Gå till innehåll

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Postad
Det gör jag med så att säga... ;) Ska ut på stan och uträtta lite ärenden innan det är dags för spel idag.

kan på ett vis oxå säga att jag sitter här på arbetstid men till skillnad från er får jag skitlön, mammapenning 540 kr/dag det blir man rik på tjihooo tjänar ju mer på pokern ju

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
...en annan femma att hon tycker sin mamma är skittrist som sitter vid datan titt som tätt

Jag har en dotter som är 8 och hon tycker jag (med rätta) är en tråkmåns framför datorn, därför spelar jag väldigt sällan när hon är med.

"Datan" och "pengapoker", du e väldigt charmig...

Postad
jag är kvinna, jag kan spela samtidigt som jag skriver, sen spelar jag inte poker nu utan försöker roa min dotter samtidigt som jag sitter här, en annan femma att hon tycker sin mamma är skittrist som sitter vid datan titt som tätt

ja, det är väl förståligt iofs :>

Håller inte med dig här Manshora, att höja till 8 på floppen känns bättre än att minidutta till 3.

Höjningen på turn i position känns också självklar mot stationerna på SS (jag hade nog höjt lite mer).. FI bettar ut halvpott, känns som en blockbet för att få bra odds att dra till färgen, skulle han verkligen göra det med en färdig hand? I värsta fall kan man ju alltid folda om det kommer en till höjning.

Riverbettet håller jag med om att det borde vara större, minst halvpott.

okej, jag tar den en gång till. bara för att det finns många dåliga spelare på SS gör det inte rätt att spela fel själv.

att höjja till 3 är ingen mindutt, eftersom potten bara är 3 stor!

att höjja till 8 är således ett ganska stort överbet.

att höjja turn är nog inte rätt tyvär. av 2 anledningar

1: har du bäst hand, är chansen att han ska träffa färgen 19,5% dvs, han träffar 1 gång av 5. och du kommer således vinna potten 4 gånger av 5, och ger han möjlighet till att bluffa utan träff.

2: om du är slagen, får du betala av mer.

Postad

Jag tycker det är bra Tinusen att du försvarar dina händer och gör höjningar. Det är rätt om du har träff t ex på topparet och inte vill bli utdragen mm. Jag har börjat göra det lite mer än förut.

Men denna brädan med både stegdrag och färgdrag (två motstådare) och då måste man bestämma sig syn eller kraftig höjning och då fungerar inte minihöjningar.

Inget är fel och inget rätt så länge man är vinnande så är det bra och jag vet att du är jätteduktig.

Jag är faktiskt aggro men inte preflop överhuvudtaget och kommer aldrig att vara det heller. Jag vill skicka in mycket par och connectors och suited hands billigt och träffar de så vill jag ta betalt. Innan fattade jag kanske inte att folk vill syna med så mycket men när jag såg Kungens spelstil har jag anammat denna och tar bättre betalt nu. Jag väljer att inte överspela AK-A10 t ex utan ser med potential i J10s t ex.

Jag trivs med denna spelstil på den nivån. Har man inte spelat där så är det svårt att fatta hur speciellt det är. Att jämföra SH på annan site med 0,5-1 FR är som att spela på annan planet. Anledningen till att det är så speciellt är den enormt höga flopprocenten 50-60. Att t ex höja med 4 kr är ju bara öppna för många synare och då står man där med sin AK-AQ eller överpar AA-JJ och inte vet hur man ska göra.

På 1-2 så måste man reraisa och vara tuffare. Folk gör mycket mer bluffar och gör stora bet med träff på underparet.

Postad
Jag har en dotter som är 8 och hon tycker jag (med rätta) är en tråkmåns framför datorn, därför spelar jag väldigt sällan när hon är med.

"Datan" och "pengapoker", du e väldigt charmig...

näe poker blir det inte när hon är med utan då blir det forumet. går inte o spela när hon är igång, du vet rycka i gardiner, dra i stolar allt är roligt likadant klicka på tangentbordet eller sparka på det.

hade en diskussion angående barn o poker i början av dagboken där jag skrev varför jag inte vill att hon ska få titta på när jag spelar poker.

Postad

Jag trivs med denna spelstil på den nivån. Har man inte spelat där så är det svårt att fatta hur speciellt det är. Att jämföra SH på annan site med 0,5-1 FR är som att spela på annan planet. Anledningen till att det är så speciellt är den enormt höga flopprocenten 50-60. Att t ex höja med 4 kr är ju bara öppna för många synare och då står man där med sin AK-AQ eller överpar AA-JJ och inte vet hur man ska göra.

varför vet man inte vad man ska göra?

Postad
Jag tycker det är bra Tinusen att du försvarar dina händer och gör höjningar. Det är rätt om du har träff t ex på topparet och inte vill bli utdragen mm. Jag har börjat göra det lite mer än förut.

Men denna brädan med både stegdrag och färgdrag (två motstådare) och då måste man bestämma sig syn eller kraftig höjning och då fungerar inte minihöjningar.

Inget är fel och inget rätt så länge man är vinnande så är det bra och jag vet att du är jätteduktig.

Jag är faktiskt aggro men inte preflop överhuvudtaget och kommer aldrig att vara det heller. Jag vill skicka in mycket par och connectors och suited hands billigt och träffar de så vill jag ta betalt. Innan fattade jag kanske inte att folk vill syna med så mycket men när jag såg Kungens spelstil har jag anammat denna och tar bättre betalt nu. Jag väljer att inte överspela AK-A10 t ex utan ser med potential i J10s t ex.

På 1-2 så måste man reraisa och vara tuffare. Folk gör mycket mer bluffar och gör stora bet med träff på underparet.

så du menar att du bara checkar om du får träff på din AK på floppen, kan säga att de flesta inte gör det . Dvs du har studerat kungens spelstil, jag kan säga att han bettar bra på sitt AK oftast pott på över 100 kr när han fått träff på floppen. vet oxå hur han spelar för det mesta då jag spelat en del med honom, vet när han sitter på ngt bra o när han inte sitter på ngt bra. likadant så vet jag din spelstil fast du är lite mer lurig då du slowspelar en del kort.

om man spelar mycket med vissa folk hittar man deras spelstil o kan sätta dit dem lätt när du väl får kort.

menar du har troligen bästa hand med AK då måste du våga ta betalt för den oxå. visst du behöver inte överspela den men det ska inte vara billigt o syna heller, en 3 kr bett skrämmer ingen då. jag kan reraisa med Ak på flopp om ngn höjt kanske 2 kr då jag vet troligen har jag bästa handen. visst par är par. o sen kan man luska ut lite vad folk har för kort beroende vem man får med sig, tex en gång jag hade AK o bettade friskt då du satt på bordet, var övertygad om att han satt med A med sämre kicker då han sällan gick med på höjningar o foldade sina flesta kort. visst han kunde suttit med ngt annat men jag analyserade honom rätt.

sen så kan jag säga att jag går med på familjepotter då jag vet att jag har en hand som kan bli en monsterhand jämfört med honom, en sämre hand kanske inte är så bra o gå med på när det är få folk med, sämre hand menar jag pre flop, tex stegdrag, färgdrag

menar om det är bara du o 1 annan så är inte potten tillräcklig o slåss om. jo om han sitter på aa givetvis eller KK då blir det ju pott men menar vid icke höjning preflop

Postad
hade en diskussion angående barn o poker i början av dagboken där jag skrev varför jag inte vill att hon ska få titta på när jag spelar poker.

Läste nu och är i stort av samma uppfattning. Fast hon vet att det är här jag tjänar mina pengar och jag vill inte gömma det, snarare neutralisera det. Men hon ska inte växa upp med en farsa som lirar poker framför datan hela tiden.

Postad
Läste nu och är i stort av samma uppfattning. Fast hon vet att det är här jag tjänar mina pengar och jag vill inte gömma det, snarare neutralisera det. Men hon ska inte växa upp med en farsa som lirar poker framför datan hela tiden.

näe, min dotter kommer självklart veta att jag spelar poker, men jag kommer ju inte förklara att jag spelar om pengar, hon ska veta att man måste jobba för sina pengar dvs mamma o pappa har ett jobb de går till o får pengar varje månad varje dag pga det, sen när hon är äldre då kan man ju förklara mer o lära lite poker, sen vet om 15 år kanske jag inte ens spelar poker. jag spelar denna nivån för att det är grymt kul o sen har jag ingen avsikt o gå upp insatser o riskera mitt kapital, tar denna säkra vägen då jag vet att detta ger mig pengar då jag är en vinnande spelare på denna nivån, nästa nivå vem vet jag kanske är förlorare där

Postad

Jag tror du missförstod mig där Tinusen klart jag bettar AK på flop och kan även reraisa men får har radarn på om vad den andra kan ha och hur brädan ser ut. Jag spelar den handen väldigt olika.

Jag menar ser brädan otroligt farlig ut så får man bestämma sig för att trycka på eller avvakta. Det var den handen med 987 med två färgkort jag diskuterade.

Jag älskar slowspel om jag vet jag har en väldigt bra hand och den andra tror jag är svag som synar och försöker betta ur mig ur handen. Då älskar jag aggrospelare, tex om jag träffat trissen och de har esset.

Men allt beror på situationen och vem man spelar med etc. Det är därför poker är så intressant och blir aldrig tråkigt.

Jag vet att du Tina och Kungen aldrig kommer att skänka en krona gratis till mig. Jag kan din spelstil bra och Kungens väldigt bra också och ni vet ju precis hur jag spelar. Vi kan bara hoppas att fiskarna blir kvar på Sv Spel för skulle alla vara som oss skulle det inte vara bra alls.

Postad

Tänkte på slowspel när det ska löna sig, menar är det värt o slowspela om man sitter på monsterfärgen, eller stege rainbow??

när är det egentligen värt o slowspela, kåk tex vet jag om man sitter på bästa vill säga. jag slowspelar ytterst sällan, gjorde misstag i början av mitt spel o slowspela triss ibland o lät de andra få stege.

tänkte oxå på en situation om floppen tex visar 2, 6, 6, rainbow o du sitter med A6 om man nu förmodan skulle gå med på dem korten, men tex lilla mörk. är det då värt o slowspela den handen o hoppas att ngn annan höjer.'som sagt var jag slowspelar ytterst sällan men man får ju heller ingen pott på vissa händer bara för man avslöjar vilken hand man sitter på. Bara undrar om man ska vara aggro direkt, eller inte. Fast samtidigt ngn kanske vill ha ngt annat o då synar han ju eller rent av sitter på en 6;a med sämre kicker då måste det ju löna sig o betta. Bättre o vinna lite än o förlora mycket som det heter.

Suck jag o pottodds, finns det inget så där superduper enkelt sätt o räkna typ som en ramsa som man lärde sig när man var barn o skulle knyta skorna o sådant. :-D

Postad
Jag tror du missförstod mig där Tinusen klart jag bettar AK på flop och kan även reraisa men får har radarn på om vad den andra kan ha och hur brädan ser ut. Jag spelar den handen väldigt olika.

Jag menar ser brädan otroligt farlig ut så får man bestämma sig för att trycka på eller avvakta. Det var den handen med 987 med två färgkort jag diskuterade.

Jag älskar slowspel om jag vet jag har en väldigt bra hand och den andra tror jag är svag som synar och försöker betta ur mig ur handen. Då älskar jag aggrospelare, tex om jag träffat trissen och de har esset.

Men allt beror på situationen och vem man spelar med etc. Det är därför poker är så intressant och blir aldrig tråkigt.

Jag vet att du Tina och Kungen aldrig kommer att skänka en krona gratis till mig. Jag kan din spelstil bra och Kungens väldigt bra också och ni vet ju precis hur jag spelar. Vi kan bara hoppas att fiskarna blir kvar på Sv Spel för skulle alla vara som oss skulle det inte vara bra alls.

men samtidigt det är då brädan ser farlig ut som det blir lite action, man kan inte alltid ta för givet att ngn sitter på kanske just stegen, han kanske har 2-par, bara par eller ute efter ngt drag. Bara för man bettar så har man inte alltid ngt. menar perfekt o betta efter drag ibland då du får folk att tro att du verkligen inte ville ha det draget som kom.

sen att man möter nya motståndare dagligen som man inte har ngn aning om hur den spelar är en annan femma.

Näe du här får du inget gratis om du kommer i duell med mig, visst du kanske sitter med bättre hand i slutändan men då har du iaf fått betala för att få se nästa kort som ska förbättra din hand. den risken får jag ta att bli utdragen det är det bara korten som bestämmer o hur den andra spelar o hur jag spelar just den handen. menar vågar man inte göra en bet ja då ger du ju personen en väldigt billig titt. tex om han vill ha sin stege o bettar 3 kr o det är 4 pers kvar då kommer han billigt undan för att träffa sin stege likadant färg. det är när bettningen börjar bli högre som gör att det svider för honom o syna o han kanske lägger ner sin färg/stegdrag då det kom en 15 kr bet på en 30 kr pott. sen om han kan räkna pottodds m.m så vet han ju om det lönar sig o gå med eller inte.

Postad
men samtidigt det är då brädan ser farlig ut som det blir lite action, man kan inte alltid ta för givet att ngn sitter på kanske just stegen, han kanske har 2-par, bara par eller ute efter ngt drag. Bara för man bettar så har man inte alltid ngt. menar perfekt o betta efter drag ibland då du får folk att tro att du verkligen inte ville ha det draget som kom.

sen att man möter nya motståndare dagligen som man inte har ngn aning om hur den spelar är en annan femma.

Näe du här får du inget gratis om du kommer i duell med mig, visst du kanske sitter med bättre hand i slutändan men då har du iaf fått betala för att få se nästa kort som ska förbättra din hand. den risken får jag ta att bli utdragen det är det bara korten som bestämmer o hur den andra spelar o hur jag spelar just den handen. menar vågar man inte göra en bet ja då ger du ju personen en väldigt billig titt. tex om han vill ha sin stege o bettar 3 kr o det är 4 pers kvar då kommer han billigt undan för att träffa sin stege likadant färg. det är när bettningen börjar bli högre som gör att det svider för honom o syna o han kanske lägger ner sin färg/stegdrag då det kom en 15 kr bet på en 30 kr pott. sen om han kan räkna pottodds m.m så vet han ju om det lönar sig o gå med eller inte.

15kr i en 30kr pott tycker jag är för lite för att straffa draghänder.. betala 15för att ev vinna 45, lägg till implicita odds så ger du motståndaren en bra deal..

Postad
15kr i en 30kr pott tycker jag är för lite för att straffa draghänder.. betala 15för att ev vinna 45, lägg till implicita odds så ger du motståndaren en bra deal..

jo men var bara ett ex att det kan avskräcka ngr, självklart inte en del men bara ett exempel, för de om inte kan pottodds eller har hum om hur så är detta en jättehög höjning o därför avskräcka, man får många potter nästa1n gratis på mikronivå pga att de tycker det är en hög höjning o ej kollar på höjningen respektive potten

nu så är det så på denna micronivå att folk inte kan pottodds m.m o när detär värt o gå med o ser bara summan som en betar, sällan man ser på borden folk som följer det där med o beta 75% av potten tex vid par o träffar utan här bettas det hej vilt. rena vilda western på borden.

det var ju därför jag skrev den sista meningen om han kan pottodds så vet han om det lönar sig eller inte o gå med.

visst säger inte att jag kan pottodds m.m så där super men vet när det lönar sig o gå med på drag

Postad

Idén är alltid att motståndaren ska göra calls som procentuellt sett är dåliga, alltså betala mer än han kommer få tillbaka.

Om man har read på bordet som säger att man antagligen får call om man raisar 14 med AA preflop, då ska man göra det. Sitter man på ett bord där man tror att man kan få en call på 5 ska man raisa fem :)

Finns inget rätt eller fel (förutom rena odds, utan implicita) utan read.

Postad

Sun, hann inte svara på din hälsning. Ville du inte vara kvar på det bordet?

Slowspelaren himself fick äta upp sin egen medicin denna session. Höjer upp 8 kr med AA och sätter trissen på floppen. Jag checkar och ingen bettar. Finns inga drag på floppen så jag är ursäker på att vinna detta. Turn det andra klöver på bordet. En bettar och andra synar och reraisar ordentligt men de synar. Sedan kommer ett klöver till på river och den ena bettar 40 kr och jag synar min idiot med min triss. Han har KQ i klöver. Gissa om man mår dåligt och jag tänkte på denna diskussion.

Slowspela har jag tjänat massor av pengar på annars. Du måste sitta på t ex en kåk och du måste ha en annan som bettar som fasen annars får man ta tag i det själv. Annan typisk situation är set på floppen med t ex 555 och där är ett ess på floppen och den andra bettar som fasen. Inte vill jag avslöja min hand då.

Färg och tvåpar skulle jag inte slowspela, kanske en stege i vissa fall beroende på brädan.

Allt detta är ju beroende på situationen.

Efter suttit flera timmar nu på 1-2 så är det väsentlig skillnad och gick lite vinst men färre på floppen, mer aggro och större bettar. De gör det svårare för en. Jag tror att man kan tjäna mera på 0,5/1.

Tina, du har rätt att du ska betta för att inte ska få in sina kort. Det säger jag inte emot på något sätt. Jag skulle aldrig dra utan odds mot dig och brukar inte göra det heller utom någon gång. Däremot bettar jag inte drag så mycket, har inte bestämt mig hur jag ska göra med det. De är för synvilliga och man har ingen färdig hand direkt. Hade fold equity varit större kunde man göra det men där är jag mycket osäker.

Postad

Slowspelaren himself fick äta upp sin egen medicin denna session. Höjer upp 8 kr med AA och sätter trissen på floppen. Jag checkar och ingen bettar. Finns inga drag på floppen så jag är ursäker på att vinna detta. Turn det andra klöver på bordet. En bettar och andra synar och reraisar ordentligt men de synar. Sedan kommer ett klöver till på river och den ena bettar 40 kr och jag synar min idiot med min triss. Han har KQ i klöver. Gissa om man mår dåligt och jag tänkte på denna diskussion.

Slowspela har jag tjänat massor av pengar på annars. Du måste sitta på t ex en kåk och du måste ha en annan som bettar som fasen annars får man ta tag i det själv. Annan typisk situation är set på floppen med t ex 555 och där är ett ess på floppen och den andra bettar som fasen. Inte vill jag avslöja min hand då.

Färg och tvåpar skulle jag inte slowspela, kanske en stege i vissa fall beroende på brädan.

Efter suttit flera timmar nu på 1-2 så är det väsentlig skillnad och gick lite vinst men färre på floppen, mer aggro och större bettar. De gör det svårare för en. Jag tror att man kan tjäna mera på 0,5/1.

Tina, du har rätt att du ska betta för att inte ska få in sina kort. Det säger jag inte emot på något sätt. Jag skulle aldrig dra utan odds mot dig och brukar inte göra det heller utom någon gång. Däremot bettar jag inte drag så mycket, har inte bestämt mig hur jag ska göra med det. De är för synvilliga och man har ingen färdig hand direkt. Hade fold equity varit större kunde man göra det men där är jag mycket osäker.

haha känner igen det där med AA gjorde likadant o han fick stege på rivern, menar om man bettat på floppen kanske han inte hade synat o jag fått potten sen dess har jag sagt ska aldrig slowspela mina kort då jag fått smaka på min egna medicin, hihi vad dum man är men ja man ångrar ju sig o jag vet hur det känns geru. det är inte alltid jag bettar drag det är oxå för att förvilla motståndarna brukar funka fint, den finaste potten var när jag lyckades få motståndaren o tro att jag inte vill ha färg, jag hade A hög o när färgen kom börjjade han betta som en galning, jag mothöjde all in o han synade, han hade Q hög o jag fick en pott på 500 kr ngt

Postad

En bra taktik mot så extremt löspassiva motståndare borde vara att spela dina monsterdrag aggro (färg+stegdrag) samt nötfärgdraget då du kommer inkassera många riksdaler de gånger motspelaren träffar lägre färg..

Postad

Hade 4 bord uppe, och ville bara spela 3, kändes lite taskigt att sno fisk från dig :) Hittade ett par andra bra bord så jag tjänade iaf!

Ang slowplayen: Bra spelat, man kan ofta extrahera mera när man höjt preflop.

Jag slowplayar t ex ofta AA postflop.

Preflop: Raisar 5-9 beroende på bord.

Säg, flopp kommer: J56o

Då kan jag ofta checka en, (om det inte finns drag) för att representera missat drag. Har motsåndren PP så betar han ofta ut, då kan du calla och få honom att leda in. Bra, för ofta ser man när nån träffat triss också, för då betar dom oftast ut uberhårt (typ, 2xpot)

Postad

Det gör inget om du är på samma bord Sun. Jag vill gärna ha några bra på mitt bord.

Så som du gör med AA vågar inte jag. Jag bettar ut och vill inte bli utdragen men visst du kan nog göra pengar på det sättet också.

Jag ska spela nu och tjuvkikade lite på Tinusen. Bra jobbat och över 500 på ett bord. Jag tycker det är roligt att det går bra för oss alla och det finns mycket fisk där så det räcker.

Tack Dante, jag ska försöka betta lite mera på höga färgdrag. Får släppa bromsen lite.

Men faktum är att alla kan vinna många händer fiskar som bättre men det gäller att ha försvaret uppe. Det är där fiskarna gör fel, de kan inte lägga sin hand och förstås de jagar vidare men folda mer är ett bra råd för dem.

Postad
Det gör inget om du är på samma bord Sun. Jag vill gärna ha några bra på mitt bord.

Så som du gör med AA vågar inte jag. Jag bettar ut och vill inte bli utdragen men visst du kan nog göra pengar på det sättet också.

Jag ska spela nu och tjuvkikade lite på Tinusen. Bra jobbat och över 500 på ett bord. Jag tycker det är roligt att det går bra för oss alla och det finns mycket fisk där så det räcker.

Tack Dante, jag ska försöka betta lite mera på höga färgdrag. Får släppa bromsen lite.

Men faktum är att alla kan vinna många händer fiskar som bättre men det gäller att ha försvaret uppe. Det är där fiskarna gör fel, de kan inte lägga sin hand och förstås de jagar vidare men folda mer är ett bra råd för dem.

Hade bara tur med en fin liten kåk. HAde JJ höjning 7 BB preflop, 6 nissar hängde på, mitt set satt på floppen, fick med mig allihopa, på turn kommer kåken, en bettar 66 kr o jag all in, pang o en fin pott :) perfekt o gå med på par på höjning då de oftast har AA, KK eller ngt sådant. tog en pott på 400 ngt

nu har det gått segt ett tag så kanske ska ta en paus vet ej

Postad

Hade ni synat hans höjning???

***** Hand History for Game 312142817 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 3, 18:09:15 ET 2007

Table Adam 20 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: UncleRico ( $243.85 )

Seat 2: Ripjägarn ( $76.37 )

Seat 3: Mr.Foster ( $190.75 )

Seat 4: Tinusen ( $229.05 )

Seat 5: ake1 ( $206.6 )

Seat 6: gerulatis ( $180.5 )

Seat 7: kobe ( $119 )

Seat 8: mozza ( $250.33 )

Seat 9: tjetje ( $76.35 )

Seat 10: biggan69 ( $30.05 )

kobe posts small blind [$0.5].

mozza posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 7s 7h ]

tjetje calls [$1].

biggan69 calls [$1].

UncleRico calls [$1].

Ripjägarn folds.

Mr.Foster calls [$1].

Tinusen calls [$1].

ake1 calls [$1].

gerulatis folds.

kobe folds.

mozza checks.

** Dealing Flop ** [ Td, 7c, Qd ]

mozza checks.

tjetje checks.

biggan69 checks.

UncleRico checks.

Mr.Foster bets [$5].

Tinusen raises [$15].

ake1 raises [$203].

mozza folds.

tjetje folds.

biggan69 folds.

UncleRico folds.

Mr.Foster folds.

Tinusen folds.

ake1 does not show cards.

ake1 wins $229.45

Jag vågade inte tror han satt på högre set kanske T eller rent av slowspelat QQ. Kanske ville bara sno potten men tror inte han riskerar all in för det, men känns som ett bra beslut.

Postad
Hade ni synat hans höjning???

***** Hand History for Game 312142817 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 3, 18:09:15 ET 2007

Table Adam 20 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: UncleRico ( $243.85 )

Seat 2: Ripjägarn ( $76.37 )

Seat 3: Mr.Foster ( $190.75 )

Seat 4: Tinusen ( $229.05 )

Seat 5: ake1 ( $206.6 )

Seat 6: gerulatis ( $180.5 )

Seat 7: kobe ( $119 )

Seat 8: mozza ( $250.33 )

Seat 9: tjetje ( $76.35 )

Seat 10: biggan69 ( $30.05 )

kobe posts small blind [$0.5].

mozza posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 7s 7h ]

tjetje calls [$1].

biggan69 calls [$1].

UncleRico calls [$1].

Ripjägarn folds.

Mr.Foster calls [$1].

Tinusen calls [$1].

ake1 calls [$1].

gerulatis folds.

kobe folds.

mozza checks.

** Dealing Flop ** [ Td, 7c, Qd ]

mozza checks.

tjetje checks.

biggan69 checks.

UncleRico checks.

Mr.Foster bets [$5].

Tinusen raises [$15].

ake1 raises [$203].

mozza folds.

tjetje folds.

biggan69 folds.

UncleRico folds.

Mr.Foster folds.

Tinusen folds.

ake1 does not show cards.

ake1 wins $229.45

Jag vågade inte tror han satt på högre set kanske T eller rent av slowspelat QQ. Kanske ville bara sno potten men tror inte han riskerar all in för det, men känns som ett bra beslut.

NEEJ! vad gör du! :D en självklar syn ju! den här folden vill jag aldrig mer behöva läsa :P

han gör ju PRECIS vad man vill att han ska göra:P

Postad
NEEJ! vad gör du! :D en självklar syn ju! den här folden vill jag aldrig mer behöva läsa :P

han gör ju PRECIS vad man vill att han ska göra:P

jo men jag är nästan övertgad att han sitter på högre set, oki fegade ur men synen var inte så självklar då jag defenitivt inte är säker på hur min hand står

Ngn mer som skulle lagt sig eller gjorde jag dumt misstag?? Har inte spelat så mycket med honom men aldrig sett honom gå all in iaf.

Postad
jo men jag är nästan övertgad att han sitter på högre set, oki fegade ur men synen var inte så självklar då jag defeenitivt inte är säker på hur min hand står

jag kan lova att dit set kommer stå 9 gånger av 10 här. det vanligaste är faktikst att detta är en idiot som bluffar eller har en färgdrag. i detta fall ligger dessutom både färgdrag och stegdrag ute.

viktigast är dock att den ENDA handen som slår dig är just ett högre set, och den chansen får vi ta. för som sagt kommer du vinna denna handen dom allra flesta gångerna.