Gå till innehåll

Mauaus spelfond 1.0


Mauau

Recommended Posts

Så, låt mig se om jag förstått det här rätt. Jag ser till att ha pengar på de siter där du har pengar, sedan gör jag samma bet som dig och så blir jag rik och fet(are)?

 

Förhoppningsvis...

 

Jag får en känsla av att om det här fortsätter kommer du få ta betalt för åtkomst till dagboken. :)

 

Jag lägger spelen först, sen presenterar jag dem här, så jag förlorar inget eftersom det är fasta odds. Jag kanske får något annat i utbyte om jag presterar goda resultat, information som jag annars inte skulle fått t ex. Eller goda MSN-vänner! :heart:

 

Dessutom är det här bara en rolig hobby för att jag inte ska känna att pokerlivet är som att jobba vid löpande bandet på Volvo.

 

Har förut testat att lira som du gör på flera sidor, tror jag lirade på 6 st eller något. Hade dock väldigt svårt att hantera rullen så att man hela tiden hade pengar överallt. Hur hanterar du att vissa sidor har insättningsavgifter och så, samt hur många % av rullen har du på vardera sida?

 

Jag har ingen fast fördelning. Jag spelar poker på Expekt, NordicBet och 24hPoker (flyttade precis från GoodGuysPoker p g a möjligheten att spela PLO8 på Boss) så där finns alltid pengar. På Bet365 är det ingen avgift för insättning så bland spelbolagen återstår bara Unibet. Där fick jag en bonus häromdagen så det täcker eventuella insättningsavgifter ett tag framöver. Jag har mest pengar för betting på Betfair, den är min huvudsite för fotbollsspel.

 

Jag försöker dock att ha minsta möjliga summa på siterna för att minimera risker som inte har med spel att göra. Får jag betala en insättningsavgift då och då så känns det OK om jag ser det som en försäkring. Förhållningssättskonstruktion FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spel #24:

 

Datum: 070420

Objektstyp: Trav

Evenemang: Färjestad lopp 4, 1 Genoa Broline - 7 Marino B.O.

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 1 Genoa Broline

Odds: 1.45, Unibet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Oerfaren häst med fin stam och bra start på karriären, bra läge och bästa möjliga kusk. Håller nere insatsen p g a ej bevisad stabilitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #25:

 

Datum: 070420

Objektstyp: Trav

Evenemang: Färjestad lopp 4, 5 Lobys Demon

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Nej

Odds: 1.90, NordicBet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Motspel. Har fått prispengar 8 av 21 starter, galopperat 10 av 21 och har en dålig kusk. Oddset sänktes från 2 till 1.90 innan jag hann spela. Det finns fortfarande värde i spelet men jag väljer en lägre insatsnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #26:

 

Datum: 070420

Objektstyp: Trav

Evenemang: Rättvik lopp 3, 11 Chateau Neuf - 13 Issy Kodac

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 11 Chateau Neuf

Odds: 1.45, Unibet

Insats: 1.5%, $48

 

Kommentar: Spel med bra kraft i båda riktningar. Backningen är stabil och håller bra i nuvarande klass, dessutom nedstruken till innerspår. Amatörkusk enda minus. Antagonisten har en galopp-procent på 40 och är ingen stjärna i övrigt heller. Proffskusk, men en dålig sådan.

 

Spel #27:

 

Datum: 070420

Objektstyp: Trav

Evenemang: Rättvik lopp 7, 5 King of Lace

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.80, NordicBet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Lågt värdebet. Fältets bästa kusk bakom stabil gnidare. Spår och form enda frågetecken men årsdebut avklarad på hyfsad tid. Bör ha mer än 58 procents chans att komma på prispengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #28:

 

Datum: 070420

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Bundesliga, Werder Bremen - Alemannia Aachen

Speltyp: Asian Handicap 1.5

Back/Lay: Back

Position: Alemannia Aachen +1.5

Odds: 2.26, Expekt

Insats: 1.5%, $48

 

Kommentar: Ett spel som helt baseras på generella prestations- och beteendemönster då jag vet lite om lagen. Enligt det psykologiska raster som brukar vara applicerbart till dylika förutsättningar ger ett spel på det lågt värderade laget ett positiv värde. Hemmalaget är stor favorit och måste (ett nyckelord för motspel) vinna för att ha en chans att vinna ligan medans bortalaget inte har något att förlora. Om man ser till statistiken är bortalaget dessutom inte oävet och det kommer troligtvis att bli tightare än vad marknaden förväntar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070420:

 

Spel #24: Positivt, $15.4

Spel #25: Positivt, $28.8

Spel #26: Positivt, $21.6

Spel #27: Negativt, $32

Spel #28: Negativt, $48

 

Fondsaldo: $3188.49

Totalt satsat: $1547

ROI: 12%

 

Kommentar: NäranäraNÄÄÄRA att fotbollsspelet stod. Med +1.5 mål i handikapp kändes det rätt bra när min backning ledde med 1-0 i halvtid. Bremen kvitterade och tog ledningen ganska tidigt i den andra halvleken och det kändes bara som en tidsfråga innan de skulle göra sitt tredje. Lite snopet var det att Bremen gjorde 3-1 i den, bokstavligen, sista sekunden med ett mål från 75 meters håll, ribba in i öppen bur. Aachen hade hela laget, inklusive målvakt, på Bremens planhalva de sista två minuterna.

 

Det var stor humor här när jag inte brydde mig så mycket när jag var inne med hela stacken (körde fyra bord PLO8 samtidigt) i $400-$900-potter fyra gånger de sista fem minuterna av matchen (!) utan bara var intresserad av huruvida jag skulle vinna eller förlora typ $50 på fotbollen... Rätt analys, fel resultat kan jag trösta mig med. Slutar marginellt back för dagen på bettingen men bra upp på pokern. Har haft den svängigaste månaden på länge och det har varit ganska påfrestande även om jag plussat totalt sett. Har kört PLO fram tills i förrgår då jag körde lite PLO8 och det ska jag köra resten av månaden.

 

Övrigt: Vi badade vår 7 veckors pojke, Sid, idag och det är nog det överlägset mysigaste man kan göra tillsammans som ny liten familj. Alltså, den värmen och kontakten man får... obeskrivligt underbart! :heart: :heart: :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #29:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 6 Olympiatravet, 8 Morydiem

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Nej

Odds: 2.10, NordicBet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Amatörkusk och sämsta möjliga utgångsläge i tiohästarsfältet. Svårkört för oerfarna fransmän och endast fem får pris, även om det är en bra häst. Francflipament!

 

Spel #30:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 6 och lopp 9, 9 Giant Diablo - 2 Electra Skift

Speltyp: Bästa placering

Back/Lay: Back

Position: 2 Electra Skift

Odds: 1.90, NordicBet

Insats: 3%, $96

 

Kommentar: Giant Diablo har ett stenhårt läge i Olympiatravet och möter bra hingstar. Dessutom är det lite tveksamt hur bra hon egentligen är nuförtiden. Electra Skift har ett optimalt utgångsläge i Stoeliten och hon har varit på prispengar i samtliga felfria lopp i karriären, 23 av 25!

 

Spel #31:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 8, 3 Firmin de Socoa - 10 Jettison

Speltyp: H2H

Back/Lay: Back

Position: 3 Firmin de Socoa

Odds: 1.70, NordicBet

Insats: 2%, $64

 

Kommentar: Häst i bättre form med en bättre tränare i ett bättre läge.

 

Spel #32:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 8 och lopp 10, 10 Jettison - 3 Across the Lines

Speltyp: Bästa placering

Back/Lay: Back

Position: 3 Across the Lines

Odds: 1.80, NordicBet

Insats: 2%, $64

 

Spel #33:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 10, 3 Across the Lines - 12 First Tilly

Speltyp: H2H Handicap 0.15s

Back/Lay: Back

Position: Across the Lines +0.15s

Odds: 1.85, NordicBet

Insats: 2%, $64

 

Kommentar: Mycket vass häst med något dunkel form p g a strykning för 18 dagar sedan men är ändå ett bra spel mot båda motståndarna på grundklass och läge.

 

Spel #34:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, Djurgården - Helsingborg; Lance Davids

Speltyp: Får minst ett gult eller rött kort

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 4.00, Unibet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Fräne sydafrikanen Lance Davids har fått 7 gula kort på de 17 matcher han har spelat i Allsvenskan (varav 14 från start). I det perspektivet är det ett givet spel. Med tanke på att matchen kommer att bli svängig och att han spelar i en position med mycket löpningar så tvivlar jag på att han kommer att hålla huvudet kallt hela matchen. Jobba Lance, din latmask!

 

Spel #35:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, Djurgården - Helsingborg; Henrik Larsson

Speltyp: Kommer att göra mål

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 3.25, Unibet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Jag förväntar mig att Henrik Larsson håller eller förbättrar sitt nuvarande målsnitt på 0.5 över säsongen. För att göra godkänd vinst på 3.25 mot Djurgården krävs att han har 32% chans att göra mål. Spring Henrik, passa inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #29:

 

Datum: 070421

Objektstyp: Trav

Evenemang: Åby lopp 6 Olympiatravet, 8 Morydiem

Speltyp: Kommer på prisplats

Back/Lay: Back

Position: Nej

Odds: 2.10, NordicBet

Insats: 1%, $32

 

Kommentar: Amatörkusk och sämsta möjliga utgångsläge i tiohästarsfältet. Svårkört för oerfarna fransmän och endast fem får pris, även om det är en bra häst. Francflipament!

 

Jag misstänker att jag har gjort en felbedömning här och risken är stor att spelet har ett negativt värde. Följ det inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070421:

 

Spel #29: Positivt, $35.2

Spel #30: Positivt, $86.4

Spel #31: Negativt, $64

Spel #32: Negativt, $64

Spel #33: Positivt, $54.4

Spel #34: Negativt, $32

Spel #35: Negativt, $32

 

Fondsaldo: $3172.49

Totalt satsat: $1931

ROI: 9%

 

Kommentar: Marginellt minus. Största backningen stod och även den jag trodde minst på. Bättre lopp än väntat av Jettison och förlorade på två fronter gentemot honom. Många mål och svängig fotbollsmatch men negativt resultat.

 

Övrigt: På två kalas igår och huvudet är sisådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #36:

 

Datum: 070422

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, Halmstad - Kalmar

Speltyp: Vinstmarginal

Back/Lay: Back

Position: Kalmar 1 mål

Odds: 4.33, Bet365

Insats: 2%, $63

 

Kommentar: Tät match. Kalmar har mest klass och bättre form och kommer vid ledning bli svårforcerat, samtidigt som en protektionistisk inställning kommer att tas på grund av det insläppta målet i slutskedet senast. Uddamålsvinst för Kalmar inträffar oftare än 1 på 4 och är det mest troliga slutresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #36:

 

Datum: 070422

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, Halmstad - Kalmar

Speltyp: Vinstmarginal

Back/Lay: Back

Position: Kalmar 1 mål

Odds: 4.33, Bet365

Insats: 2%, $63

 

Kommentar: Tät match. Kalmar har mest klass och bättre form och kommer vid ledning bli svårforcerat, samtidigt som en protektionistisk inställning kommer att tas på grund av det insläppta målet i slutskedet senast. Uddamålsvinst för Kalmar inträffar oftare än 1 på 4 och är det mest troliga slutresultatet.

Ifall man viktar 0-1 (8.5 @ Expekt) och 1-2 (13 @ CB) så får man lite över 5 gånger. För övrigt så ligger Expekt en bit över Betfair på 0-1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #37:

 

Datum: Fotboll

Objektstyp: 070422

Evenemang: Allsvenskan, Trelleborg - Malmö; Jonatan Johansson & Junior

Speltyp: Gör mål

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 2.623/1.311, Expekt

Insats: 2%, $63

 

Kommentar: Malmös spel är centrerat och bygger på att sätta sina forwards i avsluts-situationer vilket gör att de kommer att göra majoriteten av årets mål. Jag bedömmer chansen att endast en av dem gör mål i matchen är ca 65% och att båda gör mål är ca 15%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall man viktar 0-1 (8.5 @ Expekt) och 1-2 (13 @ CB) så får man lite över 5 gånger. För övrigt så ligger Expekt en bit över Betfair på 0-1.

 

Ja, jag funderade på att spela på det sättet istället och det kanske finns mer värde i det. Analysen baseras inte på antal mål utan en gruppdynamisk värdering och jag har svårt att avgöra chanserna för 2-3. Valde därför en uddamålslinje istället.

 

Edit: När jag kollade BetBrain gav 1-2 10 gånger på CentreBet, där jag för övrigt inte spelar eftersom det ligger utanför EU. Det ger ett viktat odds på 4.60 och då letade jag inte vidare bland oddsen.

 

Edit2: Nu blev jag osäker på vad jag såg för odds egentligen... Hursomhelst, spelet är lagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #37:

 

Datum: Fotboll

Objektstyp: 070422

Evenemang: Allsvenskan, Trelleborg - Malmö; Jonatan Johansson & Junior

Speltyp: Gör mål

Back/Lay: Back

Position: Ja

Odds: 1.623/1.311, Expekt

Insats: 2%, $63

 

Kommentar: Malmös spel är centrerat och bygger på att sätta sina forwards i avsluts-situationer vilket gör att de kommer att göra majoriteten av årets mål. Jag bedömmer chansen att endast en av dem gör mål i matchen är ca 65% (odds 1.311) och att båda gör mål är ca 15% (odds 1.623).

Ifall du vill att folk ska kunna rygga dina lir vilket måste vara iden med dagboken så borde du kanske publicera dina vad innan kick-off och helst några timmar innan kick-off.

 

För övrigt så är det rätt så oklart vad spelet går ut på. Men du får alltså 1.311 i odds ifall 1 av dem gör mål och 1.623 ifall båda gör mål. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du vill att folk ska kunna rygga dina lir vilket måste vara iden med dagboken så borde du kanske publicera dina vad innan kick-off och helst några timmar innan kick-off.

 

För övrigt så är det rätt så oklart vad spelet går ut på. Men du får alltså 1.311 i odds ifall 1 av dem gör mål och 1.623 ifall båda gör mål. Eller?

 

antar att det är ena oddset på jonatan johansson och andra på junior:s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat 070422:

 

Spel #36: Negativt, $63

Spel #37: Negativt, $63

 

Fondsaldo: $3046.49

Totalt satsat: $2057

ROI: 2%

 

Kommentar: I maskin! Två misslyckade spel och nästan tillbaka på ruta ett. Saker och ting blev inte bättre av att Unibet plockade bort IFK Malmö-vinst till 3.25 som objekt precis när jag skulle spela.

 

Övrigt: Man kanske skulle gå på en promenad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #38:

 

Datum: 070423

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, GAIS - Örebro

Speltyp: Asian Handicap 0

Back/Lay: Lay

Position: Örebro

Odds: 2.27, effektivt vid 1% kommission 1.78, Betfair

Insats: 2.4%, $75.5

 

Kommentar: Uppskattningsvis 60/40-läge i GAIS favör om man eliminerar krysset.

 

Övrigt: Tack Sjogren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel #38:

 

Datum: 070423

Objektstyp: Fotboll

Evenemang: Allsvenskan, GAIS - Örebro

Speltyp: Asian Handicap 0

Back/Lay: Lay

Position: Örebro

Odds: 2.27, effektivt vid 1% kommission 1.78, Betfair

Insats: 2.4%, $75.5

 

Kommentar: Uppskattningsvis 60/40-läge i GAIS favör om man eliminerar krysset.

 

Övrigt: Tack Sjogren!

Återigen, vad är meningen med att posta lir efter deadline?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...