Alexander_____ Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Nu är jag inget turneringsproffs, men detta måste väll ändå vara ett av de mer tomtiga spelen jag sett?: Blinds 6k/12k Karin Lundgren höjer till 41 000 Carl-Johan Geijer återhöjer till 100 000 Karin Lundgren räknar och funderar och går all-in för totalt 196 000 Carl-Johan Geijer synar Showdown Carl-Johan Geijer har AK Karin Lundgren har J9 Noll FE så det är i princip en syn med 155k vilket kräver en 38% equity i potten... Inga personangrepp; men vilken tomte. Eller missar jag något och är helt ute och cyklar? Citera
dekutree Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Jag antar att stegen satt och då är det ju helt rätt spelat. Citera
dekutree Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Vad vet vi om reads och HD? J9 e väl inte direkt nöten hur vi än vrider och vänder på det. Citera
gdaily Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 I vilket läge är det där? Känns som finalbordet, Karin desperat ute efter en uppdubbling. Lägger hon sig har hon typ 10bb - vad har de övriga i staplarna? Citera
Jennez Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 J9 e väl inte direkt nöten hur vi än vrider och vänder på det. Jag säger varken bu eller bä. Jag säger bara att möjligheten finns att Geijer har stulit en jäkla massa, att det har varit X antal showdowns där han visat låga sc eller vad som helst. Jag vet inte varför hon spelade så, men stirra dig inte blind på oddsen. Citera
brut Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Det ser ju inte så jätte bra ut. Fi lär ju väldigt ofta ha ett kort över J eller par skulle jag tro. Men något jätte fel är det nog inte. Vad har A/K/Q-x(<9) mot J9? Någon med pokerstove? Citera
Ignatius Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Ser tomtigt ut ja, men det kanske finns förmildrande omständigheter i form av reads, bordshistoria, läge i turneringen etc Citera
Nidson Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Gillar 30k-höjning och sen folda mot omslag bättre. När hon nu slår upp så mycket i första raisen blir hon ju semicommitad så att då gå gul är väl inget gigantiskt misstag. Citera
vetgirig Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Det ser ju inte så jätte bra ut. Fi lär ju väldigt ofta ha ett kort över J eller par skulle jag tro. Men något jätte fel är det nog inte. Vad har A/K/Q-x(<9) mot J9? Någon med pokerstove? Två underkort mot två överkort ligger runt ca 37% beroende på vilka färger som de olika korten är. Det behöver man inte pokerstove för att räkna ut. Citera
psykologen Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Ja det är tomtigt. Bara det att hon räknar och uppenbarligen inte tänk igen scenariot innan visar på mycket dåligt spel. I alla fall om proffsribban skall användas. Men det är lite konstigt spel från fi också. Han kunde ställt på en gång. Tomtig som hon är så kanske hon foldat då? Citera
dekutree Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Ja det är tomtigt. Bara det att hon räknar och uppenbarligen inte tänk igen scenariot innan visar på mycket dåligt spel. Men det är lite konstigt spel från fi också. Han kunde ställt på en gång. Tomtig som hon är så kanske hon foldat då? Höjningen är väl inte så dålig om han vill representera ett högt par, så slipper han kanske syn från 22-55, vad vet jag. Citera
Macroman Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Höjningen är väl inte så dålig om han vill representera ett högt par, så slipper han kanske syn från 22-55, vad vet jag. Och varför vill du inte ha syn av dessa händer om du har ett högt par? Höjningen till 41 K känns kall. För stor höjning IMHO. Citera
dekutree Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Och varför vill du inte ha syn av dessa händer om du har ett högt par? Han har inte ett högt par? Citera
psykologen Postad 14 April , 2007 Rapport Postad 14 April , 2007 Höjningen är väl inte så dålig om han vill representera ett högt par, så slipper han kanske syn från 22-55, vad vet jag. Jag säger inte att det inte går att representara händer men att göra det med 18 BB inblandat känns bara löjligt. Hon har ju nästan commitat sig till potten och det är ju just därför hon synar. Skulle inte förvåna mig om handen var tomte vs tomte. Citera
Macroman Postad 15 April , 2007 Rapport Postad 15 April , 2007 Han har inte ett högt par? Du vill alltså spela annorlunda när du reppar ett högt par än när du har ett högt par? Citera
Recommended Posts