MacDaddy Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Vilken utbildning skulle ni välja ur 3 perspektiv: 1) Hur rolig utbildningen och arbetena inom området är. 2) Hur jobbig utbildningen är. Ju mindre desto bättre. 3) Som leder till jobben med bäst betalt. -Väg & Vatten -Informationteknik -Datateknik -Automation & Mekatronik Citera
Brumpa Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Vilken utbildning skulle ni välja ur 3 perspektiv:1) Hur rolig utbildningen och arbetena inom området är. 2) Hur jobbig utbildningen är. Ju mindre desto bättre. 3) Som leder till jobben med bäst betalt. -Väg & Vatten -Informationteknik -Datateknik -Automation & Mekatronik Jag valde Automation och Mekatronik förra året och trivs som fisken i havet. Just den sektionen är en blandning av lite av varje av alla de andra. Lite maskinteknik, lite elektro, lite Industriell ekonomi, lite IT.. Angående löner har jag ingen aning, men det är väl det sista man ska tänka på när man väljer utbildning? Du vill ju göra någor du trivs med i framtiden. Välj Z! (förkortningen för Automation och Mekatronik..) Citera
Svinto Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Vilken utbildning skulle ni välja ur 3 perspektiv:1) Hur rolig utbildningen och arbetena inom området är. 2) Hur jobbig utbildningen är. Ju mindre desto bättre. 3) Som leder till jobben med bäst betalt. -Väg & Vatten -Informationteknik -Datateknik -Automation & Mekatronik Perspektiv 1 och 2 hör mer ihop än inte. Om du t.ex. inte tycker att programmering är nån höjdare blir datateknik antagligen både väldigt svårt och väldigt tråkigt. Om jag bara ville ha roligt skulle jag nog välja V&V pga den i jämförelse nästan acceptabla könsfördelningen. Om it-branchens förutsägelser stämmer är du mer eller mindre garanterad jobb om du läser data. Informationsteknik känns som nån sorts lättvariant av datateknik och inget som jag skulle fundera på att välja. A&M kan nog vara riktigt kul. Mycket tillämpad programmering och reglerteknik, inbillar jag mig i alla fall. Själv har jag läst datateknik och är just nu tacksam för det. Citera
vetgirig Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Vilken utbildning skulle ni välja ur 3 perspektiv:1) Hur rolig utbildningen och arbetena inom området är. 2) Hur jobbig utbildningen är. Ju mindre desto bättre. 3) Som leder till jobben med bäst betalt. 1) Datateknik - det var vad jag läste. 2) Lokalvårdare 3) Företagsekonomi på Handels. Vissa av ovanstånde fanns inte med som alternativ men nämner de ändå för att de är de bästa i sin kategori. Annars brukar det vara som så att det man gillar och göra är enklaste och lära sig och är det man bör välja. PS Det är underskott av personal i IT-branchen. Citera
SaInT Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Fastighetsmäklare ska man bli. 50000-60000 normallön i storstäderna enligt SVT. Hur svårt kan det yrket vara? Citera
Lolle Postad 16 April , 2007 Rapport Postad 16 April , 2007 Intressant givande varierande - Läkare tror jag står sig väldigt bra Utbildningstiden - Ingen aning har inte testat allt Lönen - Trafikflygledare slår det mesta faktiskt och ännu mer om de får igenom sina löneökningar Bara 2 års utbildning också så det kan va najs Citera
Recommended Posts