n1_but_pwNed Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 hej! jag undrar om det finns någon sida på nätet där man kan lira schack om pengar? skulle gärna vilja veta detta !! DANKE ! Citera
flexnip Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 den som startar flest trådar under 1h vinner!!! Citera
Okok Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 vill minnas att någon från tingsryd blev avstängd nyligen.......................... Citera
JoeFalk Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Schack online blir väl typ dator vs dator på 1 en dag om penga spel kom upp... Vad vet jag det kanske det redan är:-D Citera
PianoPer Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Det finns faktiskt.. Nu har jag inte adressen men jag vet att jag har sett det. Dessutom spelas det om rätt mycket pengar. Hur dom löser den uppenbara risken för fusk vet jag inte. Möjligen är de spelarna bättre än hemdatorernas program. Fast det är klart, nån kanske har släpat hem deep blue 2 till sin lilla nördlägenhet och sitter och vinner pengar mot proffsen. Citera
elvis77 Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Kommer aldrig att funka eftersom det inte går att rigga. Fisken torskar rubbet direkt och lämnar stället. Citera
mysiskatten Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 kommer ihåg att man kunde spela blitz och bullet(svårare att fuska med dator då) på kasparovchess.com (typ 4-5år sedan) sidan finns ej längre Nu är det http://playchess.com/ som är den bästa. chessclub.com är också bra dock ej spel med pengar Citera
PianoPer Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Det är därför höjdhopp inte heller funkar. Går inte att rigga. Så dom har lagt ner det nu. Fast, lite mer allvarligt, så är det klart att schack om pengar inte kommer bli lika populärt som poker med tanke på den turfaktor i det korta loppet som finns i poker. Den sidan (åh vad dåligt det känns att inte kunna skriva vilken) var däremot inte alls avsedd för fisken. Vad jag förstod var det mer som en elitistisk liten klubb på nätet där dom spelade om pengar/prestige. Om man vill spela schack om stora pengar kan man annars åka till Ryssland. Där är det populärt med highstakes-schack. Citera
JensNi Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 har två datorer och har en emd virtuell chess...då akn du inte förlora, typ oavgjort mot den som är bäst i världen... inget liv innan då man fuska poå blip! haha Citera
Zyr Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 trådskaparen kanske slår alla bottar som finns.. då borde det finnas stora pengar o hämta :) Citera
Torsus Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Man blir avstängd från sajterna om man använder bot Citera
ebisumaru Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Det är därför höjdhopp inte heller funkar. Går inte att rigga. Så dom har lagt ner det nu. Fast, lite mer allvarligt, så är det klart att schack om pengar inte kommer bli lika populärt som poker med tanke på den turfaktor i det korta loppet som finns i poker. Den sidan (åh vad dåligt det känns att inte kunna skriva vilken) var däremot inte alls avsedd för fisken. Vad jag förstod var det mer som en elitistisk liten klubb på nätet där dom spelade om pengar/prestige. Om man vill spela schack om stora pengar kan man annars åka till Ryssland. Där är det populärt med highstakes-schack. Men är det inte så otroligt tydligt vem som har en edge i schack? Fisken kan ju inte alls lura sig själv på samma sätt som i poker. Citera
DrRoland Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 kommer ihåg att man kunde spela blitz och bullet(svårare att fuska med dator då) på kasparovchess.com (typ 4-5år sedan) sidan finns ej längre Nu är det http://playchess.com/ som är den bästa. chessclub.com är också bra dock ej spel med pengar Jo, det går att spela om pengar där, men inte många gör det. På Playchess alltså. Citera
DrRoland Postad 17 April , 2007 Rapport Postad 17 April , 2007 Man blir avstängd från sajterna om man använder bot Om man åker dit ja, men chansen är minimal. Schackmaskinerna är så pass bra numera att de knappt har några maskinmässiga kännetecken längre. Citera
Torsus Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Om man åker dit ja, men chansen är minimal. Schackmaskinerna är så pass bra numera att de knappt har några maskinmässiga kännetecken längre. Chansen är tvärtom MAXIMAL. Dagligen stängs spelare av. Schackprogrammen är bättre än människor och det är just DÄRFÖR som de har maskinmässiga kännetecken! Om man har spelat perfekt utan bortsättningar så är det ett bevis på att man har använt schackprogram.... Citera
anegym Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Om man har spelat perfekt utan bortsättningar så är det ett bevis på att man har använt schackprogram.... Nej Citera
SouthEast Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Här spelade jag förr i tiden, men vet inte om det går att spela om pengar där: http://www.caissa.com/ Citera
DrRoland Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Chansen är tvärtom MAXIMAL. Dagligen stängs spelare av.Schackprogrammen är bättre än människor och det är just DÄRFÖR som de har maskinmässiga kännetecken! Om man har spelat perfekt utan bortsättningar så är det ett bevis på att man har använt schackprogram.... Inte i enstaka partier. På en 10 partier har du naturligtvis helt rätt. Citera
Torsus Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Inte i enstaka partier. På en 10 partier har du naturligtvis helt rätt. Jodå, i varje fall om man talar om blixtpartier. Det finns inte den människa på denna jord som klarar av att spela felfritt i ett blixtparti. Citera
Hjort Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Men är det inte så otroligt tydligt vem som har en edge i schack? Fisken kan ju inte alls lura sig själv på samma sätt som i poker.Läggmatcher är ju ett alternativ. Dvs, se till att göra tillräckligt med misstag för att förlora 45-55. Men jag har lite svårt att tänka mig att det finns highstakesaction där spelarna lägger upp egna pengar. Verkar ju snarast vara sponsorer och sånt som står för pengarna. Citera
Torsus Postad 18 April , 2007 Rapport Postad 18 April , 2007 Läggmatcher är ju ett alternativ. Dvs, se till att göra tillräckligt med misstag för att förlora 45-55. Men jag har lite svårt att tänka mig att det finns highstakesaction där spelarna lägger upp egna pengar. Verkar ju snarast vara sponsorer och sånt som står för pengarna. Det finns en ökänd spelare som är allmänt känd i Sverige bland schackspelare för att göra så.... på informella partier live.... Personen ifråga har grava alkoholproblem och när han utmanar folk i parker där schackbräden finns tillgängliga så utmanar han först folk för småsummor och lägger sig flera gånger på rad. folk tar honom naturligtvis för den alkis han är och tycker att detta är ju som att stjäla godis från småbarn. Vad de stackarna inte vet är att han - fortfarande trots sitt svåra missbruk - är en av Sveriges absolut bästa blixtspelare. Sedan trissar han upp insatserna och börjar ju då naturligtvis spela enligt sitt rätta kunnande.... Han kan på det sättet tjäna flera hundringar per dag, ibland fyrsiffrigt belopp. Pengar som han sedan tar och går direkt till systemet..... Citera
Recommended Posts