Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Mmm jag har kört en hel del på 1/2 förr, visserligen var det ett par månader sen, då var det inte så fasligt stor skillnad om man hade bra table selection, men eftersom fisken försvinner mer och mer antar jag att det kan ha tajtat upp. Går nog upp nån gång i nästa vecka och ser efter hur löst det är. Jag är en sån som får det mesta av mina pengar från monster, måste se hur mycket dom är villiga att betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo det handlar om att jag med samma motivation som manshora har en åsikt som är motsatt din (trots att du själv först skriver att du skulle synat). Att du inte kan ta det är inte mitt problem, men när du börjar larva dig med att jag säger att ni ljuger får du svar på tal.

Du sa att det lät som att vi fått våran fina read efteråt, vilket för mig lät som att du menade på att jag/vi skulle ljuga om våran read. Jag skrev trots allt lite tidigare att jag spelat med honom förr ;) Om detta inte stämde så ber jag om ursökt för min missuppfattning.

Jag sa att jag skulle calla för att jag var en fisk med set, alltså att det skulle vara fel sak att göra men att jag antagligen skulle vekat ner mig och callat iaf. Jag har problem med att släppa monster ;)

Detsamma, hoppas fisken hugger för dig.

Länk till kommentar

Tja, jag spelade inte handen. Jag snackar om readen (och notesen) jag har på spelaren. Tina har spelat med honom förr, kungrikard med (t om på samma bord tror jag). Jag spenderade närmare 3 timmar med honom, en med mycket snack, med tanke på att vi diskuterade hockeymatchen medans den pågick. Men visst, vill du påstå att vi ljuger så får du väll inbilla dig det.

Det är skitsamma om du har väntat 3 år på din monsterhand, är den slagen ska den foldas. Kan du inte folda ett monster ska du inte spela alls.

dina så kallade reads har inte med saken att gör, när handen skrevs för att få kommentar, berättades inga reads. och våra kommentarer är således mot random spelare. och en syn är rätt spel

o jo, jag kan lägga monster, men fösöker undvika att lägga den när jag inte är slagen.

Sedan Manshora, det finns ingen poker som liknar Sv Spel 0,5-1. När 5-6 ser flopparna så blir det speciell poker.

det va ett jävla tjat om att det ska vara så specielt på svs? det är väl precis samma sak på vilken NL$10 som helst, det är så spelet är på den nivån! det är inte specielt, det är micronivå spel.

Länk till kommentar

Jo en solid 200 spelare går väldigt sällan allin om han inte har nöten så det talar för Tinas fold. Det är de reflektioner man får när man spelar 0,5-1.

På 1-2 bettar de bort alla dina odds till stegdrag och färgdrag men de bettar mycket skithänder så visst kan du få betalt om du träffar hårt men har du bara paret på en flopp och det bettas 30 kr så tycker jag det är svårt. Jag har bara rulle på drygt 7tkr så jag får grinda upp det till 15 tkr denna månad så gör jag ett nytt försök. Jag har inte fått så bra händer där på den nivån så jag kan inte uttala mig riktigt men det är skillnad på nivåerna.

Länk till kommentar

Det är inte NL10 utan NL25. Där sitter massor av hobbyspelare men en del grinders som säkert drar in 5-15 tkr i månaden och de bettar bara så hårt när de har den absolut bästa handen. En sådan allin är sällsynt från en grindare men jag kan inte uttala mig riktigt om denna Ake. Jag hade nog synat i vilket fall för 200 kr kan jag avvara.

Länk till kommentar

Jo en solid 200 spelare går väldigt sällan allin om han inte har nöten så det talar för Tinas fold. Det är de reflektioner man får när man spelar 0,5-1.

På 1-2 bettar de bort alla dina odds till stegdrag och färgdrag men de bettar mycket skithänder så visst kan du få betalt om du träffar hårt men har du bara paret på en flopp och det bettas 30 kr så tycker jag det är svårt. Jag har bara rulle på drygt 7tkr så jag får grinda upp det till 15 tkr denna månad så gör jag ett nytt försök. Jag har inte fått så bra händer där på den nivån så jag kan inte uttala mig riktigt men det är skillnad på nivåerna.

jaja, jag orkar inte diskutera saken.

en sak jag måsste fråga är bara varför ni spelar med 200BB stackar. om du hadde spelat vanlig NL$25 så hadde du med en rulle på $1000 haft 40 inköp, din rulle räcker nästan för att skotta en del NL$50 tillomed, och då kan du börja köra bonusar. vilket skulle öka din vinst ganska rejältl. specielt partys bonusar kan vara väldigt lönsamma på dessa nivåer

Länk till kommentar

Det är inte NL10 utan NL25. Där sitter massor av hobbyspelare men en del grinders som säkert drar in 5-15 tkr i månaden och de bettar bara så hårt när de har den absolut bästa handen. En sådan allin är sällsynt från en grindare men jag kan inte uttala mig riktigt om denna Ake. Jag hade nog synat i vilket fall för 200 kr kan jag avvara.

med blinds på 0,5/1 kr?

1kr = $1/7 = $0,14

så igenligen är det NL$14 för att vara exagt.

fast jag vet inte hur man ska säga, ni kör nu med 200BB istället för 100BB i inköp.

Länk till kommentar

Jag har börjat köra lite på Ongame NL25 4 bord och där ger bonusen halva raken så det blir samma som Sv Spels rake, de tar bara 2,5 %. Det har börjat hyfsat där.

Spelarna på Ongame är inte heller bra men på Sv Spel finns spelare som aldrig skulle sätta sin fot på annan site. Spelare med noll koll så det är viss edge att spela där. Aspelin eller Kungen drar in på denna nivå in 20 tkr i månaden.

En viss fördel är också att spela i kr men prova någon gång där, speciellt kvällar och helger så undrar man hur fasen de spelar. De spelar någon slags bingopoker.

Länk till kommentar

Djupare stackar ger mer betalt när man lyckas få en fisk all in med en marginell hand. Varför SvS har "dubbla stackar" har jag ingen aning om, är ju lite udda.

SvS har så låg rake på microborden att den slår ut praktiskt taget alla bonusar och rakeback som du kan få, det är en sorts inbyggd rakeback antar jag.

Länk till kommentar

Du sa att det lät som att vi fått våran fina read efteråt, vilket för mig lät som att du menade på att jag/vi skulle ljuga om våran read. Jag skrev trots allt lite tidigare att jag spelat med honom förr ;) Om detta inte stämde så ber jag om ursökt för min missuppfattning.

Jag sa att jag skulle calla för att jag var en fisk med set, alltså att det skulle vara fel sak att göra men att jag antagligen skulle vekat ner mig och callat iaf. Jag har problem med att släppa monster ;)

Detsamma, hoppas fisken hugger för dig.

Det är lugnt, är själv hetlevrad. Jag var ju inte där och har ingen aning om hur det är på NL fullring på den nivån. Som sagt hade inte Tina så mycket info om honom i ögonblicket handen spelades och det var det jag gick på. Sen ser jag förmågan att läsa spelare och spelet som min främsta tillgång och kan nog bli lite kaxig på det området (det har tidigare framgått med tydlighet här att det inte är mina matematiska skillz som betalar sig ;)).

Kör hårt!

Länk till kommentar

Det var en kul diskution ni har här.

Fråg om analysen bara,

1.om nu en tight bra spelare går allin med 200bb mot Tina, som också är tight(det borde han ju veta om ni har read på honnom så har han read på er) varför gör han det med nötterna, tror han inte att han kan få ut mer med dem??

2. är det rimligt att inte ha raisat QQ mot 6-7 limpare??(1010 med för övrigt) Om så är fallet så kanske han inte är så jävla vass.

Undrar också om detta med prefloppspelet, raisar ni aldrig annat än nötter pre, isåfall kanske ni ska börja med det, iallafall i possition, eller blir man överkörd då? faktum är att de flesta HH jag läst här har ca 6-7 limpare in. Jag är en oerfaren SvS och har bara spelat lite SnG där med en polares konto(sjukt dåligt på 30+3:shock: )

Länk till kommentar

Jag kan försöka mig på den här :)

1. SvS spelare är lite udda. En skaplig spelare på SvS är skapligt tajt, men har oftast ingen vidare koll på postflopp spel. Tänk dig Börje, 42 år, spelar efter jobbet. Sett på Pokermiljonen ett par 3 gånger, och har snabb bläddrat igenom en lista på starthänder. Det är ungefär nivån på spelarna.

TT skulle han inte höjt med, QQ är möjligt att han inte höjt med, men sannolikt TT. Han är igentligen lite för tajt i mängden floppar, han borde spela fler, inte spela så hårt som han gör. (oavsett vad han har så spelar han ju helt åt helvete postflopp iaf). Ofta med SvS spelare så när dom vet att dom har nötter (eller iaf tror det starkt) så reraisar dom all in, eftersom dom oftast callar på så många halv bra händer. Dom antar alltså att man (precis som dom flesta SvS spelare, det funkar förvånansvärt ofta för dom) kommer calla med stegdrag eller AA/KK/QQ.

2. Det är rimligt för den sortens tajta spelare. Oftast så spelar folk LAG, Lös/passivt eller tight/passivt. Tillhör han den tredje skaran så kan han mycket väl inte raisa annat än KK/AA, och då med typ, 3. Dom är lite jobbiga att spela mot, för dom kan sitta på en monster (nötstege t ex) och raisa 1 på flop, 1 på turn, 1 på river.

Preflopp så spelar jag ganska löst, jag raisar med mer än jag borde (för jag hatar familjepotter). AQ raisas, AJ i sen, ATs alltid. Raisar oftast 5+.

I en oraisad pott kan man räkna med 5+ callers.

Länk till kommentar

Dagens finaste, och sista hand!

**** Hand 312583692 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 4 maj 2007 01:53:39

Adam 20 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Roman (138.57)

Plats 2: SunTzu (350.40)

Plats 3: snusproffs (295.65)

Plats 4: olijara (54.37)

Plats 5: vif (72.00)

Plats 6: ASEV (123.55)

Plats 7: Yxel (196.00)

Plats 8: teebe (119.80)

Plats 9: hickock (44.90)

Plats 10: Valleballe (166.05)

hickock lägg LM 0.50

Valleballe lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Kh, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

Roman Syna 1.00

SunTzu Syna 1.00

snusproffs Lägg

olijara Lägg

vif Syna 1.00

ASEV Syna 1.00

Yxel Lägg

teebe Syna 1.00

hickock Syna 1.00

Valleballe Passa

*** Flop(Board): *** : [Ds, Dh, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

hickock Passa

Valleballe Passa

Roman Passa

SunTzu Passa

vif Passa

ASEV Passa

teebe Satsa 3.00

hickock Lägg

Valleballe Syna 3.00

Roman Lägg

SunTzu Höj till 10.00

vif Lägg

ASEV Lägg

teebe Syna 10.00

Valleballe Höj till 25.00

SunTzu Syna 25.00

teebe Syna 25.00

*** Turn(Board): *** : [Ds, Dh, 9h, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

Valleballe Satsa 41.00

SunTzu Höj till 82.00

teebe Syna 82.00

Valleballe All-in 140.05

SunTzu Höj till 198.10

teebe All-in 93.80

*** River(Board): *** : [Ds, Dh, 9h, 3r, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 11.35 Totalpott: 444.55

SunTzu [Kh, Dr] Triss i damer, kung sidokort Vinst:444.55

teebe [Eh, 4h] Par i damer Vinst:0.00

Valleballe [2s, Dk] Triss i damer Vinst:0.00

Länk till kommentar

Dagens finaste, och sista hand!

...

lol, vnh, vackert!

Men inte va den fin inte, ja för dig kanske:) men dina fiskiga motståndare.

tack för dessa svar, jag får inse att jag inte förstår. kanske att man ska testa själv lite:)

Länk till kommentar

Sun, din hand speglar mycket av Sv Spels spelares tänkande. Har de väl fått grepp om en hand så släpper de aldrig. Det är det som felet med dem, de foldar aldrig utan de springer på händer som är bättre än dem och blir panka.

Han med Q2 kan bara se sin egen triss och tänker inte på vad de andra kan ha och kanske inte att hand inte står med så dålig kicker. Och den andra har fått färglukten och skiter i pottoddsen. Han kan inte ens fatta att brädan är parad.

De tänker helt enkelt bara på vad de själva har och inte vad den andra kan ha. Egentligen är det bara att sitta och vänta så får man dessa händerna och kan utnyttja andras misstag och därmed bli en vinnande spelare.

Jag föredrar att inte höja så mycket preflop utan vill ha många i floppen och få betalt när jag träffar ordentligt. Se mycket floppar utan att höja har jag funnit vara en vinnande spelstil men redan på 1/2 så funkar den inte alls. På 0,5/1 är det så snällt så man får limpa med hela tiden. Det är rätt sällan det höjs. Jag skulle tro att det inte ens höjs preflop mer en tredjedel av potterna, resten är fem limpare och så kollar vi floppen.

Länk till kommentar

Kollade handen igen och det ser ut som han hade det 1010 eller QQ så det var väl rätt med fold men jag hade aldrig foldat det ändå.

men samtidigt du måste väl kunna folda bra händer oxå ???

ja ja jag fegade ur.

ska inte avslöja vad jag satt på, kan ha varit set, ett färgdrag, stege. du skrev att du inte tror jag bettar hårt på färgdrag ack å fel du har varför tror du man får potter på 500 kr på mina färger ibland :-) Men som sagt var du får grubbla på detta ett tag till lite hemlighetsfull ska jag vara kan ju inte avslöja min hand då får du göra en syn. Visst är det kul o inte veta vad jag satt på :-)

Länk till kommentar

men hallå jag är ju smålänning!

Länk till kommentar

med blinds på 0,5/1 kr?

1kr = $1/7 = $0,14

så igenligen är det NL$14 för att vara exagt.

fast jag vet inte hur man ska säga, ni kör nu med 200BB istället för 100BB i inköp.

anledningen till att det är 200 bb är att det är maxinköp

Länk till kommentar

Livlig diskussion igår kväll när jag sov så gott. Nästan lite otrevlig stämning på vissa av inläggen. Nu tar vi varnadra i handen o blir glada pokerspelare.

Angående mitt set där, ja du jag står fortfarande att jag la mig, ake det är möjligt att han hade sämre hand men mycket möjligt att han hade bättre då han såg sin chans att tjäna pengar eftersom jag reraisat redan o trodde att jag skulle gå all in kanske. O sen så smygspelar folk sina TT, han satt i tidig position, i tidig position höjer inte jag alltid med TT, han kanske rent av satt på QQ finns en del spelare som inte höjer på QQ. Jag skulle kunna slowspela mitt QQ Men det är bara för att jag hatar QQ så mycket o alltid loosar mot dem o med dem. men slowspelar jag den handen näe. Menar jag vet att jag ska höja på mer händer än vad jag gör men höjer på en del iaf. Ska jobba på o höja i sen position lite mer.

Jag ångrar inte att jag la handen sen får ni tycka vad ni vill. Gick bra med plus igår ändå, kunde visst ha varit mer eller mindre. man måste väl oxå kunna lägga bra händer menar det finns möjligheter med 2 överset än mitt.

är det inte det en bra spelare handlar om. Såg tex ett avsnitt på pokermiljonen förra säsongen. En satt på kåken på floppen rivern får den andra in bättre kåk. o gick all in. Den ena tvekar o lägger till slut sin hand. Var det fel spelat?? typ samma situation här ju fast jag ej hade kåk o jag ej vet vad han hade. Tror 95% av pokerspelarna hade synat den kåken, men gjorde han det nope o kan då släppa sin hand. Han kunde alltså släppa en bra hand.

ser dagligen folk som går all in pga triss ja då har den andra bättre triss. Här tvekar inte folk att gå all in. som igår fick honom all in mot min färgstege då han bara satt på stegen

Med svs det som är bra är att du får bra betalt för dina monsterhänder men samtidigt dina bra händer. Spelade ngr timmar igår kväll. Spelade mina händer aggressivt skulle kosta för o färg o jag fick bra betalt för dem. Det enda är handen med set jag la då. men som sagt var tyck vad ni vill men jag klarade iaf av o lägga handen, jag såg inte bara en stor pott utan analyserade spelare att han hade bättre set med typ TT o inte höjt den preflop pga tidig position.

Kommer inte vara här så mcyket i helgen, ska hälsa på min syster, får se om det blir lite pokerspel, gubben kommer säkert häcka när han är gräsänkling i helgen. Kanske skulle spärra kontot så han inte spelar upp alla pengar :lol:

inga elaka diskussioner nu :) utan love peace and understanding

Länk till kommentar

Jaja Tina, jo jag vet vad du satt på! Jag kan din spelstil så bra, du hade set eller tvåpar och bettade som fasen för du visste att jag satt på färgdraget och ville inte bli utdragen. Du skulle aldrig någonsin betta på en färgdrag mot mig så hårt och då skulle du missat och ändå bettat 20 kr på rivern. Nej så spelar inte du. Jag har aldrig sett dig betta en färgdrag så mycket och aldrig slänga iväg en bluff på rivern. Du skulle aldrig ta risken att bli ertappad av mig men jag respekterar din hemlighet.

Ska det inte bli alltför dyrt så måste man slänga AA och KK ibland men set där går gränsen för mig. Så jäkla tight kan man inte vara. Hade någon höjt preflop med 7 kr och jag synar på 55 och flop kommer A Q 5 så kanske jag skulle fundera på det med ev. set med QQ o AA men ohöjd flop så hade jag synat. Men säkert 50 % chans att han hade det. Jag ska kolla upp denna Ake, sett honom ibland men inte sådan koll på honom.

Hur många färgstegar och royal flushar har du tänkt att få idag? Du måste gjort en tusing igår. För mig unnar jag dig det med största glädje! Jag tycker det är väldigt skoj att det går bra för alla er som skriver.

Lycka till idag Tina och det står 1-1 i kampen i stora potter mellan oss. Jag ska nog återta ledningen.

Länk till kommentar

Jaja Tina, jo jag vet vad du satt på! Jag kan din spelstil så bra, du hade set eller tvåpar och bettade som fasen för du visste att jag satt på färgdraget och ville inte bli utdragen. Du skulle aldrig någonsin betta på en färgdrag mot mig så hårt och då skulle du missat och ändå bettat 20 kr på rivern. Nej så spelar inte du. Jag har aldrig sett dig betta en färgdrag så mycket och aldrig slänga iväg en bluff på rivern. Du skulle aldrig ta risken att bli ertappad av mig men jag respekterar din hemlighet.

Ska det inte bli alltför dyrt så måste man slänga AA och KK ibland men set där går gränsen för mig. Så jäkla tight kan man inte vara. Hade någon höjt preflop med 7 kr och jag synar på 55 och flop kommer A Q 5 så kanske jag skulle fundera på det med ev. set med QQ o AA men ohöjd flop så hade jag synat. Men säkert 50 % chans att han hade det. Jag ska kolla upp denna Ake, sett honom ibland men inte sådan koll på honom.

Hur många färgstegar och royal flushar har du tänkt att få idag? Du måste gjort en tusing igår. För mig unnar jag dig det med största glädje! Jag tycker det är väldigt skoj att det går bra för alla er som skriver.

Lycka till idag Tina och det står 1-1 i kampen i stora potter mellan oss. Jag ska nog återta ledningen.

Hmm kan säga att du analyserade mig helt fel igår o det är ärligt sagt,Hade många outs på den brädan och då tar jag betalt för det. Och om du är säker på att jag visste att du var ute efter ett färgdrag då är du ju enkel o bluffa bort på rivern då jag kanske oxå ville ha färgen o ej fick den. men som sagt var fel analys så så bra kan du inte kunna mitt spel :lol:

o sen anledningen till att dinte sett mig betta så hårt på färgdrg är för att jag inte har fått nötfärgen på ditt bord.

hm kanske 2 royal skulle vara fint. jag plussade inte riktigt en tusing men 800 bidde det. gäller o ta betalt för sina händer ju.

o sen litar jag på min sambo när han spelar, driver bara med honom

Länk till kommentar

Hmm, jag vet inte vad du hade men skulle förvåna mig mycket om du bettar så hårt på ett färgdrag och sedan slänger iväg en sådan stor satsning på river på missat drag. En person som lägger set, nej Tina, visst fasen hade du något.

Kungen utpekade oss Tinusen, gerulatis och Sun som vektajta spelare som sänkte pottstorleken på borden. Han är ju jäkligt tight själv. Det är så sällan han bettar hårt så det är inte svårt att räkna ut att han sitter på vissa utvalda händer när han bettar. Alla gånger det gått till showdown har han suttit där med en väldigt bra hand men visst, han är lite tuffare än oss och har en förmåga att suga ut allt från fiskarna men särskilt svåranalyserad är han inte.

Länk till kommentar

Hmm, jag vet inte vad du hade men skulle förvåna mig mycket om du bettar så hårt på ett färgdrag och sedan slänger iväg en sådan stor satsning på river på missat drag. En person som lägger set, nej Tina, visst fasen hade du något.

Kungen utpekade oss Tinusen, gerulatis och Sun som vektajta spelare som sänkte pottstorleken på borden. Han är ju jäkligt tight själv. Det är så sällan han bettar hårt så det är inte svårt att räkna ut att han sitter på vissa utvalda händer när han bettar. Alla gånger det gått till showdown har han suttit där med en väldigt bra hand men visst, han är lite tuffare än oss och har en förmåga att suga ut allt från fiskarna men särskilt svåranalyserad är han inte.

Oki ska vara snäll o avslöja vad jag hade,men ta det inte som vana missade du stegen totalt????? plus att jag hade färgdrag men tur att den ej kom då du satt på K hög. Klart som sjutton jag bettar då när jag har bästa handen redan plus den kan bli bättre.

Länk till kommentar