Gå till innehåll

NL200 - Färgdrag prickar river, kritik på varje gata.


Recommended Posts

Fi är riktigt jävla tight, ungefär 12/5/1.8 i stats efter 100 händer.

 

 

 

 

Seat 1: RoBeRtO78 ($384.30 in chips)

Seat 3: Hero ($200.00 in chips)

Seat 5: Heimdall1987 ($259.90 in chips)

Seat 6: baldgenius ($220.45 in chips)

Seat 8: ZeitGeist77 ($204.35 in chips) DEALER

Seat 10: NOIQATALL ($306.45 in chips)

NOIQATALL: Post SB $1.00

RoBeRtO78: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 7 of Clubs8 of Clubs

Hero: Raise $8.00 Lite Lös raise kanske, men tyckte bordet var extremt tight så trodde det fanns stor chans att jag skulle plocka blinds eller c-betta bort dom.

Heimdall1987: Call $8.00

baldgenius: Fold

ZeitGeist77: Call $8.00

NOIQATALL: Fold

RoBeRtO78: Call $6.00

*** FLOP *** Jack of Clubs2 of Diamonds2 of Clubs

RoBeRtO78: Check

Hero: Bet $22.00 Har dom missat floppen foldar dom väl så drar iväg en semibluff

Heimdall1987: Call $22.00

ZeitGeist77: Fold

RoBeRtO78: Fold

*** TURN *** 9 of Hearts

Hero: Check Hmmm jättetight spelare har synat känns som färgdrag, AJ, JJ eller 22. Har ingen aning hur jag ska spela på turn där....

Heimdall1987: Bet $30.00

Hero: Call $30.00

*** RIVER *** 6 of Clubs

Hero: Check Checkar känns som han kommer folda AJ om jag bettar, om han hade högre färgdrag så har han högre färg nu, har han kåk är jag fuckad. Kan sånna här tighta spelare bluffa?

Heimdall1987: Bet $50.00

Hero: Call $50.00

*** SUMMARY ***

Total pot $234.00 Rake $3.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han nu är så tight så betar jag turn och hoppas att han viker Js i alla fall de under AJ. Jag betfoldar turn mycket hellre än checksynar eller checkfoldar. Om du inte tror att han kommer att betala av river med AJ så viker jag turn bara. Som spelat har jag ingen aning om vad jag vill göra på river, men jag tror att bet-fold är mycket bättre än checksyn. Checkfold är nog bättre än checksyn också.

Edit: Om du ska beta river är nog halvpott lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flopp:

Helt rätt att semibluffa här tycker jag, du får många händer som är bättre än din 8-höga att vika.

 

Turn:

Jag anser att följande HD är trolig hos fi (om vi antar att han slår om men AA-KK)

 

{AJ, A2, 22-QQ, Axc}

 

Om du betar in i honom får du syn av hela hans HD, och du leder inte över ngn hand i den. En viss del av den drar du dött mot dessutom. Tycker det inte är fel att checka handen nu. Har han draget så checkar han ofta bakom, då kan du sno varje gång ni båda missar.

 

Betar han ut som han gör tror jag det är stor chans att han inte har draget. Nu betar han $30 in i $70 potten. Det betyder att han måste lägga in minst $50 till på river (och förlora) när färgen sitter för att du ska gå even. Med tanke på att han du drar dött en del samt att han är tight vetifan om din syn är ok. Jag skulle nog kasta handen och invänta ett bättre tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...