Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Det är skillnad på 0,5/1 och 1/2. Alltså vår nivå är de som aldrig läst en pokerbok, vanliga personer som tar en chans med några hundra istället för Bingolotto eller triss. Det är dem man tar pengarna ifrån när de gör misstag, man kan få vänta ett slag men till slut trillar de i fällan. Där finns en hel grinders som bara väntar på rätt tillfälle. Dem kan man undvika. Jag tror det finns ett tjugotal grinders på säkert månadsinkomst 10-20 tkr. På dagarna kan man inte komma upp i 25 PTBB utan kanske då sena kvällar, nätter och speciellt då folk sitter och ha tagit sig ett glas.

Nu spelade jag två timmar och drog in 176 kr, trots att jag inte spelade optimalt. Flopprocent 45-60 % och ungefär hälften av potterna ohöjda med limp 1 kr. Man kan köra in massa händer och då de träffar trycker man till.

Raken är 2,5 % istället för 5 %, det är nog bara den nivån 0,5/1 som är väldigt speciell. En sådan flopprocent och så mycket ohöjda potter finns ingen annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast alltså, rakebacken ligger på 60% :P

Med risk för att råka illa ut igen för att jag går i motsatt riktning måste jag ändå lägga fram fakta.

SS:s låga rake är en sanning med modifikation och inte helt som många tror. Den ligger på 2,5% jämfört med de flesta andra sajter där normalrejken är 5%. Så långt kan man säga att det är 50% (men aldrig mer) billigare att spela på SS. MEN... det handlar om vissa nivåer och är helt beroende på pottstorleken. SS har ett högre maxtak än många andra vilket innebär att om potten t.ex. på 1/2 hamnar på 400:- eller uppåt så är rejken precis lika hög eller högre jämfört med motsvarande nivå på t.ex Betsson (för att ta ett exempel).

Anledningen är att SS maxrake hamnar på 20:- först på potter över 800:- medan t.ex. Betsson (det skiljer lite från nätverk till nätverk) maxar sin redan vid $1,5 (ca 10:- idag) på nivåerna upp till $0,25/0,5 (ca 1:70/3:40 idag). Så en motsvarande pott på t.ex Betsson kostar precis lika mycket/lite som SS vid 400:-. Är potten mindre blir det billigare på SS, är potten större blir det dyrare på SS. Så man kan väl säga att på den här nivån är det bara "50% rakeback" så länge pottstorleken inte överstiger 200:-. I annat fall kan det alltså vara mer lönande att jaga bonusar och bananer på annat håll. Sen kan det vägas mot fisktäthet, högre BB/100 och annat på SS, men det är en annan sak.

Exemplet gäller NL fullring.

SS:

Pottstorlek (10-manna): 2 kr < 800 kr = 2,5%, 800 kr och över = 20 kr

Betsson:

Nivå: $0,25/$0,5 eller lägre. Rake = $0,05 per $1, Maxrake = $1,5 (3+ spelare)

Länk till kommentar

Med risk för att råka illa ut igen för att jag går i motsatt riktning måste jag ändå lägga fram fakta.

SS:s låga rake är en sanning med modifikation och inte helt som många tror. Den ligger på 2,5% jämfört med de flesta andra sajter där normalrejken är 5%. Så långt kan man säga att det är 50% (men aldrig mer) billigare att spela på SS. MEN... det handlar om vissa nivåer och är helt beroende på pottstorleken. SS har ett högre maxtak än många andra vilket innebär att om potten t.ex. på 1/2 hamnar på 400:- eller uppåt så är rejken precis lika hög eller högre jämfört med motsvarande nivå på t.ex Betsson (för att ta ett exempel).

Anledningen är att SS maxrake hamnar på 20:- först på potter över 800:- medan t.ex. Betsson (det skiljer lite från nätverk till nätverk) maxar sin redan vid $1,5 (ca 10:- idag) på nivåerna upp till $0,25/0,5 (ca 1:70/3:40 idag). Så en motsvarande pott på t.ex Betsson kostar precis lika mycket/lite som SS vid 400:-. Är potten mindre blir det billigare på SS, är potten större blir det dyrare på SS. Så man kan väl säga att på den här nivån är det bara "50% rakeback" så länge pottstorleken inte överstiger 200:-. I annat fall kan det alltså vara mer lönande att jaga bonusar och bananer på annat håll. Sen kan det vägas mot fisktäthet, högre BB/100 och annat på SS, men det är en annan sak.

Exemplet gäller NL fullring.

SS:

Pottstorlek (10-manna): 2 kr < 800 kr = 2,5%, 800 kr och över = 20 kr

Betsson:

Nivå: $0,25/$0,5 eller lägre. Rake = $0,05 per $1, Maxrake = $1,5 (3+ spelare)

Jag tror jag sa det tidigare, att det bara gällde på 0.5/1 och kanske 1/2 (där var jag osäker).

Det är delvis därför jag gärna stannar här, sjukt mycket fisk, dubbla stackar, och minirake :P

Länk till kommentar

Fasen vad du hade missflyt på mitt bord Sun, håll ut sådant händer. Jag träffade inte heller på det bordet då inget set kom trots en massa par på hand.

Jo, fast jag plussade 200 iaf, på dom andra borden :P Fick 3 trissar idag, alla 3 blev utflushade eller utkåkade, alla efter att jag pottbetat... Får ta igen ikväll :P

Länk till kommentar

Ibland backar man Sun på ngt bord men i längden är det så att det brukar gå bra. Kul att det funkade på de andra borden.

Jag håller på att cleara W Hills månadsbonus med bra värde och sitter samtidigt och spelar ett NL 25 bord. Händer inget. Mellan 25-30 % varje flop och oftast ngn höjning. Pottstorlek cirka 20 kr. Nej för mig är det Sv Spel som gäller. Hoppas det går bra för dig ikväll! Spelat lite på Ongame och där är det mellanting, ganska ok men samma rake som Sv Spel men ändå hyfsat med 35 % och ganska mycket fisk som inte har koll.

När man får set vill man vinna stort och det är en sorg varje gång handen går åt fel håll.

Länk till kommentar

Ok, jag kom inte ihåg brädan men visste att du hade en färdig hand. jag tror dig om färgen för du frågade om vilken hög färg i så fall jag hade fått.

Jag säger att du är en duktig spelare och fortsätt så bara så vinner du massor. I Handen mot dig så spelade jag dåligt men var beredd att syna där för jag ville så gärna slå dig. Det hade varit roligt men nu blev det inte så! Du var värd att vinna den handen.

Du spelar bra som bettar hårt men samtidigt vet man när grinders bettar så hårt så vill de ha betalt och så gott som alltid har de en hand.

Jagförsvarade bara min lilla fina hand o som jagskrev för ett tag senså blir det dyrt för dig o syna till ngt bättre och mycket riktigt blev det så. Vet ej hur stor potten blev men jag blev iaf nöjd :) Minns inte riktigt hurdana kort det var men jag fick iaf bästa stegen. satt med JQ s. Ja så hädanefetr hur gärna du vill slå mig så blir det en dyr historia för dig.Skänker inte bort min hand utan då försvarar jag min monsterhand.

Länk till kommentar

Det är bra Tina! Jag bjuder på det. Jag synade nog 31 kr där ungefär för att få se om kunde få mitt fina hjärter. Jag hade inga bra odds så det var bra bettat. Jag hade lagt den om det var en annan och kanske bara synat ett litet bet men du går ju på som en ångvält. Det var mest för att jag ville vinna en pott mot dig. Om hjärter hade kommit så kunde det blivit dyrt för dig om jag hade K-hög och du lägre. Det kunde smällt ordentligt.

Hoppas du får en fin helg hos din syster och gissar att du har abstinens efter spel. Men du kanske hinner några händer och kan lära upp henne. Spelar jag i helgen ska jag leta upp sambon och ta tillbaka de pengar du vann av mig.

Länk till kommentar

detvar hemskans vad ni skriver när jag är borta :) men skönt att dagboken överlever utan mig oxå.

Är hos min syster nu, blir lite spel innan vi ska äta gott o kolla på tv, de kollar ju på ngt tråkigt program jagaldrig tittat på innan. Tror inte min syster är så intresserad av att lära sig då hon ej har tålamod till o vänta på kort m.m

Länk till kommentar

Det är jag 100% säker på att det inte gör :) Jag menar inte att vi sitter på samma bord och colludar (vilket ÄR fusk, och jag hoppas ingen på PF gör :P) utan att man kan sitta och tjattra om pokern, whina om badbeats och gloata över feta klonknar :)

Roligast skulle vara om man kunde vara ett par stycken och sitta i ett gruppsamtal el chatt!

Går riktigt dåligt faktiskt, ligger +-0 för sessionen. Fått ett par nasty beats och bara en hand som stått sig. Inte en triss på 10 pocket, vilket visserligen är standard men lite irriterande :P

Länk till kommentar

Säg till om vi skriver för mycket i din dagbok :P Bara trevligt att träffa folk på samma nivå!

Funderar på om vi som lirar 0.50 kanske skulle ta och ta varandras MSN, så kan man chatta lite medans man grindar, och slipper spamma din dagbok ;)

jo faktiskt roligt med folk på samma nivå menar vi lirar ju intedirekt 5-10 kr nivå. då är ju våran nivå rena barnleken.

Helt oki att alla diskuterar bara roligt med livlig trafik

Länk till kommentar

Det är jag 100% säker på att det inte gör :) Jag menar inte att vi sitter på samma bord och colludar (vilket ÄR fusk, och jag hoppas ingen på PF gör :P) utan att man kan sitta och tjattra om pokern, whina om badbeats och gloata över feta klonknar :)

Roligast skulle vara om man kunde vara ett par stycken och sitta i ett gruppsamtal el chatt!

Går riktigt dåligt faktiskt, ligger +-0 för sessionen. Fått ett par nasty beats och bara en hand som stått sig. Inte en triss på 10 pocket, vilket visserligen är standard men lite irriterande :P

Tror heller inte det kan räknas som fusk. menar man skriver ju inte vad man har för hand, då är det ju lika mycket fusk o chatta på bordet borde vara samma sak eller har jag helt fel??????? Skulle aldrig få för mig o sammarbeta med ngn, helt idiotiskt då min mening är o spela ärlig o hederlig poker, fusk existerar inte i min värld. Visst har man tänkt tanken att det skulle funnits ngt program som gjorde att man såg folks händer LoL. Skulle inte förvåna mig om ngn lyckas göra ett sådant program, men lär nog märkas rätt fort på personen om den tar alla potter den är med o fightas om o vet när folket bluffar o det

Länk till kommentar

Men det är inte sällan vi sitter på varandras bord och då är det gränsfall om man får göra så. Får kolla upp reglerna men jag tror inte jag gör det i alla fall. Kämpa på! Cryptos NL suger, fy vad tight och jag har inte fått ett högt par på 3 timmar där och inga set heller trots jag fått ta några synar.

Länk till kommentar

Men det är inte sällan vi sitter på varandras bord och då är det gränsfall om man får göra så. Får kolla upp reglerna men jag tror inte jag gör det i alla fall. Kämpa på! Cryptos NL suger, fy vad tight och jag har inte fått ett högt par på 3 timmar där och inga set heller trots jag fått ta några synar.

Jag vet inte du kanske har rätt men då borde det ju vara fusk o spela på samma bord jämt oxå eftersom vi pratar här.

Länk till kommentar

Spelade jag fel här, eller gjorde jag rätt?

***** Hand 313213632 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 maj 2007 21:14:20

Adam 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: tarmen (43.00)

Plats 2: amik (95.00)

Plats 3: Jagharnada (24.75)

Plats 4: Johan11 (98.40)

Plats 5: SunTzu (229.75)

Plats 6: Gerhard2 (82.50)

Plats 7: krewe (53.98)

Plats 8: musta (166.49)

Plats 9: oyj (35.50)

Plats 10: hitem_hard (87.35)

musta lägg LM 0.50

oyj lägg SM 1.00

** Giv **

tarmen [N/A, N/A]

amik [N/A, N/A]

Johan11 [N/A, N/A]

SunTzu [Ks, Kk]

Gerhard2 [N/A, N/A]

krewe [N/A, N/A]

musta [N/A, N/A]

oyj [N/A, N/A]

hitem_hard [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hitem_hard Lägg

tarmen Syna 1.00

amik Syna 1.00

Johan11 Lägg

SunTzu Höj till 7.00

Gerhard2 Lägg

krewe Syna 7.00

musta Lägg

oyj Lägg

tarmen Lägg

amik Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 2h, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

SunTzu Passa

krewe Satsa 10.00

SunTzu Höj till 52.00

krewe All-in 46.98

*** Turn(Board): *** : [3r, 2h, 5k, 7s]

*** River(Board): *** : [3r, 2h, 5k, 7s, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 2.75 Totalpott: 108.71

SunTzu [Ks, Kk] Par i kungar Vinst:0.00

krewe [6r, Kr] Stege med högsta kort sjua Vinst:108.71

Länk till kommentar

hmm pygme skärm min syster har 17 tum mot min 23 tum, lite skillnad, mendäremot så har de större tv 42 tum lcd medans vi har 32 tum. Hmm de ska alltid vara värre än oss. vi är en miniversion av min syster o hennes man. då vi bor i pyttehus de har stort, har en bebis, deras är 3 år, vi har 32 tum lcd tv, de har 42 tum, vi har 1 bil de har 2. hihi jaja jag får tänka så här vi bor billigare

Länk till kommentar

Ja du gjorde rätt Sun på alla gator, herregud vilken utdragning. Hålstege på river och denna enorma fisk gjorde allt fel. Det är sådant som händer tyvärr.

Där står något i reglerna att man inte får ha kontakt via kommunikation och diskutera händer under spelets gång. Klart ingen här fuskar men jag tar inga risker.

För mig är denna dagbok en bra sak!

Du har det bra och jämför inte med andra. Din syster kan inte spela poker och dra in kulor, du kan köpa något kul sedan eller resa.

Länk till kommentar

Spelade jag fel här, eller gjorde jag rätt?

***** Hand 313213632 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 maj 2007 21:14:20

Adam 3 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: tarmen (43.00)

Plats 2: amik (95.00)

Plats 3: Jagharnada (24.75)

Plats 4: Johan11 (98.40)

Plats 5: SunTzu (229.75)

Plats 6: Gerhard2 (82.50)

Plats 7: krewe (53.98)

Plats 8: musta (166.49)

Plats 9: oyj (35.50)

Plats 10: hitem_hard (87.35)

musta lägg LM 0.50

oyj lägg SM 1.00

** Giv **

tarmen [N/A, N/A]

amik [N/A, N/A]

Johan11 [N/A, N/A]

SunTzu [Ks, Kk]

Gerhard2 [N/A, N/A]

krewe [N/A, N/A]

musta [N/A, N/A]

oyj [N/A, N/A]

hitem_hard [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

hitem_hard Lägg

tarmen Syna 1.00

amik Syna 1.00

Johan11 Lägg

SunTzu Höj till 7.00

Gerhard2 Lägg

krewe Syna 7.00

musta Lägg

oyj Lägg

tarmen Lägg

amik Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, 2h, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

SunTzu Passa

krewe Satsa 10.00

SunTzu Höj till 52.00

krewe All-in 46.98

*** Turn(Board): *** : [3r, 2h, 5k, 7s]

*** River(Board): *** : [3r, 2h, 5k, 7s, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 2.75 Totalpott: 108.71

SunTzu [Ks, Kk] Par i kungar Vinst:0.00

krewe [6r, Kr] Stege med högsta kort sjua Vinst:108.71

varför betta så hårt på floppen när potten är typ bara 15 kr??? aj såg fel hanhöjde 10 kr flopp sorry

hade oxå bettat hårt på de korten, sen atthan fick hålstegen är en annan femma, dum syn av honom

Länk till kommentar

Visste att jag hade bästa handen, och att han var en så stor fisk att han skulla callat med inget efter att bluffat. Att han visade sig vara en fisk var ingen nyhet ;)

Men jo, jag fattar inte hur jag skulle kunnat spela den där bättre. Fick in degen som massiv ledare, och blev utdragen. Aja, det händer, ville bara se om jag gjorde nått dumt misstag nånstans.

Länk till kommentar

Ja du gjorde rätt Sun på alla gator, herregud vilken utdragning. Hålstege på river och denna enorma fisk gjorde allt fel. Det är sådant som händer tyvärr.

Där står något i reglerna att man inte får ha kontakt via kommunikation och diskutera händer under spelets gång. Klart ingen här fuskar men jag tar inga risker.

Du har det bra och jämför inte med andra. Din syster kan inte spela poker och dra in kulor, du kan köpa något kul sedan eller resa.

Mm, det centrala där är ju att inte dela händer :) Det är det regeln går ut på, att inte skaffa sig ett orättvist övertag på ett bord.

Poängen med att flera 0.5 spelare inne i en chatt är ju att det blir lite svårare att fuska. Menar, skulle jag o Gerul vilja fuska så skulle jag bara kunna skicka honom ett PM varje gång nått nytt händer :P

Länk till kommentar

jo men då får vi sluta chatta på borden om vissa saker då det räknas som fusk, tex igår då jag bettade o du undrade vad jag hade,

Länk till kommentar

jo men då får vi sluta chatta på borden om vissa saker då det räknas som fusk, tex igår då jag bettade o du undrade vad jag hade,

Nej nej, det är under tiden handen spelas som det är emot. Du får inte säga "Akta nu, jag har AA" på MSN, om vi sitter på samma bord t ex.

Länk till kommentar

Visste att jag hade bästa handen, och att han var en så stor fisk att han skulla callat med inget efter att bluffat. Att han visade sig vara en fisk var ingen nyhet ;)

Men jo, jag fattar inte hur jag skulle kunnat spela den där bättre. Fick in degen som massiv ledare, och blev utdragen. Aja, det händer, ville bara se om jag gjorde nått dumt misstag nånstans.

Jag hade nog gjort precis detsamma o tvingat honom all in sen att han inte har direkt många outs är ju en annan femma, men tyvärr vi måste ju göda fiskarna lite med annarsdör de ut. sen räknar man väl inte med att ngn går in med låga kort.

Länk till kommentar