Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Såg det där... Fattar inte hur han övertaget kan syna den floppen. Han är ju slagen av både ak och aj... tyckte det var dåligt spel a han...

hant rodde väl han kunde bluffa bort mig, näe dumsyn av honom eftersom han inte kunde släppa sitt A som desutom inte hade bästa kickern. Bara bra att det finns såna när ens set sitter då blir det bra med betalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han spelar aggressivt och bra fram till att du slår om flopbettet. Där ska han släppa. Väldigt klumpig bluff i alla fall iom att du re-raisar rätt hårt så är det knappast troligt att du kommer släppa den handen då du visar rätt mycket styrka.

Var lite rädd att han satt på AA först men näe här släpper vi inte mitt fina lilla set

Näe han spelade helt rätt fram till min mothöjning, men fattar inte att det ska vara så svårt o släppa sitt A, hade tex AK innan, spelade handen aggressivt, på turn får jag en fet mothöjning han fick nog in 2-par, set eller bara ren o skär bluff men utforskade inte vidare på det ämnet.

tjihoo snart komme rmin underbara sambo med lite go kinamat,

Länk till kommentar

Var lite rädd att han satt på AA först men näe här släpper vi inte mitt fina lilla set

Näe han spelade helt rätt fram till min mothöjning, men fattar inte att det ska vara så svårt o släppa sitt A, hade tex AK innan, spelade handen aggressivt, på turn får jag en fet mothöjning han fick nog in 2-par, set eller bara ren o skär bluff men utforskade inte vidare på det ämnet.

tjihoo snart komme rmin underbara sambo med lite go kinamat,

Det är där skillnaden ligger mellan oss och de som kör riktigt vass power poker. De kan spela TPTK lika hårt som ett set. T.ex. säg att du skulle ha spelat AK lika hårt i den handen som JJ.

Spelade en hand nyss med en vass typ där flera fiskar var inblandade. så småningom var ena fisken all-in. Jag träffade inte det jag skulle träffa och han luktade till sig detta. Pang så satt ett saftigt riverbet. Aldrig att jag synar det, tänkte jag. Och visst var det en ren och skär bluff iom att han var tvungen att visa sin hand då en fi var all-in. Först fattade jag inte vitsen med att bluffa i en pott där huvudpotten tillfaller en annan spelare. Men skillnaden mellan oss blev att jag gick minus 15 på den handen, medan han gick plus några kronor då han fick en ok sidopott... Jag förstår idéen bakom och kan bara hoppas att en sån känsla för spelet kan utvecklas hos mig också till slut...

Länk till kommentar

Det är där skillnaden ligger mellan oss och de som kör riktigt vass power poker. De kan spela TPTK lika hårt som ett set. T.ex. säg att du skulle ha spelat AK lika hårt i den handen som JJ.

Spelade en hand nyss med en vass typ där flera fiskar var inblandade. så småningom var ena fisken all-in. Jag träffade inte det jag skulle träffa och han luktade till sig detta. Pang så satt ett saftigt riverbet. Aldrig att jag synar det, tänkte jag. Och visst var det en ren och skär bluff iom att han var tvungen att visa sin hand då en fi var all-in. Först fattade jag inte vitsen med att bluffa i en pott där huvudpotten tillfaller en annan spelare. Men skillnaden mellan oss blev att jag gick minus 15 på den handen, medan han gick plus några kronor då han fick en ok sidopott... Jag förstår idéen bakom och kan bara hoppas att en sån känsla för spelet kan utvecklas hos mig också till slut...

jo men jag bettar AK hårt oxå, men det är ju lättare o spela set o 2-par o sådant, brukar ibland sluta med att firren får in sitt 2-par på rivern.

killen som bettade bort dig där gjorde ju rätt, då han fick sidopotten, kan oxå dra till med såna bettningar ibland så man inte gör en total förlust affär

var mumsigt med kinamat men åt alldeles för mycket o mår illa nu pga det

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 315132519 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, May 6, 17:41:42 ET 2007

Table Adam 21 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: vazo9 ( $93.76 )

Seat 2: jankj59 ( $84.75 )

Seat 3: Barbapappa ( $42.75 )

Seat 4: Seffle ( $37 )

Seat 5: delona ( $172.6 )

Seat 6: Tinusen ( $240.95 )

Seat 7: legrand ( $77.65 )

Seat 8: Bazil ( $90 )

Seat 9: acedius ( $188.05 )

Seat 10: anlo ( $165.9 )

Seffle posts small blind [$0.5].

delona posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ac Ad ]

Tinusen raises [$5].

legrand folds.

Bazil folds.

acedius folds.

anlo folds.

vazo9 folds.

Barbapappa folds.

Seffle folds.

delona calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 3c, 9s, Th ]

delona checks.

Tinusen bets [$9].

delona calls [$9].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

delona checks.

Tinusen bets [$20].

delona calls [$20].

** Dealing River ** [ 6d ]

delona checks.

Tinusen checks.

delona shows [ 6h, 3h ] two pairs, sixes and threes.

delona wins $66.8 from the main pot with two pairs, sixes and threes.

fick en känsla på rivern att han satt på bättre hand än mig därav bara check

spelade jag handen rätt annars tycker ni?? Ja jag vet att ni tycker man ska betta rivern men var inte säker på vart min hand stod, o jag vet att en del säger höj mer pre flop men kände inte för det, utan 5 kr kändes som en bra bet

Länk till kommentar

Tycker att du spelar allt helt korrekt. Det som hände på river är att du lyssnade på din intuition vilket är lika viktigt som att värdebetta. Det är skillnad på att inte betta för att man inte vågar och för att man helt oförklarligt får en känsla av att man blivit slagen av en bättre hand.

Länk till kommentar

Jo, en lite större höjning preflop skulle kanske vara bra (även om det inte skulle gjort nått nu) men annars var det bra.

nej.. en större höjjning ska det inte vara.

hon spelade rätt hela vägen igenomo

Tycker att du spelar allt helt korrekt. Det som hände på river är att du lyssnade på din intuition vilket är lika viktigt som att värdebetta. Det är skillnad på att inte betta för att man inte vågar och för att man helt oförklarligt får en känsla av att man blivit slagen av en bättre hand.

jo, fast nu var den checken standard, eftersom den inte fanns någon anledning att beta. hon skulle bara fått syn av en bättre hand, och om hennes hand står så foldar FI, och hon vinner inte mer endå.

Länk till kommentar

Har du börjat köpa in med fullt inköp???

Min favvisfisk ville visst inte ge mig mer pengar idag, det roligaste är att när vi jämt spelar jag o denna firre så får jag alltid minst hennes/hans halva stack

Länk till kommentar

så vart man då hemkommen från storstan, nja storstad är det väl inte men ca 120 000 invånare gissar jag på.

Hälsade på min syster o fick se deras husbygge, ska vara färdigt i juni, bara 210 kvm stort. men fint blir det o dyrt :-D

men där uppe kostar ju de äldre husen runt 1,6 då hade jag oxå lagt till ngr 100 000 till. jag ska inte klaga mitt hus kostade ju bara 470 000 :)

har inte saknat pokern i helgen, men nu idag kliade det lite i fingrarna, gick bra i början sen kom jag in i ngt konstigt spelande där jag skulle bli 90% blufftina insåg snabbt att folk genomskådade det o återgick till gamla vanliga pokertina med ngn bluff här o där inte till 90%. är nog värdelös o bluffa *lol* men som sagt var lite action vill man ju ha.

Men hur spelar folk egentligen. som innan min favvisfisk nämner inga namn fick in min stege, dock det kunde finnas en högre stege dvs med AK men inte så troligt att den personen satt på den då den spelar heltokigt med AQ o bettar, dvs gör den med all säkerhet det med AK oxå. så på rivern bettar jag får en mothöjningen all in, denna synen är inget o tveka på då jag knappast tror att den sitter med AK. Näe då gör personen en bluff, denna personen borde veta bättre då jag alltid tar potter från denna, jaja den lär sig nog aldrig iofs jag klagar ej. jo lyckades få en syn av denna oxå när jag var ute efter steg o färgdrag, fick färgen på rivern o lyckades få den o syna min höjning. trist när den gick ut sen, jag säger den då jag inte vet vad för kön den har hehe.

men självklart har ju jag oxå spelat lite dumt, hade svårt o släppa min KK, personen satt med stegdrag på floppen, på turn kommer det färgdrag o på rivern satt färgen, mothöjning kom o jag synade. var en dum syn men trodde inte han/hon satt på färgen, men borde släppt handen vid mothöjningen men var så fäst vid mina fina kungar ju.

nu så kallar min goa säng snart, hem ljuva hem, nu slipper jag trängas med dottern som brer ut sig över 3/4 säng hon sover så gott i sin egna säng

Länk till kommentar

Har du börjat köpa in med fullt inköp???

Min favvisfisk ville visst inte ge mig mer pengar idag, det roligaste är att när vi jämt spelar jag o denna firre så får jag alltid minst hennes/hans halva stack

Menar du liisa eller?

Jo nu har jag bankrulle för fulla inköp. Har haft det ett tag men det har gått så fort att jag inte hunnit med på sistone rent mentalt. Men jag vann en stor pott nyligen och som tur var hade jag vunnit 200 kr då så potten blev 400:-. Efteråt bestämde jag att nu är det dags... Gud va mycket enklare det är nu, att slippa knappa in massa siffror...

Tack och lov fick jag till det med bilbarnstolen. Vi har till och med provsuttit tösen i den ikväll. Är nöjd, men är sur på Barnens Hus som inte hjälpt till med monteringen! Har säkert plöjt ner 20-30 lax på allt möjligt skit hos dem och så kan de inte ens vara snälla och hjälpa till med monteringen. Kände mig som värsta bilmekanikern när jag höll på med den idag! 8-) Skönt att det funkade i alla fall!

Länk till kommentar

jo, fast nu var den checken standard, eftersom den inte fanns någon anledning att beta. hon skulle bara fått syn av en bättre hand, och om hennes hand står så foldar FI, och hon vinner inte mer endå.

Jodå, det är ju SS! De synar med par i sexor även om resten är överkort. Så länge de har nåt som parat sig! :mrgreen:

Länk till kommentar

Menar du liisa eller?

Jo nu har jag bankrulle för fulla inköp. Har haft det ett tag men det har gått så fort att jag inte hunnit med på sistone rent mentalt. Men jag vann en stor pott nyligen och som tur var hade jag vunnit 200 kr då så potten blev 400:-. Efteråt bestämde jag att nu är det dags... Gud va mycket enklare det är nu, att slippa knappa in massa siffror...

Tack och lov fick jag till det med bilbarnstolen. Vi har till och med provsuttit tösen i den ikväll. Är nöjd, men är sur på Barnens Hus som inte hjälpt till med monteringen! Har säkert plöjt ner 20-30 lax på allt möjligt skit hos dem och så kan de inte ens vara snälla och hjälpa till med monteringen. Kände mig som värsta bilmekanikern när jag höll på med den idag! 8-) Skönt att det funkade i alla fall!

jag vet inte hur mycket hon spelade bort till mig idag, men min bank var iaf öppen. jag gillar o spela med fullt inköp ifall nöthanden sitter.

tycker det är dåligt att de ej hjälpte, kolla upp med lag m.m om de är tvugna o hjälpa, menar babyaffärer ska göra det tycker jag menar är ju säkerhet vi pratar om. satt hon gott lillpluttan då??? min sitter som en drottning men hatar o åka bil längre sträcka, o då hade vi bara 25 mil o åka idag, gick bra fram tills det var 1 h kvar då börjar hon illskrika, trodde först det varit ngt mysigt i blöjan men nope. så jag fick sjunga imse vimse spindel 500 ggr

Länk till kommentar

Att bara höja 5 kr med AA preflop tycker jag inte funkar. Risk att du får 2-3 emot dig och då är du mycket sårbar. Minst 7 kr, hellre fold på alla än förlora en stor pott där man får svårt att släppa.

Höjer man 5 kr och en synar, då börjar folk efter bli sugna att spela småpar, suiteds mm, de får odds att syna. AA vill man ha mot en spelare.

Man vill spela AA mot en fisk och de skiter i om det är höjt och tänker bara på sin egen hand. Klart att jag och andra kan läsa höjningar preflop men dessa fiskar skiter i vilket om de vill spela sin hand så synar de 7-10kr. De kan ofta syna då med AK-A10, KQ mm som de absolut vill se floppen med.

Länk till kommentar

Att bara höja 5 kr med AA preflop tycker jag inte funkar. Risk att du får 2-3 emot dig och då är du mycket sårbar. Minst 7 kr, hellre fold på alla än förlora en stor pott där man får svårt att släppa.

Höjer man 5 kr och en synar, då börjar folk efter bli sugna att spela småpar, suiteds mm, de får odds att syna. AA vill man ha mot en spelare.

Man vill spela AA mot en fisk och de skiter i om det är höjt och tänker bara på sin egen hand. Klart att jag och andra kan läsa höjningar preflop men dessa fiskar skiter i vilket om de vill spela sin hand så synar de 7-10kr. De kan ofta syna då med AK-A10, KQ mm som de absolut vill se floppen med.

jo men den som synar 1 st 5 kr höjning hänger med på 1st 7 kr höjning oxå, menar kruxet med spelet är väl att du inte ska lista ut vad du har för hand eller?? menar om jag höjer 7 kr ja då vet alla att jag sitter med AA eller KK. Har testat o höja lite olika och jag vinne rlika ofta som när jag höjer 5 kr som jag höjer 7 kr. vill de syna så synar de, sen så har de ingen aning om vad jag sitter på pocket, eller bara ak, aq eller ja vad jag nu höjt på. Inte ens du ska veta vad jag sitter på o det lär du aldrig veta om jag kör samma bet o kan därmed ryka dit så det smäller bara för att du kanske bara tror jag har par medans jag rent av sitter på set tex. visst aa o KK är fina kort men varför överspela dem???

har fått fina potter med KK o AA idag när mina set har suttit eftersom folk har synat eftersom de bara trott jag suttit med par. potterna har varit över 100 kr flertal av ggr;na. har oxå alltid sagt innan att man ska höja mycket preflop, men varför egentligen de som synar gör det o oftast får du med dig 2 st även en 7 kr bet o lika många en 5 kr bet. kruxet med aa o kk man överspelar dem oftast o de är de korten som gör att stackarna minskar. Oftast när du ryker med aa o kk så förlorar du oftast kanske 30-50 kr ev mer.

näe så min åsikt är att du ska inte veta vad jag har för kort. sen upp till dig om du vågar göra synen eller inte då du inte kan avgöra om jag har set.

och sen tex du höjer dina 7 kr på AA, o jag sitter på pocket 9 o synar dig o får in mitt triss, då vet jag att ja jag kommer ta en rejäl pott från dig pga att du inte träffat ngt set. med den höjningen är man ganska lättläst som pokerspelare tror jag.

eller har jag helt fel vad säger ni där ute???

Länk till kommentar

Man får köra olika strategier men jag jag höjer minst 7 kr och jag tycker där går en gräns där. 5 kr kan man få flera synare och det gillar jag inte med AA. Men ibland kan det vara bra att få action med synare.

Det verkar ha gått bra för dig idag! Själv är det trögt just och har svårt att träffa Limpar många småpar och suiteds, connectors men vill de inte träffa så gör det inte det. Nej det får bli nya tag nästa vecka. Min timlön har gått ner till 30 kr och det är inte bra. Spelade kasst i lördags och gått lite back på B-borden.

Länk till kommentar

Jag kör på 7 och, och har du din standardhöjning däromkring kan dom inte se att du har AA/KK (även dom borde fatta AA/KK/QQ/AK på att du höjer stort iaf, inte för att dom gör det...)

Du vill hellre ha en rundfold än en 4 vägs pott, och det är ett stort psykologiskt hopp att gå över 5kr, i en call alltså. 5 callar folk med vad som helst, 7 tänker folk mer, och du får mindre folk i handen.

Fast vi har ju alla våra stilar och sätt, bara att ta det man känner sig trygg med. Spelar man rädd för att man raisar mer en man är bekväm med så spelar man ju bara dåligt.

Länk till kommentar

Jag tycker också att där går en psykologisk gräns där med 7 kr och 5kr. Jag spelar hellre mot en som callar 7 kr med AK eller AQ eller annat än får flera synare med AA. Jag tror inte man ska överdriva att folk tänker så mycket. De sitter inte och tänker jaha nu höjer han med 5 kr hmm, vad har han? De ser på sin egen hand och kollar om den är värd att spela.

De som tänker vet man om vilka de är, de andra är där för lite spänning och avkoppling. Detta är Sv Spel och ingen annan site där detta blir standardhöjningar blir mer viktigt. Uppe o kollar WPT, spännande.

Länk till kommentar

Vilken kanal är det på? 5an?

Jävlar vad pokern rullar på, fick just en 400kr pott från en som satt med 8Ts, höjde preflop, jag sitter på KK, raisekrig med en shortstack i mitten. Han träffar 8 på flop, betar ut, jag får honom all in, shortstacken visar AA och vinner sidepotten (25kr), jag visar KK och tar hem 400 potten :D

Länk till kommentar