Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

jo välbesökt dagbok men bara kul då jag får bra med tips vill ju bli en bra spelare o vill veta lite mer hur jag skulle gjort vissa situationer

Sjukligt bra snitt, men sen tillhör du ju en av de bättre spelarna. Du är nog den jag har störst respekt för på borden då jag sett hur du spelar. så hädanefter kommer jag aldrig sitta vid ditt bord igen *lol* Näe skämt o sida bruka ställa mig i kö på alla borden sen hamnar jag oftast ett av dina då du spelar 5 bord va. menar du 30 000 kr per månad i pengar på denna nivån????

du måste ha en grym analytisk förmåga o veta när du ska sätta in bett har mycket o lära mig fortfarande. ska bli en bra pokerspelare o höja upp min bb/100 men mycket kvar o jobba på. har ju bara spelat denna stilen jag har i 1 månad o är rätt nöjd med mitt snitt som är närmare 10 nu, så vet att jag kan bli bättre. Hur många år eller månader har du spelat??

Så där jag ska tjäna pengar är där det är höga snittptter plus mycket fisk då o undvika de bättre spelarna.

lever du på din poker eller jobbar du??? så har du ngr mer tips om hur jag ska förbättra mitt spel, menar du har ju sett hur jag spelar o vet mina brister. Ska försöka sätta mig vid bord där det är dåligt folk som synar med vad som helst.

bara bra med kritik då jag kan förändra ngt till det bättre.

det jag kan tänka mig jag behöver jobba på är o börja höja pre flop på vissa andra kort likadant höja flopp etc o inte bara passa vissa händer

spelar mestadels cg, ngn turnering ibland. menar du är ett ex på att det faktiskt gå o tjäna stora pengar på 0,5-1 kr. hur många timmar lägger du ner på pokern???

Japp 30.000 SEK, spelade hem 2600 på 0,5/1 under lördagen. Fredag/lördag är det nästan svårt att inte vinna mycket på. Se bara till att överbetta riktigt rejält när du är uppe mot en fisk, kvittar om det är 30 ggr så mycket som potten, är de sugna på att syna gör de det iaf. Tänk lite mer på vem du bettar mot, inte bara på hur stor potten är.

Har spelat på svs sen de öppnade förra året, höll på mycket med bonusar o annat på andra siter innan o plussade bra då också, men riktigt seriöst på svs sen förra sommaren. Är nog inget fel på min analytiska förmåga, tävlar i schack på hög nivå (18 års tävlande gör att man tänker fort...).

Behöver inte ta ut pokervinsterna för att leva men visst det är min största inkomst även om jag håller på med annat också. Alltid kul med fler siffror på bankontot.

Din spelstil verkar funka väldigt bra för dig, så du behöver nog inte speciellt mycket tips.. men

1. Överbetta fiskarna (60% synar all in med färgdrag oavsett pottstorlek)

2. Sätt de all in ofta när det känns som de kommer syna (även pre..)

3. Välj rätt bord

4. Byt bord när flopp% sjunker under 40.

Lite segt svar kanske men som sagt din dagbok har så mycket trafik :roll:

Hoppas det fortsätter lika bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har sjukt oregebunden dygnsrytm och kilar jag in på SS klockan 03:00 så ser jag oftast Kungen, likaså om jag tittar in 07:00 eller 16:00 eller 21.. han är som fantomen, han finns överallt hela tiden, så jag antar han spelar en hel del.

Jag är en robot. 8-)

(sry för lite OT i din dagbok..)

Länk till kommentar

Haha, kungen var på mig att jag spelade mycket men han är ju där alltid själv. Skäller ut folk som drar ut honom, kallade en nu fiskjävel och sade han var utan hjärna. Jag har sett honom skälla ut folk otaliga gånger. För mig är det jäkligt störande att bete sig så.

Jag tycker han är Sv Spel mest lättlästa spelare och det är bara att hålla sig undan när han bettar. Jag fattar inte att folk synar honom. Han hade tydligen minusstatistik på mig enligt PT men den enda gången vi mötts i en pott tog jag hela hans stack när jag träffade KK på floppen och han gick allin med AA.

Jo men du är inne sjukt mycket mer än mig iaf, eller så lyckas du va inne på samma tider bara :roll: .

Skäller aldrig ut någon som inte varit otrevlig vid ett tidigare tillfälle mot mig.

Det är nästan för lätt att bluffa dig, jag spelar inte så tight som du kanske tror. Om jag är så lättläst tror jag inte att de flesta skulle ha problem mot mig. Men jag vet hur jag ska spela för att få syn när jag vill ha det, man anpassar sig efter motståndet i rummet.

Länk till kommentar

Japp 30.000 SEK, spelade hem 2600 på 0,5/1 under lördagen. Fredag/lördag är det nästan svårt att inte vinna mycket på. Se bara till att överbetta riktigt rejält när du är uppe mot en fisk, kvittar om det är 30 ggr så mycket som potten, är de sugna på att syna gör de det iaf. Tänk lite mer på vem du bettar mot, inte bara på hur stor potten är.

Har spelat på svs sen de öppnade förra året, höll på mycket med bonusar o annat på andra siter innan o plussade bra då också, men riktigt seriöst på svs sen förra sommaren. Är nog inget fel på min analytiska förmåga, tävlar i schack på hög nivå (18 års tävlande gör att man tänker fort...).

Behöver inte ta ut pokervinsterna för att leva men visst det är min största inkomst även om jag håller på med annat också. Alltid kul med fler siffror på bankontot.

Din spelstil verkar funka väldigt bra för dig, så du behöver nog inte speciellt mycket tips.. men

1. Överbetta fiskarna (60% synar all in med färgdrag oavsett pottstorlek)

2. Sätt de all in ofta när det känns som de kommer syna (även pre..)

3. Välj rätt bord

4. Byt bord när flopp% sjunker under 40.

Lite segt svar kanske men som sagt din dagbok har så mycket trafik :roll:

Hoppas det fortsätter lika bra!

för ngr dagar sen bettade jag för lite på mina monsterhänder, nu för tiden blir det hårda bett vilket gett bra med klirr i kassan, går mer plus nu än ngnsin pga detta. Viss ibland förlorar du en del potter pga att firrarna är beredda o spela upp hela sin pott pga en chansning. Som igår satte set på floppen, höjde, fick mothöjning o jag reraisade o så höll det på, jag hade ju det bästa o inget färgdrag men vad sätter nissen på rivern, jo en hålstege. rök väl 80 kr där så egentligen ingen jättesumma. men iaf på floppen hade han bara haft 1 par ingen stegdrag o ingen färgdrag. Men jaja jag slutade efter det då jag blev lite putt o inte sugen på o spela längre o sen får man ju ingen sovmorgon när dottern ligger o kicka en i magen o drar en i håret hihi.

men iaf skillnaden på mitt spel nu är när jag har monsterhand eller riktigt bra kort då blir det feta mothöjningar eller höjning, ska inte vara billigt o syna iaf vilket firrarna aldrig har ngr problem med. betalar gärna 50 kr för sitt par.

stämme rnog med att man ska vara rätt matematisk inom potter har mycket kvar o l¨ära mig genom pottodds men vet ju outs o hyfsat iaf. är ju bara nybörjare eller nja vet inte hur många timmar man räknas som nybörjare.

det där med floppprocent det ser man väl under info om bord va????

har börjat kolla på borden men hamnar visst på samma bord som dig ändå, men märker du går oftast ut när jag komme rnu, så inget medvetet att jag sätter mig vid ditt bord då jag försöker simma bland firrarna o undvika de bättre spelarna.

Länk till kommentar

Ok, du får hälsa sambon. Ni kör i skift, fusk ni är två stycken mot en och kan vila ut mellan varven! Jag har säkert snackat med honom då jag trott det var du.

Klart ni ska syna där på trissen. Kåk och få duktigt betalt, 25 % chans till det. Sedan kanske det var stegdraget han gick på eller som sagt tvåpar eller överpar.

Alltså en kille som kom precis och satt hette Gerulaitis. Det är så det ska stavas men vad fasen. Det måste ju vara någon som sett mitt namn. Det är väldigt ovanligt att ha ett sådant namn. Måste säga att jag blev lite chockad. Han sade att jag var hans halvbror.

Det såg ut som du fick korttorka på mina bord. Det händer ju och det är enormt viktigt att ha tålamod. Spelade sådär men ändå drygt 200 upp idag trots förlorandet av 3 KK och 3 AA i halvstora potter. Halvtiltade lite några gånger. Nu har jag vunnit precis över 6 tkr under april men det är många timmar.

har oxå spelat många timmar man ska väl göra det man tycker är kul. tex idag ska jag jobba i trädgården inte alls kul men ett måste, ska planteras rosor visst.

Jo på dina bord fick jag nada igår sen tiltade jag bort en stor pott, satte set på floppen mothöjde o fick mothöjning till slut gick den ena all in dvs 70 kr, inget o tveka på det läget då jag satt på bästa handen, o på rivern sätter han sin hålstege. Rätt oförståligt hur man kan chansa hela sin stack som var rätt stor på en stege men jaja kul för dem att de vinner ibland o han fick en stor pott o fick tina tjurig för stunden men somnade jag så gott så. om vi hade varit i läge tvärtom hade jag nog lagt mig då det är bara chansning o jag lägger ut mycket för o syna så tror egentligen inte pottoddsen är så bra egentligen för en syn där. hålstege dvs 3 outs till

Länk till kommentar

Jo Kungen, vi behöver inte bråka. Du är duktig och det är inte tal om annat. Jag kan inte riktigt fatta att du kan vinna så mycket men det sporrar mig till att det går att vinna mera.

Jag sitter gärna på samma bord som dig. Jag ser att du ibland bettar stora bet och man tänker att hur fasen kan de syna. Ja tänker bara nu har Kungen fått en hand igen och då håller man sig undan. Det kan jag lära mig av dig att fisken kan tåla större bet och ändå syna.

Som sagt titta på flopprocenten, det är det viktigaste.

Jag har bara spelat No limit en månad och före det limit två år så jag kanske spelar med marginal. Visst jag vet att jag bluffas bort ibland men hyfsad på att läsa folk ändå. Jag har mycket att lära.

Jag kan oxå ifrågasätta i chatten men jag vet inte hur många gånger du skrivit fiskjävel åt någon och det har varit andra grova ord åt någon som bara kanske spelat tomtigt och inte snackat med dig. Det är klart att du bettar kanske hårt som 80 % favorit och då åker du dit ett par ggr. Fisken måste få vinna ibland.

Jag har spelat nästan 150 timmar denna månad och visst det är mycket men du är där väldigt ofta också.

Jag undrar en sak. Har du mycket bättre timlön på 0,5-1 än om du spelar 1-2 och 2,5-5. Jag menar det kanske inte lönar sig att gå upp i nivå när rullen ökas.

Lycka till i alla fall och du är duktig! Vi får se om du kan bluffa bort då:)

Länk till kommentar

Idag vankas trädgården, tjihooo vad roligt. Blev ändå en pokerrunda på 309 händer, uppe tidigt idag då dotter n väckte mig med o försöka ta tag i min näsa, rycka mitt hår, sparka mig litegrann. ja en vanlig härlig väckning. Men sen så ligger vi o busar lite då hon är på sitt allra goaste humör.

Men vilka kort jag fick. AA 1 gång, KA 1 gång , KQ 2 ggr det var dessa kort som var ngt o hurra o pga att jag inte fick kort så blev jag uttråkad o spelade ngr händer illa, då insåg jag dags o gå ut o börja jobba med trädgården o ta tag i pokern senare. Kan inte hålla på o tilta så där, visst gick bara 10 kr back men kunde gått mer plus om jag ej spelat illa. Gör visst illa spel dagligen men brukar skärpa till mig, men iofs illa o illa, hade KQ bettade på då kungen kom, fick med mig en, då höjde jag höjningen o han synade, sen på river gjorde jag en bett till o han träffade 2-par o fick potten. Han földe med på relativt hög höjning på paret med 3;a som kicker.

Dagens mål:

Måste jobba lite med hur jag ska spela par, ett par är bara ett par. men samtidigt har jag bra kicker så måste jag ju ta betalt för min hand, men svårt o spela par ibland tycker jag då ngn kan träffa sitt 2-par, triss eller slowspela sitt triss, 2-par pga att jag gör höjningen. det jag måste göra är kanske o höja mer på floppen, menar om jag är beredd o slänga ut en del pengar kan jag lika gärna göra en högre höjning på floppen. men risken är att jag får med nissen oavsett vilket för han har ju träff på paret o skiter i sin kicker.

Annars är jag nog rätt nöjd med o spela aggressivt tar oftast potterna o folk synar gärna. Sen jag började ta mer betalt för mina händer dvs för 3 dagar sen har mitt BB blivit 16,26/100 de dagar jag spelat aggressivare än vanligt då jag legat på ca 10 BB/100

Så visst lönar det sig o spela aggressivt. men det är vissa händer jag måste jobba med hur jag ska spela dem o hur jag sak betta då jag tiltar bort en del onödiga slantar ibland. det var dagens tanke nu så ska tina jobba o umgås med familjen

Länk till kommentar

I längden lönar det sig att betta sitt överpar med stark kicker men Sv Spel med många på floppen gäller det att behålla känsligheten för vad de andra kan ha och kunna hålla tillbaka om det känns att någon slowspelar en eller om de fiskar efter färg eller drag. Men inte lätt att alla gånger. Man får exprimentera. Känns ju lättare de gånger när man får tvåpar, set, färg eller stege och kan få ordentligt betalt.

Länk till kommentar

I längden lönar det sig att betta sitt överpar med stark kicker men Sv Spel med många på floppen gäller det att behålla känsligheten för vad de andra kan ha och kunna hålla tillbaka om det känns att någon slowspelar en eller om de fiskar efter färg eller drag. Men inte lätt att alla gånger. Man får exprimentera. Känns ju lättare de gånger när man får tvåpar, set, färg eller stege och kan få ordentligt betalt.

jo jag bettar alltid mina fina par, i längden går jag plus på det men klatrt man blir lite tjurig när en nisse får in sitt 2-par på rivern fastän han hade en skitkicker o egentligen skulle funderat på o lägga sina kort mot min bettning

Länk till kommentar

...snittar ~60bb/100 (0,5/1) och har ett mål på 30.000 varje månad(66% från 0,5/1)...

Nonsens, finns ingen som kommer upp i de snittvärdena över tid, hur många händer baserar du det på? 30K SEK/mån på 0,5/1... mmm lycka till. :roll: Gerulatis och Tinusen, ta den här killen med en nypa salt och fortsätt utveckla ert spel med rimliga mål. 20BB/100 (10PTBB/100) anses som väldigt bra och för att kunna ge ett någorlunda rättvisande resultat behöver man åtminstone 200K+ (vissa säger 400K+) händer. Läs t.ex den här tråden:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10147319&page=2&fpart=1&vc=1

NL 100$ 76531 händer (pokermanager)

Win % 7

VP$IP % 30,2

PFR % 4,3

BET/CALL 1,6

STEAL % 26

SB ROBBED 75

BB ROBBED 64

BB/100 14,67

Win WSF % 26

WtSD % 19

Win SD 73%

+/- Win 95%, +/- 5301

...///

Det ser mera sanningsenligt ut.

Länk till kommentar

Nonsens, finns ingen som kommer upp i de snittvärdena över tid, hur många händer baserar du det på? 30K SEK/mån på 0,5/1... mmm lycka till. :roll: Gerulatis och Tinusen, ta den här killen med en nypa salt och fortsätt utveckla ert spel med rimliga mål. 20BB/100 (10PTBB/100) anses som väldigt bra och för att kunna ge ett någorlunda rättvisande resultat behöver man åtminstone 200K+ (vissa säger 400K+) händer. Läs t.ex den här tråden:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10147319&page=2&fpart=1&vc=1

Jag spelar NL100$ också, det där är min statestik därifrån.

Har ca 500.000 händer från svs 0,5/1.

Länk till kommentar

Är aspelin KungRikard på SS? Han vinner brutalt på 0,5/1. Har suttit med honom flera sessioner och han lyckas alltid få upp sin stack till 350-500BB. Enligt honom själv så har han ett BB/snitt på 65 per h, över en halv miljon händer! Har ruggiga stats på honom i min PT oxå.... Är troligtvis den spelare på hela SS som vinner mest per BB utifrån sin nivå.

/Patfor

Länk till kommentar

Är aspelin KungRikard på SS? Han vinner brutalt på 0,5/1. Har suttit med honom flera sessioner och han lyckas alltid få upp sin stack till 350-500BB. Enligt honom själv så har han ett BB/snitt på 65 per h, över en halv miljon händer! Har ruggiga stats på honom i min PT oxå.... Är troligtvis den spelare på hela SS som vinner mest per BB utifrån sin nivå.

/Patfor

Sicken dåre som inte går upp i nivå.

Länk till kommentar

/Patfor

Enligt honom ja, vad säger dina stats?

Länk till kommentar

Jag undrar en sak. Har du mycket bättre timlön på 0,5-1 än om du spelar 1-2 och 2,5-5. Jag menar det kanske inte lönar sig att gå upp i nivå när rullen ökas.

Lycka till i alla fall och du är duktig! Vi får se om du kan bluffa bort då:)

Nej samma ungefär, samtidigt som det är lättare att hitta bra bord på 0,5/1 och variansen är bra mycket lägre.

Detsamma, även om du är lite väl tight :roll: , raisar du bara KK/AA pre?

GL

//de som vill ngt får skicka ett pm istället, eftersom det här är tinusens dagbok.

Länk till kommentar

//de som vill ngt får skicka ett pm istället, eftersom det här är tinusens dagbok.

Posta dina stats för att backa upp det du säger! De som följer den här dagboken lär sig inget av att höra om fantasisummor och vi är väldigt nyfikna på om det du säger stämmer.

Länk till kommentar

för ngr dagar sen bettade jag för lite på mina monsterhänder, nu för tiden blir det hårda bett vilket gett bra med klirr i kassan, går mer plus nu än ngnsin pga detta. Viss ibland förlorar du en del potter pga att firrarna är beredda o spela upp hela sin pott pga en chansning. Som igår satte set på floppen, höjde, fick mothöjning o jag reraisade o så höll det på, jag hade ju det bästa o inget färgdrag men vad sätter nissen på rivern, jo en hålstege. rök väl 80 kr där så egentligen ingen jättesumma. men iaf på floppen hade han bara haft 1 par ingen stegdrag o ingen färgdrag. Men jaja jag slutade efter det då jag blev lite putt o inte sugen på o spela längre o sen får man ju ingen sovmorgon när dottern ligger o kicka en i magen o drar en i håret hihi.

men iaf skillnaden på mitt spel nu är när jag har monsterhand eller riktigt bra kort då blir det feta mothöjningar eller höjning, ska inte vara billigt o syna iaf vilket firrarna aldrig har ngr problem med. betalar gärna 50 kr för sitt par.

stämme rnog med att man ska vara rätt matematisk inom potter har mycket kvar o l¨ära mig genom pottodds men vet ju outs o hyfsat iaf. är ju bara nybörjare eller nja vet inte hur många timmar man räknas som nybörjare.

det där med floppprocent det ser man väl under info om bord va????

har börjat kolla på borden men hamnar visst på samma bord som dig ändå, men märker du går oftast ut när jag komme rnu, så inget medvetet att jag sätter mig vid ditt bord då jag försöker simma bland firrarna o undvika de bättre spelarna.

Bra att du börjar ta bättre betalt, precis som du skriver, "ska inte vara billigt o syna". :roll:

Använd gametime+, så får du en bättre bild av hur löst bordet är ifa du har spelat tidigare med de som sitter där, än det som står under info.

Nej jag flyttar runt ganska ofta, om det är dålig action, för tight, om jag har fel position på vissa spelare.

Har det gått bra den här veckan?

Länk till kommentar

Det är Tinas dagbok men det har ju blivit en samlingspunky för dem som spelar på vår nivå. Kan ju vara bra att snacka lite men samtidigt respektera Tina!

Ja du Kungen, jag har suttit så mycket med dig och jag är fascinerad över din förmåga att få med fiskarna till syna dina bra händer med väldigt höga bettar. Det är din styrka och jag tror du har ett otroligt bra snitt. Jag har mycket lära där.

Jo jag är tight med höjningar preflop men inte så tight spelade antal händer och föredrar spela postflop på gott och ont. Jag tycker om multipotter och spelar gärna de händer som lämpar sig för det. Jag hade aldrig spelat så här på övriga siter utan höjt mycket mer. Svenska Spel är synnerligen unikt!

Länk till kommentar

hur får man fram dem siffrorna jag har pokertracker

Länk till kommentar

till allihopa det är oki att diskutera här, tar absolut inte illa upp då jag tycker det är båda många intressanta diskussioner o sen lär jag mig o sen kul o höra andras pokerspelares åsikter. så diskutera ni på jag tar inte illa upp o om jag vill skriva ja då skriver jag

Länk till kommentar

Hej Tina, vill bara att man backar upp det man säger med statistik eller grafer, många nämner fantasisummor och -stats som knappast är trovärdiga över längre tid.

hur får man fram dem siffrorna jag har pokertracker

Du ser dem på förstasidan "general info" under Game Level. Du kan se andra spelares stats genom att leta i "Find" eller klicka på deras namn i vänsterspalten.

Länk till kommentar

Idag är första minusdagen på ett tag. Känns riktigt surt men som sagt var ens pokerspel kan ju inte stadigt gå uppåt. så idag har jag backat 1 inköp. dvs - 200 kr på kontot. inget har stämt. Har nya hatobjekt. QQ värdelösa kort, nästan så jag ska slänga dem direkt hädanefter eller inte höja som det känns nu men det kommer aldrig ske :) kan ju inte slowspela kort, då skämker jag bort handen ju, de ska få betala för att få bättre hand än mig iaf.

Haha jag gjorde en knäpp grej idag, fick AA ah perfekt o höjde upp summan jag skulle höja preflop, vad händer jo jag kommer åt syna knappen o slowspelade mitt AA. Tusan oxå, på flopp kom 3 st hjärter o stegdrag, det var 6 st kvar i potten, jahapp jag var körd. vad kul.

Men min sambo slår priset, han har svårt o hinna med 4 bord eftersom när han får kort på 1 bord är han inne i det bordet o tiden rinner ut på de andra, ibland har han inte ens kollat vad han fått o slängt set, stege, QQ o tom AA. Säger åt honom att spela tre bord men gör han det näe....... dumma gubbe hihi. som tur var händer inte detta så ofta men hur kul är det o slänga korten pga misstag när man förmodligen skulle vunnit potten. det är bevisat karlar klarar inte av o göra flera saker samtigit, vad gott o vara kvinna i denna värld hihi 8-)

Även efter en dålig pokerdag så är humöret på topp, snart vankas mat o min dotter har varit så härligt go o tjoat o stimmat idag. Mamma o pappa är roligt o säga likadant tutte, ja hon kommer ju redan kunna läsa nästa år lugnt ju, smart tjej jag har :lol:

Länk till kommentar