Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Jag undrar om det funkar med att komma mycket mer över 15PTBB om man spelar på dagarna. De stora potterna och pengarna finns sena kvällar och nätter, helger mm. Det är då man kan dra in säkert 25-30PTBB. Men det passar kanske inte en småbarnsmamma. Jag tycker du ska vara jättenöjd med ditt resultat. Man märker på dagarna håller ju folk mera i sina pengar medan slaskandet ökar på sena kvällar.

På mornarna/förmiddag finns det ofta bord med flop% över 50% och snittpotter på över 30BB på 0,5/1-nivån. Iofs bara ett fåtal, men matchar absolut kvälls/nattborden. Tråkiga är när något av dessa borden minskar i action finns det inte mer att välja på, finns fler bord på kvällen då oftast 10ggr mer spelare är ute. På 1/2 och 2,5/5 pratar vi bara ett fåtal fullringsbord.

Tina kanske inte har mer tur än någon annan, utan det handlar om att spela rätt händer vid rätt tillfälle mot rätt spelare på rätt sätt, blir ofta automatiskt bra då. Något som hon verkar vara bra på.

Tina; mina BB/h per bord i maj är 13, men bara på 15h spelade.

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej det var inte mycket som fungerade igår. Sprang in i dessa allinhänder och 440 kr back på dem. Sedan sprang jag in i ett antal medelpotter mot trissar, tvåpar, färg på river etc. Visst vann några potter också men 260 kr back. Man får ta det när det blev så fel i många potter. Maj har inte gått så bra, mycket blygsam vinst men april vann jag ju 7tkr. I och för sig har jag faktiskt inte spelat så mycket i maj men man vill ju ändå dra in några tusen i månaden.

Det finns lite förklaringar till det dåliga resultatet och det var lite alkoholpoker, för långa pass o tappat koncentrationen, alltså spelat när jag varit svintrött och då går det inte bra och samtidigt snegla på TV;en, loosade 200kr på B-borden med korttorka etc. Sedan kan man bara inte skylla ifrån sig. Jag tror jag måste gå tillbaka till min tålamodspoker, läsa fiskarna bättre som jag gjorde i april. Jag har nog blivit påverkad härifrån och kännt press att vinna fort och snabbt, dra in som Kungen. Jag måste nog helt enkelt hålla mig till det spelet som fungerade förut.

Tinusen, du är nog en av dem som vinner mest. Vem vinner mera som samtidigt spelar mycket. Jo Kungen då men övrigt vem är där som vinner mycket. Yxel, UncleRico o Yxhugg vinner också en del men det är nog som du gör ungefär. Vilka är där mer som är vinnande??

Kungen är ju också tight och avvaktande, men när han går in så vinner han ofta stora potter. Han är nog bättre på att läsa fiskarna och betta hårdare när han väl har något. Jag tror man kan utvecklas att se ungefär hur de andra spelarna spelar och få en bättre read. Att iakta mer tror jag kan hjälpa så när man spelar potter mot dem så vet man lite mer vad man har dem. Kungen har varit så länge så han är van och känner säkert igen fiskarnas beteende.

Du verkar också kunna sitta långa pass utan att tappa koncentrationen och spela stabilt, det är nog din största styrka.

det är surt när man har såna dagar, men tror det bästa är när du märker att du börjar förlora flera stora potter o bara vinner små. detär o sluta spela en stund tänka på annat. brukarfunka bra förmig, när jag märker att jag spelat riktigt ill såblir det tv,n en stund för då tycker jag inte pokern är kul plus att man kanske är 200 kr fattigare. tror man kommer in i tankesätt att nu måste jag vinna tillbaks nu ska vi spela dessa korten ggressivt o så loosar du igen o aksnke inte kan släppa en hand som ser fin ut men som i själva verket inte är så fin.

jo jag är duktig på att behåla min koncentration, kan sitta i 1 timme o folda o kanske ta gn enstaka kort, då häckar jag här o surfar runt lite annars blir det koncentration så det inte blir ngt mistag, här ska inte förloras 200 kr :)

utan gäller o ha tålamod när det kommer dåliga kort o inte frestas o gå med på dem, ja tex JQ ser ju jättefina ut tidig position men är de värda o gå med på 8 kr höjning?? säger ju inte hur jag spelar dem det får ni lista ut själva men position är ju jätteviktigt.

hihi har kommit på att de flesta kort jag får på lilla mörken är 2,4 ständigt de korten, rätt komiskt nästan mina favviskort ju. men hade nog inte lönat sig o gå med på dem jämt. brukar sätta fin hålstege med dem.

jag tror nackdelen är att du har kommit in i tänkande att du ska dra in lika mycket pengar som kungen, koncentrera dig istället på ditt eget spel då du är nöjd med 7000 vilket är fina pengar. menar kungens summor det är inte många som klarar av dem om ens bara han på våran nivå. Vet att han drar in mycket det ser man eftersom han alltid har mycket pengar i sina stackar.

vet inte om jag är en av de som vinner mest på mikronivån men jag vet att jag vinner mycket samtidigt som det är ett av mina största intressen. om pokern börjar kännas som ett tvång då är det inte kul längre. Plus när det börjar drabba negativt i familjen då är det dags o minska ner. Nu har jag ju tur o ha pokerintresserande sambo vilket gör det enklare o spela de mängder vi gör.

tror visst det finns pengar o tjäna på e.m tror det finns pengar o tjäna dygnet runt om du får nöthänder o spelar korten rätt. spelade 1 session imorse o det gick super, märker att jag tjänar mer genom att betta 75% av potten då folk tror man bluffar o får därmed syn.

hmm nattspel på pokern skulle nog inte funka bra, sitter uppe till 00 redan, kände imorse att det var lite segt o stiga upp så blev en härligt lång e.m tupplur på 2 h med dottern, hon vaknade före mig o rykte lite i håret så vi skulle gå upp.

finns många som jag vet tjänar pengar på denna nivån, men för många o rblla upp nu, måste kolla igenom lite på pt först

Länk till kommentar

Haha Sun, du är ju inte så känd men du har gått fram som en ångvält på sista tiden. Jag vet du vinner mycket. Anledningen till att jag skrev att Tinusen skrev att hon borde vinna mera men jag tror att inte många gör det och därför jämförde jag med de som inte skriver här. Det är ju Kungen då men i övrigt tror jag inte fler utan många av de bästa ligger nog där runt 10-12PTBB.

Men vissa som Yxel, Yxhugg, UncleRico är ju där alltid som fantomer när som helst på dygnet. Vilka är där mer som ni ser ofta som är vinnande. Har ni koll på det???

Länk till kommentar

På mornarna/förmiddag finns det ofta bord med flop% över 50% och snittpotter på över 30BB på 0,5/1-nivån. Iofs bara ett fåtal, men matchar absolut kvälls/nattborden. Tråkiga är när något av dessa borden minskar i action finns det inte mer att välja på, finns fler bord på kvällen då oftast 10ggr mer spelare är ute. På 1/2 och 2,5/5 pratar vi bara ett fåtal fullringsbord.

Tina kanske inte har mer tur än någon annan, utan det handlar om att spela rätt händer vid rätt tillfälle mot rätt spelare på rätt sätt, blir ofta automatiskt bra då. Något som hon verkar vara bra på.

Tina; mina BB/h per bord i maj är 13, men bara på 15h spelade.

/Patfor

hihi snart är jag ikapp ;) näe men det är bra, har inte spelat så mycket med dig men du verkar inte göra så många tabbar iaf, har ju lite mer tid än dig o spela poker på kvällarna iom att min gubbe jobbar så jag klagar inte. innan jag började spela poker hade jag jättetråkigt på kvällarna o kände mig ensam, så pokern har blivit min tröst *lol* näe skämt o sido super o ha den då den får mig sysselsatt o jag lär mig saker hela tiden.

jag håller med där på mornarna finns mycket firrar då o en del standarspelare, menar jag lyckades få en pott på nästan 300 kr på min nötfärg pga att jag spelade den helt rätt o fick honom o syna min mothöjning eftersom jag förvillat honom med mitt spelande.

Länk till kommentar

Haha Sun, du är ju inte så känd men du har gått fram som en ångvält på sista tiden. Jag vet du vinner mycket. Anledningen till att jag skrev att Tinusen skrev att hon borde vinna mera men jag tror att inte många gör det och därför jämförde jag med de som inte skriver här. Det är ju Kungen då men i övrigt tror jag inte fler utan många av de bästa ligger nog där runt 10-12PTBB.

Men vissa som Yxel, Yxhugg, UncleRico är ju där alltid som fantomer när som helst på dygnet. Vilka är där mer som ni ser ofta som är vinnande. Har ni koll på det???

capslock tror jag vinner en del men han ser jag bara på morgonen.

har inte riktigt fått grepp om honom men vet ungefärligt hur han bettar, geronimo brukar väl oxå vinna tror jag. hmm STONE tillhör väl dem oxå men som sagt var många spelar jag inte har grepp om.

hehe en kvinna blir väl aldrig nöjd med pengar, tror bara det finns möjligheter o kunna vinna mer,

Länk till kommentar

Jag får väl in och spela lite nu! Hoppas det lossnar och bara vara tålmodig!

På ditt bord där vi satt gick det ju ok. Jag hade ju kanske 230kr när jag lämnade det bordet. Det var på två andra bord som det gick åt skogen och det kändes som en magsugare när jag blev tom efter allin. Brukar bara fylla på om jag går under 150 kr.

Den sista handen hade jag svårt att hitta folden. Jag träffar med AK en kung och bettar 7kr men blir återhöjd till 14 kr men följer med. På turn kommer en 8 till och jag synar en 15 kr satsning, han som får fyrtalet bara följer med. På river kommer en K till och då har jag kåken så då känner jag mig säker för åtminstone delning. En bettar ut 40 kr och jag synar lätt men plötsligt går den som varit passiv helt allin och jag synar med 150kr, jag tänker att den ena har väl en kung också och den andra en åtta för mindre kåk. Men den som slog om på rivern visar fyrtal och jag blir helt chockad. Jag har svårt att hitta folden.

Jag får sluta snegla för mycket på hur mycket andra vinner och tänka på mitt eget spel. Jag har ju också haft dagar med vinst på 500-800 så det kommer väl, men ofta sker det bara. Man är på rätt ställe på just rätt tillfälle. Man kan ju inte jaga fram de stora potterna. Ofta är det när man träffar bra och den andra träffat också bra men lite sämre då man kan få in 400-500 kr potter.

Länk till kommentar

Hm, satt inte du med typ 12 kr på ett bord :P? Annars måste jag sett fel på namnet!

...isf blev han nog mycket förvirrad över varför jag satt och skrev till honom hela tiden...

jag tror geru skrev en gång att han har en dubbelgångare på svs som heter gerulaitis ngt eller har jag fel

Länk till kommentar

Hm, satt inte du med typ 12 kr på ett bord :P? Annars måste jag sett fel på namnet!

...isf blev han nog mycket förvirrad över varför jag satt och skrev till honom hela tiden...

haha ahr du inte råkat ut för att du av misstag bara satt in 20 kr o inte upptäckt det förrens du sitter med en fin hand, hände mig i förrgår o givetvis fick jag aa o en som mothöjde o höll på jaja jag fick ju 40 kr då iaf.

Länk till kommentar

Jag får väl in och spela lite nu! Hoppas det lossnar och bara vara tålmodig!

På ditt bord där vi satt gick det ju ok. Jag hade ju kanske 230kr när jag lämnade det bordet. Det var på två andra bord som det gick åt skogen och det kändes som en magsugare när jag blev tom efter allin. Brukar bara fylla på om jag går under 150 kr.

Den sista handen hade jag svårt att hitta folden. Jag träffar med AK en kung och bettar 7kr men blir återhöjd till 14 kr men följer med. På turn kommer en 8 till och jag synar en 15 kr satsning, han som får fyrtalet bara följer med. På river kommer en K till och då har jag kåken så då känner jag mig säker för åtminstone delning. En bettar ut 40 kr och jag synar lätt men plötsligt går den som varit passiv helt allin och jag synar med 150kr, jag tänker att den ena har väl en kung också och den andra en åtta för mindre kåk. Men den som slog om på rivern visar fyrtal och jag blir helt chockad. Jag har svårt att hitta folden.

Jag får sluta snegla för mycket på hur mycket andra vinner och tänka på mitt eget spel. Jag har ju också haft dagar med vinst på 500-800 så det kommer väl, men ofta sker det bara. Man är på rätt ställe på just rätt tillfälle. Man kan ju inte jaga fram de stora potterna. Ofta är det när man träffar bra och den andra träffat också bra men lite sämre då man kan få in 400-500 kr potter.

hehe vem hade haft lätt o hitta folden med den bästa kåken. men vilken drömbräda för han med 4-tal skoja du att jag bara suttit o nutit när jag sett att folk börjat betta o plus att det kom uppenbar kåk. då gäller det bara o ha nerverna i schakt o spela korten rätt vilket han gjorde, sen att du rök dit ja det var ju inte så roligt men vem sjutton räknar med att ngn sitter på 4-tal. Jag hade nog tänkt idiot som höjer all in på kåk när vi ändå får dela på potten *lol bäst är ju oxå när man har kåken o ngn fått in sin färg eller ngt annat. då blir det oftast syn från den killen.

som igår då jag fick en fin pott på färg, var en liten farlig bräda o han höjde som en dåre o höll på, fanns kåkdrag o högre färgdrag men näe du jag litade på min känsla o den stämde, han spelade heltokigt. ja du var ju på det bordet så du vet nog vem jag menar

fick 4-tal en gång o en började betta till slut var vi båda all in, ah fin pott till mig var tanken, o sen visas korten, han satt med FÄRGSTEGE, höll på o smälla av. hur stor är oddsen för att just det ska hända när man själv sitter på den 3;e bästa handen av alla händer. inte en tanke på färgstegen då det var 3 spader, om det varit 4 hade man aknske tänkt till. men som tur var var det i början av mitt spel då jag bara gick in med 75 kr i stacken innan jag hade byggt upp min bankrulle. hehe tänk om det varit nu en riktigt bra dag när man har 500 kr i stacken, ja den hade ju tömts iaf.

Länk till kommentar

Haha, det finns en rolig kille som heter Gerulaitis och jag har ju nicket gerulatis. Plötsligt en dag satt han bredvid mig och jag blev lite chockad. han var hur kul som helst, sade att han var min halvbror och att vi var släkt och de andra på bordet började skratta i chatten. Han var inget bra och spelade med i många potter och väldigt löst. Jag tankar upp när jag går ner till 150 kr.

Länk till kommentar

Ja det var turn-it. Jag märkte att du hade read på honom, brädan var ju parad och du hade bara j-hög flush men bettade ändå starkt! Helt kass och det var ju han som drog ut dig med sjuorna. Han satt ju på nästan 300 kr och Sun tömde honom ner till 50 med en nötflush redan på turn och sedan gick han sedan ner till 0. En sådan spelare är ju rena guldgruvan.

Länk till kommentar

Ofta när det händer på andra siter och om man sitter på fyrtal och en annan slår med t ex hålstege så får man Jackpotbonus och det kan vara ett par tusen dollars i de potterna, så det skulle hänt på annan site så hade du blivit rik. Helt fantastiskt och jag förstår din chock!

Länk till kommentar

Ja det var turn-it. Jag märkte att du hade read på honom, brädan var ju parad och du hade bara j-hög flush men bettade ändå starkt! Helt kass och det var ju han som drog ut dig med sjuorna. Han satt ju på nästan 300 kr och Sun tömde honom ner till 50 med en nötflush redan på turn och sedan gick han sedan ner till 0. En sådan spelare är ju rena guldgruvan.

jo en del är det lätta o spela mot, som igår när jag skrev om en som hade 560 kr, de spelade han bort fort, iofs bettar man 20 kr pre flop gång slutar det bara på ett vis.

Länk till kommentar

Haha, det finns en rolig kille som heter Gerulaitis och jag har ju nicket gerulatis. Plötsligt en dag satt han bredvid mig och jag blev lite chockad. han var hur kul som helst, sade att han var min halvbror och att vi var släkt och de andra på bordet började skratta i chatten. Han var inget bra och spelade med i många potter och väldigt löst. Jag tankar upp när jag går ner till 150 kr.

en del är riktigt roliga. jag fyller på hela tiden, gillar ej när det fattas kr på min stack hehe, men däremot för alltid över 1100 från spelkontot så det finns o fylla på ifall jag skulle förlora ngn pott., blir enkelt o se hur mycket pluss man ligger oxå eller minus, men det händer ju aldrig:mrgreen:

Länk till kommentar

Jo den trion är alltid online, yxhugg o rico har kört 10h+ pass varenda kväll i 10 månader....

Länk till kommentar

Ofta när det händer på andra siter och om man sitter på fyrtal och en annan slår med t ex hålstege så får man Jackpotbonus och det kan vara ett par tusen dollars i de potterna, så det skulle hänt på annan site så hade du blivit rik. Helt fantastiskt och jag förstår din chock!

ja fast där måste man ha typ 10 minst som 4-tal har jag för mig. iaf på unibet

Länk till kommentar

Jo den trion är alltid online, yxhugg o rico har kört 10h+ pass varenda kväll i 10 månader....

jo menar går man plus o tycker det är kul så varför inte, frågan är om jag kommer o spela så här mycket om 10 mån, förmodligen inte då jag återgår till jobbet jobbar natt plus att lilltjejen börjar bli stor då.

Länk till kommentar

jo menar går man plus o tycker det är kul så varför inte, frågan är om jag kommer o spela så här mycket om 10 mån, förmodligen inte då jag återgår till jobbet jobbar natt plus att lilltjejen börjar bli stor då.

Nej med jobb och barn är det nog inte så lätt, men tror att de är studenter. Lätt o spela ihop mer än pengarna från csn isf.

Men de bästa spelarna som grindar 0,5/1 är de som hoppar mellan 0,5/1 o 1/2 beroende på vilken tid på dygnet det är, typ b*****777.

Länk till kommentar

Haha jo, det förklarar saken. Tänkte "Fyfan vilken fisk Geru har blivit plötsligt, är han full igen?" :P

Länk till kommentar

Nej med jobb och barn är det nog inte så lätt, men tror att de är studenter. Lätt o spela ihop mer än pengarna från csn isf.

Men de bästa spelarna som grindar 0,5/1 är de som hoppar mellan 0,5/1 o 1/2 beroende på vilken tid på dygnet det är, typ b*****777.

jo då är det perfekt inkomst om man studera gott o slippa ta studielån. fast ändå jag skulle inte vilja leva på pokern, tänk ngn dag du inte alls känner för o spela men känner att du är tvungen pga att du måste få pengar. o sen vill jag ju ha massvis av pengar o unna mig massa roligt hihi därav så stannar vi kvar på jobbet som ger mig 16 000 efter skatt varje månad plus sambons inkomst pluspokerpengar så lever vi riktigt gott iom att huset bara kostar oss ca 2100 varje månad. och vem vill köra runt med en skruttig bil då betalar jag hellre ett billån

är lite så där mellan valet ifall jag ska ge 1-2 kr en chans men går ju bra på 0,5-1 kr då jag spelat på 1-2 kr så har det gått bra men ryker man på en pott så är det ju riktigt stora summor men samtidigt får du nöthanden så får du ju grym pott istället.

Länk till kommentar