 8, 07:29:20 ET 2007

Table Adam 17 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: SwedeVikng ( $198.2 )

Seat 2: Hallon2 ( $23.75 )

Seat 3: Pilan ( $31.55 )

Seat 4: __TITAN__ ( $20 )

Seat 5: mangan vf ( $224.05 )

Seat 6: Fiero ( $20 )

Seat 7: biggan69 ( $44.35 )

Seat 8: Tinusen ( $188.7 )

Seat 9: m12 ( $198.31 )

Seat 10: kini ( $130.65 )

Fiero posts small blind [$0.5].

biggan69 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Kd As ]

Tinusen raises [$5].

m12 folds.

kini calls [$5].

SwedeVikng folds.

Hallon2 folds.

Pilan folds.

__TITAN__ folds.

mangan vf folds.

Fiero folds.

biggan69 folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, Ah, 8s ]

Tinusen bets [$8]. pott 11,50

kini calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 5d ] pott 27,5

Tinusen bets [$17].

kini calls [$17].

** Dealing River ** [ 3s ]

Tinusen bets [$17]. kanske skulle bettat mer här men blev samma summa ändå för är relativt säker att jag har bästa handen känslan säger det iaf o jag vill ha syn. kini calls [$17].

Tinusen shows [ Kd, As ] a pair of aces.

Tinusen wins $93.1 from the main pot with a pair of aces.

Länk till kommentar

Du ser det Carlsberg, om du satt t ex 10000 som beloppsgräns i månaden så står där kanske 11 852 kr där just nu. Då betyder det att du spelat in 1 852 kr i månaden! Det är inte så viktigt men det är mitt sätt att hålla koll på timlön när jag inte har PT.

min timlön denna månad har ökats jämfört med förra månaden, vi får väl se med min tur sjunker väl den hihi. vi får se blir nya tag ikväll då jag känner mig piggare än vad jag var imorse, blev en tupplur för mig o dottern man får passa på medans hon sussar.

jag vet inte ni där ute vad tycker ni man ska ha för timlön för att räkna sig som riktigt bra.

själv bryr jag mig inte så där om timlönen menar ibland kan man ju sitta 100 år o vänta på kort medans vissa dagar så dimper korten ner hela tiden. menar går jag bra med plus är jag nöjd med det

Länk till kommentar

hmm måste lätta mitt hjärta lite, vilken busunge jag har, nu har jag fått ägna 30 min åt att putta bort min dotter från gardinerna eftersom hon rullar dit med sin gåstol o ska dra ner dem hela tiden vilket är jätteroligt, likadant när man försöker vara allvarlig o tala till henne att så får du inte göra, aja baja! då skrattar hon bara, hmph ingen respekt för sin mor bara trotsar henne o gör saker som är skitkul o vet att mamma kommer på stört o jagar henne med gardinen. ja underbara varelse är det iaf.

det var dagens tanke dock inget med poker o göra men däremot om det jag älskar mest i hela världen

Länk till kommentar

ni andra som har pt. av alla era händer vad har ni för snitt med AA, KK, QQ hur många procent av ggr;na vinner ni med dem

av 49 464 händer har jag fått

AA 225 ggr vunnit 83,11 %

KK 205 ggr 72,68%

o sen till hathanden

QQ 66,18%

vet inte om de är bra siffror men jag är ju vinnande på de iaf o förlorar inte på dem

kan ta ett ex när jag förlorade

***** Hand History for Game 292687595 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, Apr 11, 17:34:10 ET 2007

Table Adam 30 (Real Money)

Seat 7 is the button

Seat 1: Tinusen ( $212.3 )

Seat 2: Jonte ( $69.59 )

Seat 3: UncleRico ( $210.5 )

Seat 4: Isacellen ( $96.95 )

Seat 5: Torinho ( $198.5 )

Seat 6: frappe ( $140.88 )

Seat 7: Mr_Bluff ( $200 )

Seat 8: Fatlip ( $238.79 )

Seat 9: gerulatis ( $308.2 )

Seat 10: Yxel ( $221.7 )

Fatlip posts small blind [$0.5].

gerulatis posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ah Ac ]

Yxel folds.

Tinusen raises [$8].

Jonte is all-In.

UncleRico folds.

Isacellen folds.

Torinho folds.

Fatlip folds.

gerulatis folds.

Tinusen calls [$61.59]. ingen tvekan o syna hans all in

** Dealing Flop ** [ Qc, Ts, 5s ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 2s ]

Tinusen shows [ Ah, Ac ] a pair of aces.

Jonte shows [ 7s, As ] a flush, ace high.

Jonte wins $137.18 from the main pot with a flush, ace high.

Game#292688473 starts.

#Game No : 292688473

min vanliga tur o han får in färgen sen om jag tycker A7 s är värt o gå all in på är en annan femma. fast denna var i början av april

Länk till kommentar

Ett privatbord för SNG 20 kr 21.00 måste väl gå att fixa. Inte en aning om hur, men har ju sett att det finns privata bord! Borde väl räcka med 5 platser, Tina, Acid, Tzu och Vitas Gerulatis, +ngn jag glömt!

/Patfor

oki alla som vill spela är väl dessa ngn glömd???? hojta till isåfall

Tina

acid

carlsberg

gerulatis

sun

är det bara vi??vi får väl vara där prick kl 20.59 o sen bestämmer vi ett bord o så klickar vi alla samtigt hihi fast tror säkrast att alla ska få plats är om vi tar ett 10-bord förloraren får stå med skammen o vinnaren med hedern o alla vet väl vem det bli givetvis jag *lol* ska nog inte yttra mig för ryker väl först

eller gör vi så här kl 21 går vi dit, jag sätter mig på ett bord först typ sill, brukar finnas 2 st sill 10 bord o sen sätter ni er där eller om vi gör att ngn annan sätter sig först fast om vi bara är 5 då kanske det är roligare o köra 5-bord vad tycker ni????

Länk till kommentar

oki alla som vill spela skriv upp här

Tina

acid

carlsberg

gerulatis

sun

är det bara vi??vi får väl vara där prick kl 20.59 o sen bestämmer vi ett bord o så klickar vi alla samtigt hihi

Glöm det! Staten vi har att göra med... 2 dagars bokning i förväg och minimiinsats 100+10kr! Beställes via http://www.svenskaspel.se

/Patfor

Länk till kommentar

Turneringar har jag slutat spela sen jag fick lillan. Hon kan ju vakna när som helst och behöver mig då omedelbart. CG kan man alltid lämna medan turre, ja då är hela inköpet borta. Hon vaknar till väldigt ofta fortfarande. Men om ni ordnar en privat turre ikväll, efter 20.30 blir bra, fast inte försent (;) )så kan jag nog tänka mig att vara med. I värsta fall får ni blinda ut mig... :mrgreen:

gerulatis, hittade inte spelbelopp per månad... :?

tycker din dotter är olydig o vaknar hela tiden, näe skärpning får du säga till henne då hon är 6 månader o börjar bli stor tjej *skämt*

näe skojar bara min dotter var likadan när hon var 5 månader, vaknade minst 9 ggr på natten o ville snutta på mitt bröst till slut pallade jag inte mer o beslöt mig för att sluta amma helt o testade napp istället, sen den natten sov hon mycket bättre, vaknar kanske 1 gång i veckan nu o då får jag stoppa in tutten, min dotter var bara väldigt tuttig på natten medans hennes mamma var helt slut. var lite anti mot tutte först men märkte stor skillnad på min dotter, nu får hon napp när hon ska sova eller om vi åker bil långt o börjar bli grinig. annars är det nappfritt, avvänjningen kan jag ta senare huvudsaken är att min dotter mår bra. inatt vakande hon däremot kl 03 o ville ha välling men drabbade inte mig då det var sambons tur o fixa vällingen, sen så ligger hon o äter där själv sörplar i sig hela flaskan i turbofart o blir illtjurig när det är slut hihi innan hatade hon flaskan nu älskar hon den

o sen det du gått plus eller minus om man nu gör det det hittar du på en flik som heter spelgränser där du kan ställa in tid, summa per månad m.m den finns på raden där lobbyn, profil, instälnningar etc men längst till höger.

spelar aldrig din man eller sambo vad det nu är poker???

Länk till kommentar

Glöm det! Staten vi har att göra med... 2 dagars bokning i förväg och minimiinsats 100+10kr! Beställes via http://www.svenskaspel.se

/Patfor

men går ju ändå o spela om vi alla är där samma tid anmäler oss till sill 10 bord

de är fula gör det så dyrt som möjligt för ett gäng som vill spela poker plus att de tar 10 kr i egen ficka dvs 100 kr för 10 pers, inte konstigt de tjänar pengar

Länk till kommentar

Då är det inget privatbord tycker jag utan vi tar vad det finns. Finns det 5-bord eller så tar vi ett 10-bord med lite sparringspartners.

Tinusen, AA o KK är riktigt bra. Kan inte räkna med att vinna varje gång även om det smärtar att det inte gör det.

QQ, du måste göra något fel där, överaggro eller är du försiktig med A o K på brädan? Man borde väl ha 40-50 % där? Det är ju jättebra att kolla upp sina händer!!

Om man har 50 kr i timmen och spelar 5 bord borde det vara motsvarande 10PTBB. Man spelar ju ungefär 50 händer varje timme. 15 PTBB ger 75 kr i timmen osv. Förra månaden hade jag kanske 10PTBB då och nu är det inte många denna månaden men jag vände trenden igår så nu är jag på gång!

Vad har du på mig Tina, då vi måste spelat en del händer ihop?

Länk till kommentar

Då är det inget privatbord tycker jag utan vi tar vad det finns. Finns det 5-bord eller så tar vi ett 10-bord med lite sparringspartners.

Tinusen, AA o KK är riktigt bra. Kan inte räkna med att vinna varje gång även om det smärtar att det inte gör det.

QQ, du måste göra något fel där, överaggro eller är du försiktig med A o K på brädan? Man borde väl ha 40-50 % där? Det är ju jättebra att kolla upp sina händer!!

Om man har 50 kr i timmen och spelar 5 bord borde det vara motsvarande 10PTBB. Man spelar ju ungefär 50 händer varje timme. 15 PTBB ger 75 kr i timmen osv. Förra månaden hade jag kanske 10PTBB då och nu är det inte många denna månaden men jag vände trenden igår så nu är jag på gång!

Vad har du på mig Tina, då vi måste spelat en del händer ihop?

hmm har ju 66% ngt med QQ så så jättedåligt är det väl inte eftersom ligger över 50% där vet inte om du läste fel med QQ eftersom du skrev att man ska ligga på 40-50 % ligger ju över det snittet dvs 6 av 10 ggr vinner jag handen vilket gör mig till vinnande ekonomiskt på den handen

sen hatar jag den ahnden för alltid när man får den så sitter ngn med bättre, är inte överdrivet aggro på den handen eftersom jag hatar den men spelar den som alla andra händer dock tänker till en extra gång då det är överkort

så här skrev jag om mina händer

AA 225 ggr vunnit 83,11 %

KK 205 ggr 72,68%

o sen till hathanden

QQ 66,18% haft den 207 ggr

när man väl får QQ så dyker det alltid upp överkort oftast både k o A o med stor sannolikhet har ngn A eller K, kan köra bett för att kolla mig fram, får man med sig ngn är man troligtvis slagen o har då inte jättemånga outs till en bättre hand

av 2991 händer har du 14,11ptbb

men vet ej hur många händer man ska spela förrens man ser ett stående resultat 20 000 kanske eller rent av 100 000

Länk till kommentar

Oki ni som vill spela turre ikväll kl 21

då sätter jag mig vid ett sill bord dvs ett 10 bord, ingen blixt turbo allt vad det heter utan vanlig sill, så håll koll på sill helt enkelt

så kl 21 jädrans vad stryk ni ska få 8-) eller hmm kanske jag som får stryk men kul ska det bli iaf.

Länk till kommentar

Tant kan ju alltid försöka :P

Själv fick jag tilt men fick betalt igår. Blivit utdragen i en timme, hand på hand, sen får jag AA, en kille raisar upp till 2, jag slår om till 15, får 2 calls. River QJ5o, jag raisar, får omraise, får sneryck och trycker in allt. Han callar (med 200), visar JJ, "Helvete" säger jag, och rivrar esset :D

Länk till kommentar

då sätter jag mig vid ett sill bord dvs ett 10 bord, ingen blixt turbo allt vad det heter utan vanlig sill, så håll koll på sill helt enkelt

så kl 21 jädrans vad stryk ni ska få 8-) eller hmm kanske jag som får stryk men kul ska det bli iaf.

I´ll be there....

/Patfor alias Acidspy

Länk till kommentar

Tant kan ju alltid försöka :P

Själv fick jag tilt men fick betalt igår. Blivit utdragen i en timme, hand på hand, sen får jag AA, en kille raisar upp till 2, jag slår om till 15, får 2 calls. River QJ5o, jag raisar, får omraise, får sneryck och trycker in allt. Han callar (med 200), visar JJ, "Helvete" säger jag, och rivrar esset :D

visst lilla barnrumpan :-D

ja du hur förklarar man rivern, det är ngt du hatar ibland o älskar ibland. så många ggr den räddat en men desto fler ggr har den ställt till det, var ju utdragen flera ggr igår o tappade till slut tålamodet o slutade spela var ju skittråkigt då mitt självförtroende var på botten. hihi lite crazy o gå all in när du märker han reraisar dig :) men tur iaf med rivern, han var nog skapligt förbannad som loosade där

Länk till kommentar

Jag joinar sen om jag hinner sillborden brukar ju fyllas ganska FORT.

Efter att jag slagit ut SunTzu i första handen så kvittar det om jag åker ut direkt sen. 8-)

Länk till kommentar