Gå till innehåll

SM. Geni eller tomte?


Recommended Posts

Nu är jag inget turneringsproffs, men detta måste väll ändå vara ett av de mer tomtiga spelen jag sett?:

 

Blinds 6k/12k

Karin Lundgren höjer till 41 000

Carl-Johan Geijer återhöjer till 100 000

Karin Lundgren räknar och funderar och går all-in för totalt 196 000

Carl-Johan Geijer synar

 

Showdown Carl-Johan Geijer har AK

Karin Lundgren har J9

 

Noll FE så det är i princip en syn med 155k vilket kräver en 38% equity i potten...

Inga personangrepp; men vilken tomte. Eller missar jag något och är helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9 e väl inte direkt nöten hur vi än vrider och vänder på det.

 

Jag säger varken bu eller bä. Jag säger bara att möjligheten finns att Geijer har stulit en jäkla massa, att det har varit X antal showdowns där han visat låga sc eller vad som helst.

 

Jag vet inte varför hon spelade så, men stirra dig inte blind på oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju inte så jätte bra ut. Fi lär ju väldigt ofta ha ett kort över J eller par skulle jag tro. Men något jätte fel är det nog inte. Vad har A/K/Q-x(<9) mot J9? Någon med pokerstove?

 

Två underkort mot två överkort ligger runt ca 37% beroende på vilka färger som de olika korten är. Det behöver man inte pokerstove för att räkna ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är tomtigt. Bara det att hon räknar och uppenbarligen inte tänk igen scenariot innan visar på mycket dåligt spel.

 

Men det är lite konstigt spel från fi också. Han kunde ställt på en gång.

 

Tomtig som hon är så kanske hon foldat då?

 

Höjningen är väl inte så dålig om han vill representera ett högt par, så slipper han kanske syn från 22-55, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjningen är väl inte så dålig om han vill representera ett högt par, så slipper han kanske syn från 22-55, vad vet jag.

 

Jag säger inte att det inte går att representara händer men att göra det med 18 BB inblandat känns bara löjligt. Hon har ju nästan commitat sig till potten och det är ju just därför hon synar.

 

Skulle inte förvåna mig om handen var tomte vs tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...