Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

denna kommentaren övertygade mig om att du inte har en aning om vad du pratar om eller hur man spelar poker.

just denna handens skulle du kunnat checka. du har en regnbågsflopp och en väldigt långsökt stegdrags chans, med största sannolikhet har du bäst hand på turn oavsett kort.

på turn kommer du dock va tvungen att beta, då det automatikst kommer ligga en färgdrags chans och kanske en något bättre stegdrags chans.

oki oki :) nästa gång blir det slowspel om det är rainbow och inget stegdrag, gillar bara inte o slowspela :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna kommentaren övertygade mig om att du inte har en aning om vad du pratar om eller hur man spelar poker.

just denna handens skulle du kunnat checka. du har en regnbågsflopp och en väldigt långsökt stegdrags chans, med största sannolikhet har du bäst hand på turn oavsett kort.

på turn kommer du dock va tvungen att beta, då det automatikst kommer ligga en färgdrags chans och kanske en något bättre stegdrags chans.

oki oki :) nästa gång blir det slowspel om det är rainbow och inget stegdrag, gillar bara inte o slowspela :lol:

Länk till kommentar

Manshora, du må vara en duktig spelare och mycket tyder på att du är påläst och duktig men lägsta limiten NL på Sv Spel är du ofta ute och reser och därför blir dina råd som fungerar på andra siter väldigt dåliga. Det var som Aspelin säger att du har ingen aning hur det fungerar där. Herregud du spelar SH och på högre nivåer och att jämföra det med FR o Sv Spel blir väldigt fel.

Så sätt dig ner och spela en kväll 3-4 timmar Sv Spel på vår nivå och se hur det fungerar så. Samtidigt som det vinner du säkert några hundringar och så kanske du får en annan bild hur folk fungerar där. Det är också roligt att spela där så prova gärna på.

Jag förstår ju att om jag spelar t ex NL 50 på annan site och två har limpat före och jag höjer upp med KQ så har jag stor chans att få fold på alla och ta in några dollar. Hade Tinusen höjt upp 8 kr hade hon aldrig fått syn och vunnit 4 kr. Då är det bättre att få spel med sina KQ och vinna mycket mera. Blindarna är som tändstickor men potterna kan bli stora om man träffar och kan få den andra med sig som nu Tinusen fick.

Jag respekterar ditt kunnande och din pokerskicklighet men har du aldrig spelat där så kan man inte förstå hur speciellt det är där. Men spela och det ska vara NL 200 kr så kan vi få mer hjälp av dig för du är snäll och schysst som engagerar dig! Hoppas du spelar där för det skulle vara roligt att få veta vad du tycker om det spelet och kanske ge oss alla råd om hur vi kan spela för att vinna mer pengar!

Länk till kommentar

Din spelstil fungerar för du inte möter konstant motrigg

haha jasså, vad sägs om att ryka 4-tal mot färgstege? du sitter på kåk, en nisse får in bättre kåk på rivern, du sitter på nötkåken, på turn, får han set eller lägre kåk kanske man ska säga :), på rivern 4-tal.

ryker varje dag på utdragningar men gäller ha tålamod, ibland kan jag ha backat 200 kr men vänder bara man har tålamod o helt plötsligt ligger jag pluss igen

Länk till kommentar

Tinusen, 33 hade jag spelat exakt som dig så det var bra!

Färg är mycket lätt att bli utdragen på. Har du damhög färg vill du vinna detta så inte någon som har ess i färgen kan dra ut dig. Samtidigt en färg mot en triss så har ju denna person 10 outs och nästan 25 % vinstchans för river.

Nu menar jag man vet att ngn har höjt med 5 kr och då är det ofta AK AQ etc men synar med 55. På floppen kommer A J 5, någon bettar 5-7 kr, jag slår inte om där eftersom jag kan sätta dem på esset. Ofta slår jag inte om förrän rivern men det är olika. Skulle de ha AA eller JJ så bettar de oftast väldigt mycket eller allin och då kan man fundera om de har träffat set de också. Alltså Tinusen, jag kanske slowplayar lite väl mycket och har sällan åkt dit.

Tinusen jag tycker du är otroligt duktig och du har ju mycket att lära mig. Jag brukar se lite på vinnande spelare hur de bär sig åt som dig, Kungen, Sun, Carlsberg, Yxel, Yxhugg, UncleRico m fl och se varför de vinner. Sedan har ju min märkliga spelstil och jag vet att den är lite speciell men spelar jag bara koncentrerat så vinner jag också pengar men på mitt sätt.

Länk till kommentar

Tinusen, 33 hade jag spelat exakt som dig så det var bra!

Färg är mycket lätt att bli utdragen på. Har du damhög färg vill du vinna detta så inte någon som har ess i färgen kan dra ut dig. Samtidigt en färg mot en triss så har ju denna person 10 outs och nästan 25 % vinstchans för river.

Nu menar jag man vet att ngn har höjt med 5 kr och då är det ofta AK AQ etc men synar med 55. På floppen kommer A J 5, någon bettar 5-7 kr, jag slår inte om där eftersom jag kan sätta dem på esset. Ofta slår jag inte om förrän rivern men det är olika. Skulle de ha AA eller JJ så bettar de oftast väldigt mycket eller allin och då kan man fundera om de har träffat set de också. Alltså Tinusen, jag kanske slowplayar lite väl mycket och har sällan åkt dit.

Tinusen jag tycker du är otroligt duktig och du har ju mycket att lära mig. Jag brukar se lite på vinnande spelare hur de bär sig åt som dig, Kungen, Sun, Carlsberg, Yxel, Yxhugg, UncleRico m fl och se varför de vinner. Sedan har ju min märkliga spelstil och jag vet att den är lite speciell men spelar jag bara koncentrerat så vinner jag också pengar men på mitt sätt.

jag klandrar ingen om hur den spelar menar jag har ingen åsikt om att så ska en idealisk pokerspelare vara, visst firrana kanske man önskar ibland att de inte går med på vissa kort men samtidigt de är ju de som gör spelet roligt o lite action, plus att de är ju e som ger ens sidoinkomst. Visst tar man potter ifrån de bättre spelarna oxå, men de lägger sig oftast när det kommer en höjning för då vet de att man sitter på ngt bra. , sen om man skulle ha aa, kk ja då blir det väl fight då vi som tjänar pengar på spelet oftast är ganska aggressiva.

det är ju därför man ska gå med på familjepotter på en del höjningar för sitter din stege så får du en riktigt fin pott.

sen ja kan man ju se på en del när de sitter på ngt bra det är därför bettningarna är viktiga o inte överbetta brädan inte ge mer pottodds än vad de redan har. iofs på denna nivån bryr väl sig inte folk riktigt om det. Men jag vill lära mig allt inom spelet o känner att jag hela tiden utvecklas till det mer positiva sättet, skulle säkert klara av högre nivå men vill ju inte det.

jag ska väl börja slowspela lite mer på ofarlig bräda om man ryker dit är det väl osis då :) men jag har rykt så många ggr så det är väl där skon klämmer men men ska ta ngn slowspelning ikväll om jag får kort till det.

Länk till kommentar

Manshora, du må vara en duktig spelare och mycket tyder på att du är påläst och duktig men lägsta limiten NL på Sv Spel är du ofta ute och reser och därför blir dina råd som fungerar på andra siter väldigt dåliga. Det var som Aspelin säger att du har ingen aning hur det fungerar där. Herregud du spelar SH och på högre nivåer och att jämföra det med FR o Sv Spel blir väldigt fel.

Så sätt dig ner och spela en kväll 3-4 timmar Sv Spel på vår nivå och se hur det fungerar så. Samtidigt som det vinner du säkert några hundringar och så kanske du får en annan bild hur folk fungerar där. Det är också roligt att spela där så prova gärna på.

Jag förstår ju att om jag spelar t ex NL 50 på annan site och två har limpat före och jag höjer upp med KQ så har jag stor chans att få fold på alla och ta in några dollar. Hade Tinusen höjt upp 8 kr hade hon aldrig fått syn och vunnit 4 kr. Då är det bättre att få spel med sina KQ och vinna mycket mera. Blindarna är som tändstickor men potterna kan bli stora om man träffar och kan få den andra med sig som nu Tinusen fick.

Jag respekterar ditt kunnande och din pokerskicklighet men har du aldrig spelat där så kan man inte förstå hur speciellt det är där. Men spela och det ska vara NL 200 kr så kan vi få mer hjälp av dig för du är snäll och schysst som engagerar dig! Hoppas du spelar där för det skulle vara roligt att få veta vad du tycker om det spelet och kanske ge oss alla råd om hur vi kan spela för att vinna mer pengar!

det du trotts allt inte tycks förstå är att om vi vinner 4kr där så är vi glada. tänkt att du gör detta spelet 100 gånger? och om du trotts allt skulle få syn, så kan du 4/5 gånger ta potten på floppen med ett stort CB. du får med andra ord mycket vinst med små risker.

sen har ju eran ståndpunkt i denna dagboken so far varit att folk INTE foldar på svs.

men om nu fallet faktikst är så att dom foldar på en så stor raise, ja då gör vi den ju ofta eller hur?

du verkar tro att det gäller att få stål, och sen ta betalt. och detta spelet funkar antagligen alldeles utmärkt om man vill gå stadigt plus.

MEN du blir inte en bättre pokerspelare, och som jag fattat det på tina så är det ju det hon vill bli. så, åter igen, mina tipps är inte för denna nivå och sajt, utan för spelet poker i allmänhet

Länk till kommentar

Jesus så tigth du spelade på ett av borden i morse, du var knappt med i en pot. Vad har du flop% i PT?

/Patfor

fick ju inga kort, inte direkt så sugen på o gå med på 7, 5 direkt sen vet jag att jag är tight spelare :) hur hittar jag floppprocent på på pt??

är det vol put in the pot?? o vad bör man ligga procent

Länk till kommentar

det du trotts allt inte tycks förstå är att om vi vinner 4kr där så är vi glada. tänkt att du gör detta spelet 100 gånger? och om du trotts allt skulle få syn, så kan du 4/5 gånger ta potten på floppen med ett stort CB. du får med andra ord mycket vinst med små risker.

sen har ju eran ståndpunkt i denna dagboken so far varit att folk INTE foldar på svs.

men om nu fallet faktikst är så att dom foldar på en så stor raise, ja då gör vi den ju ofta eller hur?

du verkar tro att det gäller att få stål, och sen ta betalt. och detta spelet funkar antagligen alldeles utmärkt om man vill gå stadigt plus.

MEN du blir inte en bättre pokerspelare, och som jag fattat det på tina så är det ju det hon vill bli. så, åter igen, mina tipps är inte för denna nivå och sajt, utan för spelet poker i allmänhet

jag är tacksam för tips kanske inte kommer köra allt fullt upp men har fått mer begrepp om bettningar, pottodds etc etc. men ja mycket kvar o lära mig ännu

Länk till kommentar

fick ju inga kort, inte direkt så sugen på o gå med på 7, 5 direkt sen vet jag att jag är tight spelare :) hur hittar jag floppprocent på på pt??

är det vol put in the pot?? o vad bör man ligga procent

nej vol put in the pot är just hur villig du är att lägga pengar i potten. det är en uträkning av en del saker. dock visar det ganska bra hur tajt man är, 10-15%= supertajt, 25-30%=klassiska TAG statts, 45- %= fisk

Länk till kommentar

nej vol put in the pot är just hur villig du är att lägga pengar i potten. det är en uträkning av en del saker. dock visar det ganska bra hur tajt man är, 10-15%= supertajt, 25-30%=klassiska TAG statts, 45- %= fisk

iaf på det där vol in the pot av ca 46500 händer har jag 24,39 så jag antar att jag inte är så tight som acidspy trodde :-)

vad har du då???

Länk till kommentar

man kanske ska ändra åsikt om Q:erna

***** Hand History for Game 315965773 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 7, 17:12:19 ET 2007

Table Adam Turbo 12 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Jonhash ( $94.7 )

Seat 2: Tinusen ( $200 )

Seat 3: entrechat ( $26.45 )

Seat 4: [Hajen] ( $82 )

Seat 5: nilsson750 ( $50 )

Seat 6: browndwarf ( $81.49 )

Seat 7: pontare001 ( $152.3 )

Seat 8: boggie ( $68 )

Seat 9: chrille666 ( $51.1 )

Seat 10: Kaisa ( $30 )

pontare001 posts small blind [$0.5].

boggie posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qc Qs ]

chrille666 calls [$1].

Kaisa calls [$1].

Jonhash folds.

Tinusen raises [$5].

entrechat folds.

[Hajen] folds.

nilsson750 folds.

browndwarf folds.

pontare001 folds.

boggie calls [$4].

chrille666 folds.

Kaisa folds.

** Dealing Flop ** [ 6h, Qd, Qh ]

boggie bets [$7].

Tinusen calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

boggie bets [$6].

Tinusen calls [$6].

** Dealing River ** [ 2d ]

boggie bets [$8].

Tinusen raises [$32].

boggie calls [$24].

Tinusen shows [ Qc, Qs ] four of a kind, queens.

Tinusen wins $99.95 from the main pot with four of a kind, queens.

Länk till kommentar

Vissa har tur ser jag :D

hehe ibland så ska visa en hand med mindre tur

när jag väl bestämmer mig för att slowspela lite

***** Hand History for Game 316114100 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 7, 19:11:44 ET 2007

Table Adam Turbo 14 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: NilleC ( $201.6 )

Seat 2: jean16 ( $138.15 )

Seat 3: Tinusen ( $194 )

Seat 4: C.A ( $115.09 )

Seat 5: Baresi ( $81.65 )

Seat 6: turn-it ( $139.65 )

Seat 7: tornis ( $38 )

Seat 8: amik ( $152.85 )

Seat 9: gerulatis ( $154.5 )

Seat 10: norius ( $42 )

Baresi posts small blind [$0.5].

turn-it posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ah Th ]

tornis folds.

amik calls [$1].

gerulatis folds.

norius folds.

NilleC folds.

jean16 calls [$1].

Tinusen calls [$1].

C.A folds.

Baresi calls [$0.5].

turn-it checks.

** Dealing Flop ** [ 3h, 7h, Kh ]

Baresi checks.

turn-it checks.

amik checks.

jean16 checks.

Tinusen bets [$1].

Baresi raises [$2].

turn-it calls [$2].

amik folds.

jean16 raises [$3].

Tinusen calls [$2].

Baresi calls [$1].

turn-it calls [$1].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

Baresi checks.

turn-it checks.

jean16 bets [$9].

Tinusen raises [$18].

Baresi calls [$18].

turn-it calls [$18].

jean16 raises [$18].

Tinusen calls [$9].

Baresi calls [$9].

turn-it calls [$9].

** Dealing River ** [ 3d ]

Baresi checks.

turn-it checks.

jean16 bets [$23].

Tinusen folds.

Baresi calls [$23].

turn-it is all-In.

jean16 folds.

Baresi is all-In.

turn-it shows [ 7d, Qs ] a full house, sevens full of threes.

Baresi shows [ Kd, 4s ] two pairs, kings and sevens.

turn-it wins $58 from side pot#1 with a full house, sevens full of threes.

turn-it wins $243.1 from the main pot with a full house, sevens full of threes.

var ett rätt rätt lätt beslut o folda

Länk till kommentar

KQ är en ganska bra hand (om den är suited så är den en mycket bra hand), det är att du sitter på BB som gör läget något sämre.

men, nu är det trotts allt väldigt mycket limpare, vilket sänker kraven på handen för att kunna raisa. du vill alltid försöka plocka upp så kallad dead money. dvs folk som limpar och foldar på en raise.

om du hadde höjt till 8 här hadde dom flesta foldat, och ditt CB på flopp hadde blivit så stort att FI måste träffat stålet för att syna. vilket betyder att du dom flesta gångerna kommer plocka hem potten på flopp.

Hur mycket skulle du ha höjt med i just den positionen och just den handen? Och vad skulle du ha gjort om du inte träffat nåt på floppen? Positionen är ju urjobbig. Säg att du får två syner efter dig och missar floppen totalt.

Länk till kommentar

slå denna handen :)

***** Hand History for Game 316217595 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 7, 20:14:42 ET 2007

Table Adam Turbo 16 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: hacke16 ( $99.05 )

Seat 2: skbamse ( $148 )

Seat 3: Irony ( $127.31 )

Seat 4: SeKes ( $231.29 )

Seat 5: Weasley ( $57.14 )

Seat 6: Tinusen ( $221 )

Seat 7: Peter555 ( $186.4 )

Seat 8: bjs.robota ( $15 )

Seat 9: Finnen666 ( $285.45 )

Seat 10: Pakan9 ( $97.95 )

Weasley posts small blind [$0.5].

Tinusen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Kc Tc ]

Peter555 folds.

bjs.robota calls [$1].

Finnen666 calls [$1].

Pakan9 calls [$1].

hacke16 folds.

skbamse calls [$1].

Irony folds.

SeKes calls [$1].

Weasley calls [$0.5].

Tinusen checks.

** Dealing Flop ** [ Qc, 6h, Ac ]

Weasley checks.

Tinusen bets [$4].

bjs.robota calls [$4].

Finnen666 folds.

Pakan9 raises [$8].

skbamse folds.

SeKes calls [$8].

Weasley folds.

Tinusen calls [$4].

bjs.robota calls [$4].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Tinusen checks.

bjs.robota checks.

Pakan9 checks.

SeKes bets [$18].

Tinusen calls [$18].

bjs.robota is all-In.

Pakan9 calls [$18].

** Dealing River ** [ Ts ]

Tinusen bets [$6].

Pakan9 folds.

SeKes calls [$6].

Tinusen shows [ Kc, Tc ] Royal Flush.

bjs.robota shows [ Jh, Ah ] two pairs, aces and jacks.

Tinusen wins $46.62 from side pot#1 with Royal Flush.

Tinusen wins $61.62 from the main pot with Royal Flush.

men i efterhand känns det som om jag spelade handen fel på rivern skulle höjt mer eller inte alls men var rädd att det inte skulle komma höjning

såg bara min fina royal o tänkte inte på potten ångrar mig grymt nu

Länk till kommentar