Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Klart det måste finnas spelare som kan ligga mellan 25-50 BB/h på 0,5/1-nivån. Jag anser mig vara en ok spelare, men inte mer, jag lyckas ändå snitta 14BB/h. Om jag hade varit lite bättre på att orka folda mina TPTK när jag vet att min hand är slagen hade jag nog legat en bit över 20BB/h. Spelar man 5 bord så gör man då en bit över 100kr i timmen. Inga problem att lägga 150h i månaden trots att man jobbar heltid om man tycker något är urkul. Gäller ju bara att ha en grymt förstående sambo eller var singel...

 

/Patfor

 

 

jag har ett BB på ca 16, förstått hur man räknar nu o inte sjutton kommer jag upp till 15 000, tjänade själv ca 9000 förra månaden. visst skulle kunna plussa mer om man tar bort en del dumma syner, en del som firrarna har tagit o kanske bluffat mer. eller vet att jag kan plussa ännu mer men 30 000 är obegripligt.

 

hehe 150 timmar är inga problem o då har jag ändå en 8 månaders bebis, blir på kvällarna o sen har jag en pokerintresserad sambo plus som älskar tv pel o spelar när jag spelar poker ljög lite kollade på pt mitt är visst 18,46 bb eller 9,23 vet ej vilket som är vilket håller på o lär mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hehe 150 timmar är inga problem o då har jag ändå en 8 månaders bebis, blir på kvällarna o sen har jag en pokerintresserad sambo plus som älskar tv pel o spelar när jag spelar poker

 

150 timmar? Tjena hejsan, en annan lirar ju typ 20h per månad :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det måste finnas spelare som kan ligga mellan 25-50 BB/h på 0,5/1-nivån... /Patfor

 

nej, ytterst osannolikt att någon kan ligga så högt, ett snitt på 50PTBB/100 betyder att du måsste gå plus in ett inköp var 100e hand. detta är inte möjligt.

 

 

Kombination med lite dåligt spel, folk som synar med vad sjutton som helst tex A3 är ju jättefina kort o gå med på höjning. tex en hand, höjde pre flop, fick med mig 2 st skulle luska lite, båda hängde med 6 kr efter floppen, lär ju inte bli av med dem så jag passar bara turn, på rivern sitter mitt A. Jag höjer ja lite mycket kanske men men, får en mothöjning egentligen skulle jag lagt mig där, men j a han fick ju in sitt 2-par, han fick träff på 2, eller 3 vad han hade o när en sån får träff ja då spelar det ju inte roll om man bettar 10,15 20 kr de följer med som en igel som inte går o få bort

 

menar du att du höjjde med A3 eller att han synade din höjjning med A3, och att historien således inte förtäljer vad du hadde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det måste finnas spelare som kan ligga mellan 25-50 BB/h på 0,5/1-nivån. Jag anser mig vara en ok spelare, men inte mer, jag lyckas ändå snitta 14BB/h. Om jag hade varit lite bättre på att orka folda mina TPTK när jag vet att min hand är slagen hade jag nog legat en bit över 20BB/h. Spelar man 5 bord så gör man då en bit över 100kr i timmen. Inga problem att lägga 150h i månaden trots att man jobbar heltid om man tycker något är urkul. Gäller ju bara att ha en grymt förstående sambo eller var singel...

 

/Patfor

 

Jag tror också att det går att komma upp i det vissa sjukt bra månader, men jag tror inte det hör till det mest vanliga (har 58.48 bb/100 på PP men denna siffra är baserad på endast 713 händer :lol: ). På SS är det hälften och jag är definitivt inte bland de allra vassaste. Det går nog att få en normal medelsvensson lön på den nivån, men får man svackor nån månad blir det tufft. Jag skulle inte säga upp mig från jobbet riktigt än! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tankar kring poker o annat.

 

Igår blev min dotter 8 månader, känns som igår det var första gången man hörde hennes skrik. men har latmasken börjat åla ännu näe. men hon försöker sätta sig upp själv iaf o ställer sig upp själv om hon tar tag i mina händer.

 

 

jaja till poker nu. När vet man egentligen när man ska sluta spelajag lär mig aldrig det, först går det hur stabilt som helst sen käpprakt ner åt h*****e. måste komma underfund när jag ska sluta. O sen varför spelar jag ibland hur bra som helst men sen börjar jag tilta bort onödiga pengar,vet att jag kan bättre men varför visar jag inte det för mig själv. Har stora luckor i mitt spel som jag verkligen måste jobba med menar tiltar bort för mycket pengar varje månad. visst går bra med pluss men det kan bli mer.

 

jaja har man fått smak på pengar får man väl aldrig nog utan vill bara ha mer o mer o mer.

sen har jag ju bara spelat 2 månader så man kan ju inte räkna med o vara bra jämt. där min brist ligger är hur jag spelar par blir lätt att man överspelar dem med bettningar m.m så sitter ngn med bättre par, bättre kicker ibland, får in sitt triss etc etc.

 

vet jag måste betta men varför förlorar jag jämt på det eller inte jämt men ngt måste ändras där på den fronten, fast iofs sitter man på tex AK o får träff på floppen vill man ju inte ge gratis titt då blir det ju automatiskt större bet. sen att folk hänger med på sitt 3;e par o få träff ja det går ju aldrig komma ifrån. mina 2-par triss etc etc spelar jag bra det är dem som ger mig fina pengar,

 

men ser dagligen oxå folk som spelar sina AK som om de vore typ set, visst jag har oxå gjort det men blivit bättre, på rivern är potten uppe i 90 kr och ja han som hängt med på höjningen sätter sitt 2-par o han som hade AK blir fly förbannad pga att han förlorade potten o börjar skriva olika saker.

 

o detta är bland de spelarna som tillhör de bättre o borde veta hur folk spelar.

menar vi spelar mikronivå 0,5-1 kr många har aldrig spelat förut, många har kanske spelat länge men tycker det är roligt o spela på deras sätt då det kanske ger dem pengar så de går pluss, menar en del funkar det för, så när jag skriver fisk ja då menar jag inte alltid negativt, utan jag gillar fiskarna då de synar mig med sitt par med dålig kicker, men när de tar en pott från mig så gillar jag ej dem, men där har man kanske sig själv o skylla, man kanske skulle spelat handen annorlunda.

 

då jag menar med sett etc är att det kanske blir en bett på 30 kr på sitt par. Tycker detta är brist på respekt åt de andra spelarna om man skriver idiot etc etc, man behöver inte kalla folk för allt möjligt, egentligen har man sig själv o skylla att man överspelar sitt par, för om ngn vill syna ja då gör den det och det kanske är första gången denna personen spelar, ska den då få höra att man är dum i huvudet o kanske aldrig mer våga sätta sin fot på en pokersajt igen.

 

Menar man vill väl ha en trevlig stund när man sätter sig o lirar lite sen att en del inte kan lira lika bra är en annan femma

 

Näe språket kan man iaf vårda ingen har rätt o kalla ngn för idiot inom spelet, alla spelar olika, visst jag kanske inte är den trevligaste alltid här men kallar inte folk för idioter på bordet, brukar skriva nh istället. Man kan inte vinna alla potter sen att man förlorade 30 kr där är ju inte kul. Fast ngt som är synd att såna som göra såna syner de kanske sitter med 170 kr sen 1 timme senare har de 20 kr kvar. Sa till gubben att en spelare som brukar förlora satt med 195 kr, ja tyvärr så går han inte ut med 195 kr, mycket riktigt gick han ut när han förlorat hela stacken på dumma syner.

 

då kommer vi nog till folk som känner att de måste vinna tillbaks de de förlorat o sen förlorar de mer o mer pga att de tiltar. visst jag är väl beroende på ett vis med men spelar för att det är kul, förlorar jag tycker jag inte det är kul o tar paus från spelet o det är när jag förlorar som jag spelar riktitgt illa, därför blir det paus på kanske 30 min,1 timme eller hela dagen.

 

visst min stack går oxå ner men ytterst sällan den går ner mycket kanske 40 kr sen får man en pott och är tillbaks igen.

¨

 

näe hepp dags o sluta nu, ska leka lite med dottern dvs hon gillar o träna på att sätta sig upp o ställa sig sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kombination med lite dåligt spel, folk som synar med vad sjutton som helst tex A3 är ju jättefina kort o gå med på höjning. tex en hand, höjde pre flop, fick med mig 2 st skulle luska lite, båda hängde med 6 kr efter floppen, lär ju inte bli av med dem så jag passar bara turn, på rivern sitter mitt A. Jag höjer ja lite mycket kanske men men, får en mothöjning egentligen skulle jag lagt mig där, men j a han fick ju in sitt 2-par, han fick träff på 2, eller 3 vad han hade o när en sån får träff ja då spelar det ju inte roll om man bettar 10,15 20 kr de följer med som en igel som inte går o få bort

 

spelade igen lite senare gick mycket bättre o ligger på plusssidag igen. förstår bara inte varför man komme rin i dåligt spel ibland när man i vanliga fall spelar bra.

 

så vem är din favvisfisk??? min är liisaK hon synar alltid mig o ger mig fina potter.

 

fast ja jag menar ju inget illa till firrarna utan om de vill syna allt får de ju göra det

 

Jo då såg den handen. Sånt som händer tyvärr. Liisa blir man glad av att se, larshyk också. megafavvo är A1-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också att det går att komma upp i det vissa sjukt bra månader, men jag tror inte det hör till det mest vanliga (har 58.48 bb/100 på PP men denna siffra är baserad på endast 713 händer :lol: ). På SS är det hälften och jag är definitivt inte bland de allra vassaste. Det går nog att få en normal medelsvensson lön på den nivån, men får man svackor nån månad blir det tufft. Jag skulle inte säga upp mig från jobbet riktigt än! ;-)

 

de ggr jag spelat med dig så har du fått riktigt fina potter, de räknar väl att man iaf ska spela 20 000 händer för att se ett resultat tror jag, men kämpa på så går det super då det alltid gått bra när vi spelat o dåligt för mig, ska sluta sitta på ditt bord tror det är du som ger mig otur hihi.

 

har aldrig tänkt o säga upp mig från jobbet tänk om det går skit en månad oj jag måste leva på gubbens lön. ska inte heller gå upp en insats, ska du????

 

mitt BB på 39 344 händer är 18,46. fattar inte hur man kunnat spela så mycket h'änder men har man inget liv på veckokvällar m.m o en pokerintresserad gubbe som gärna oxå spelar, vi kan sitta o hålla varandra sällskap när vi spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, ytterst osannolikt att någon kan ligga så högt, ett snitt på 50PTBB/100 betyder att du måsste gå plus in ett inköp var 100e hand. detta är inte möjligt.

 

 

 

 

menar du att du höjjde med A3 eller att han synade din höjjning med A3, och att historien således inte förtäljer vad du hadde?

 

hade AK, så gjorde en liten bluff på floppen , han satt på A3 o hängde med 3;an. så var dåligt spel av mig egentligen iaf på rivern, då jag egentligen inte skulle synat hans höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då såg den handen. Sånt som händer tyvärr. Liisa blir man glad av att se, larshyk också. megafavvo är A1-1.

 

undra om liisa är en tjej, men ibland spelar hon bra, men så roligt varenda gång man höjer ja då synar de så glatt ytterst sällan de lägger sig. bland hajarna gillar jag inte o spela med sinque har svårt med honom vet ej varför.

 

men jag vill sätta dit ngn haj riktigt ordentligt typ sno hans hela stack, tänk vad gott om han sitter på AA, o mitt lilla fina set sitter på floppen, han lär ju inte ge upp sitt AA i första hand o bettar på friskt. Var som gerulatis han tog en fin pott från mig, fast bettade inte så farligt, typ 7 kr på flopp, satt med QQ, på floppen kom TT o 9, han hängde med borde annat ngt då han brukar lägga sig, på rivern fick jag en mothöjning, då hade han lurpassat sin kåk hela tiden o jag bidde kanske 30-40 kr fattigare, kunde ju fått bättre kåk men damerna de hatar mig, sitter aldrig, alla andra vinner med dem, jag ska slänga dem hädanefter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de ggr jag spelat med dig så har du fått riktigt fina potter, de räknar väl att man iaf ska spela 20 000 händer för att se ett resultat tror jag, men kämpa på så går det super då det alltid gått bra när vi spelat o dåligt för mig, ska sluta sitta på ditt bord tror det är du som ger mig otur hihi.

 

har aldrig tänkt o säga upp mig från jobbet tänk om det går skit en månad oj jag måste leva på gubbens lön. ska inte heller gå upp en insats, ska du????

 

mitt BB på 39 344 händer är 18,46. fattar inte hur man kunnat spela så mycket h'änder men har man inget liv på veckokvällar m.m o en pokerintresserad gubbe som gärna oxå spelar, vi kan sitta o hålla varandra sällskap när vi spelar

 

jag vet inte om jag fattat rätt, syftar ni på BB/100 eller PTBB/100 ? BB= bigblinds PTBB=bigbets (2*bigblind)

 

hade AK, så gjorde en liten bluff på floppen , han satt på A3 o hängde med 3;an. så var dåligt spel av mig egentligen iaf på rivern, då jag egentligen inte skulle synat hans höjning

 

mm, du gorde ett continuation bet, räknas inte riktigt som en bluff, standard med AK, och i dom flesta fall har du trotts allt bäst hand fortfarande.

 

att du sen synar en raise ser jag inte som något fel på dessa nivåer med AK och träff på A. absolut inget du ska ångra, du kommer vinna den potten dom flesta gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte om jag fattat rätt, syftar ni på BB/100 eller PTBB/100 ? BB= bigblinds PTBB=bigbets (2*bigblind)

 

 

 

mm, du gorde ett continuation bet, räknas inte riktigt som en bluff, standard med AK, och i dom flesta fall har du trotts allt bäst hand fortfarande.

 

att du sen synar en raise ser jag inte som något fel på dessa nivåer med AK och träff på A. absolut inget du ska ångra, du kommer vinna den potten dom flesta gångerna.

 

BB det var det som man räknar dubbelt va??? då är det bb jag pratar om, ptbb har jag 9,23 eller ja tvärtom usch måste gå tebas ngr sidor o kolla hur det står till

 

ah då kanske jag inte spelade handen fel. men alla syna ju oftast igen på denna nivån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB det var det som man räknar dubbelt va??? då är det bb jag pratar om, ptbb har jag 9,23 eller ja tvärtom usch måste gå tebas ngr sidor o kolla hur det står till

 

ah då kanske jag inte spelade handen fel. men alla syna ju oftast igen på denna nivån

 

haha.. PTBB/100 är så kallade bigbets/100 (kommer från limit) och är 2x bigblind.

 

dvs om du spelar 0,5/1 är ett Bigbet 2 och för att få PTBB/100 tar du helt enkelt (bigbet/antalhänder) x 100 =PTBB/100 :>

 

med det sagt är 9,23 ett mycket bra resultat även på microlimits. dock tyckte jag att 18,46 lät lite väl extremt :)

 

 

ang handen så spelade du den inte fel, att dom synar allt gör bara spelet mer rätt, för dom flesta gångerna har ingen träff på floppen, och då är din AK fortfarande den bästa handen, och alltså kan man säga att du gör ett valuebet, och således inte en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha.. PTBB/100 är så kallade bigbets/100 (kommer från limit) och är 2x bigblind.

 

dvs om du spelar 0,5/1 är ett Bigbet 2 och för att få PTBB/100 tar du helt enkelt (bigbet/antalhänder) x 100 =PTBB/100 :>

 

med det sagt är 9,23 ett mycket bra resultat även på microlimits. dock tyckte jag att 18,46 lät lite väl extremt :)

 

 

ang handen så spelade du den inte fel, att dom synar allt gör bara spelet mer rätt, för dom flesta gångerna har ingen träff på floppen, och då är din AK fortfarande den bästa handen, och alltså kan man säga att du gör ett valuebet, och således inte en bluff.

 

hihi så duktig är jag inte på poker men jag håller på o utvecklas inom mitt spel, menar bara spelat seriöst 2 månader, om 1 år så är jag säkert bättre än vad jag är nu då jag kommer i nya situationer hela tiden. tex ja nu lärde mig ngt nytt angående AK. att det är fortsättningsbet, det jag har problem med är oxå hur bra min hand är ibland om det är värt o gå vidare på en höjning

 

kan ta ett exempel, jag sitter tex på A9

 

floppen kommer det K,9 4. rainbow

i potten ligger 14 kr

 

höjning kommer på 7 kr, då jag har träff på 2;a paret är det värt egentligen o gå med på denna höjning som exempel. Har svårt med o räkna pottodds har fått det förklarat för mig men fattar inte. vet hur man räknar outs m.m. Tex hålstegar det går jag nästintill aldrig med på höjning då jag inte har många outs jämfört med en avnlig stege.

 

jag brukar tänka lite hur hög höjningen är tex om han bettar 7 kr, ja förmodligen sitter han på bästa paret, rent av 2-par, set. kanske rent av sitter på K med A som kicker inte så troligt om det ej varit höjning pre flop,

 

är mitt tankesätt helt idiotiskt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de ggr jag spelat med dig så har du fått riktigt fina potter, de räknar väl att man iaf ska spela 20 000 händer för att se ett resultat tror jag, men kämpa på så går det super då det alltid gått bra när vi spelat o dåligt för mig, ska sluta sitta på ditt bord tror det är du som ger mig otur hihi.

 

har aldrig tänkt o säga upp mig från jobbet tänk om det går skit en månad oj jag måste leva på gubbens lön. ska inte heller gå upp en insats, ska du????

 

mitt BB på 39 344 händer är 18,46. fattar inte hur man kunnat spela så mycket h'änder men har man inget liv på veckokvällar m.m o en pokerintresserad gubbe som gärna oxå spelar, vi kan sitta o hålla varandra sällskap när vi spelar

 

Jag har spelat alldeles för lite händer för att gå upp en insats. Tidigt att tänka på det ännu. Har endast spelat 13140 händer. Men jag ligger på 15.40 PTBB/100 händer vilket är väl rätt bra. Om jag snittar kring 10PTBB/100 när jag nått mina 100K händer då ska jag nog gå upp (bör då antagligen ha stark bankrulle för det också). Fast ska jag vara helt ärligt så tittar jag på de olika borden ibland och visst kliar det i fingararna ibland... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tankar kring poker o annat...

Du har en fin analytisk förmåga och tar upp saker som många tar lång tid på sig att förstå.

 

1. Att skrika på fiskar och gnälla över att de "spelar fel" är väldigt dumt (om du inte medvetet vill få dem arga för att de ska spela ännu sämre. Men många gånger synar de bara mer eller rent av gör allt för att dra ut dig istället). Jag skriker också men jobbar hårt på att hålla igen och inse att jag inte vill att fisken ska försvinna. Om man är snäll och vänlig är det större chans att de stannar kvar och donerar allt till slut. Prova att säga "nice hand" och mena det nästa gång nån drar ut dig. Dels för din egen skull eftersom du vet att du vinner hennes pengar i slutänden, dels för att det får henne att stanna kvar och tycka det är kul att spela utan att bry sig eller förstå att hon inte kommer att vinna i längden. Man mår och spelar dessutom bättre om man kan hålla sig hyfsat oberörd samt att du oftast får mer respekt vid bordet.

 

"Bit inte handen som föder dig" - Anledningen till att det går att tjäna pengar på poker är att det finns nån som är villig att betala av med en sämre hand. Fiskarna är de som gör att man vinner pengar. Att man vill gå upp i nivå för att spelarna ska "respektera mina höjningar" är rent nybörjartänk. Du VILL att folk synar med skit eller drag utan odds, det är där pengarna i poker ligger. Sen kan anledningen för många att spela vara att ha kul och få lite spänning och de struntar i om de vinner eller förlorar. Det finns också många som spelar poker som om det vore bingo, de har två kort och synar hela vägen för att se vad det blev. Då blir det bara ännu mer patetiskt att skrika till dem att de ska ta det seriöst och lägga sig för att jag representerar en stark hand.

 

Som du också säger, det gäller att förstå att det inte alltid är bra att satsa hårt t.ex. med AK och floppträff. Ju mer man lär sig läsa spelet/spelarna, desto större chans att fatta rätt beslut. Att fatta rätt beslut med rätt odds är det som betyder vinst eller förlust i slutänden.

 

2. Angående tiltandet är det troligtvis en spelares största dilemma. Vem som helst kan ha en bra period och vinna med flyt, men det krävs ett ton av självdisciplin för att stoppa upp när det går dåligt och man börjar fatta dåliga beslut pga humöret etc. Det är där man skiljer agnarna från vetet enligt mitt sätt att se det. Du kan inte göra så mycket mer än maximera ditt A-game när det går bra, men det som verkligen gör dig till vinnare är att inte tilta bort dina pengar utan stoppa upp i tid när det går dåligt. Det gäller att komma ihåg att utebliven förlust = vinst.

 

De här aspekterna intresserar mig mycket eftersom de har stor påverkan på resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat alldeles för lite händer för att gå upp en insats. Tidigt att tänka på det ännu. Har endast spelat 13140 händer. Men jag ligger på 15.40 PTBB/100 händer vilket är väl rätt bra. Om jag snittar kring 10PTBB/100 när jag nått mina 100K händer då ska jag nog gå upp (bör då antagligen ha stark bankrulle för det också). Fast ska jag vara helt ärligt så tittar jag på de olika borden ibland och visst kliar det i fingararna ibland... :mrgreen:

 

jag har testat 1-2 kr vid ngr tillfällen, gosh vad det bettar om du är van vid andra bettningar bered dig på ngt annat. Gick jättebra där uppe ett tag sen ja vips låg jag 150 kr back pga en syn, hade QQ på handen höjning preflop, killen gick med på 69 trädde 2 6;or på floppen och sen var tina lite fattigare likadant en chansning en gick all in preflop jag satt med KK kunde inte motstå. annars reder jag nog ut de borden då det är många firrar men efter att ha förlorat pengar så fort så stannar jag kvar på 0,5-1 kr.

 

o visst behöver du en bankrulle, vet inte vad de säger men 6 insatser rekomenderar de väl eller är jag ute o seglar???

 

den bankrullen jag har nu jag tar ju ut pengar hela tiden men alltid minst 1500 i rullen vilket jag tycker är lagom o räcker till dessa nivåer ifall det skulle gå dåligt ngn dag. det knäppa är att jag har alltid en period varje dag då jag backar lite sen vänder det o jag slutar mycket plus, märkligt att det svänger så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte tänkt gå upp i nivå så räcker nog 1500 jo, du borde klara dom värsta svängingarna på det.

 

Jag är en sån som gärna snackar skit, både bara allmänt babbel med folk, eller bara skrika ut lite över deras inkompetens. Jag tror på att inte hålla inne känslorna, inge bra i längden ;) Vem vet, om man skriker fisk till nån tillräckligt länge kanske han fattar och lär sig spela, och blir tillslut en bättre människa ;)

 

Ett tips när det gäller tilten: Lägg av om du märker att du blir så sur och upprörd att det påverkar ditt spel. Om du inte (som jag) märker av så lätt ner det händer så är det en bra idé att ha en poker-polare eller två på MSN eller dylikt att snacka med. Dom kan både lugna ner en (ett "Aja, du spelade ju iaf handen perfekt, fisken hade lotto. gj" hjälper ofta mer än man tror) men också så att dom ofta märker när man tiltar, och kan övertyga om att en paus är en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o visst behöver du en bankrulle, vet inte vad de säger men 6 insatser rekomenderar de väl eller är jag ute o seglar???

 

den bankrullen jag har nu jag tar ju ut pengar hela tiden men alltid minst 1500 i rullen vilket jag tycker är lagom o räcker till dessa nivåer ifall det skulle gå dåligt ngn dag. det knäppa är att jag har alltid en period varje dag då jag backar lite sen vänder det o jag slutar mycket plus, märkligt att det svänger så

 

 

30 x inköpet har jag hört är bra och det kör jag. Jag antar att de behövs för att man ska slappna av och köra sitt A-game utan respekt för andras stackar. Så man spelar mot spelaren och inte hans stack. Så tänker jag iaf. Visst kan jag ha fel i vissa potter och förlora men det ingår. Jag respekterar ingen! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror som Carlsberg att 30x inköpet på Sv Spel måste till. Att sitta på 5 st 1-2 bord skulle jag aldrig göra utan 12tkr i rullen. Ska försöka nu med 1 bord och 4 vanliga och se hur det går för att se hur man ska göra i framtiden med nivåer.

 

Ditt as :D Jag gick på lunch, kommer tillbaka och väntar på BB, blir kickad från bordet... och du tar min plats! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi så duktig är jag inte på poker men jag håller på o utvecklas inom mitt spel, menar bara spelat seriöst 2 månader, om 1 år så är jag säkert bättre än vad jag är nu då jag kommer i nya situationer hela tiden. tex ja nu lärde mig ngt nytt angående AK. att det är fortsättningsbet, det jag har problem med är oxå hur bra min hand är ibland om det är värt o gå vidare på en höjning

 

kan ta ett exempel, jag sitter tex på A9

 

floppen kommer det K,9 4. rainbow

i potten ligger 14 kr

 

höjning kommer på 7 kr, då jag har träff på 2;a paret är det värt egentligen o gå med på denna höjning som exempel.

 

ang A9 så hadde jag atagligen inte spelat den från början, men som du beskriver skulle jag nog synat.

 

han betar halvpot (det är inte en höjjning, utan en bet), vilket i dom flesta fall signalerar svaghet, eller ett informationsbet. möjlig hand är att han har par i 9or, 4or, eller K med en svag kicker

 

ett bra tillfälle att syna tycker jag, betar han på turn igen får du lägga handen, om det inte faller ett A eller 9a då.

 

och checkar han på turn kan du beta och antagligen ta hem potten.

 

Har svårt med o räkna pottodds har fått det förklarat för mig men fattar inte. vet hur man räknar outs m.m. Tex hålstegar det går jag nästintill aldrig med på höjning då jag inte har många outs jämfört med en avnlig stege.

 

pot odds är hur många gånger pengarna du får tillbaka.

dvs, och potten är 2kr. FI betar 1kr. och du ska nu syna

 

då ligger det 3kr i potten totalt, med din krona som du lägger in ligger det nu 4kr. med andra ord, om du nu tar hem potten utan yttligare betningar. så kommer du få 4kr tillbaka, på 1 investerad. dvs du får 4 gånger pengarna.

 

eller du får 4:1 i potodds

 

ang hålstege så träffar du stegen på nästa kort 1 gång på 10. vilket betyder att du vill ha 10:1 i potodds att syna, vilket som du nämnde sällan händer.

ett öppet stegdrag träffar man 1 gång på 5. vilket resulterar i att du vill ha 1:5 i potodds för att syna.

 

detta är iaf teorin :)

jag brukar tänka lite hur hög höjningen är tex om han bettar 7 kr, ja förmodligen sitter han på bästa paret, rent av 2-par, set. kanske rent av sitter på K med A som kicker inte så troligt om det ej varit höjning pre flop,

 

är mitt tankesätt helt idiotiskt??

 

du måsste hela tiden tänka på hur stor beten är förhållande till potten.

som jag tidigare nämnt, 7kr på en 14kr pot är bara halvpot.

och signalerar vanligvis svaghet eller informationsbet. (han försöker köpa potten billigt helt enkelt)

 

vanligast är att man betar 3/4 av potten, ger samma effekt som om man skulle betat helpot, men man sparar 1/4 om man inte lyckas :>

 

(anledningen till att man betar samma även när man har nötterna är ju såklart för att det inte ska gå att läsa spelet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tror det är lite väl mycket för SvS 0.5, 1500 borde räcka gott till att klara e riktigt hemsk streak. Visserligen kan man aldrig ha för mycket, men jag tror 1500 ligger runt där jag skulle känna mig trygg.

 

30 inköp är ett minum om man inte vill gula på en streak, jag har själv förlorat över 20 inköp i rad vid nått tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...